Brynäs IF

713998 inlägg · 7953 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19

« · 1997151 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blixt1980: Ska vi nå en 6:e plats - som väl är lägsta målsättningen för säsongen, så att säga - så krävs ca 2 poäng på de resterande matcherna, i snitt.
Kääääämpa!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Pajen:
Tror inte att Sundlöv, AD, Hammarström, klubben för inbördes beundran kommer att fixa det hela..den här säsongen om man inte värvar in klasspelare

Brynäs hade kunnat behålla sin plats i SHL om man skött värvningarna på rätt sätt, m a o köpt klasspelare från NHL, KHL och fyllt på med egna produkter från sitt eget J20. Istället har man köpt in lånat in från HA.
Varför har man alltid gjort sig av med spelare av typen Lööke, Westfält, Nilsson, Kindvall, Bjurström, m fl påläggskalvar och istället tagit in mätta gamla lirare som många ggr knappt tagit sig till avbytarbåset?????
Anderzén första säsongen i Brynäströjan modell XXXL idag trots allt XL, menar med exemplet att åtevändande spelar är inte alla gånger i form och vill bara spela av sin tid..........Brynäs måste tänka om och värva hungriga spelare utifrån och från egna led..

Sedan detta vurm för speed och spelare typ Mannberg, Asklöf, dessa håller inte, en liten italiensk sport bil håller inte heller om man kör den rakt in i en Långtradare gång på gång, något går sönder till slut, (brukar i hockeysammanhang benämnas överkroppsskada).

Brynäs behöver tyngd och spelskickliga spelare och inte speed..

Vi har nu att se fram emot Röglematchen och kanske lära ett och annat....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Har någon sett tröjnummer på Molin? Blir det 24 eller? Den tröjan är ju ledig.
Hoppas på islossning på torsdag, skulle smaka hallontårta med tre poäng😊
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Pajen: Verkar vara populärt att skriva långa raljerande inlägg nu för tiden. Substanslösa, ologiska och extremt aggressiva. Blir bara ledsen när man läser. Önskar det fanns en blockeringsfunktion.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Fick en känsla att vi kommer börja klättra i tabellen efter Rögle matchen, vi förlorar dock där i Sudden :) men sedan vänder det.... Vi kommer ligga 8a innan jul..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: Först så vill du skola om utpräglade defensiva backen Niclas Lundgren till forward och sen levererar du 4 otroligt menlösa inlägg om att Brynäs skämmer ut sig som klubb efter att ha värvat fullt godkända tillika 17/18’s poängligavinnare av HA Emil Molin. När du ska sänka Brynäs bara för att så blir det väldigt betydelselösa inlägg om det inte finns någon gnutta humor i det du skriver. En klassisk fråga är faktiskt, vart vill du komma med dessa inlägg? Kämpa!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx:

ingen skugga över killen

han kommer till en klubb som är duktiga på att ta hand om olika skadeproblem,
fotskador, armskador, axelskador, ljumskar, muskelskador, you name it..
Brynäs är idag bäst på rehab, men kanske sämst på isen
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: ”Men från AD/MS sida- den chansvärvningen NU?”

Det finns ingen spets ledig och Molin gör större nytta än ingen värvning? Eller så har du bättre koll än AD/MS?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Gavelo:
men herregud alla vet ju att läkarvetenskapen gått framå, en knäskada kan repareras så knät blir som nytt..så skadan kan inte vara anledningen till att Molin blev bänkad, han kanske inte levererade i takt med vad han gjorde i allsvenskan. ..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx:
Seriöst, ingen som lekt med tanken typ..

-” jo chefen, jag sover dåligt pga grabben, han har det tungt nu.”
-”ja men så kan vi ju inte ha de, jag har ju själv barn som lirar och hamnade mitt barn i den situationen skulle jag själv önska få hjälp och ett gott ord för killen ”blink, blink” klart vi ska hjälpa dig genom att hjälpa grabben..”

Känns iaf lika seriöst som..

-”jo chefen det där dåliga spelet som herr-laget periodvis har och som haltar så pass att vi ligger näst sist, och som vi behöver förstärka. Ju nu har den där spelaren som vi haft under lupp ett längre tag och som vår scouting identifierat som det stora svaret på våra mest akuta problem, ja du vet! Jo det ser nu ut att lösa sig. Ska vi inte öppna plånboken innan Rögle, Färjestad, Frölunda eller någon annat lag snor han framför snoken på oss?”

Självklart MÅSTE sanningen ligga någonstans där emellan, men om så, varför just bränna de pengarna just nu när vi behöver spets?
Och med motiveringen att han var bra för 3 säsonger sedan i en sämre liga, när de påföljande två säsongerna hämmat honom genom skada och nu när 3 har börjat som den gjort.
Varför liksom..
..så viktig var inte den värvningen för framtiden att det trumfar bra förutsättningarna att värvar spets för denna säsong?

Ingen skugga över killen, han väljer bästa dealen som alla andra hockeyspelare gör.
Men från AD/MS sida- den chansvärvningen NU?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx:
Senaste tillskottet kan vara ett led i att göra Brynäs till den rehab och pensionärsklubb man vill vara.
Brynäs jobbar nu stenhårt på att få lämna SHL och i stället försöka bli ett topplag i allsvenskan.
Vi kan se fram emot att se matcher mellan Brynäs och Modo, Mora, Tingsryd, Almtuna unt so weither...........
Stort GRATTIS till brynäs och den knasiga ledningen
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Brynäsgubbe:
Det vore idiotiskt att låta jeadon gå, även om boqvist kom hem också!

Som någon skrev innan, ger man spelare som lindelöf och Zetterberg chansen att växa över tid, bör man ge jeadon det också.

Se Växjö, de var(/är) lika mycket under isen som vi, men där identifierar man svagheten och värvar kompletterande spets - genom att öppna plånisen.

Hur man valde att handplocka Molin som en seriös bricka i ett lag som går dåligt fattar jag inte..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
... han har ingen rolig natt, men får inte speciellt mycket hjälp heller. Philly gjorde nyss 5-0 genom Oskar Lindblom.

Fan vad jag saknar Lindblom i dessa tider btw.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Oscar Dansk gör sin första NHL-match på typ två år i natt då Fleury vilas och Subban är skadad. Sjukt nog är han fortfarande obesegrad i världens bästa liga (3–0–0, 94.6%). Ska bli kul att se!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Guldet är BIF : Vore idiotiskt att göra sig av med Desch. Kanske om Boqvist kommer hem men absolut inte annars.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
har en känsla av att Devils försöker övertala Boqvist att köra AHL ett tag, sålänge inte 2 forwards är skadade verkar man inte köra han i NHL, och med tanke på vad Abris skrev känns det som att han kommer lira där inom några veckor och skulle han inte trivas där kanske han kommer tillbaka men chansen känns mindre nu
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Johannes Hedberg:
Självklart lär vi ge honom chansen nu när han dumt nog värvats - en spelare som bänkats i ett mediokert shl-lag, och är i personlig uppförsbacke - när vi behövde betydligt bättre spelare.

Det som skrämmer är att jag anar att någon högavlönad spelare får gå, dvs någon vi behöver. Tex jeadon.
Det vore liksom ett dubbelfel. Och ett katastrofalt sådant.
Ska vi sedan värva spets dyrt från en begränsad marknad och hoppas det blir bättre?
Då har man förlorat poängen riktigt.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Jag tycker också man ska ge Molin chansen på allvar, men kanske inte i förstakedjan. Hade jag varit MS skulle jag ställt upp såhär på torsdag:

Sigalet - Ingman
Rödin - Scott - Zetterberg
(kedjan har bra snurr, men behöver en målskytt. Zetterberg har visat goda tendenser på slutet men behöver få sätta några mål)

Söderström - Andersen
Desch - Ölund - Danielsson

Kilström - Norin
Molin - Sallinen - Brodecki

Lundgren
Mannberg - Blomqvist - Rhodin
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Treklövern1912: Hehe, tack.
Den går jag inte på... 😉⛳️🏌🏻
Kommentera


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lunkan: Skillnaden är att jag inte agerar magister för att försöka plocka billiga poäng utan jag gör det i rent utbildande syfte..... 😀
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: ja du är något på spåret, så kan det vara
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge:" Hoppas jag sätter nåt litet kommatecken fel i framtiden också, som du får glädjen att påpeka..."

Ibland kan det vara nyttigt att få smaka på sin egen medicin magistern!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Emil9783: Håller med dig gällande Desch.
Han gör väldigt mycket bra offensivt och förhoppningsvis lossnar det för honom snart. Behöver även lossna för kompanjonerna lite grann. Inte bara han som ska få kritik om man nu nödvändigtvis ska ge kritik.

Det Sanny säger blir ju däremot inte kontraproduktivt.
Han leker ju med tanken på att släppa en "dyr"spelare för att kunna "värva" ytterligare en ny.
Hur lätt nu det skulle vara... Där faller väl hela konceptet egentligen.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Mattson:
Nä inte alls!

Dock sätter man mål utan att ha förutsättningarna att kunna nå dessa så, jo då självklart ja!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Ja nog ska vi ge Molin en chans jag tycker t.o.m att man ska kasta in honom i 1:a direkt, detta bör sända ut signaler till spelarna att nu är det allvar och att man ej är nöjd med spelet (no shit), hoppas bara spelarna tar det på rätt sätt.....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge:
Du är så svår att förstå:
Menar du Molin från KHK, Molin från Malmö eller den Molin som du sett i Luleå under Bulan?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Emil9783: Håller med när det gäller Desch men Lindelöf, Zetterberg är jag inte alls säker på. Sedan skulle jag vilja bli av med Lundgren som kostar onödiga pengar men platsar inte och har heller inte någon utvecklingspotential. Tror att han själv skulle må bättre av att byta miljö. Desch har bra spelsinne, han är snabb men har som de flesta andra i laget haft det tufft. Han är dock inte att räkna med när det gäller den defensiva. Molin kan vara en tillgång i PP som är bland de sämsta Brynäs haft många år. Jag tror att BP och PP kommer vara avgörande framöver, dvs vara eller inte vara i kamp mot en eventuell kvartsfinal plats även om det är långt kvar av serien, många matcher kvar att spela.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Guldet är BIF : Tycker Sanny har rätt i mycket överlag men här är han liksom andra som vill ha bort Desch ute och cyklar i min bok. Man ser hur han match in och match ut jobbar stenhårt. Sedan är det hans första säsong i en något mer etablerad liga och därav förtjänar han liksom Zetterberg, Lindelöf m.fl. tålamod med att poängmässigt ställas krav på. Sett till dessa tre som har fått ett tvåårskontrakt tycker jag Desch har gjort det bäst. Jag hoppas verkligen att ledningen inte tänker i de banorna och ger honom denna säsong att bevisa sig. Efter säsongen kan man begrunda huruvida han ska vara kvar eller inte.

Det vore väldigt kontraproduktivt med att värva in en i grunden framspelare i Molin och göra sig av med en tidigare bevisad målskytt när det är målskyttet som spökar för oss.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sanny Lindström angående Brynäs och Molin och Desch

"Med Emil Molin i laget skapar det såklart en tydligare konkurrenssituation och därför är jag övertygad om att Michael Sundlöv och Andreas Dackell ser över möjligheterna att eventuell förändra spelartruppens utseende för att skapa ekonomiska möjligheter att stärka laget ytterligare.
Det skulle inte förvåna mig om Brynäs ser över möjligheterna att faktiskt dumpa Jaedon Descheneau som spelat vid sidan av just Greg Scott och Anton Rödin under stora delar av säsongen. Hans två mål, i den andra matchen för säsongen, är allt han mäktat med offensivt och det är såklart en enorm missräkning sett till förmodad prislapp och förväntningar som varken Descheneau själv eller Brynäs kan vara nöjda med.
Med tanke på hur bra Descheneau var i den tyska ligan i fjol är jag övertygad att Brynäs lätt skulle kunna göra sig av med den löneposten och många tyska lag välkomna honom med öppna armar.
Den möjligheten vore Brynäs dumma om dem inte såg över."
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: Åker du runt på isen och tänker dom tankarna. Då kommer du definitivt bli skadad. Jag tror inte på det resonemanget öht.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Det du egentligen vill säga är att du tycker Brynäs har satt ett felaktigt mål?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Ja, Sundlöv har säkert värvat Molin bara för att denne ska få chansen att fortsätta spela hockey och återfå sitt tappade självförtroende, inte för att han anses förstärka laget.
Så är det nog.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
#33: hoppas på Molin i första med scott och rödin. Sen kan Jaedon spela med ölund och nicky d. Zäta,sallinen och brodecki i 3 e, då har man 3 bra linor (3 e något svagare) som kan spela offensiv hockey!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Guldet är BIF :
Jag argumenterar inte emot dig, men fråga är väll om Emil värvades till BIF för att lyfta laget och inte för att lyftas på BIFs bekostnad.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Ja, det var väl kul för dig att jag råkade blanda ihop två spelare som jag ändå anser vara samma spelartyper och som vi är i behov av just nu.
Hoppas jag sätter nåt litet kommatecken fel i framtiden också, som du får glädjen att påpeka...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Peja:
Du kan då vrida och vända!
Är det en medveten strategi att missförstå?

Det är absolut inget dravel att de har en spelarbudget - det har jag aldrig skrivit!
Tvärt om anser jag det ytterst seriöst och ett måste!
Då har vi rett ut det!

Men en budget är som en vision.
Ett riktmärke.

Har man något som måste uppnås, ett mål, då kan inte budgeten låsas till en summa, budget.

klart man måste sikta på en kostnadsnivå, en budget, men vill man spänna musklerna måste man också ha medlen att nå målet.
Annars är det dravel! (Det jag avsåg)
Dvs tvingas ta av sparat kapital utöver det budgeterade.

Det är direkt oseriöst att tro att man SKA vara ett topp 4 lag och samtidigt tro man kan hålla spelarlönerna nere på samma nivå som konkurrenterna budgeterat för i genomsnitt. Det mest seriösa är att man är bredd att leda lönekostnaderna år ut och år in, VID BEHOV, om man ska ha 4 guld på 9 år även om man budgeterar realistiskt mot samma nivå som resten av ligan.

Har man inte det ekonomiska utrymmet att agera utöver budget, vid behov, så sätter man väll inte heller målet!
Allt annat är det oseriöst.
En vision däremot..
..men det har varit tydligt hela tiden att det är mål från Campese!!!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
ellis: Varken jag eller någon annan(?) har väl sagt att Molin kommer höja lagets slagkraft på ett avgörande sätt. Det vi säger är att han är en förstärkning eftersom han är bättre än många andra av lagets kedjespelare och att det trots allt rör om lite i grytan när man tar in en spelare, som signaturen "33" är inne på.

Tror alla fattar att Emil Molins inträde inte kommer ha samma påverkan som om Sundlöv hade hämtat hem Bäckis :-) ... men någonstans är det ändå bättre att Sundlöv värvar Molin än att han inte gör det, om du förstår vad jag menar.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
munkas: Tror inte heller att en spelare höjer laget, laget måste höja laget. Rör om i förutsättningarna och förhoppningsvis händer någonting i dynamiken i laget. Tror det varit sämre att inte göra något alls.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
#33: Jepp, det är nog förändringen som eventuellt kan göra laget lite bättre. Ökad konkurrens. Att en kille med stukat självförtroende, som ska hitta spelet och ta det lite lugnt i vändningarna, ska komma in och lyfta laget ser jag inte hända.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Jag tror på detta. Det viktiga just nu tror jag är förändringen, att något händer. Beslut fattas som medför att hela truppen ställs inför en ny situation. Molin är säkert en duktig hockeyspelare och bara det faktum att förändringen sker ställer alla på tårna.
Jag tänker ge honom chansen, fortfarande livrädd och uppgiven men nu händer det något som KAN ändra förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Eller så får han en nytändning när han kommer hem till laget i sitt hjärta.
Ibland kan det behövas en ändring för att komma ur gamla hjulspår.

Tror att han kommer att vara väldigt taggad och sporrad att hjälpa laget på bästa sätt. Kommer in med positiv energi i laget.
Vill nog bevisa för Brynäs att han förtjänar platsen i laget.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Låter detta som en bra värvning vi nu behöver:

Sylvegårds svar till expressen:
” Vad hände med Molin?
– Du såg själv att han blev bänkad i lördags. Vi gjorde detta klart igår och det gick väldigt snabbt. Brynäs kom till oss och frågade. ”Molla” och jag har en väldigt bra relation. Vi var helt överens om att det nog inte hade blivit så mycket bättre. Då var det bättre för honom att komma till något nytt. Hitta spelet.
– Hade det fortsatt se ut så här, så hade det bara utmynnat i att han inte fick något nytt kontrakt.”

Grabben är bra, inget fel på honom, kanske t.o.m. rätt för BIF på sikt, men inte vad vi behövde här och nu.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge:
Du har lika bra koll som du alltid haft!

”Emil Molin i Luleå under Bulan” osv osv. Listan kan göras lång.

Svara på inlägg #1996732 istället för att för att försöka bygga på den uppfattningen.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen:
Ja, det får värvarna svara på. Har de ett flerårsperspektiv?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Kvartsfinal känns det som vi bara kan drömma om nu. Men om det nu må vara målet -20 får föreningen ett fasligt sjå längre fram då att vinna 4 guld på de 9 följande säsongerna...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Spelar ingen roll vilka vi får in så länge inte LAGET fungerar. Ishockey är ett lagspel som kräver noggrann struktur för att individerna ska komma till sin rätt. Så länge inte laget håller ihop kan vi ta in 12 Bäckis som forwards utan att vinna matcher.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Gavelo: Jag vill minnas att det inte var så populärt i Modoleden när Molin skulle ta rollen som förstecenter men det blev ju en vansinnig succé.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blir intressant att se vad Molin kan tillföra. Man jublar väl inte av glädje när han i intervjun nämner dåligt självförtroende och att han ibland behöver vara lite försiktig i vändningar p g a skada.

Det positiva är att han har en stor potential att leverera poäng och att kontraktet är utformat på så vis att han kommer vilja bevisa sig för att få en förlängning. Han är också mer kreativ än många av våra andra forwards.

Välkommen hem Lill-Ove !
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Gavelo: Tack för att du delar med dig, mycket roligt att höra 👍
Kommentera

« · 1997151 · »