Brynäs IF

713102 inlägg · 7953 ämnen

Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19

« · 1997293 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Så här när man fått sansa sig lite känns Molin som en bra värvning. Synd att man bara skrev kontraktet över den här säsongen. Hade varit perfekt att skriva ett lite längre kontrakt och byggt vidare med honom.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: men du karln är 27 år när tycker du att han ska börja lära sig träffa mål?? Ska vi tänka så om färdiga elitspelare. Bara de lär sig rädda..passa..tackla..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Finns film på Brynäs hemsida om Emils hemkomst och första möte med lagkamrater i omklädningsrummet. Går att spåra viss likgiltighet i LZ:s uttryck när han morsar...

Kanske jag som är konspiratorisk men det går ju att motivera om inte annat...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Spajderman: Personligen kan jag förstå att det för vissa blir plojjigt med tanke på målgruppen. Men kom igen, det handlar om en kiosk. Finns väl en massa grejer i arenan som inte är riktade mot alla människor. Känns som att det borde vara ganska enkelt att ignorera om man nu vill det.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Spajderman: Det finns andra kiosker att handla i.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Spajderman: Ett patetiskt inlägg på alla sätt och vis. Troligtvis lever skribenten kvar i de gamla tiderna och inte hängt med i dagens utveckling. Känns som en krönika som är till för att provocera likt som Schulman gjorde med JVM för något år sedan.

Jag tycker Sankens är guld!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Vågat skrivet.. Vad tycker ni om konceptet? Sen att krönikören verkat hoppa över svenskalektionerna kan vi i alla fall konstatera.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
munkas: ”Så Molin och Zetterberg ska in i toppkedjorna? Har vi redan börjat formera laget för Allsvenskan?”

Varför inte? Tycker du det sett bra ut hittills? Vad är fel med att testa andra formationer och att försöka hitta den rätta kemin bland spelarna?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Lemp: Tänkte precis skriva ett liknande inlägg,mycket bra skrivet!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Axle San: Antagligen är det för att Brynäs nått samma bottennivå i tabellen.. Men jag håller med dig, kan inte alla försöka höja nivån lite?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Har en fundering till dig Huge, kan vara så att du redan har besvarat detta, men funderar lite kring varför du ens är närvarande på forumet. Du raljerar alltid att supportrar aldrig kan ifrågasätta kunnigt och erfaret yrkesfolk eftersom supportrar omöjligen kan veta all fakta bakom det beslut Brynäs tar eller exempelvis hänvisar till deras omfattande bakgrund inom yrket. Varför hänger du ens i ett forum där man diskuterar allt kring laget? Vad är du intresserad av att få ut av detta? För varje ifrågasättande eller åsikt kring formationer, spelare eller ledare kan alltid hänvisas till att alla åsikter är felaktiga eftersom mer kompetenta människor tycker något annat. Känns endast som en metod för att trycka ner intresserade supportrars åsikter eller funderingar. Inte intresserad av att starta något, är bara nyfiken av vad du får ut av detta?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Tillbaka efter ett dygns avstängning så kan jag bara konstatera att detta forum har nått en ny bottennivå.
Herregud vilket käbbel det är, jag har aldrig varit med om maken.
Notera att jag inte hänger ut något enskilt alias här utan det är mer en generell bedömning över kvalitén på forumet som sådant i dagsläget.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: "När det gäller frågan om vilka som kan göra det bästa jobbet så förbehåller jag mig dock rätten att påstå att det gör enorm skillnad vad gäller risken att få kvala, om man har kunnigt yrkesfolk i ledningen istf okunnigt läktarfolk som du och jag"

Det är ju ett orimligt påstående, då måste kunnigt branschfolk och läktarcoacherna få exakt samma förutsättningar för att veta vilka som skulle gjort det bästa jobbet.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: "Om inte ett ordagrant påstående att han KOMMER att få sparken så iaf nästintill"

Om jag trott att han skulle få sparken hade jag väl skrivit det. Nu skriver jag ju att det finns en risk för det.

Återigen, läsförståelse saknas.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Petrov: Det beror väl på att de andra tolv lagen har kunnigare och mer erfaret yrkesfolk😎☝️
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Ove Myling: "Det du skrev måste ju alltså betyda att det inte är någon skillnad om man har kunnigt yrkesfolk eller inte."

Stämmer.
När det gäller hur många lag som får kvala, dvs 2 stycken, så gör det ingen skillnad.
Oavsett om det sitter kunnigt yrkesfolk i ledningen eller inte, så får väl likförbannat 2 lag kvala. Eller?

När det gäller frågan om vilka som kan göra det bästa jobbet så förbehåller jag mig dock rätten att påstå att det gör enorm skillnad vad gäller risken att få kvala, om man har kunnigt yrkesfolk i ledningen istf okunnigt läktarfolk som du och jag.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Fattar verkligen inte hur du orkar mala på om samma saker hela tiden även om du sedan länge vet att jag i de flesta fall och inlägg håller med dig! ;)

Sen är ju också känslan att många här inne enbart tittar efter vad spelare gjort tidigare säsonger likt mål, assist, poäng, räddningsprocent med mera. Man tittar dock aldrig på hur ett lag ska byggas, hur ett lag ska formeras så att varje kedja utnyttjas till max.
Känns som att man ofta tror att det bara är att sätta ihop tre riktigt bra hockeyspelare så löser sig allt per automatik. Men spelet innehåller så pass många parametrar att ena stunden har man en hel del tur, andra stunden fungerar allt precis som det ska medans i nästa går allt åt helvete. Jag tror du begriper vad jag menar.

Men sen är det ju också så att vi alla här inne är lekmän och har ingen erfarenhet av detta yrke/positioner alls.
Därav så hade det varit ytterst roligt att se många användare här inne sköta Brynäs, dvs vara sportdirektör eller sportchef för säg 1-2 säsonger.
Är ganska övertygad om att det i de flesta fall skulle gå käpprätt åt...
Exakt som du beskriver. Man har ingen som helst aning om hur mycket pengar Dackell har att röra sig med. Är det någon som har den blekaste aning om hur mycket pengar Dackell har att röra sig med OM Boqvist kommer hem tex?
Någon som vet vad Boqvist kommer att tjäna iom att vi knappast tar över hans NHL-kontrakt.. Är det någon som har koll om vi har exakt samma summa att röra oss med på ev en annan spelare om Boqvist inte kommer hem?

I sådana här fall har iaf jag totalt noll koll och är helt på din linje med att jag litar på de yrkeskunniga folket som finns i vår förening.
Men ska sägas att jag är en av dom som inte tror det blir bättre med att tex sparka MS. Däremot är jag oerhört oroad över den situation vi är i.
Visst vårt PP och BP är under all kritik. Men som jag tyvärr sagt 500 gånger tidigare och som alla här inne i boken är väldigt trötta på är just det att det som oroar mig mest är vår till stor del katastrofala backbesättning samt vårt urusla försvarsspel som är på tok för dåligt just nu.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Ove Myling: "Jag har aldrig skrivit att jag tycker att Sunken ska få sparken. Däremot har jag skrivit att jag tror att han INTE får sparken."

Nu får du bestämma dig: tycker du att Sunken ska få sparken eller inte?
Bortse från vad du TROR. Försök.

Så här har du iaf skrivit tidigare:

"Du inser att det finns en överhängande risk att sunken får sparken efter Skellefteåmatchen?"

Om inte ett ordagrant påstående att han KOMMER att få sparken så iaf nästintill.

Sen kanske jag har blandat ihop vad du sagt med det som nån annan sagt härinne. Finns ju fler spåkärringar att hålla reda på, lätt att ta fel då... ;-)
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
munkas: Var inte det jag menade, tycker inte dom har gett Zetterberg dom bästa förhoppningarna för att prestera bara, thats all.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Tror att det blir en jämn tillställning i matchen. Vi har Höglander tillbaka... förmodligen Gelinas också efter hjärnskakning... men Brithen är fortsatt borta.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Så Molin och Zetterberg ska in i toppkedjorna? Har vi redan börjat formera laget för Allsvenskan?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Tigerhjärta: Håller med. Tycker Zetterberg borde få chansen i en lite högre line hierarktiskt sätt, han värvades för att vara målskytt, inte en tuggare i en checkingline, men hopppas det löser sig för Z och Brynäs
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Jag har aldrig skrivit att jag tycker att Sunken ska få sparken. Däremot har jag skrivit att jag tror att han INTE får sparken.

Hur är det med läsförståelsen?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: "Jo, men det hade det ju även varit med okunnigt och oerfaret läktarfolk i ledningen, så vad är din poäng?
Att ett lag som åker ur, därför inte kan ha haft kunnigt och erfaret yrkesfolk i ledningen?"

Det du skrev måste ju alltså betyda att det inte är någon skillnad om man har kunnigt yrkesfolk eller inte.

Intressant!
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Petrov: Jo, men det hade det ju även varit med okunnigt och oerfaret läktarfolk i ledningen, så vad är din poäng?
Att ett lag som åker ur, därför inte kan ha haft kunnigt och erfaret yrkesfolk i ledningen?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Guldet är BIF : "Pratade även med Zetterberg som är utanför laget nu. Känner sig lite less över det men ska stanna och kriga på." - Sasse på gd

Tråkigt för Z. Tycker inte han riktigt ges chansen att som målskytt prestera jämte massa 4:e lina spelare...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Varje år är det två lag med kunnigt och erfaret yrkesfolk i ledningen som får kvala för att inte åka ur SHL...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
gytare: Jag är inte mer kunnig än att jag överlåter till kunnigt och erfaret yrkesfolk i Brynäs att sköta ruljangsen istf att lita på vad oinsatt, oerfaret och i jämförelse okunniga supportrar anser vara det rätta att göra.
Sen får andra bedöma graden av min kunnighet om dom vill, det kan jag ändå inte påverka.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: du verkar så kunnig, hur kommer det sej ? jag vill oxå kunna lika mycket som du om ishockey och i synnerhet om Brynäs.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: tror det är den här typen av konversationer peja menar med 5 inläggs regeln :)
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Huge: Det handlar väl aldrig om att man tror sig "veta bättre" - det handlar kanske oftast om att vi inte alltid tycker lika. Viss skillnad. Brynäsledningen verkar tycka att Forslund och Alcén är bra och viktiga för laget - andra kanske inte ser samma sak. Inget konstigt med det?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: "Pratade även med Zetterberg som är utanför laget nu. Känner sig lite less över det men ska stanna och kriga på." - Sasse på gd

Så det är nog det som gäller antar jag på torsdag.
1 och 2a linan verkar vara intakta, vill inte gå in och göra för många ändringar verkar det som. Kanske klokt på sätt och vis. Även om jag gärna sett Molin i 1a från start.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Guldet är BIF : Är Zetterberg borta igen? Han som var bra i lördags..
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Zetterberg verkar få stå över på torsdag.
Molin får nr 24 och spelar med Mannberg och Sallinen.

Sen får man väl anta att Molin får plats i pp.
Andersén röd tröja idag.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Anders Berg: %1997151

Fast i intervjun med Dackell så framgår det att målet är kvartsfinal, oavsett om det är topp-6 eller via åttondelsfinal.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Sama: Oj! Mannberg bättre än Widing och så det här om inte om fanns - eller hur det nu var. Ja, ja, det viktigaste är i alla fall 4 guld inom 10 år och 7 000 på läktaren, i snitt. Sen är jag lite nöjdare.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Anders Berg: Håller inte med, Mannberg är kart mycket bättre än Widing och om Forslund lär sig att skjuta på mål blir han giftig som en inlandstaipan, han är ju klart ligans snabbaste lirare
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Widing är ju klart bättre än Forslund, Alcén, Mannberg med flera, i dagens Brynäslag, så varför är inte han intressant även för Brynäs?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Blixt1980: Ung, rötterna i Gävle och Brynäs, har gått den långa vägen till framgång, väldigt omtyckt bland spelare och extremt talangfull, som du säger så är han en framtidsman i ett långsiktigt bygge.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Widing på gång till Malmö... Skall vi gissa han debuterar lagom till de möter Brynäs då...och att han...trumvirvel.......gör två mål....varav det sista matchavgörande...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Gavelo: Handlar också så klart om att bygga ett lag på lång sikt och där är Emil ett givet namn i mina ögon.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: Vad gör du ens här? Kommer in och varit medlem i en vecka och har redan spottat på Brynäs mer än alla här tillsammans, tagga ner om vad du säger om Brynäs IF som iaf alla andra här har i hjärtat.

Käka ett kex och tänk efter innan du skriver ett nedlåtande inlägg om Sveriges vackraste klubb.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Charles: Får hoppas att firma Sundlöv, Dackell tänker värva spets och inte nöja sig med andra lags leftovers....
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
spolaisen: Missar man en hel säsong så sätter det nog större spår i utvecklingen än vad du verkar tro.
Att en spelare som inte kunnat träna på ett år helt plötsligt skall börja dominera igen direkt i säsongsinledningen är ett ytterst smalt tänk och knappast troligt för någon.

Att leverera som han gjorde i Modo kanske inte heller är helt troligt men jag skrev ingen om det utan om att hittar han tillbaka till formen innan skadan så är han en av dom bästa och mest kreativa centrarna i shl.

Sen spelar omgivningen stor roll, en sk. Stjärnspelare i ett lag behöver inte per automatik ha samma utväxling i en annan klubb, Malmö var kanske inte den klubben som spelade ett spel som passade Molin trots det stod han ändå på 4+1 på 10 matcher innan skadan, i den takten hade han kunnat hamna på +20 mål vilket jag kan tycka är riktigt bra ändå!

Molin är en guldklimp, putsa till den och han kommer glänsa i shl
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Charles: Jag har fått uppfattningen att Molins kontrakt med Malmö bröts och att han skrev ett nytt med Brynäs. Underförstått: Molin gick ner i lön för att få komma till Brynäs. Eller är det så att Brynäs tagit över kontraktet rakt av? Någon som har koll på detta?
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Malmö och bli av med Molin verkar ha gett dem möjligheter öppnar för att värva finne och Widing
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
dAVydov: Nätet vimlar av överengagerade gaphalsar som utan nån som helst erfarenhet av att bygga eller leda ett elithockeylag, på allvar tror sig veta bättre än yrkesfolk med både kunskap, insyn och erfarenhet.
Det är lätt att förledas och tro att dom här gaphalsarna representerar en majoritet av alla supportrar bara för att dom hörs mest men så är det förstås inte.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
xxx BIF xxx: Du ser nog inte ett jävla dugg utan bara gissar eftersom du inte har nån som helst insyn i allt som rör budgeten och hur mkt pengar Dackell har att röra sig med.
Och om du är så säker på att det finns spets ledig så varför inte redogöra för vilka spelare det gäller, vad dom kostar, vilka som vill komma hit osv.
Först då kan vi väl jämföra och bedöma om Molin är ett bättre eller sämre val.
Nåt säger mig dock att du bara gissar.
Här också...
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Anders Berg: 2 poäng per match resten av säsongen, det kommer såklart inte att hända. Man kan ju börja med att vinna 2 matcher i rad. Undrar när det hände senast?

Med Molins intåg är det troligt att man släpper JD. Som jag skrev redan för en vecka sen, sparkar man inte Sunken så måste det bli förändringar i spelartruppen och då som nu tror jag det blir JD.

Möjligt att JD är bättre än vissa andra men han är värvad för att vara spets och har alltså mäktat med 2 mål hittills och gått poänglös i 10 av 11 matcher. Det duger inte. Det blir ju inte bättre om man flyttar ned honom i typ tredje eller fjärde eftersom han är horribel i egen zon. Han har dessutom spelat merparten av matcherna med Rödin & Scott, och ändå inte gjort fler poäng.

Gissar att JD är petad mot Rögle - då blir det dessutom åka av för Brynäs - blir en jobbig match.

Personligen skulle jag peta in Danielsson med Rödin & Scott igen. Tyckte dom så bra ut offensivt ihop och relativt godkända defensivt - iaf bättre än Scott, Rödin och JD.
Kommentera

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 2019-10-19
Mattson:
” Det finns ingen spets ledig och Molin gör större nytta än ingen värvning? Eller så har du bättre koll än AD/MS?”

Gör det inte?

Jag är inte ensam om att tycka vi måste få tillbaka Boqvist eller likvärdig enligt inlägg.
Andra hävdar att pengapåsen kan vara strypt!
Menar du då att Molin gör större nytta OM en spets skulle dyka upp? Jag ser bara att han i sånt fall naggat på ”budgeten” och pengen för den/de vi verkligen behövde orsakar vi missar grädden.

Tja, vad svarar man på det!
”Nä så borde det verkligen inte vara” är väll så diplomatiskt jag kan formulera mig!
Kommentera

« · 1997293 · »