SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Huruvida backsidan i Brynäs är stark eller inte får vi väl se framåt hösten. Däremot tycker jag konkurrenssituationen bland backarna känns ganska sund. I mitt tycke är det väl egentligen bara Andersen och Bertil som känns givna på förhand, resten av platserna kommer det bli fight om. Iofs, som någon annan var inne på, kanske bulan och Sjödda kommer köra någon sorts rotationsystem bland backarna så alla får istid. En Boork light strategi...
In med en sjuhelvetes andracenter nu och peta i Enter några extra Ibumetin så kan vi köra igång S15/16!
modomille: Tror Düsseldorfer kom sist de året, inte lätt att ligga plus om man är jumbo hela säsongen.
Det borde väl du som Modoit veta...
Vi tycker naturligtvis att det är fantastiskt. Nu orkar jag inte forska i detta men jag misstänker att han inte huserade i någon av tyska ligans topplag?
Redigerad kommentar
Det enda som nu talar emot är väl att han redan tappat all motivation. Nån härinne påstod ju att orsaken är BZ:s uttalande om åttonde back.
Men BZ kanske slängde in en rejäl löneförhöjning som kompensation, borde göra att motivationen kommer tillbaka...👊😀
Min är ju att det känns riktigt bra och då menar jag inte serieseger men jag tror på en topp sex placering, vilket jag tycker, om det skulle bli så, är godkänt. I slutspelet kan det ju bli vad som helst. Vi har ju vunnit förr när vi blivit åtta i grundserien ...
Tycker Johnson är en betydligt mer komplett spelare än Sweatt. Dock inte lika snabb men bättre på allt annat. Porseland känns stabil i båda riktningar. Pudas har jag bara sett i kvalserien men känns som det finns mycket potential där. Nordan saknar man pga gamla meriter. Brodin kommer saknas när han spelar fysiskt och går rakt på mål. Hoppas sista nyförvärvet liknar honom i spelstilen.
Sjödda känns också väldigt bra. Bra att Bulan blev kvar. Zanetti ser ju ok ut på Youtube, antar att BZ sett mer än Youtube och EP.
Fan vad positivt inlägg. Det är ju fredag kväll...
Trevlig helg.
Jaha, bara att önska Zanetti välkommen till den finaste av klubbar. Lycka till!
Clarence: Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren
En ny center som antagligen håller högre kvalité än Nordan + Johnson + Ollas tillbaka är bättre än Brodin, Sweatt och Nordan. Att ersätta Lindgren klarar valfri junior.
KulaShaker: Vet inte vad att tro längre. Nån allsvensk center kanske? Det verkar ju vara där Bengtzéns värvardomäner mest finns.
Sen kan man konstatera att hans ledord verkar vara "låt udda vara jämnt" vad det gäller anfallssidan. Denne ännu okände center + Nick Johnson ska alltså ersätta Bill Sweatt, Daniel Brodin, Jonas Nordqvist och Alexander Lindgren ur fjolårets ursprungliga forwardstrupp. Två in - fyra ut... Jag kan också räkna ut att man ämnar fylla upp med egna juniorer. Men detta kommer inte att räcka längre än till en placering mellan 10-12 i vinter heller. Rensningen efter sortin i våras var behövlig. Problemet är bara att truppen sen dess inte blir nämnvärt förstärkt med de nya spelarna som tillkommit. Det är i vart fall vad jag tror - med risk för att bli skinnflådd...
Bästa backförstärkningen är ändå att Eklund fick foten
Ser ok ut, Sunken o Kilas måste höja sig
Andersén måste hålla sig borta fr PP
Zanetti ser bra ut på rören och verkar kunna dela ut rejäla tacklingar. Verkar kunna lite av varje. Kan vara en smart värvning av Bengtzén.
Spännande iaf !
Carl Lejonkräk: "Vi kommer att få in en center från AHL, var så säker."
Jo, jo - säkert...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Skulle inte förvåna om SAIK landar denna NHL-center.
En liten spekulation, Mrmadhawk säger att Malmö var väldigt nära en center igår från NHL men det blev mer komplicerat då andra klubbar gav sig in i budgivningen.
Eftersom Wilson nobbade Brynäs så är det ju inte en omöjlighet att Brynäs blev med i jakten på Centers som är på Malmö's radar
Tror fler än jag tröttnat.
MEN det faktum kvarstår är att MIN åsikt leder fortfarande till att JAG tycker att den värvningen skulle känts konstig och en kopia av Ninimäki-värvningen OAVSETT om Wilson och Ninimäki är olika eller lika i spelstilen.
Det jag syftar på är att det faktiskt är viktigare än vad folk tror att kolla upp vad spelaren i fråga har för statistik i tidigare lag.
Visst det kan vara en spelare som i Wilsons fall som fått lira enbart i en fjärdekedja, spelat med folk som inte kunnat sätta dit pucken osv osv.
Kan finnas mängder med faktorer.
Men det tar fortfarande inte bort det faktum att han ej gjort mycket poäng de tex senaste två säsongerna och självklart kan det fortfarande vara en jävla hockeyspelare men i mina ögon hade det varit en dålig värvning, statistikmässigt.
Vi behöver ha in en poängSTARK center. Ingen spelare som gjort 15 poäng på 50 matcher. Det är ingen bra statistik.
Sen skiter ja fullständigt i om det är Wilson som tackat nej eller Bz som backat ur/inter räckte till. För mig spelar det enbart roll att vi som sagt får in en pålitlig poänggörare för det finns det ekonomi till.
Zappaholic: Stämmer men klart jag lägger mig i när du har fel. Och då tappade du det som vanligt