SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Jag tror att detta är den första amerikanen/kanadensaren som går från AHL till SHL under denna silly. Detta kanske är ett tecken på att marknaden därborta börjar röra på sig.
Mattias Karlsson ska alltså välja mellan utlandet och Brynäs.
Redigerad kommentar
www.eliteprospects.com/player.php?player=10622
Kolan - Andersén
Bertilsson - Kilström
Nörstebö - Pudas
Sundqvist
Rödin - Scott - Johnson
Ollas - Johan Sundström - Lindblom
Brodecki - Enterfeldt - Lööke
Westerholm - Westerholm - Olden
Mannberg
Extra:Lukas Carlsson, Blomqvist
Pp1:
Kolan, Rödin, Scott, Johnson, Sundström
Pp2:Pudas, Nörstebö, Ollas, Enterfeldt, Lindblom
Brendan Maxwell, Francis Paré, Kyle Wilson
Är säker på att ALLA härinne dör av längtan efter en sån....
Svedberg till KHL alltså. Lite oväntat på något vis?
Iofs är det ju kört å konkurrera ut Rask, men blir han inte fri nästa år bara? Iofs lär han väl få välja och vraka bland NHL klubbarna nästa säsong i vilket fall. (Eller ja välja å vraka bland dom utan given 1a då han antaligen inte vill vara given 2a som nu)
http://www.hockeysverige.se/2015/05/10/uppgifter-svenske-nhl-malvakten-flyttar-till-khl/
Vi behöver en center som är en pålåtlig poänggörare. Det är inte Sundström i den utsträckning som vi behöver.
Brynäsgubbe: Nu har det inte med ert lag å göa så lite OT men. Tror inte han kommer i SHL på ett tag.
Gissningsvis förstår han att det är kört att vara annat än 2a i Boston, om inte Rask bryter lårbenshalsen. OCh då han knappt spelade några matcher ifjol vill han väl försöka få lite mer matcher helt enkelt och spela i KHL tills han hittar en bättre chans i NhL om några år. Han har ju gjort det jätte bra i Boston så.
Chris11: Anton rödins flickvän gillade precis jacob micflikiers tjejs foto på instagram. Klar för brynäs?
Jacob och hans flickvänn kommer att bo 12 mil ifrån mig nu. Dvs i Luleå tyvärr.
2 års kontrakt har han skrivit på. Presenterades nyligen av Luleå.
Wesley:...Ja helt sjukt det här.....Men, de ska få ihop det också
http://www.hockeysverige.se/2015/05/11/luleas-tunga-mal-och-poangvarvning/
Micflikiers flickvän pekade just finger åt Rödins flickvän :/
Men nu finns i alla fall Lööke med på Brynäs egna
hemsida, där kommande säsongs trupp listas.
De nya spelarna har även valt/fått tröjnummer.
Pudas #64 och Johnson #32 (som de hade i Karlskrona och Växjö).
Sen verkar även Lööke ha bytt till #60.
Då kan man ju spekulera om det.
* Har han alltid önskat #60 eller är det ett "mer etablerat"
nyförvärv på väg in som brukar ha #24?
* Eller kommer de att pensionera både nr 24 och 21 som
Ove Molin spelade med?
Redigerad kommentar
www.eliteprospects.com/player.php?player=17426
Redigerad kommentar