SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Huge:
Ja. Men vår förstafemma är bättre än er fjärdefemma!
Näe, nu blev det fel igen! ;-)
brynäs08:
Nu har det ju vart några väldigt intressanta utläggningar så det kanske blev lite trångt om utrymmet ;-) ..... om du lägger ut seriöst menade funderingar och tankar kring den tid BZ har tillbringat i Brynäs så tror jag nog att du får igång en diskusssion. Efter omständigheterna så tycker jag för min del att det gått ganska bra för han, det var ju inget drömläge med alla skador och dåliga resultat.... ser fram emot hösten!
www.eliteprospects.com/player.php?player=23324
Redigerad kommentar
Jordan youtu.be/ovitlOiVxWg
Tommy:Enl våran snälla välgörare Jakob "Frukthamstern" Porser på Luleås egna forum är två nyförvärv klara att presenteras till veckan. Efter det är nog Luleås trupp färdig om inget speciellt inträffar så nu är marknaden öppen för övriga lag att handla :)
Trevlig helg!
Potentiell 1:a center o Kapten
Man blev varm i kroppen när Sundlöv beskrev JL som kanske viktigaste pådrivaren bakom guldet
20 år (ca) var det han som rev i o blev förbannad om det var för dålig träning eller liknande...Gilla!
KulaShaker: Han måste ha en hållhake på många spelare sen J20-tiden ;-)
Stackars grabbar.......
Larsson kanske träffar Rönnberg och Bengtzén? Hoppas!
Redigerad kommentar
Luleå värvar finsk bjässe från KHL | Luleå | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
gevalia: Jo nu lär ju FBK och HV börja jobba för ett länetak också liksom säkerligen de flesa andra. Bra för Brynäs? Absolut!
Däremot tycker jag vi ska ha en ännu striktare elitlicens och automatisk degradering efter ev rekonstruktion och avskrivning av skulder för ett lag
Slopar vi elitlicensen så ja.. In med lönetak på studs
Och folk söker sig ju till underhållning mer än till kvalitet. Se alla tv-program med månghövdad publik som långt ifrån är av hög kvalitet, samt musik som toppar listor
Allsvenskan i fotboll drar folk trots en kvalitet i nivå med runt 23 plats i Europa
Så... Japp kvalitén skulle dippa, men vi skulle då få se mer j20 spelare och junishockey är fantastiskt underhållande
Men en gissning är brist på medial uppmärksamhet, sämre matchtider samt okunskap från allmänheten
Man ser ju intresset öka rejält med lite marknadsföring under JVM , samt i viss mån även tvpucken
Sen är det såklart en lång och fast rotad vana att knalla iväg på ännu en SHL match trots att man tycker de flesta grundseriematcher är en seg väntan på slutspel
Likadant tycks många äldre spelare också känna tyvärr, tar man sig tid och går på en j20 match får man däremot oftast se även under grundserien full fart framåt , spelare som spelar för hjärtat i större utsträckning än för lönen, samt med en ungdomlig frenesi
Oscar skulle förmodligen ta en plats hos oss i fjärde mellan Mannberg och Olden.
Men i SAIK skulle han sannolikt ta en plats i första eller andrafemman.