Café

Grupper · 49977 inlägg · 1048 ämnen

Musik.

Sv: Musik.

Salle: aha du är från F4. Hade själv ett helvete i Boden ;-)
Kontrar med en låt man körde på i en Midsommar i Svenstavik.
Baltimora var också en långkörare på "Tracks"

Redigerad kommentar

65selander: Usch så mycket smörja man slösat tid på.

och apropå smör och usla videos...

www.youtube.com/watch?v=fhza1npx2v4

Salle: Synar med Howard. Låter simpelt men han fick mig att lämna Vemdalen för en skön tjej från S-vall. Hade jag inte träffat henne så hade jag inte varit den jag är nu. :-)

Redigerad kommentar

65selander: Howard var faktiskt rätt bra även om jag var lite svartare och inte så j-a poppig i stilen. Så därför avslutar vi med...

www.youtube.com/watch?v=qUyIqG_ImfE

Kanske man skall skaffa sig en schysst helikopterplatta till konserten den 30/1. :-)

Salle: Går in All in med en medley som några synth nördar verkar göra jävligt bra

www.youtube.com/watch?v=qpbAe2HyzqA

Wayne Gresky: Då tar vi väl nåt djupare dårå...

www.youtube.com/watch?v=e0YVOIKX0IQ

Salle: Spinner vidare

www.youtube.com/watch?v=BWP-AsG5DRk

65selander: Å min älskling Susanna Hoffs, vad gör hon idag?

Ha, jag erinrar mig om en flygning till Aten då hela planet gick som egyptier och piloten hotade störta om vi inte slutade...

Avslutar med "Ave Maria" Passa på och kika vilka legender som finns i videon. Om inte jag är fel så är det Larionovs dotter som sjunger. Har säkert visat den förut, men den är grym.

www.youtube.com/watch?v=NGI3T-lwHXs

Wayne Gresky: Då är biljetten beställd till Royal Albert Hall, fredag 16 april kl 19.30. Bara att hoppas att jag lyckas komma iväg.

Paddan: Samt att du inte, mot all förmodan, skulle ha något favoritlag i ishockey som spelar sin första finalmatch på hemmaplan, kvällen innan eller eftermiddagen efter.

Men det är ju bortjinxat nu när jag skrivit det...

Björn W: Jepp, det fixade du ju bra.

Borats favorit cover band.

Hittade för mig ett helt okänd band , när jag satt och surfade runt lite på nätet . Så nu är deras CD och DVD+CD beställt från deras hemsida .

http://www.youtube.com/watch?v=W56f1GcaYM4

Alisandali: Låter Chris Rea möter ZZ Top.

Wayne Gresky:Fick ett mail från Elias T Hoth att pengarna för CD och DVD kommit fram , inte alla band som skriver sånna svarsmail :

Hello Thomas

This is Elias of Elias.T.Hoth!

I confirm that we have now received your payment on Pay pal for both the original CD album "Let Sleepin Demons Lie" and also "Let Sleepin Demons LIVE" DVD!

Both products are packaged and will be posted tomorrow Monday 14th Dec, under normal circumstances these packaged products should be with you within 5 days bearing in mind it is nearing Christmas, so there may a day or two’s unavoidable delay!

I also just really wanted to personally thank you very much indeed for buying both the original album and the new live CD & DVD set, it is very much valued and appreciated!  

I really do hope you get many hours of enjoyable music from both the orginal CD and the live DVD!

Any comments on the ETH web site guest book would be really appreciated!

Thank you so much again Thomas!

Merry Christmas!

Best Regards

Elias    

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

DN:s recensenter väljer sina favoritskivor 2009.

Wayne Gresky: Nu är det bara att hoppas att biljetten till konserten i Royal Albert Hall dimper ner i brevlådan och att de inte bara tagit pengarna och försvunnit.

http://www.youtube.com/watch?v=hYy_3ZahPdg

På tal om Hellsongs, i vilken tråd det nu var de förekom, så kommer de snart att spela live i Musikhjälpen.

Paddan: Det ser man fram emot.

Dom har fått in en hel del coola musiker och balla prylar.

Ace Frehley-gura mm Och nu detta.

Och apropå Hellsongs och tröjor...

Det finns ju ett gäng Maiden-fans härinne. Dags att ni visar er bästa sida. :-)

Salle: Är inget större fan av Anthony and the Johnsons, men onekligen har Anthony Hegarty en väldigt intressant röst. Vilket han ju också visar när han gästspelar i detta hobbyprojekt.

http://www.youtube.com/watch?v=P6GR5G_HHDc&feature=related

Imorrn är det år 2010, då passar Gnarps Finest på att ta mig tillbaka till Solnahallen 9 okt 1990. Clash of the Titans med Sucicidal Tendencies, Testament, Megadeth och Slayer. Ett oherrans drag. Dämpplattorna i taket blev så fuktmättade av svett från den moshande crowden att de helt sonika föll ned från taket. Jag skakade hand med Chuck Billy. Kalle blev utslängd och höll på att hamna i slagsmål med en uppkäftig amerikan, som visade sig vara Dave Mustaine vilket hade en lugnande effekt på adrenalintillflödet på den gode Kalle.

Those where the days my friends. Jag ser inte en dag äldre ut och turnetischan passar än. Gott nytt år!

http://www.youtube.com/watch?v=UPjTJbsEoKU

Redigerad kommentar

Soundgarden ska tydligen återförenas: "But at least this means Chris Cornell will most likely not put out a solo album produced by Timbaland in 2010, and for that we are grateful."
www.youtube.com/watch?v=zp7A46gmf_A&feature=related

Metal Guru: schysst utgångspris i alla fall. Men det lär väl inte stanna där...

LL:
"Reserve not met."

Lite jobbig situation. Det är många extremt udda skivor ute just i detta ögonblick. Och den här kommer ta andan ur alla de auktionerna. :0)

Ingen aning om någon skrivit om denna lilla tjej tidigare men jag kan inte sluta imponeras av vad den lilla 4-åriga tjejen presterar. Själv är jag jättestolt när min lilla tös som också hon är fyra år, försöker sjunga med i låtar som spelas. Inte så att hon hittar varje ord utan det blir någon konstgjord form av hur hon tycker orden låter.

I´m impressed!

mattias - 74:

Banden funkar som ett hockeylag nu för tiden, när en blir skadad värvar man en ny.

Precis, hmm är ordet för dagen

LL:
Du är nu välkomna att inkomma med gratulationer, blommor och fyrfaldiga leven i drivor.

Metal Guru:Grattis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och ett "hyfsat pris blev det på den också , 260 Pund billigare än sist den var ute .

Alisandali: Jag vill att de snabbt ska bli helg, så jag kan spilla upp en iskall Vodkalime med is och presentera The Graviators för grannarna!

http://www.youtube.com/watch?v=gfRK5bhe3H0

Metal Guru: se där! Grattis, grattis.

Jag som dyrkar både Metallica och Mary J Blidge kan inse att det har lite med detta band att göra.....

Rock on....

Redigerad kommentar

Den här låten var orsaken till att jag började lyssna på hårdrock. Först var det Synth men när jag hörde denna 1.a gången så blev det en Aha upplevelse.

www.youtube.com/watch?v=hi7OxZDX768&feature=related

Hahl Bundy:

Grym låt, såg dom i lilla Smedjebacken när dom spelade där. Bandet håller fortfarande och Biffs sångröst är sig lik.

Hahl Bundy:
pojkspoling.

Vilken tur att det inte blev en A-ha-upplevelse.

Metal Guru: Får jag välja föredrar jag helt klart A-ha-upplevelsen. Den där mossiga sortens hårdrock har aldrig tilltalat mig.

Fotbollsupporters kan sjunga!

www.youtube.com/watch?v=K-_rf2jVxxY

Redigerad kommentar

I vår serie rockstjärnor som ej längre finns med oss hittar vi numera Doug Fieger, sångare i The Knack.

www.youtube.com/watch?v=g1T71PGd-J0

Wayne Gresky: Efter 90 min med synth-nostalgi (tack morgan och BBC) så tar vi en tripp bakåt i tiden med en låt jag totalt hade glömt bort.

www.youtube.com/watch?v=ig2Q4Ub4TnM

En påminnelse...

Sonisphere Festival - Sweden Sista biljetterna kan köpas via 0771-75 75 75,www.sj.se/upplevelser eller SJ Resebutiker.

www.youtube.com/watch?v=1PJOHbzQwGw&feature=related

www.youtube.com/watch?v=eML6X8VfAfY

www.youtube.com/watch?v=y4hPnZUMBwA

www.youtube.com/watch?v=BwLtTa2trRs

å vem vet? Det hintas lite Metallica oxå...

Rock on..,

Friman SR: Ja eftersom man då inte numer kan stoppa in fler än en youtubegrej, jag hade fler än Måtligt Kry menar jag då, så kan jag då säga att på Sonisphere Festival så uppträder då oxå...

IRON MAIDEN

IGGY POP & THE STOOGES

HEAVEN & HELL

ALICE COOPER

SLAYER

ANTRAX

Fler band tillkommer........... kan då kanske bli Mighty METALLICA...

Rock on....

« · 1213257 · »