Jompe: Tycker att Niklas Ekdals ledare i Dagens Nyheter var riktigt bra.
"När en strid mellan två politiska block avgörs genom polisanmälningar och husrannsakan tar Sverige ett steg närmare Ryssland. Det är djupt obehagligt och illavarslande för framtiden.
De osäkra väljarna är fler än någonsin inför årets val. Om vi inte snabbt kan återgå till en valrörelse kring sakfrågor och ideologi blir resultatet blankröster, lågt valdeltagande, ett party för missnöjes- och ytterlighetspartier.
I värsta fall kan det leda till ett parlamentariskt dödläge. Inte därför att väljarna är delade 50-50, utan därför att många avstår från att rösta på regeringsdugliga partier."
Så har då Göran och Fredrik duellerat i TV4 om skola, vård och arbeten. Tycker själv att det var en klar seger för Reinfeldt som gav klarare besked än Persson som jag tyckte mest, likt en papegoja, upprepade slagorden "alla ska med".
Paddan: Jag missade showen men tror dig. Har funderat om sossarnas brist på nya ideer beror på enbart fp-hackande, om de anser sig leva i den bästa av världar redan eller om det helt enkelt blir jobbigt att skriva vinnande valmanifest fyra gånger på raken.
Hur gick det rent visuellt att skilja dem åt? Om GP tar av brillorna är de som far och son. Har Persson bott i Täby?
orion: Har Leijonborg överhuvudtaget ögon under påsarna?
Linda har bara ögon för Fadde.
För att uttrycka sig i hockeytermer. Politikens alla aktiva människor har lekstuga med övriga Sverige.
Det är skrämmande det som händer. Man kan ju ana sig till att det som kommer fram bara är toppen av ett isberg. Och dessa människor är de som bestämmer miljoner människors öde. Kalla det vad du vill.
Huga.
Stoppa pressarna, Linda Rosings parti har ny hemsida nu på www.unikapartiet.net
Alltså, vem ligger bakom det här? Linda själv tror ju säkert på det, någonstans sitter någon annan och fnissar hysteriskt.
knaskamilla: Enligt hans presentation har han en lätt cp-skada. Han har jobbat med handikappfrågor aktivt och är nog överkvalificerad för det här gänget.
En annan kandidat är 12-barnsmamma och tycker man ska satsa på barnen.
Ni som vill logga in och läsa sossarnas hemligheter kan besöka deras topphemliga hemsida.
Användarnamn: sigge
Lösenord: sigge
claesw:
Den gång jag röstade blev det De Arbetsskyggas riksförbund "Bland Karpar och Kantareller", och med det blev jag omnämnd i Expressen.
Nu börjar det verkligen dra ihop sig till att rösta, och fortfarande vet jag inte vad jag skall rösta på. Känns dock som det kommer att bli en variant till kommun och en annan till landsting och riksdag, men jag har en stund kvar att fundera på.
Sannes: Jag gjorde Expressens test och jag var Sosse som det bör men inte långt efter så kom Folkpartiet, jag gillar ju data så ;-)
Här kan vi i västvärlden sitta och skratta om valet i vissa länder så betyder det döden att rösta på fel parti. Om det nu finns något annat parti att rösta på
Lumber Jack: Här kan man kolla när vad sverige röstade senast. "Rösta rött och rösta rätt"
När du har klickan på länken kan du klicka dig bakåt mm för att få reda på hur din kommun röstade mm.