Per HApps: Det är inte bara amerikanerna som har dåliga geografikunskaper, här en undersökning av National Geographic Kids om brittiska barns kunskaper i geografi.
"One in five British children cannot find the UK on a map of the world..."
"National Geographic Kids also discovered 86% of the children interviewed failed to identify Iraq and one in 10 could not name a single continent."
Samtidigt funderar jag på om svenska ungdomar är så hemskt mycket bättre.
Dream Team: Man har undersökt kunskaperna hos 1000 elever i åldrarna 6 till 14 år.
Läste en undersökning från 2002 där man frågat 3000 ungdomar i nio länder, däribland Sverige, USA och Japan. De svenska ungdomarna låg då i topp med ett genomsnitt på 40 rätta svar på 56 frågor.
Per HApps:
Den där Youtube-snutten är inte snäll, då kartan har namngivit länderna helt felaktigt. Ni ser att Australien är poppis att peka ut - men på slutet ser ni också att det står 'North Korea' på den kontinenten. Tasmanien är markerad som 'South Korea'.
Som gjort för att få vridna svar, framför allt från de som inte är säkra på sin geografi.
Sedan lägger ni säkert märke till att eländet är klippt här och där. Fem spänn på att de 'män på gatan' som protesterat mot kartans riktighet är bortklippta, och bara de mest skruvade kommentarerna är kvar - och voilá, vilket skulle bevisas - jänkare kan nada om yttervärlden.
Filmen är värd absolut noll i bevissyfte.
Handen på hjärtat, kära Hockeysnackare, hur många av er kan - utan att googla eller slå i hemma-atlasen - namnge någon av huvustaden i Montana, Missouri eller Kentucky, eller säga vilka stater som omger Wisconsin?
Vilka jävla frågor, kan man tycka.
Men fundera på dem innan ni förlöjligar amerikanare som pratar om Stockholm, huvudstad i Copenhagen och blandar ihop Sverige och Schweiz.
(...känner inte igen mig. feber? har aldrig någonsin försvarat jänkare tidigare...)
Paddan: Jag kan dom som var i forna Väst-Tyskland. Kommer du inte ihåg den fina Tage-ramsan...
Schleswig-Holstein, Niedersachsen, Hessen, Nordrhein, Westfalen, Saarland, Rheinland, Pfalz und Bayern. Baden-Würtenberg.
Paddan:
En av mina poänger är att de amerikanska staterna är för en europe vad de europeisiska staterna är för en amerikan.
Jag har ännu inte drattat ned på county-nivå.
NuMo: Bidragsfusk, det är klart man sysslar med sånt. Har du en aning om hur svårt det är att klä på bina klänningar inför varje föreställning av The Beehive after dark.
Själv vägrar jag att söka jobb. Jag finns ju i telefonkatalogen, så är det någon skola i Sverige eller någon annanstans som vill anställa mig får de helt enkelt ringa upp mig. Svårare än så kan det väl inte vara.
Annars har jag för mig att det var -31,