HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

« · 1248959 · » Till forumet


Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Hej clown!
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

[url=blog.st.nu/tikare/2009/03/03/ett-brev-till-domarbasen/]Nja, nu ropade jag väl hej lite tidigt. Det krävs väl ytterligare ett brev innan cirkeln är sluten?[/url]

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

[url=www.jnytt.se/hvnyhet/24450/stefan-liv-hotades-under-sm-slutspelet]Måhända får han nu tid över för att skriva brev också. Det är väl egentligen bara det som fattas nu,[/url]

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/timra/article6812288.ab]Corso spelar tydligen inte! Är han täppt i näsan (upper body injury) eller har han brutit en tånagel (lower body injury)?[/url]

Måhända att han nu får tid att skriva brev också. Det är väl egentligen bara det som fattas nu.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Kostiainen:

Du kanske inte är frisk? Du kan väl alltid glädja dig åt att ni är toppar ohälsotalet?

http://www.bolagsfakta.se/pressreleaser/visa/pressrelease/219524/ohalsotalet-minskad/76C0B9E4-6B16-CED3-536B-8F76DBEE2DB2

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Kostiainen:

Vet din mamma om att du skaffat Internet?

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Tillbaks till kyrkan med er. Sprid lite HiV i Könköping.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Vill också framföra en eloge till nya, gamla och nygamla skribenter här inne. Jag har med stort intresse tagit del av era sofistikerade och mångfacetterade synpunkter kring matchen och Martin Thörnberg i synnerhet.

Man förstår verkligen hur engagerande han är, i dom här gamla genuina finkulturerna. Maken till mylla får man nog leta efter. 

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
mattias - 74: Absolut, men i besvikelsens stund så är svårt att behärska sig och allra helst när vissa alltid ska lägga sig i och det tycker jag faktiskt att man kan ha viss förståelse förr som utomstående.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Ambroo:

Du kan ju prova att ha ett bättre språk när du skriver.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
mattias - 74: Men snälla nån. Jag gav bara Berka svar på tal och modoiterna om några är väl dem som fokuserar på allt annat än sitt lag, och då i synnerhet TIK. Man missar sällan en chans att visa skadeglädje i brist på glädje från de egna.

Edit: Att om nån sen tog det jag skrev till Alisandali på allvar så är det bara till att beklaga...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
mattias - 74: Begär inte för mycket nu.

TIK hade tur med domarna igår, utv på Ledin som sedan resulterade i mål var helt felaktig. Och att tro att man ska få utv på den lilla påverkan som MPS får på sin klubba i ett slutspel är så larvigt.
Det är slutspel och tro det eller ej TIKar, ni är med där. Sluta grina och börja spela istället.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Ambroo:

Mår du bra egentligen? Fokusera på ditt eget lag istället för att bry dig om modo , det är ett tips i all välmening bara.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Alisandali: Numera finns det tillgång till dator och internet även innanför de kalla dörrarna.

Och hur mår Nordström?

Lycka till i kvalet, ni lär som vanligt behöva det...
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Ambroo:Har dom stängt Sidsjöns Sjukhus , eller har du fått permis ?? I vilket av fallen måste det ju var skönt för dig att bli utsläppt då och då ,,,,,
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Berka: Man ska inte kasta sten i glashus vettu. Iofs så kastar ju du blålera...
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Ambroo: nämen sedär de dröjde inte länge innan de blev personliga påhopp, ett vanligt fenomen bland tikar. Nä jag bryr mig varken om damerna eller j18 jag bara myser över dagens seger eller förlust beroende på vilka man håller på.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
fredriko74: för de första så håller jag inte på hv71, för de andra så har hv71 resor mer historik och framförallt fler titlar än timrå och för de 3:e så var domaren lika dålig åt båda håll idag och segern var välförtjänt.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Berka: Hahah ja men du då din jävla sopa?! Har inte ni fullt upp med kvinnornas slutspel eller är det J18:s kamp med Allianzen som ger ståfräs??
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Berka: Äh, kärringar som flyger på domarna som hökar bör pyssla med något annat!

Måste vara jobbigt att älska ett lag totalt utan historik!

Men bra domare idag hade ni fått åka tillbaka till de snåländska skogarna med 0 poäng i bagaget, det vet både du och jag.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
fredriko74: Haha åsså var du tvungen att springa till denna bok och skriva ner din besvikelse, söker du empati eller är du ute efter tjaffs? Jag tror ingen annan i detta forum tycker som du förutom fler bortsprungna jyckar. Grattis hv till dagens seger, välförtjänt.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Gurra88: Ingrid Thörnberg är och förblir största fjanten i ES. Usch vad jag känner agg mot HIV 71.

Ett gäng kärringar som pratar med med domaren än med sina lagkompisar.

Pinsamt!
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Ja, men det behöver du inte skämmas för. Det här är ju ett hockeyforum, där man kan diskutera saker som är hockeyrelaterade. Anser du att Thörnberg är en av Elitseriens största fegisar, så har du kommit till rätt ställe. Det är sånt man kan diskutera här. Om du sedan väljer att älta det, så är det också din sak, men då kanske det vore klädsamt, att inte lägga så stor vikt vid att andra skribenter kommenterar dagsaktuella artiklar.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Vet inte heller varför vi lägger ner tid på en av elitseriens största fegisar - Thörnberg..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Hahl Bundy:

Vadå gå nuts? Så SM går ut på att få motståndarlagets supportrar att tilta? Mycket intressant infallsvinkel. Och det gör man gärna trots att det kan gå ut över lagets förmåga. Är det så man resonerar där du bor?

Skall bli verkligt intressant att se hur det här går när Perra tar över. Det känns ju som ett rent motsatsförhållande till hur det är nu. Finns väl ingen som är så extremt inställd på gruppen, fokus på det egna laget och att behålla energin inom föreningen. Det blir inte lätt för honom eftersom Timrås primära syfte, enligt dig, är att förarga/reta motståndarnas supportar.   

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Att få Hv fansen att gå nuts.

Du måste väl ha kramp i fingrarna så här mycket har du inte skrivit på hela säsongen härinne som just nu?
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Hahl Bundy:

Vad är det Corso lyckats med innan match? I en matchserie som inte ens börjat.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

73Sjöbba:

Jag skulle vilja påstå att det bara är en nannosekund av den energi som du lagt ner på Thörnberg. Du sitter ju fortfarande och eldar länkar som inte ens är från den här säsongen.

Och sportsidorna i våra största tidningar har ju det här som huvudnyhet inför dagens match. Märklig inställning från en som håller till på ett hockeyforum?

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
73Sjöbba: För mig har Corso redan lyckats alldeles förträffligt.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Det verkar som att du lägger ner mer energi på det här än Corso.

Tär, stjäl energi, irritation och moment 22.

Du är ganska rolig ijenkligen. Duktig skribent men inte så mycket mer.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Dagens studieskuld ägnas även idag åt Daniel Corso.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1921715/thornberg-hotas-kommer-bli-borta-lange

- "Men vi får inte fokusera för mycket på honom. Vi måste hålla koll på Petrasek, Davidsson - killarna som gör mål. De kommer skada oss mycket mer än Thörnberg."

Vi får ju verkligen hoppas att Corso intalar sig detta på riktigt. Det är ju jättebra om man håller koll på Petrasek och Davidsson istället. Varför bry sig om lagets meste målskytt denna säsong? Senaste SM-slutspelets skyttekung. Elitseriens mest notoriska målskytt de tre senaste åren? Fast räknar vi bara grundserien så har faktiskt Per-Åge Skröder ett mål mer. Han har sedan 07/08 hittat rätt 68 gånger, Martin 67.

Johan och Pettan har under samma tid noterats för 57 mål...ihop.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

WarhawK:

Ja, det hela tycks sakna all rimlighet. Det som du beskriver blir ju Corsos alldeles egna moment 22.

Fast jag tror nog att det här tär på andra sätt. Det här kan ju knappast vara sanktionerat av Challe och lagledningen? Då skapar det ju istället irritation inom laget. Finns ju antydningar om detta i dagens Expressen, där övriga i laget vägrar att uttala sig om Corsos kommentarer.

Edit: Sedan hade det ju varit en helt annan sak om det varit någon brunkare eller slugger i 3:e eller 4:e som slängt ut sig sådana här saker. Man är väl van (eller bortskämd) med att förstecentern i ett slutspelslag bär laget på andra sätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Ambroo:
Även om media vrider atriklar en aning är det inte smart av han gå ut med det i media , trodde han hade mer rutin än så .. sen har han gläfst lite väl mycket nu för enbart vara media som vrider och vänder saker

Jag är fullt medveten att skansen blir ett svårt hinder för oss , men tror det går fixa förutsatt vi får en bra start idag och vår form efter jul är inte klaga på , så jag tror vi har goda chanser i detta , betydligt bättre chanser än jag ger er iaf .. För HV var det laget jag inte vill möta i kvarten oavsett att dom har en liten svacka för tillfället som mycket väl kan bero på dom nertränade inför slutspelet för dom har ju varit klar länge
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Höhö jag garvar mig harmynt, typ...
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Dunc:

Glocalnet är lågt, Timrå är ännu lägre, så du vet säkert var du pratar om.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
WarhawK: Läs inte bara rubrikerna i skvallerpressen.

I övrigt så bör du fokusera på erat hinder. Jag tror nämligen att DIF går hela vägen.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:
Corso har målat in sig i ett hörn med sitt uttalande nu OM nån i HV utmanar han för antingen får han bita det sura äpplet och framstå som kyckling och ta på sig dumstruten om inte skulle svara på utmaningen efter sitt uttalande eller så får han bära hundhuvudet för att försätter laget i ett dåligt läge för ta ett matchstraff + ev avstängning som kan bli om kastar handskarna
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Har länge gillat din stil. Men nu sjönk du rejält.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Jag tycker Sundhs uttalande var mer puckat då det kom i ett läge där det blev extra tändvätska...

Corsos uttalande är bara lite trashtalk nu inför.. Och eftersom Timrå besitter smartare spelare än hv så tror jag snarare så att hv kommer bränna en hel del folk på corso.. iform av utvisningar idiotiska matchstraff kanske.. Man blir aldrig förundrad..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Jaha du. Då bara undrade jag lite om ett uttalande från förra säsongen. Det var ju inför kvartsfinal 6, där Timrå skulle slå in matchbollen mot HV och ta hem serien med 4-2.

HV var ju kraftigt decimerat med spelare borta för skador och var anförda av Johan Davidsson som hade ett bråck på maghinnan. Då slog ju Oscar Sundh på stora trumman och väckte upp dom döda och larmade ut i Aftonbladet att HV var en samling dåligt tränade spelare som var tjocka, feta och långsamma.

Om du får jämföra med Corsos uttalanden idag med Sundhs uttalande förra säsongen, vilket anser du då vara det smartaste? Betänk också då att Torps fula tackling faktiskt inträffade samma säsong som Sundhs uttalande och inte som nu, en säsong innan Corsos uttalande.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Jag syftade bara på att om vi ska snacka historia så har hv ändå inget att komma med så lägg bara ner det där snacket.. Det jag syftade på var att jag inte tror att hv är ett topplag om några år.

Jämförde jag uttalanden? Mer än jag visste.. Bara det att jag vet inte vad som va så hemskt med hans uttalande i pressen? Mer än att jaga upp Hv-nötter.. Och jämförde med mer puckade saker som skallningar och knätacklingar..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Hehe, om nu HV:s framgångssaga är uppenbart kort. Hur länge sedan är det då inte Brynäs var framgångsrika. Du vet väl vad som hände med IK Göta när de skulle leva på gamla meriter?

"Och gällande Corsos uttalande var det väl bara en jämförelse att han är ganska mycket smartare än både Torp, Thörnberg, Ledin osv osv.."

Jaha? Och vilka uttalanden från Torp, Thörnberg och Ledin gör Corsos uttalanden ganska mycket smartare?

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

HillBiliRedNeck:

73Sjöbba kan du bumpa spyhinken igen!

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Simmalugnt:

Ja, i Philadelphia är Pelle älskad av gräsrötterna. Men dom kan ha hur många insamlingar som helst. Dom som sitter på besluten lär inte ändra på sig. Pelle har gjort bort sig som ambassadör för Flyers och det kommer man aldrig att hylla. På sitt håll älskar folket Strimma, på annat håll är familjen Thörnberg legendariska, så visst kan man vara älskad ändå.

Jag tror nog att Corso orsakat ett tidigt energiläckage. Förmodar att det väntar uppsträckning från Challe och ganska klara direktiv att hålla sig i skinnet. HV:s trashtalkare, kommer att utnyttja läget, eftersom det är så uppenbart, eller så offrar man en bonde. Få se om Corso kan hålla sig kall eller om han tappar konceptet och får onda ögat av Challe.

Skallningen har jag missat bland länkarna. Den jag åsyftade och som jag klickade på var när han satte sig i knät på en Timråback, efter att haft uppenbara problem med balansen.

Slutspel...creme de la creme :-)

Japp, det här är nog första större insatsen sedan kvarten förr året.

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Du som ändå sysslar med historia har ingenting att komma med när det gäller Brynäs så lägg bara ner det där snackat, enbart löjligt. Hv är en pluttförening i jämförelse.

Så bara för att strimma inte var felfri så ska hans tröja inte hänga i taket? Hur patetisk är du?

Och gällande Corsos uttalande var det väl bara en jämförelse att han är ganska mycket smartare än både Torp, Thörnberg, Ledin osv osv..
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: Hörru din jävla pajas...hur fan kan du häckla en död legend inom Svensk hockey..sen hur han dog spelar ingen roll..visst fan är det fel att köra onykter,,Men att hans tröja hänger i taket i Tinrås lada beror enbart på hans sportsliga meriter...va fan trodde du då..?? jävla tönt
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Det har dock gjorts namninsamlingar av Philly fans som vill se Lindberghs tröja i taket. Så uppenbarligen så är han älskad ändå.

Huruvida Corso får vara på isen hela matchserien ligger väl mer i händerna eller snarare benen på sådana som Torp.

Hur du kan få en skallning till "fumlande" är jag dock nyfiken på.

Men det hedrar dig att du kallar Torps tackling vårdslös även om det mer är en passande beteckning på hela hans spelstil.


Men vi kan väl enas om att det är kul med slutspel?

Det är väl första gången på hela säsongen som du slipper ränna här inne och prata med dig själv.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010

Gurra88:

Nu förstår jag bättre varför vi befinner oss på framsidan och ni på baksidan.

Du menar förstås också då att Flyers har fel filosofi kring Pelle Lindbergh?

På vilket sätt har jag hånat Strimma? Jag påpekar bara att han inte är felfri. Eftersom att tvivelaktigheter verkar ha blivit dagens ämne och väldigt få är just felfria, som ambassadörer för den klubben man tillhör.

Själv har jag bara skrivit om dagens artikel i Expressen (innan detta spårade ur) och trodde kanske att man kunde få någon reaktion, på de sakerna jag tog upp. Gynnas verkligen TIK av Corsos utspel? Tror knappast att Challe är speciellt nöjd med det här? Tror inte att han vill avvara sin förstecenter på grund av sådant här trams? Förmodar att Challe vill se Corso på isen hela slutspelet?

Thörnbergs fumlande eller Torps vårdslösa tackling mot Espoo i CHL förra året, har väldigt lite med det att göra. 

Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute:

Vi får väl höra vad du säger när Frölunda skickar upp Ronnie Sundins tröja i taket.
Kommentera

Sv: En Hink Full Av Finurligheter - Kvartsfinalen 2010
Et tu Brute: 4 seriesegrar, 3 SM-finaler och två guld de senaste 7 åren. Är det exempel på något som inte varat så länge? :-)

Missade helt ditt inlägg.. Eftersom detta forum är oerhört tråkigt med 3-4 hv-muppar som vädrar inte sina alltför skarpa hjärnor..

Men jag syftade givetvis på att ni skriver 6-årskontrakt med elitseriens mest överskattade Per Ledin m.m .m.m... Om timrå tar er i kvarten tror jag det väntat tufft år i jönköping.. Vilket jag tror Timrå gör.

Jag lycker bara det är skrämmande hur du kan håna strimma för det som hände.. Hans tröja hänger i taket av sportsliga prestationer och det är det han ska kommas ihåg för, inte sättet man dör för.. INte förvånad dock att jag läser sånt här i ett HV-forum, det är signifikativt för ett HV-fans..
Kommentera

« · 1248959 · »