Luleå HF

SHL · 117698 inlägg · 890 ämnen

1-x-2

Sv: 1-x-2
Fin smiley det blev dårå.

Lulekickan: som sagt var så får man ta till vara på det som bjuds fram till ES premiären.
Hoppas det kommer mycket folk till Kvarnvallen.
Vet du om det kommer dit nå fler lulingar från Luleå?

Nej, nu ska jag faktiskt gå och sova. Jag är ju så pass frisk att det är slut på ojobbandet nu. Jag lär väl dyka upp här imorgon kväll, antar jag.

Godnatt med dig Portello.

Lulekickan: Gonatt, Gonatt.
Ska också försöka sova snart.

Portello: Jaha, jag får väl posta ett till inlägg då trots mitt godnatt.

Naturligtvis kommer det fler lulingar från Luleå till standärdetbaraluktarskitochpenningjägare på tisdag. Det är rätt många som känner en viss hockeyabstinens.

Godnatt igen.

Lulekickan: detsamma

Lulekickan: Nu blir man litet besviken, inte ens en full sida med inlägg. Jag tror ni börjar tappa stinget. Kanske måste man komma upp och övervaka för att se till så att ni inte slutar som en vekling som jag som nattar innan elva :)

Paddan: Det var som inte läge att posta halva natten eftersom jag skulle jobba idag. Har man möte kl 08.00 på morgonen är det ju rätt bra om man åtminstone är vaken till dess. Åtminstone om chefen inte ska bli vansinnig, vilket händer ibland och då vill man helst inte vara den som råkar ut för vansinnet.

Huga, en veckas ojobbande att ta igen på jobbet.

Lulekickan: Jo, det är klart. Men möte på måndagmorgon är väl aldrig någon riktig höjdare.
Sitter själv och funderar hur jag ska göra utvärderingen av en enkätundersökning, inte mycket hjärnverksamhet hittills den här dagen.

Jag tippade ju vid 18-tiden, så jag hann nog bara få med en match igår. 3 poäng blev det i alla fall.

Jag har så smått börjat plugga på lite om södra Allsvenskan till den riktiga tävlingen börjar.

Albert Hall: Väldans vad bra det går för mig då ligger 22 på hela HS och 1:a här hehe :)

men som sagt tar detta bara som en träningsmatch

lizzard: Du ska ju inte ta det som en träningsmatch. Inte när du leder.
Det är vi i botten som ska ta det som en träningsmatch. Men jag är rätt nedtränad just nu, har pluggat södra Allsvenskan hårt den senaste tiden......

Albert Hall: Mej jag garderar ju mig OM mot all förmodan jag skulle trilla ner från 1:a platsen :)

lizzard: Som sagt bara träning än. I oktober kommer jag fulltränad, i toppform och med adrenalinet sprutande ur öronen.

Albert Hall: Södra allsvenskan har man total noll koll på så det är bara rena rama chansningar man kan väl säga att men spelar på namnet typ dom låter bra allts spelar jag på dom... Nära lag vet man ju är ganska bra faktiskt

lizzard: Dessutom är det ju bara träningsmatcher än, vilket gör det hela ännu mer omöjligt.
Börjar inte allsvenskan till helgen?

Albert Hall: Jepp den 22:a PHC spelar borta mot Gröningarna hoppas verkligen på vinst då

Albert Hall: Ja, och jag har pluggat LHF hela försäsongen. Det är väldans mycket att hålla koll på med det nya spelsystemet, de nya spelarna, träningarna och alla träningsmatcher. Jag är grymt nedtränad, men lagom till den riktiga tävlingen startar är jag i form igen.

Albert Hall:

Rätt enkelt att kolla vilka matcher du hann med att tippa, klicka på länken "Här" precis ovanför matcherna du kan tippa, så får du se.

lizzard:

22'a?
Själv ligger jag med min tredjeplats på HS bara tvåa i mitt "lokala" lag. :)

Dysso: Jaja, skryt lagom. "Allvaret" börjar inte förrän 1 oktober, det är väl lite "försäsongsmatcher" nu så till och med en HVare kan få lite rätt ;-)

Paddan:

Risken är väl stor att jag inte lär ligga i topp direkt, men jag tippar fortfarande Et Tu på en topp position på listan.

Finns det ingen tippning av positioner för tippare i 1-X-2? =)

Dysso: Vem vet, den funktionen kanske dyker upp snart. Tror att jag kommer att abonnera på en plats strax under toppen av bottens mittskikt.

Dysso: Et tu två, så blir det nog så...

Dysso: Ok, jag klickade på "Här". Jag hann endast med en match och kammade in 3 poäng.
Om jag hade hunnit med fler så hade jag antagligen ledat, trots nedträningen.

Lulekickan: Försök inte, jag tror snarare du är upptränad.
Du har ju vilat dig i form den senaste veckan.

Albert Hall:

Du var iallafall självsäker. =)
Du kunde som bäst varit delad etta, eftersom ettan har tippat allt rätt. Tvåan har missat en match.

Albert Hall: Värst vad lite aktiva ni har varit idag då. Kan det bero på att Lulekickan inte ojobbar idag??

Portello: Jag vet inte, när hon ojobbade så åt hon ju frukost vid 14-tiden så inte är det väl nån större skillnad för henne. :-)
Kan tänka mig att hon inte sitter uppe lika länge på natten kanske.
Jag har det rätt körigt på jobbet den här veckan så det blir bara att tjuvkolla lite nån gång.

Albert Hall: Jag känner mig faktiskt fortfarande lite i oform. Jag är ju inte helt osjuk ännu även om jag har låtit bli att ojobba idag. Synd att det inte fanns mer omycket jobb att ta itu med. Fortsätter det så här så hinner jag ju inte bli ootränad eller onedtränad innan olåtsastävlingen börjar.

Lulekickan: Olite o:n blir det. Ganska olätt att hänga med.

Albert Hall: Samma här. Alltså att jag inte kommer att ha tid att hänga på varken HS eller officiella i särskilt stor utsträckning den här veckan. Ja möjligen att jag kommer hem i vettig tid + inte har nåt annat planerat under kvällen på onsdag, förutom innebandyn dårå, så då kanske det blir lite tid över till surfande.

Albert Hall: Men så säger man väl på norrbottniska, ellerhurdetnuva. Ett annat bra oord är oheja.

Lulekickan: eller vad sägs om ootrolig ooanvänd? finns många fina ord

Lulekickan: Lirar du innebandy? Inte på tävlingsnivå väl?
Imorronkväll förväntar jag mig att ni som är på matchen refererar och diskuterar.

Albert Hall: Vadvardetnu som gjorde att du inte kunde närvara?

Lulekickan: Finns det ohejaramsor?

Portello: Ootroligt ooanvänd..... *försöker få ordning på det*

Portello: Jobb. Fasen vad mycket kul man kunde ha om inte jobbet tog upp så mycket tid.

Albert Hall: Joo , man får verkligen hoppas att man inte jobbar allt för många hemmamatcher iår. Isåfall gråter jag .......

Albert Hall: Nix, inte på tävlingsnivå. Numera har jag inte tid att satsa seriöst på någon idrott, men på den tiden jag hade tid pysslade jag med basket och friidrott lite mer seriöst. Sedan har jag, utöver nämnda sporter, i olika perioder tränat det mesta som går att träna, t ex bågskytte, konståkning, handboll, fotboll, simning, karate, jazzdans, jazzbalett, längdåkning, ridning och förmodligen några grejer till som jag inte kommer på just nu. Numera pysslar jag bara med lattjolajbanbasket och innebandy.

Portello: Jag har ju det så pass lyckligt lottat att jag till stora delar kan styra själv när jag inte kan närvara kvällstid.
Jag har redan antecknat samtliga hemmamatcher i almanackan och ser till att det inte blir nån krock då.
Slutspelet är alltid en rysare, då vet man ju inte förrän kanske nån dag innan vilka dar det kan vara hemmamatch. Mycket pusslande kan det bli.

Albert Hall: Jepp, det finns ohejaramsor. Bra att du nämnde det, jag hade glömt att jag skulle leta fram ohejaramsorna om Modofröken Wernblom och Fröken Britta.

Ootroligt ooanvänd måste väl vara samma sak som troligen använd, elle?

Lulekickan: Många sporter, men ingen hockey? Fast det är ju rätt nytt med tjejhockey förståss.

Albert Hall: Du har det ju det bra du. Om det krockar för mycket för mig så får jag väl ta ett allvarligt snack med min chef, hon brukar inte vara helt omöjlig att göra med. F ö Lasse Hurtigs fru

Lulekickan: Troligt använd kom jag också fram till. När det är ett jämnt antal o:n så tar dom ut varandra.
Lätt men ack så viktig komihågregel.....

Portello: Aha, henne har jag suttit stolsgranne på flyget med en gång. Trevlig. Hon skulle till Tyskland.

Albert Hall: Jag har funderat lite på att testa hockey faktiskt, bara jag känner att jag har tid och mest för skojs skull. Jag kan ju åka skridskor och är värsta smurfforwarden på innebandyn så helt otänkbart att jag skulle klara det hjälpligt är det väl inte.

Albert Hall: Hon är otroligt bra att göra med, är helt klart bästa chefen jag har haft.

Portello: Jag har ju heller ingen direkt schemalagd arbetstid. Oreglerad arbetstid heter det så fint, vilket betyder att vi har förmånen av att få arbeta hur mycket som helst utan att vi tjänar nåt mer för det. Bra va? : )

Om jag absolut måste iväg på nåt så gör jag som Albert, dvs skriver in det i min kalender, plus att jag sätter en gräns för ungefär hur sent den sista förhandlingen för dagen får sluta om de har tänkt sätta ut några förhandlingar åt mig en matchdag. Hittills har det funkat bra.

Lulekickan: Fördelen jag har är att jag kan byta och hålla på, om nu någon kan skifta tid med mig vill säga.

Nää nu ska jag inta soffan och kolla på min nyinköpta Parlaments video :)

« · 114451 · »