Luleå HF

SHL · 117714 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
knaskamilla: Nja, om det inte innehöll en planering för engelsklektioner om Jamaica för sjuorna så får det nog vara. Tydligen lite mer fritt vad jag kunde arbeta med hos åttorna, så där får jag nog verkligen fundera.

Paddan:

Jag hade tre lektioner idag. Du kan få köpa en lektionsplanering av mig. Det på Bäpaskolan lär iofs bli lite förvånade över innehållet, men det kanske inte gör något?

Annars har jag idag hittat en sida för de som ska jobba med tema i skolan. Temasajten.se, tror jag det var.

knaskamilla: Själv har jag problem med icke existerande lektionsplaneringar, iofs ska jag inte hålla lektionerna förrän efter sportlovet, men ändå. Det kunde ju vara smidigt med färdiga lektionsplaneringar att "köpa". Eller att man kunde få igång hjärnskrället som gått på tomgång alldeles för länge. Den är dock inte köpt på NetOnNet, vad jag vet...

Portello:

Ska vi bilda klubb? Själv har jag problem med bilen, TV:n och datorn. Just nu modemsurfar jag på min jobbdator. Lovely. (Fast ingen av nyss nämnda prylar är iofs köpt på NetOnNet...)

Portello: Tydligen åker familjen hans från piteå ner till kanada idag..Han vill vara med sin son, så spel i Luleå var tydligen lika uteslutet som tidigare..Men omän det låter så hoppas man ju ändå att han svamlar:-)

Portello: Faktiskt inte värst mycket det enda jag vet är att hans sons operation har gått bra...Måste luska lite men som sagt så är risken minimal..Men suget tror jag finns där spec om Luleå kanske går till en semi..

Linkan: Har du hört något mer om Öhlund? Skulle vara otroligt härligt om han spelade i slutspelet.

Portello: Men åk på furunäset och lämna in skiten,Net on net har ju rep lokal där..handlar allt där har aldrig nåra problem med nånting...Man måste vara snäll med grejorna:-)

Poffa: Vinner inte jämt.Igår sket det sig på ett tyskt skitlag.

Vilken skitdag!

Portello:

Du som alltid vinner då du spelar borde ju ha råd med kvalitetsgrejor...;-)

Nu är det inte långt ifrån att jag slänger ut datorn, dvd: samt tv:n.Inget fungerar som det ska! Ett råd: Köp ALDRIG något från NetonNet.Bara skit!

Portello:

Det är nog bara Aftonbladet som övar på att skriva Ej On Arena, tror jag.

Kan bli riktigt trångt på isen i Timrå ikväll. Enligt Aftonbladet ska både Mora-BIF och TIK-Modo spelas där :)

Portello: JAAAAAA äntligen att man måste spela på italienska och spanska lag det har du aldrig sagt:-) nåja man får vara nöjd, nu är självförtroendet på topp igen haha! Milan och Valencia gjorde sitt jobb atl, madrid okså för den delen!

Linkan: Det går vissa rykten om att du vann pengar igår.Det kan väl ändå inte stämma? ;)

Läser på SSK:s forum att deras resa upp till Luleå är inställd, så ingen jätteklack med SSK:are upp till oss alltså.

Signaturen fjodor skriver att senast SSk bortaslog Luleå var den 28 september 1989.Kan tänka mig att alla Moringar vill att den trenden inte ska brytas på tisdag.

Lövva: nu tycker jag att du är ute och seglar. Steve stannade tills Luleå var på säker mark ovanför slutspelsstrecket. Att han sedan åker hem av personliga skäl tycker inte jag är så mycket att säga om. Dessutom tackade han nej till Brynäs för att i stället spela i Luleå - bara en sådan sak borde göra honom till en evig hjälte ;-)

Portello: Fattar inte att folk, i almänhet, accepterar att NHL spelare kommer å går fram å tillbkas som det har varit. Hoppas verkligen hockey förbundet styr upp en regel nästa säsong att man måste skriva på för en hel säsong.

Linkan: Luleås säsong är ju bara 2-6 veckor kvar av. Det är nu det börjar gälla. Sjysst mot klubben...jo just de

Lövva: Nu talar jag inte om NHL-spelare generellt utan om Steve. Vad Comrie eller någon annan spelare lämnar för skiter jag i.

Själv tycker jag det är bättre att vänta med sådana där uttalanden till man vet något .Men det är jag, det.

Lövva: jo men nu verkade han vetat det en tid eftersom han valde att vänta med beslutet till vi var klara för slutspel..tycker det är stort att inte bara dra utan ett ord det är ju många som gjort så okså! helt shyssht mot klubben och laget!

Portello: Jag vet att han hade kontrakt med Luleå! Men visst, skulle det visa sig att en familje medlem skulle ha blivit allvarligt sjuk eller dött så tar jag naturligtvis tillbkas allt jag har sagt. MEN det känns föga troligt att allt ont ska drabba just NHL spelare. Åkte inte Comrie tillbkas för att hammra på sitt hus?

Lövva: som sagt var, jag tycker man ska vara försiktig att yttra sig om att han är en diva osv.När man vet så kan man yttra sig om det.

Linkan: Hmm...vi måste nog jobba lite med din engelska :)
Tycker 02/03 att vi hade ett ganska slagkraftigt lag. Vi slutade femma i serien åkte ut i fyra raka matcher mot Huggarna i kvarten. En kvartsfinal som lika gärna hade kunnat sluta 4-0 i matcher tilll oss. Så jämt var det faktikst. Men nog hade vi ett konkurrans kraftigt lag. Vi hade bara inte marginalerna på vår sida.

Lövva: Jo men du kan ju inte på fullaste allvar mena att Luleå med dom senaste årens lagbygge skulle vinna semi och final..att man tar sig till slutspel har ju okså varit marginelt med tanke på vilka lag vi ställt på isen dom senaste åren
Det är vad jag menar med" bäst när det gäller"...Så mycket högre krav kan man inte ställa på ett lag som tex. ifjol vissa matcher spelade med 4 ordinarie backar och då var div 1 spelaren tobbe lindberg medräknad. mot alla odds gav Luleå, Färjestad Skrämselhicka:-) Luleås lag har dom två senaste sässarna presterat över förväntan iaf för mig! tänk med alla skador ifjol ändå gav vi allt och lite till i kvarten! DO YOU ANDERSTAND ME LOVVA?

Linkan: Hmm...bäst när det gäller i grundserien ja. Men överklag, nej. På de två senaste åren har vi den mindre smickrande slutspeles statistiken, nio matcher, en vinst. Men förhoppningsvis kan vi bättra på den denna säsong :)

Albert Hall: Det känns väldig konstig teori, att det har med solen och vitamin snacket att göra, jag menar Timrå spelar ju alltid bra och inte skilljer sig antal soltimmar så himla mycket mellan Luleå och Sundsvall..Fast det märkliga är ju att det är så här år efter år! Vi är då iaf tveklöst bäst när det gäller:-)

Husse växte ändå lite i mina ögon nu efter att ha läst hans brev till LHC´s fans. I det brevet tyckte jag han tog ansvar för vad som hände utan att skylla ifrån sig, vilket jag tidigare har tyckt att han har gjort. Bra gjort av honom i alla fall. Skandalen börjar sakta men säkert klarna upp och visst är alla människor värd en andra chans...

Albert Hall: Tänk om vi skulle lirat hela säsongen som vi h ar gjort under 2005, då hade vi varit ett topplag. Ojoj. Jaja, det är bara att hoppas attd et här håller i sig. Senast vi förlorade under ordinarie matchtid var den första februari. Börjar vara ett tag sen. Förhoppningsvis såå kommer vi ju inte å förlora alls under ord. tid under hela februari! Stort!

Stigsson:

Ok, men vi har två matcher mindre spelade eftersom vi hade två mer vid årsskiftet...

Albert Hall: En i allra högsta grad snabbräknad tabell för 2005.

Frölunda 39
Färjestad 35
Linköping 28
Modo 28
Luleå 25
Djurgården 24
Timrå 23
Södertälje 19
HV71 19
Malmö 14
Brynäs 11
Mora 6

Linkan:

Ja, vem undrar inte över det? Så har det ju varit i många år nu. Vid nyår låg vi på kvalplats trots att vi hade två matcher mer spelade. Nu sjua. Jag ids inte göra det, men OM man skulle göra en tabell från årsskiftet och fram till nu så är jag övertygad om att vi skulle ligga topp 4.

Om det nu är solen som saknas så kunde man väl skicka iväg laget till exempelvis kanarieöarna vid varje uppehåll...

Portello: Vi hade våran formasvacka i lagom tid med andra ord:-) Undra vad som gör att Luleå alltid är sämst före jul och ALLITD bäst efter? Solen? haha...

Portello:

Kan det ha varit Frölunda? Nähä, då minns jag inte.

Hörde på sportnytt ikväll att Mora har tagit sex poäng på de 14 senaste matcherna.Det är som att jag har för mig att något annat lag hade en liknande formsvacka förr den här säsongen.Undra vilket?

Såg att Brynäs har endast visats på Canal+ en gång under säsongen. (Räknar ej med säsongskortet). Det var i premiären mot Modo. Om det stämmer är det ju riktigt sjukt med tanke på hur många gånger de har visat HV.

Källa: Brynäs hemsida.

nappen: joo, men vi slipper leka med prepositioner och alla "undantag från regel" som ni tvingas dras med. Tänk dig den häpna utlänningen som till förklaring, varför inte sonen är hemma, får svaret att "han ligger vid universitetet i Uppsala". Fantasin sätter inga gränser på den föreställande tanken som följer sådan utsago...

Om nu någon undrar hur matcherna ikväll slutar så finns facit på sidan matchtips.Kolla in vad jag skriver.

Gårdagens tips av mig: Luleå-VF 2-3 efter sudden.FBK-BIF 5-1 samt DIF-Hv71 3-2.Två rätt resultat samt rätt vinnare på den tredje.Synd bara att man inte hade spelat det på oddset...

Kickan & Karoliina: Ja, finska verkar ju vara hur svårt som helst. När jag var på Finlandskryssning så snackade de om sjutton olika verbböjningar, eller liknande. Snacka om sjukt mycket grammatik.

--

Ja, nu är man ju på bra väg mot Årets Orakel på forumet ;). Delad etta med med tio andra. Det var ju inte någon jättesvår omgång, men man får glädjas åt det lilla för jag lär aldrig vinna tvävlingen.

Karoliina: Nattinatti. Jag tänkte dra på mig LHF-pyjamasen (som såldes ihop med en väckarklocka för något år sedan) om jag börjar frysa. Fast jag känner mig inte ett dugg frusen just nu så pyjamasen kan nog vänta ett tag till. Annars sover jag tämligen odyrt. Naken.

Kickan: nä, såklart att man vill kunna kommunicera med folk. Nu är det sovdax här i skogen. Och jag har redan krängt på mig Lexington- pyjaman *märkesdroppar ogenerat o svamlar*. En vit/rosarandig nyanskaffad dyrgrip. Så, god natt Kickan. Sov gott.

Karoliina: Jag vill verkligen bli bra på finska, men det är ett svårt språk.

Fram till dess att jag blir bra på det är jag glad att så många kan kommunicera någorlunda med finländare på svenska eller engelska. Annars har jag i några fall sagt att de kan prata finska (jag förstår) om jag kan svara på engelska eller svenska. Det har alltid fúnkat när det har varit nödvändigt.

Min sambo var rätt bra på både svenska och engelska när han träffade mig, så det har inte varit några problem alls.

Andra svenskar här garvar lite åt mig pga att jag är så angelägen att lära mig finska. Jag förstår inte varför man inte skulle vilja lära sig finska om man nu bor i Finland. Hur jävla kul är det att kunna prata med nästan ingen alls?

Kickan: *garvar*...och så gapar di andra nordiska länderna på att finland inte fyller några flyktingkvoter. Vet dom om ifall någon verkligen vill ta sin tillflykt till just finland. Till ett land med helt oefterhärmeligt språk...

Det där med din sambo är hur spännande som helst. Men jag tänker inte fråga. Tänk så duktig jag är...

Karoliina: Jag förstår finska ganska bra nu, men jag har svårt att prata och att sätta ihop meningar. Grammatiken är ju på gränswn till sjuk. Fast hittills har det funkat bra ändå. Jag kan knaggla fram några standardfraser på finksa och förstår rätt mycket, och väldans många finnar kan någon form av svenska eller engelska, om än inte alltid så bra, så det är ok hittills.

Fast jag tror att finska är något man borde ha lärt sig som barn. Jesus, vilket språk det är. Hade min sambo inte kunnat svenska hade vi bara haft sexet (vilket iofs är gudomligt) gemensamt.

Kickan: Du, det ska spelas om saken först...*muttrar*. Du, Kickan, hur går det med finska språket då. Har du givit upp företaget eller?

Karoliina: Vi låtsas att vi har en Olli. Annars har vi ju en Jussi. Det är rätt bra ändå. Väldans bra vid närmare eftertanke.

Jag tror jag får glädjas år ett guld i år trots allt, även om inte Älsklingarna skulle greja det.

Kickan: Jag är avis för Jussi Jokinen. Attans effektiv typ...(fast Olli är såklart alltid en Olli)

Kickan: Jag är avis för Jussi Jokinen. Attans effektiv typ...(fast Olli är såklart alltid en Olli)

Karoliina: Fast vi har slirat lite på slutet. Hoppas bara att vi rycker upp oss nu och visar att guldet höär hemma i norr.

Kickan: Bara att svälja förträten och flina upp sig. Ni är bra, inget att hymla om...

« · 513588 · »