Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

En otråd på Hockeysnackiska

Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL:
Kickans resonemang i oavkortat skick var som följer:

[k]Nu tycker jag att vi har brytit ihop länge nog. Nu kommer vi igen!
10183743489506-0 till Älsklingarna mot Gläfsers. Nu jävlar vänder det![/k]

Det hade varit näst intill omänskligt av mig att INTE missa hennes centrala poäng.

Men om jag fortsätter att bevaka denna bok, med all egenutvecklad jargong och besynnerliga krumpsprång, så kanske jag i en inte allt för avlägsen framtid kan hänga med bättre.

Med hopp om en gris till jul.

Lulekickan: lhf slutar 11:a!!!

Metal Guru: Jag tycker helt klart att du skall ägna våran gästbok mer tid. Den är ruskigt trevlig, precis som vi lulingar. Dessutom kan det krävas att man ägnar endel tid här om man på allvar skall förstå lulingskan, som till stor del har växt fram på forum genom åren.

Äh, nu blev mitt gonattinlägg raderat från MoDoboken IGEN! Undrar vad man egentligen får bifoga för bilder där för att man ska få säga gonatt? Scumt, det där.

Nåväl, ni får väl ett gonatt i stället, eftersom ni har så snälla moderatorer. Jag är skittrött! Gonatt.

knaskamilla:

Vilken snygg bild och allt.

scim:

Ja, jag förstår inte varför den inte fick ligga kvar i MoDoboken.

knaskamilla:

Skyll inte på mig.

scim:

Jag skyller inte. Jag bara undrar. Jag undrar iofs fortfarande varför man inte får lägga ut en bild på en vacker man så att folk kan drömma sött också, men det ska lulingarna slippa läsa om.

knaskamilla: Blev den där raderad i MooDooboken? Märkligt. Kanske är bilder inte tillåtna där i sen timma, om de inte är tecknade? Här får du bilda hur mycket som helst. Till och med Paddans tidigare masspostande på en gammal kärring som mjölkade en kossa har ju tillåtits.

Nattinatti.

Kickan: Den bilden hade jag totalt förträngt. Den måste du posta snart igen paddis.Gumman är ju söt ju ;)

Portello: Garanterat finns den i säkert 50 ex om du letar bland inläggen. Vi behöver inte fler.

Däremot är han välkommen att posta bilden på Snygg-B som godnattinlägg hur många gånger som helst. Det var ju ett tag sedan sist.

Bilder på Obsut är också välkomna *tipsar Paddan*

Kickan:
Nu tror jag inte Paddan är lagd åt det hållet.Han föredrar nog att posta bilder på på gamla damer och dyligt.
Men om man nu ska tipsa Paddan om bilder som han kan posta så skulle det ju inte vara helt fel med en stooooor bild av Jessica Alba.

Portello: Äh, Paddan är nog tillräckligt säker på sin läggning för att våga posta bilder på en snygg kille och dessutom säga att killen i fråga är snygg utan att vara rädd för att anklagas för att vara bög. Samma sak gäller t ex Albert och Savage. Det är killar som aldrig skulle säga att någon annan kille är snygg man bör vara misstänksam mot. Överdriven homofobi tyder på att man inte är riktigt säker på var man själv står.

Vem är Jessica Alba?

knaskamilla: Jäklar vad välkammad Scim såg ut i den där versionen, inte alls som den där versionen som eldar upp digitalboxar i någon slags förtäckt längtan efter att återvända till Kempehallen. ;)

Kickan:

Om du kollar i länktipset så får du se en bild på Jessica Alba.
Är en skådespelare som är med i tv-serien Dark Angel.

Kickan: Hmm, var det den här bilden som visade Snygg-Brabenec i all sin storhet?

HAr tydligen lyckats radera alla såna bilder. Men jag kan i varje fall erkänna att såna öl som Krusovice väldigt enkelt utklassar såna öl som Sofiero. Det ni...det är fakta det. ;)

Paddan: Hahaha.Den där bilden hade man förträngt.Och jag förstår också varför. Snyggingen måste ha vaknat på fel sida den där dagen.

Paddan: Eh. Nu postade du nog fel bild och fel person. Fast jag har ju på egen hand åtgärdat det genom en länk.

Nattinatti, nu kan ni alla sova gott.

Portello: Äh, jag måste ju bara visa för Kickan hur han igenkligen ser ut, när allt smink och sånt grejs är borttaget så att hon verkligen kan avgöra ifall Snygg-Brabenec är snygg eller ej. Själv dreglar jag bara jag tänker på bilden ;)

Kan iofs bero på de flaskor med vin och öl som tidigare inmundigats och att synen därmed är ungefär likställd med en grävling i motljus...

Paddan & Kickan :

Nu ska jag hoppa i säng. Sov gott, puzz och kramizar å allt det där!

Portello: Äh, puss på re själv du. ;)
Tro dock inte att du klarar dig ifrån det faktum att LHFs webgurus på Proosit, eller vad nu webbyrån hette, stavat Jaroslav som om han hade två o:n i mitten på förnamnet.

Paddan:

Joru, den där bilden är tagen en dag när scim var väldigt snäll och...timid. Inte alls som när han eldar upp digitalboxar. För övrigt får man ju säga att det var ganska otaktiskt att låta digitalboxen brinna upp inför en av de få vinstmatcherna som (väl?) visats på TV i höst.

Kickan: Få se, kan det vara den här godnattbilden som du efterfrågade?

Paddan:

Klipper man håret tillräckligt kort ser man alltid välkammad ut. Dessutom så har jag med några enkla manövrar med lödkolven mirakulöst fått igång digitalboxen, men jag grämer mig över att jag inte lyckades spela in den senaste matchen, vem vet, jag kanske var på bild tom.

ZZZZzz

Nu har det hänt.Boden har vunnit en match igen.Man kan lungt påstå att det var ett tag sedan dom gjorde det.Matchen var hemma mot Sundsvall och slutade 3-2.

Portello: Du ser, det lönade sig att du hotade med att åka och se på Boden, då skärpte de till sig och utförde ett litet "julmirakel"

Paddan: Haha.Jo, det måste nog bero på det.
Även Piteå går mot en seger.
Tegspelarna verkar inte vara så glada över det...

Third Period
58.54 2 min Piteå 2. LUNDBERG, Urban HI-ST
58.29 2 min Piteå 55. JOHANSSON, Johan ROUGH
58.29 2 min Piteå 28. BERGLUND, Magnus ROUGH
58.29 5 min Teg 10. BOMAN, Mikael ROUGH
58.29 20 min Teg 10. BOMAN, Mikael GA-MI
58.29 5 min Teg 3. DANIELSSON, Jimmy ROUGH
58.29 20 min Teg 3. DANIELSSON, Jimmy GA-MI

Albert Hall:

Var det inte du som klagade på felaktiga publiksiffror från basketen? Aftonblaskan verkar ha fått upp ögonen för det nu.

Ännu ett argument för att skicka basketten tillbaka till Pontushallen?

Albert Hall: Var det inte du som skrev om detta någon gång i våras? (Länktips)

nappen:

Oj. Värst vad du måste vara lat - orkade inte ens läsa ett par inlägg neråt i gästboken...

knaskamilla: Blind snarare.

Sorry.

Hey, har ni sett den där tröjomröstningen som AB har? Har ni sett att de först lät bli att ha med er tredjetröja? I vilket fall som helst så verkar, av någon skum anledning, era två "riktiga" tröjor ha fått fler röster än tredjetröjan (som de kom på att de skulle lägga ut när 7000 personer redan hade röstat). Jag fattar ingenting.

knaskamilla:

Ja, jag såg det. Du har rätt i att den inte var med från början. Fast jag tycker ändå att det är underligt att den har 0,0%. Inte för att den väl är världens snyggaste, men Lules klart snyggaste tröja är den ju.

Albert Hall:

Exakt. Fast ni kanske har korkade supporters, som röstar på de fula tröjorna fast man kan rösta på den enda av era tröjor som är snygg? Ja, så är det nog.

nappen:

Tackar. Jag villade som vanligt bort mig i er skumma forumstruktur, men några inlägg i ämnet lyckades jag i alla fall läsa. Det här svaret fick jag för övrigt från AB när jag mailade och frågade:

"Klantigt?
Ja, lite. Men när vi upptäckte felet var det ”bara” cirka 7000 som röstat...så på det hela taget är det inget som stör så mycket.
Dessutom verkar den inte vara så poppis ute landet.
Men nu är den med i alla fall"

Tröjröstningar hit o dit i all ära, i morrn är Lule hjärtligt välkomna till ett fullsatt SA! Kul att ni har med Öhlund så Z:a o grabbarna får NÅ`N att stångas mot iaf...*L*

Imorron ska Timrå IK ta sej an ryggsäckarna från norr!
I bästa fall, och om Gud vill kommer dom att förstå att det är bättre att åka skridsko själv!
Förr var det Löven, nu är det ni!

orion: Yyyyyyyyyyl!

Gläfsers är avsevärt ryggsäckigare, sådeså. Gläfsers är ett jävla skitlag överhuvudtaget när jag tänker efter.

Mmmm........ett skitlag som har plockat en sisådär 25-30 poäng mer än Luleå....

rupert:
Dyngäng, som "bara" spelat semifinal i två år på raken,

Per HApps: Ett lag kan vara ett "skitlag" i flera bemärkelser. Nu menade jag inte att Gläfsers poängmässigt är ett skitlag.

Kickan:
Utveckla gärna är du snäll.

Per HApps: Gläfsers är ett skitlag för att jag anser att det är ett skitlag. Ungefär som Pölsan och MooDoo är skitlag. Behöver jag utveckla det mer än så?

Kickan:
Ahhh. äntligen lite konstruktiv kritik, sånt gillar vi.

Nu har man skickat iväg ett mail till bolaget som sänder från ES i Kanada.
Undrade om man kunde få tag på en kopia från matchen mellan Luleå-Modo. Om det går samt om det inte allt för dyrt så lär man nog beställa ett ex.Bara dom nu tar sig tid att svara på mitt svengelsa mail....

Portello:

Om det är möjligt kan du kanske messa mig så jag med kan köpa en kopia. Skulle va riktigt kul å ha.

Freddan:
Bara hoppas att jag får ett svar.Om/när jag får det så kommer jag säga till.

Ser att det tillkommit en del Luleåfans på detta forum sedan sist jag var här inne. Får väl säga välkommna alla.

« · 468456 · »