Farbror Frisco: Jodå. Jag hörde om dessa tre bilder i LHF:s sportsbar igår lördag. 20 Lindgren väntar också. Say no more 'til they are been published...
Plockade ner två saker från DC idag. Det ena var Jarmos mål mot Leksand i slutspelet -99. Ohh, vilka rysningar som går genom kroppen när man ser det. Klippet är från en tv4-sändning där de även har en kortare intervju med Jarmo. Där säger han att han ska försöka göra mål igen. Hur det gick med det, vet vi ju :) Det andra jag tog hem var dokumentären "Inside LHF" från -97.
JOY: DC=Direct Connect. Ett program där man kan ta ner filmer,musik, program mm. Men för att kunna göra det så måste man dela ut från sin dator, så att folk kan tanka det från din dator.
Canal + verkar huvudsakligen satsa på toppstiden i Elitseriens avslutning. Dessa matcher kommer de att sända:
12/2 Frölunda - HV71 17/2 Djurgården - Linköping 19/2 Brynäs - MIF 24/2 Match ej fasttälld 26/2 Match ej fasttälld
Värt att notera att de endast har visat LHF två gånger iår. Båda hemma i COOP, hemma mot DIF och hemma mot Modo. Förhoppningsvis kan dom visa Luleå den 24:e men man ska ju inte hoppas på för mycket...
Verkar som att Hentos dåliga form håller i sig. 15 skott och 3 insläppta är ju inga imponerade siffror. Nu har jag inte sett matchen själv, men efter vad jag läst på andra gb:s här på SpS så spelade han inget vidare.
Portello: ähh håller inte me. Hjälpen från backarna var väldigt ofta obefintlig. Speciiellt på andra målet, där de svenska backarna tillät TRE danskar stå fria.
Oj, vad jag blev sugen på Ahlgrens bilar. Måste ju vara det bästa godiset. Skulle nog lätt kunna trycka en 3-4 påsar just nu, menn det kanske inte är så bra eftersom man ska och röra på döfläsket snart.
Mer Ahlgrens åt folket! Det är nästan som knark .. Var ett tag när det nästan var en påse om dagen. Nu har jag inte ätit det på länge, borde kanske gå och handla lite?
Dysso: Tycker jag att du ska göra.Var tvungen att göra det i går kväll, men dum som jag var så köpte jag bara en påse.Och som du säkert förstår så är den slut för länge, länge sedan.
När jag var i lumpen så åt jag väldigt mycket Ahlgrens.Vid ett tillfälle så åt jag 7 påsar på tre dagar.
gud: Nope,var närskyddare. Du vet , när man inte var i fält hade man inte så mycket att göra på kvällarna. Tv-spel på soldathemmet eller ligga i sängen eller framför tv:n och käka godis var alternativen.
Portello: Så kan man ju se på saken. Efter en viss ansträngning, plånboken är inte i bästa skick...så satsade jag 10 kronor på de resultaten klockan 13.01.36 idag.
Paddan: Måste ändå säga det var en liten skräll att dom klarade 2-2 mot Kanada. Thomas Koch gör bort att vara inne på baklängesmål i vm så han har gjort bort det innan es börjar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?