Portello: Ja, jag tror vi har hittat univeralmedicinen som hjälper mot allt. Är man ledsen, sur eller rent ut sagt förbannad är det bara att kolla klippet så fylls man av en känsla av total lycka, glädje och stolthet. Jag blir fan tårögd när jag ser det, och jag har sett det säkert 15 gånger sedan jag laddade hem det igår.
lizzard: Elaking. Bergis har du suttit och småfnissat vid datorn åt din lillebrors oförmåga att hantera guldklippet utan att göra det minsta för att hjälpa honom.
Portello: Duktig Portello. Det var väl inte så svårt? Tänk, nu kan du kanske börja använda din dator på riktigt istället för att bara använda den till att posta på HS och forum ; )
Portello: Det beror väl på hur du har ställt in knapparna på musen. Klicka som du gör när du ska öppna vilket program som helst bara. Kommer det upp nå rutor med tips och skit så stäng dem, även om du säkert skulle behöva ett par tips.
Vad står det mer? Du måste väl ha några rutor där du kan välja vad du ska göra?
Portello: Klicka på guldklippsfilen direkt istället, det är smidigare. annars kan du öppna den via WinZip efttersom du förhoppningsvis vet var du sparade den.
Portello: Hmm...inte lätt när de där blixtlåsen krånglar, men kardborrband brukar funka ganska bra det också. Går ju också mycket snabbare att "zippa upp" då.
Lulekickan: Det är nog just det som är mitt lilla problem. Har inget program att zippa upp det med, och även om jag skulle ha zip program så skulle det ändå inte gå. Jag är nämligen helt kass på sånt.
Portello: När sket dig då? Kunde du inte se något alls? Vad händer när du ska öppna filen? Tänk på att den är zipad så det kan ju möjligen ha med det att göra.
Paddan: Uj, först orsakar Gates att alla ungar särskriver då rättstavningsprogrammet inte riktigt grejade sammansatta ord, och nu orsakar han blindhet hos användarna. Undrans om Dyssos femfingerskodnomer hjälper mot det.
Hmm...nog för att livet som hockeyspelare kan vara ett hundliv ibland, men jag måste säga att jag blev lite förvånad när de första bilderna på Garvey nådde pressen. Av denna bild att döma skulle jag säga att Garvey definitivt är "out"....
Lulekickan: Stackarn tappade ju temporärt synförmågan precis när han startade klippet. Tydligen har Bill Gates gäng blivit drabbat av något virus som i sällsynta fall drabbar näthinnan på användare av deras produkter.
Portello: Det är på 70 MB, isåfall får man nog bränna in det på CD och skicka det på med vanliga posten. Man måste ha Real Player för att kunna se det tror jag. Men nog kan jag hjälpa dig om du vill. Lägg namn och adress i min brevlåda så skickar jag en CD till dig.
Lulekickan: Eller var det så att du tänkte strategiskt och helt enklet placerade den kartongen längst in för att slippa se julsakseländet? Själv så är jag ingen julpyntare direkt, och om jag mot all förmodan plockar fram julsakerna så kan det gå månader innan jag upptäcker grejer som fortfarande står framme. Med andra ord har jag en sagolik kontroll !
Albert Hall: Så du har också kört guldklippet så fort du kommit åt : ) Snart kan man upprepa det för sig själv in i minsta detalj, framlänges och baklänges. Tänk att man fortfarande upplever en sån oerhörd lycka och glädje när man ser det att man nästan blir tårögd.
Du skulle ha varit på 25-årsjubileumet. Känslan jag hade när alla höjdpunkter från de 25 åren radades upp är obeskrivlig.
Albert Hall: Jag vet faktiskt inte, men nog vore det vågat att inte plocka in en till backup innan deadline. Visst, Gusten är duktig och verkligt lovande, men ett slutspel är en helt annan sak än grundserien, och inte ens i grundserien har han ju stått hittills. Inte för att man ska gå och tro och i onödan oroa sig för att Hento blir skadad, men om, om... *skraj*
Lulekickan: Jo jag har också tänkt på det. Tror du desutom att man vågar chansa med Gusten som enda back up? Tänk om Hento blir långtidssakadad! Ett oerhört tryck på en trots allt orutinerad Gusten inför slutet av serien, slutspel eller (hemska tanke) kvalserie.
Fast det tror jag nog tränarna, framförallt Pekka, har kompetens att bedöma.
Albert Hall: Körde de eftermiddagspass idag då? I så fall hade jag ju inte behövt missa att kolla träningen : ( Imorgon och på julafton slipper de träna i alla fall, men kör igång igen på juldagen.
Pojkmatcher kan vara rätt kul att se de också, fast de hade väl förstås ingen Garvey på isen.
Nackdelen med Garvey är att han i så fall tar upp den sista icke EU/EES-platsen i truppen, vilket betyder att forwarden måste vara från ett EU/EES-land. Inte helt osannolikt blir det väl en finne i så fall.
Albert Hall: Jag håller med dig. Så mycket skit som sänds på TV hade de gott kunnat avvara en hel del av det och ge plats åt juniorerna. Det hade varit särskilt kul att kunna följa Bäärnhjelms framfart.
Lulekickan: Jag har också en känsla av in. Fast det kanske mest är du som lurat i mig den känslan. Jag var föressten i arenan idag vid tolvtiden och hoppades få se lite träning. Men jag fick se lite av en pojkmatch mellan Piteå och Antnäs istället.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?