Metal Guru: Ja, risken är ju att de matcherna betyder allt. Dock är det ju några andra lag som också har lite åsikter i frågan. Jag är ytterst nöjd att följa kvalserien på avstånd även om jag tror att ni klarar det.
LL: Ja, nu när man leder så är det inget snack om saken. Provet för BIF kommer väl om man hamnar i underläge. Innan första målet var det tveksamt trots att Västerås kanske är sämsta laget i serien.
Bolivar och Larionov: om man kollar på det som händer på banan i Gävle så är det bara att konstatera att Västerås har lååååångt till Brynäs som åker runt lite som de vill. Det är ENORM klasskillnad. 4-0 nu.
Portello: 2-0 ett backskott 2m utan för målet som går på backens knä och in mellan bena. Känns inte helt lätt att förutse sånt :) Men Pölsan känns som väntat lite större och lite bättre överlag + att man verkar ha sin vanliga tur nu. Leksand kan få det riktigt jobbigt, torskar man idag och sen får spö av Pölsan i 2:a rundan är det i princip kört redan efter 2 matcher.
Larionov: och där gjorde Mads Hansen mål för Brynäs.
Kan nog vara en bra lottning för Brynäs att få börja med en seger - för seger kommer det att bli, kan inte tänka mig att Västerås ska ha något att säga till om här.
Larionov: grejen är väl att Timrå har fått tillbaka många skadade spelare. Nu är det väl bara Jonte Hedström som är skadad. Dessutom är ju flera av dessa spelare utvilade och fräscha, spelare som Hynning och Hahl har väl inte ens spelat hälften så många matcher som andra spelare - så inte nog med att de har fått tillbaka flera bra spelare, de är dessutom pigga och fräscha också.
Bolivar: Tack för det. Få se vad det blir framöver, Timrå eller pöjkera från Wärmland. Tror nästan jag hoppas lite på FBK, även om det inte gör mig något om de åker i kvarten... svårt det där. ;)
Innan slutspelet började hoppades man nästan på att få möta Timrå. Men nu vete sjutton. De verkar ha vaknat till liv ordentligt, eller är Modo så kassa helt enkelt?
Larionov: Kvalserien är rolig, åtminstone när man slipper ha sitt lag där:-) Har också svårt att tro på några stora överraskningar. Brynäs känns mest osäkert, spelar dom hyfsat avslappnat kan dom säkert vinna hel serien men om det går emot kan Boork i båset få problem. Jag tror på följande: 1. Mora 2. Leksand 3. Brynäs 4. Malmö 5. Rögle 6. Västerås
Efter en fina insats i sista matchen måste jag få önska er lycka till i fortsättningen också.
Bolivar: Så, när ni nu inte får vara med om den roliga kvalserien ;-) hur lyder då tipset på tabellen till slut? Jag är lite square och tippar: 1. Brynäs 2. Mora 3. Leksand 4. Malmö 5. Västerås 6. Rögle
Och ikväll börjar kvalserien. Ska bli riktigt intressant att följa det. Men tänk så nära att Luleå hamnade där. Ojoj. Ikväll vinner Brynäs, Malmö och Mora!
Till något helt annat: Asplöven vann ikväll tredje matchen emot Örebro och är nu klara för kvalserien till allsvenskan. Det vore riktigt bra om vi kunde få ett allsvenskt lag i Norrbotten.
Nu på torsdag är det dags för ett uppföljningsmöte av det som togs upp på föregående möte den 27/2. Det kommer även tas upp mer specifikt hur vi ska gå vidare med det hela..
Det är av största vikt att alla kommer på mötet. Alla fans till Luleå HF är varmt välkomna.
Plats: Klubbrummet (ingång baksidan Coop Arena & upp för trappan)
Bissett19: 3-0 efter första perioden. FBK verkar inte ha insett att matchen har börjat.Kul att Fabbe fick sätta en puck. En spelare som Luleå MÅSTE försöka att värva inför nästa säsong.
LL: FBK 4-1 (VF är bara för kassa) LHC 4-1 (Skillnad på grundserie och slutspel, DIF kommer inte överraska nån med sitt spel nu) TIK 4-3 (Modo är tunnare denna säsong och revanschlusta ska man inte underskatta) HV 4-0 (Lär väl hålla på schtaan trots allt men tror dom är helt chanslösa om HV bestämt sig för att köra från första nedsläpp)
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag är ytterst nöjd att följa kvalserien på avstånd även om jag tror att ni klarar det.