Luleå HF

SHL · 117666 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Metal Guru: Ja, risken är ju att de matcherna betyder allt. Dock är det ju några andra lag som också har lite åsikter i frågan.
Jag är ytterst nöjd att följa kvalserien på avstånd även om jag tror att ni klarar det.

Bolivar:
Det är liiiite för mycket tankar och för lite ryggmärgshockey från vår sida. Rögle leder på stilpoäng.

Metal Guru:
Sådärja.

Metal Guru: Grattis!

Metal Guru: leder ni? stats.swehockey.se har i vanlig ordning packat ihop och gått hem.

LL:
Reloada.

42.471 - 0 EQ Mora27. BEAUDOIN, Eric

Metal Guru: Grattis!

Metal Guru: det funkar inte. Däremot testade jag att starta om Explorer - och si det funkade!

Där ser man, här har jag i flera år svurit över swehockeys usla server och så var problemet att Internet Explorer inte ville.

LL:
Skogs gör 2-0 i PP.

LL: Kör du inte Firefox? Klart bättre på det mesta, utom vissa plug-in....

Larionov: 4-2 till Brynäs nu. Och länge kvar ännu.

Larionov: borde väl egentligen testa den.

Hoppsan, 4-2 i Gävle nu. Och 2-0 i Mora, vi gratulerar herr M Guru.

Metal Guru: Det svänger. Samtidigt reducerar VIK X 2 på kort tid. Blir det nervdaller hos Boorkens grabbar nu?

Larionov: Man får nog börja titta igen. Lämnade bort fjärrkontrollen till sambon efter 4-0.

LL:
Tack. Det känns genast lite bättre att ha gått All In.

Metal Guru: Du får bo kvar i huset imorgon med alltså? Och kan ta bilen till jobbet? Strålande! ;)

Betydligt mer osäkert i Brynäs nu, VIK var en stolpträff ifrån 4-3 för ett par minuter sedan. Nu är det fem mot fyra för VIK och ca fem minuter kvar.

LL: Låter som LHC:s matcher mot DIF i kvarten. "Just as you thought you where home safe..." ;)

Larionov:
Det är inte klart ännu. 2-1 och 5 mot 3.
Ett räcke kapsejsade vid 2-1, och femtio (mestadels) Rögleiter gick i backen.

Å Kenny Starfighter ser till att hålla spänningen vid liv med 5 minuter kvar...

Metal Guru: men det ordnade ju upp sig till sist.

LL:
Med Guds hjälp och en tandborste.

Och ikväll börjar kvalserien. Ska bli riktigt intressant att följa det. Men tänk så nära att Luleå hamnade där. Ojoj. Ikväll vinner Brynäs, Malmö och Mora!

Portello @ City Idag kl. 17:59

Facit har talat ;)

Portello: DEt är bara att buga för mästertipparen. Snyggt jobbat!

Portello: vad blir det för Lottorad till helgen då?

LL: Det håller jag för mig själv. 122 miljoner vill man inte dela med någon annan!

Väldigt tråkigt att man missar dagens kvalseriematcher på Tv4 sport. Hade varit kul att se dem. Dessutom missar man även morgondagens match mellan Färjestad- Frölunda. Och som inte det skulle vara nog. Man missar även söndagens kvalseriehockey. Tala om fel helg att jobba kväll.

Portello: du missar en väldigt underhållande match mellan Rögle och MIF. Rögle har kommit ikapp från 1-3 till 3-3 och pressar som bara den för ett segermål. Kanske inte världens mest välspelade match, men det händer grejor i stort sett hela tiden.

LL: ...och där ett mycket välförtjänt 4-3 till Rögle med lite mer än två minuter kvar av matchen.

LL: Tamjefan så är det en av de bättre matcher jag sett på mycket länge, Det var action från första nedsläpp tills 60 effektiva min hade gått!!!

Men sedan Calle Söderbergh som ska vara en av sveriges mest lovande lirarae var ju mer än lovligt anonym, I min aögon så var Jakob Johansson betydligt bättre eller????

5-3 till Rögle till sist efter mål i tom kasse.

Måste dock säga att båda lagen visade ganska stora brister, det var mycket kämpa men inte så mycket riktigt spel annat än bitvis. Herrejösses vilka stabbiga backar Malmö har, varenda en av dem får ju LHF:s backar att framstå som rena spelgenierna. Förutsatt att LHF hade klarat det mentala är jag helt övertygad om att vi hade klarat kvalet hur bra som helst. Fast jag är ändå glad att vi slapp skiten...

PEN: nja, en av de mer underhållande i alla fall men så värst bra var den inte sett till spelkvalitet, som jag var inne på i mitt inlägg aldeles nyss.

LL: Backarna var ju fastfrusna så fort Rögle började trampa som bålgetingar runt dem, Tex Cole Jarett sicken snubbe problem på buggarna som fan!!

Men Husse 2st lirare är Jakob Johansson + Frank Banham jag mer än gärna tar till Luleå för en rimlig kostnad!

PEN: Banham känns ungefär som Tarvainen, mest slut helt enkelt.
Ett år äldre och ett år tröttare till hösten, nja han passar vi på.
Sondell kanske, snabb, rörlig och kan både slå pass längs blå och skjuta i PP. Att para ihop med Obsut som vi måste dras med ett år till.

Mora vann och Pölsan leder med bara en dryg minut kvar.
Ser ut som om kvalserien är avgjord efter 2 matcher.
Leksand får ladda med Återtåget 739 till hösten, frågan är hur länge man orkar mobilsera krafter.

Lindberg Råkkar: Sondell iofs han har viss potential men men Jakob Johansson känns som ett hyfsat kap i en 3.e lina en kvick rackare som inte fick visa sig fullt ut i Brynäs!

Jag tvivlar att Leksand orkar mobilisera krafter för varje debacel i kvalserien, Mora hade trubbel mot VIK + Pölsan i Ejendeals men ES lagen visar moral + att dom har ett annat tempo uppe än de övriga!!

PEN: Vad ska ni med Banham till? Fylla på vattenflaskor ?. Bättre spelare finns det att få. Jakob Johansson däremot är en intressant lirare. Men Banham är ett skämt för mig i alla fall, tycker han inte imponerat ett dugg i Malmö i alla fall.

PEN:
Vi hade egentligen inte trubbel med VIK. Vi var ett klart bättre lag, men vi hade (som vanligt) svårt att få in puckjäveln.

Metal Guru: Ja det har ju varit Mora:s trubbel de sista omg i ES + nu i kvalserien, men likväl förbaskat så leder ni kvalserien det är starkt1
Vinst mot Rögle vilket ni hade fullkubbning att slå, VIK lirade ni ut men as ususal så har ni oförmågan att punktera matchen!

Känns som om Kvalserien håller på att punkteras redan nu efter 2 omg, Mora + Brynäs leder serien och Brynäs har en nyckel match i form av Rögle nästa omg i Läkerol Arena!

PEN:
Vi har spelat två matcher mot de två lag många tippat sist. Vi anser inte at vi är i närheten av att vara klara.

Det är dock oerhört skönt att ha vunnit de två första måstematcherna. Nu är det bara sex måstematcher kvar av åtta.

Metal Guru: förvisso har ni mött Rögle och VIK, men jag tycker baserat på de matcher jag har sett att det är ganska tydligt efter de här två omgångarna att elitserielagen är minst en klass bättre än de allsvenska lagen. Det enda som ska kunna fälla MIK och BIF är att slappnar av och börjar tro att det är klart, men så länge båda lagen går för fullt så ska det inte kunna bli annat än MIK/BIF i någon kombination på plats ett och två när det här är över.

...som sagt. Elitserie lagen känns några nummer större än dem allsvenska lagen.

Verkar inte bli någon vidare spännande kvalserie.

Hur blir det för Leksand nu? Före säsongen sa dem ju att ekonomin "kräver" att dem tar steget upp iår

Lövva: Saken blir ju inte sämre för Rögle:s del att Kenny Jönsson har en mysko skada som dom blå mörkar, Undrar vad Gus tänker i 3:- ang det....

PEN: ja alla som sa att den här Kvalserien. Skulle bli den jämnaste på många år. Kan ju bli den ojämnaste på många år. Nu om Mora skulle vinna ikväll.

ajon: Håller med dig fullt ut..
Det intressanta är orkar leksand med ett återtåg:s satsning igen eller?

ajon:
Skulle inte sätta pengar på det.

PEN: tror i därmot att Malmö vinner ikväll. Det Ska bli roligt att se Mora ikväll. Mora som har mött Nedlagstippade lag. Dom två första matcherna får nu ett riktigt test nu med Malmö borta.

ajon:
Skulle man däremot besegra MIF så har vi efter tre omgångar ett glapp på sex poäng till de allsvenska lagen, oavsett vad LIF och VIK hittar på imorrn.

Metal Guru: då tror jag att vi kan säg GRATTIS till es platsen redan ikväll. Då tror jag att det inte finns nåt lag som kan stoppa. Mora och Brynäs att gå upp.

men nu verkar Malmö röra om lite i grytan..

Mora har häcken full att jobba mot ett heltaggad Malmö!

« · 1010915 · »