Luleå HF

SHL · 118196 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
Jesper Jonsson:

Skall naturligtvis rätta mig ang de spelare jag angav att Bergkvist har aldrig spelat med Jardan i leksand!

Jesper Jonsson:

Det ver en säsong då de flesta ansåg att Leksand spelar huggarhockey. Antar att det var den säsongen vi hade Bergkvist Jardemyr m.fl som inte enligt mig hängde med på isen och på så sätt slog med klubborna eller högg som du väljer att kalla det.

Jag tänker inte heller bråka om det jag ville bara att du skulle förklara dig vad du menade. En gång huggare alltid huggare skriver du.

Innebär detta att alla som spelar i Leksand är fula hockeyspelare ???

mattias - 74: en gång huggare alltid huggare.

Jag har inget emot leksandsfans och tänker inte bråka ngt med dig för det men tro inte du kan få mig att tycka annat än illa om dem. Och i elitserien vill JAG absolut inte ha dem hur folkkära de än är.

Vill jag se dem så visas de ju på TV endå så

Vilken säsong menar du när du förresten när du säger "den där säsongen"?

Jesper Jonsson:

tänk vad folk har snöat in sig på den där säsongen när Leksand spelade huggarhockey. Gör vi det nu tycker nu får du gärna motivera ??

Sorry för vissa stavfel kl tio i sju på morgonen:)

Ganska intressant att läsa hur Modig leker Sportchef i kuriren, Siktar in sig på att låsa fast Saravo,Hynning + Surovy och där gick tydligen budgeten för nästa säsong!!
En sak jag inte fattar tror dom att Surovy + hans agent kommer bestämma sig på den här isdan midsommar???
Tror inte jag iom han here Michalek och vill ha sina lirare till NHL då väntar han ut det och blirt det inget ja då framåt Augusti kan det tänkas signas på, Så mitt råd skulle vara backa off och låt han vänta på NHL kommer inget ge han ett kontraktsförslag.
Sedan så finns tycligen inte deg att värva LEdin och Nordan om dessa 3 låses fast allt en Modig, Då undrar man ju vem av dessa kan tänkas bort.......
Säger på rak arma Surovy kan gott bytas mot Nordan opch få en 1:a center oavsett hur bra Surovy lirar på sistone, Sedan avd Hynning tror inte att han stannar i Luleå likväl.....
Sedan det komiska utalandet i den artikeln är ang Pukka Modig tycker han gått över förväntan men det är ju pga han är en så skön kille... Är vår sportchef lagd åt fel håll eller vad sjutton menas med att Pukka är en skönkille????

Pessimisten:
Det var aldrig läge att spela mot Arboga..?

Jesper Jonsson: Glömde kvällens hokkytips:

RBK-LIF 2
AIK-VIK 2
NHK-HIK 1
SSK-IKO 1 (lägsta oddset, satt hårdast inne, onödigt att ta med)

(verkar bli en liten slant iaf)

mattias - 74: VI får verkligen hoppas att leksand aldrig mer går upp.

Huggargäng har vi redan nog med.

Och att fler vill ha Nordan är väl inte så konstigt.

Jesper Jonsson:

Verkar som om många klubbar lägger sig i budgivningen på Jonas Nordqvist.

Går Leksand opp ser jag honon gärna där =)

LL: Spiken i kistan på LHCs väg utför ;)

Och förmodligen LHFs fortsatta streckovanförstrid

LL: Skellefteås (och Moras) öde avgörs nog i de två mötena lagen emellan före och efter uppehållet. Frågan är vad som är bäst för oss. Beror på om vi tänkt fortsätta torskserien hemma. Modo är nog rätt taggade efter att vi taktiskt sänkt dem i senaste matchen. Vårt öde avgörs 17-24 februari (AIK, TIK, MIF och MIK). Fågel, fisk eller torsk...

LL: Challe till Timrå, om det är sant sitter jag här och njuter inombords. Det är ett första steg i att ta hissen ned i allsvenskan igen.

Lindberg Råkkar: jag förstår inte heller hur de tänkte när de ville ha tillbaka Fransson. Total panikvärvning, men tack och lov blev den inte av.

Jag vill för allt i världen inte hamna i en nervig kvalserie, men det vore nog en nyttig näsbränna för många om vi tappade vår slutspelsplats till Skellefteå.

Lindberg Råkkar: Är det jag eller LHF:s sportchef på deltid som talat med media:

"- Vi jobbar på att bredda truppen och något kan kanske hända i dag. Den som lever får se, säger han.

Handlar det om en back?

- Ja, det är där vi har haft störst skadeproblem den senaste tiden.

Är du optimist?

- Nej, snarare pessimist.

Är det ett riktigt långskott ni tittar på?

- Nej, absolut inte. Men jag vill inte säga säga för mycket. Händer det något så händer det i dag."

Jesper Jonsson: Alltså hur kan ens Frallan varit aktuell, hade han funnits på isen på torsdag hade jag stannat hemma i protest mot LHFs inkompetens i dom styrande leden. Med såna här ideer förtjänar vi en plats i kvalserien så vi kan rensa rejält. Vi har redan Nagander och Nyberg som gjort tillräckligt bra ifrån sig bara de fått chansen, jämför det med Frallan som spelat snart 200 ES-matcher eller något i den stilen och fortfarande gör samma misstag i egen zon och inte har utvecklat något offensivt spel av värde.

NallePhu: Haha. Visst är det så. Även I WWS forum så fick vi en självgod kommentar från vad vi tror är en LHC:are om att vi åter igen i Frölunda har gjort bort oss med en back på nedgång på våg in och en back på uppgång på väg ut.

Jag undrade hur länge man ska anses vara på uppgång.

Sedan om jag inte missminner mig hade väl Hemlin i Linköping sagt att man sökte specifikt efter en defensiv back - kanske är Ohrstedt denna back och att man byter ut en icke fungerande offensiv back mot vad de hoppas ska vara en offensiv back som fungerar. Han fungerade inte här och inte i Ässät men kanske kan man få ut något av honom i Linköping.

Ja efter att ha fluktat igenom LHC officella Gästbok så kan man sitta och skratta åt kommentarerna dom ger, Dom tror det är en starquality back dom bytt till sig men som sagt vi är nog ett x antal Luleå Fans som vet lite annat än de....

Trodde nämligen att LHC hade föravsikt att säkra mer defensivt än en back som är tokfarlig i egenzon och sprider hej vilt pucker då han hamnar under press, Han skulle mått bäst av att få lira i en lägre division som ger så han lär vad ordet defensiv innebär vilket iinte Frallan kan en stava till´...

Jesper Jonsson: Ni slipper oroa er ser jag nu på morgonkvisten - nåja förmiddagen kanske - hon är ju efter 10.

Frallan ingår i en bytesaffär med Linköping där Frölunda återtar Oscar Ackeström

Pessimisten: i nsd står det de jagar Frallan

huvvaligen
Bara att ens nämna namnet borde få förvar att rämna
Man nästan tro att det var Frallan som var orsaken till att Troja föll

Jesper Jonsson: Åh Herre Gud! På Svenska Fån yrar de om att LHF gjort klart med Frallan. Jag försöker förtvivlat leta i kalendern och se att det är 1 april, redan...

Pessimisten: får de göra så?

Är man inte bunden till sitt kontrakt?
Får man snacka med vem man vill? och får klubbarna snacka med kontraktsbundna spelare?

Ja Elitserien är en ankdamm

Hade nog hellre mött Brynäs i det här läget, de verkar lite sega. Inte många rätt på det tipset. Lill-Åke hjälper sitt Modo med en felaktig offsideavblåsning, tänk om Sandström & Co njöt lite mindre av att sabba för LHF...

Äh, hade jag sett att de bänkat Häng-Dom-Högt-Hento hade jag nog ändrat tipset...

Lindberg Råkkar: Kanske Hynning gjort en Hento/Ledin och redan ritat på för FBK/LHC?

Kvällens tips, så ni vet hur ni inte ska spela:

FBK-DIF 2
MODO-BIF X

ger strax över 10,0 i odds.

LL: Hynning har ju varit totalt värdelös i många matcher, mest på hemmaplan fast dom lär väl kanske inte B-Å sett. Men med tanke på att han har ganska stora svängningar på sina prestationer så äre kanske inte så konstigt han bli petad. Landslags-Janne hade gärna fått vara hemma han med, för efter sitt senaste medverkande var han totalt värdelös i flera matcher innan han kom tillbaka till någorlunda form.

Pessimisten: Att Modig inte får chansen kan jag förstå, det finns flera rätt likvärdiga målvakter och alla kan inte få plats på en gång. Däremot kan jag inte riktigt begripa varför inte Hynning får chansen.

Portello: Är nog bäst för Hynning och Omark att byta klubb om de vill ha den chansen. Man bör ju spela i något söderlag för att få uppmärksamhet av Bäng-Tråke. Tycker att Sandström borde stanna hemma och gnugga boxplay, klubben får gärna tvinga på en fejkad skada.

FHC-MIK 2
TIK-HV X
=
11,21 gånger pengarna. Synd bara att jag inte satsade 300 istf 30...

Ingen Hynning eller Modig i LG Hockey Games.Men Sandström får chansen.Kul för honom.

tk75: Tycker att Hynning borde få en chans.Allt annat vore en skandal.

LL: Pekka Saravo, Luulaja med i finska landslaget

själv hoppas jag att vi får med matte modig :))

73Sjöbba: den gula tröjan är en så kallad retro-tröja. Den används lite då och då, jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som avgör om det är den eller den röda som används. Jag tycker att de gula tröjorna är klart mycket snyggare än de röda.

Låg i soffan och zappade runt lite och till slut blev det canal+ sport. Det var en match mellan Luleå och Frölunda, till min förvåning så såg jag att det var dom röda matchställena istället för gula(vilka jag tycker är dygnfula).
Nu orkar jag inte scrolla eller söka reda på någon anledning varför.
Någon här kanske kan upplysa mig.

Lindberg Råkkar: Känns t o m svagare än Hento-Gusten för några säsoner sedan. Nä, en stabil backup som är inbegripen om att han är just backup till Modig är vad som krävs till nästa säsong.

Portello: Modig är förvisso en utmärkt talang men att köra han och Rautio som varit allt annat än bra i Bofors en hel säsong känns som att tigga om en plats i kvalserien.

Till nästa vill jag att dom : Förlänger med Hynning, Saravo samt Surovy ( drömma går ju). Satsar på Rautio/Modig.Värvar Mats Lavander frön Löven ( Där snackar vi om en kille som visar hjärta) Dessutom kan man ju alltid hoppas på att Nordquist kommer tillbaka.

Pessimisten: tyvärr inte igår

Det får väl vara så att det är där man önskar sig vara istället när de spelar som de gjorde i första igår

Jesper Jonsson: Var det där du var istället för på matchen igår?

Pessimisten: Nu när man varit på Kulturens Hus är jag övertygad.

Hockey är för pöbeln.
Riv ishallen och låt skiten lira sina matcher i BODEN

Pessimisten: Drämmer till? Ja, ojoj vilket hårt straff. Att inte få följa med på några fler bortaresor den här säsongen... Nästan löjligt.

Fast i övrigt håller jag med dig. Identifiera och bort, bort... Inte ens en pojklagsmatch ska dom kunna glo på om dom nu mot förmodan är intresserade av hockey.

AIK drämmer till mot sina bråkiga fans. LuleåFans serverar lite snömos på LHFs hemsida om att de tar avstånd från sånt beteende, blah, blah. De som deltog i bråket, om de är kända av klubb och/eller LF ska bort, bort, bort...

www.norran.se/sektion_c.php?id=761786&avdelning_1=101&avdelning_2=0

www.luleahockey.se/templates/NewsPage.aspx?id=1986

LL: Något är fel med årets Luleå Hockey.Vi har många bra spelare men vi verkar inte kunna spela som ett LAG.Nu vill det till att varje spelare rannsakar sig själv, för spelet vi presterat i de två senaste matchern är under all kritik.
Fortsätter donm så här är det bara att byta ut halva lagt mot J-20 spelare.

Pessimisten: sparka Lener ger knappast något. Laget är obalanserat från första början, och det största ansvaret för det ligger på Lars Modig och hans gäng. Vi har några riktigt bra spelare, men inte en enda naturlig center som duger till något och då spelar det nästan ingen roll hur bra yttrar vi har. Man kan inte göra plättar utan ägg även om man har den finaste mjölk och det bästa mjöl som finns, typ.

(eller ja, iofs är det väl just pannkaka det har blivit av Luleås spel...)

Pessimisten: skåneuffe/jazzuffe har öppnat en hyllningstråd til Lener på SF så honom kan vi iiiinte röra.
Seriöst-vet det tusan vad som skall till. Allt verkar dåligt just nu. Hade gärna avstått promenaden i kylan men men nu är den gjord.

Lindberg Råkkar: Björnarna har gått i ide p g a kylan? Hade varit lika bra att stanna hemma och titta på när färg torkar eller nåt annat mer underhållande. Typiskt att vi skall skämma ut oss inför alla Canal+abonnenter.

Bendelin hade rätt - alla vi enögda LHF-supportrar hade fel, ska vi avgå nu?

Omark tog tag i matchen lite grann, men var lite för ensam. Våra backar är megakassa, bara Saravo får med nöd godkänt. Renberg försökte lite tafatt få lite hetta i laget genom att försöka veva lite. Inte blev det så mycket bättre av det.

Någonting är väldigt, väldigt sjukt i dagens LHF. Jag har iofs inte orkat räkna efter, men eftersom Mora verkar vara nästan lika usla så kanske vi kan tänkas slippa kvalserien iaf. Däremot kan vi nog glömma slutspel om vi inte kan plocka fram lite Skellefteå-vilja och -hjärta. De är ett kassare lag, men de brinner och kämpar iaf för klubbmärket. LHF och MIF verkar vara de lag som saknar hjärta och hjärna i spelet.

Dags att sparka Lener och skicka in Osten? Före torsdag. Blir nog en femhundring på LHC då.

LL: Fyfan, orkar inte direkt kommentera dagens insats. Lojt, oinspirerat och allmänt värdelöst. VF gör en plattmatch och hade förlorat mot vilket lag som helst i serien med 4-5 mål undantagsvis LHC och så oss förstås.
Man lyckades resa sig och få in 2-2 men sen förstörde ju Modig kvällen med 2 dundersilar, först en superbillig retur och sedan silar han ett skott från blå oskymd.

Som tur är verkar Mora gjort sitt i år vilket för att vi slipper kval. Däremot missar vi garanterat slutspel, vi har VF, FBK, SAIK, HV borta som alla är garanterat nollpoängare. DIF, MIF och LHC har vi väl kanske chans att ta poäng mot i ngn match. Hemma blir det torsk mot Modo, Brynäs vilket betyder att om vi har riktigt flyt vinner vi 5 matcher till. Det räcker inte till något slutspel, intressant då Bartecko sagt att vi kan gå hela vägen.

Man fick ju in oddset i alla fall så tjänade ju pengar samtidigt som man såg på skiten som utspelades i Poop Arena.

Dragan 2k vi måste ta denna sexpoängsmatch om vi ska ha något i slutspelet att vi har hv71 och lhc på borta plan där och där lär vi ej ha nåt att hämta så om inte vi får in tre pinnar i dag kan vi ligga tia på söndag .
nu är det bara seger som gäller ..

Portello: själv skippar jag att se matchen. Jag ska på partaj, det blir förmodligen avsevärt roligare än att sitta och sucka framför tv:n...

Portello: Det är sexpoängsmatch idag. Vi vinner aldrig några sådana. Kan man göra det i Luleå vore det säsongens höjdpunkt. En bedrfit som går in i Frölundas historia som en av de största vinster i föreningens historia.

Eller nu kanske man är lite överförsiktig i sin framtidstro. Men det är oerhört svårt att göra bra ifrån sig i Luleå - i alla fall om man kommer från Göteborg.

Men hoppas det gör man alltid.

Ungefär som när man hoppas göra bra ifrån sig i Swedbank bara för att på nytt bli förnedrad av kvicka modoiter.

Lindberg Råkkar: Känner inte alls för att kolla in mmatchen ikväll på plats.Men dum som man är åker man iväg trots att det är smällkallt ute samt att man tror på allt annat än seger ikväll.

Skulle man haft vett så hade man bäddat ner sig i soffan och följt eländet där i från.

Luleå 2 Frölunda 8

« · 828002 · »