Pessimisten: Men betänk att på 7000:- sektionen ingår slutspels-/ks-plats, parkering, matchprogram, kaffe och en bulle ;-) Har suttit "på mittlinjen" i perfekt läktarhöjd över 20 år och skulle aldrig byta ned mej i sidled :-D Allt är relativt, jag varken röker/snusar/äger snöskoter eller dyra skidvanor så jag tycker LHF ger mej mycket för dessa stålar.
LL: Fast då betalar jag nog hellre 40% mer för en 40% större seger. Så istället för att få in 4-2 i tom kasse, kan de få ha 5-2 efter 2 perioder och bara spela av de sista 20 så man slipper få ångest. I VF och DIF matcherna hann man bli lite nervös, däremot var det lugnare mot Pölsan för man var inställd på att allt skulle gå åt helvete. Plus att man sett mängder av kollapser på hemmaplan i år, däremot de andra medgångarna som var där och hade hoppat över de andra 26 omgångarna på hemmaplan skrek och ojade sig hela tiden. Inte ens när pölsan fick straff gick pulsen över 100.
LL: Jag trodde man redan gjorde så eftersom det finns publik som lämnar innan 3:e perioden är slut även om det är oavgjort. Senast i Globen(DIF-LHF) så var det många som gick före sudden började. Pengarna på kortet kanske var slut? :-)
Lindberg Råkkar: fast om det blir förlängning i en match kanske du åtminstone får se 40% MER hockey?
Det vore kanske en bra metod för att tjäna mer pengar - ta betalt per spelad minut och tvinga folk att betala med kreditkort och så debiterar du när du vet hur lång matchen blev. Om två klubbar med skralt om pengar möts i ett slutspel är det bara att komma överens om att spela femton perioder per match så drar man in en jädra massa stålars på ett bräde :-)
Albert Hall: Tja, en höftning: 20x20 + 25x20 = 900 (fast vi kan dra av 4x20 platser längst ned dårå) = 820. Fast det är nog bara 18-19 rader på TV-sidan.
Okey, fåtal var fel ordval. Men rör det sig om så många som 800-900 platser? De rör sig alltså om Euromaster och Riksbyggenläktarna på länken. Då ska man komma ihåg att Riksbyggenläktaren håller pressläktare och att de tre raderna längst ner har lägre pris.
Om det är 800-900 platser så är det verkligen chockmånga.
Albert Hall: Påslaget på "lyxplatserna" är ju 20% medans det på övriga platser är lite 30-45%. Jag tyckte det var lite mastigt, för inte kommer jag få se 40% bättre hockey.
Albert Hall: Tja, eller Luleå-stjärnor i storbråk när Burra och Ågi rasade mot HVs läggmatcher.
Några få exklusiva platser? Jojo, Det handlar om två hela läktarsektioner, kanske 800-900 platser, det är knappast några få. Kanske därför det ofta är så tomt på raderna högst upp på F-läktaren. En serielunksbiljett där går på 300 spänn och ett säsongskort på 7000. Flytta några meter på sidan om så är priset 200/4400.
LL: Jajust, värvningschocken hade jag glömt. Chockglömt kanske man skulle kunna säga.
Om ni ids kan ni byta ut följande mening i mitt förra inlägg "Om man tittar lite längre ner i artikeln du länkade till så ser man också att sittplatsbiljetterna varierar från 125-155 kronor" till "Om man tittar lite längre ner i artikeln du länkade till så ser man också att sittplatsbiljetterna varierar från 125-355 kronor."
Haha. Efter nakenchocken och sexchocken kom nu alltså biljetchocken... Undrar om rubrikmakarna är ironiska med sitt chockande eller om dom verkligen är så där fantasilösa?
Det där är som vanligt i kvällstidningssammanhang en relativt stor lögn. De där priserna rör sig om ett fåtal lite mer exklusiva platser, egentligen avsedda för företag. På de allra, allra flesta ställen i arenan kostar det mycket mindre. Min plats, som garanterat tillhör den bättre hälften av platserna kostade 240 kronor per biljett.
Om man tittar lite längre ner i artikeln du länkade till så ser man också att sittplatsbiljetterna varierar från 125-155 kronor. Nu är väl de billigaste biljetterna längst ner bakom spelarbåsen där man knappt ser nått utan måste följa matchen på mediakuben, men ändå.
Förresten, apropå Saravos och Pukkas nya kontrakt - vågar man rent av hoppas att ett av skälen till att de skrev på är att klubben har visat att man har en lite rejälare satsning på gång?
LL: Helt med på din ironi, men om du tex läser flertalet forum-inlägg här på Hs och andra hokkyplank så verkar många verkligen tro på "politikersnacket".
björn power: jo, det är ju det som är hela poängen med mitt raljerande om resorna som skäl till val av motståndare. Ingen vill ge motståndarna gratis tändvätska genom att säga att de är ett sämre lag även om alla i hela världen fattar att det är för att de är ett sämre lag de har blivit valda.
Med anledning av spekulationerna om 1/4-delsvalen, är det ingen som tror att dom lite ihåliga förklaringarna är för att inte tända det utvalda laget för mycket? Jag menar tänk om väljande lag VERKLIGEN talade ur skägget och sa sanningen "..vi tycker XXX är det sämsta laget av dom 2.." DÅ gav man väl det valda laget onödigt bränsle..
Portello: Kanon, men vi behöver ju MINST en spelande back till och minst en klasscenter, gärna 2. Pukka är en brunkare som har problem med farten och ofta (alltför ofta) måste använda klubban med 2 min. i snickarboa som följd. Jaja han får väl specialgnuggas i fotarbete under preseason ;)
Portello: Enligt hockeymagasinet går S-N:s kontrakt ut efter denna säsong. Dock verkar sidan inte helt uppdaterad. Pukka t.ex. saknas och Chabadas förlängning är inte heller uppdaterad.
Är det någon som har koll på hur det ser ut med kontrakten med Per S-N samt Nyberg? Att Åkerström lägger av är väl mer eller mindre klart så får honom borde vi ju värva en ersättare.
Bolivar: av vad jag har sett har Pukka gjort det helt OK, och det kan säkert bli ytterligare lite bättre till nästa säsong. Ju mer jag tänker på det desto bättre känns det att detta är klart, nu har vi faktiskt en riktigt bra stomme till nästa års lag. Vi har i alla fall fått en bra start på värvningssäsongen.
Portello: Mycket goda nyheter, då är det klart med att alla våra topp 4 backar blir kvar nästa säsong. Kan vi värva 2 stabila backar till ser det riktigt bra ut på backsidan nästa år.
Portello: Jag blev lovat goda nyheter inom 12h i morse, detta räknas som en oerhört god nyhet så har inga tvivel om att det inte skulle stämma. Att det inte kommit upp på hemsidan beror väl på att de har fullt upp sälja biljetter i shopen fram till 17 idag. Tyvärr lär det ju betyda att vi kommer sakna en offensiv powerplayback liknande Lintner även nästa säsong.
Kul att Pelle är igång igen... Skulle gärna se honom i våra färger dom 2-3 kommande säsongerna, en riktig pådrivare som kunde regera efter Kung Micke i truppen.
björn power: Undrar om jag inte redan nu får revidera, är det inte bäst mot sämst placerade lag som gäller hela slutspelet? OM så blir det FBK-LHF och HV71-TIK i semisarna vilket gör att björn power får problem med tippningen ;-)
Lindberg Råkkar: skulle vi ha mött HV i slutspelet är jag tämligen säker på att de hade chartrat ett plan hela vägen från Jönköping till Luleå (och LHF åt andra hållet). De flesta lagen gör ju så numera i slutspel. Kostnaden är ingen faktor för HV heller, till och med LHF chartrar ju plan emellanåt för att tjäna tid även under grundserien, bland annat har man ju tex flugit till Borlänge vid bortamatcher mot Mora vilket kapar busstiden med uppemot tre timmar.
"Min Mage" tippar följande semifinallag: FBK HV71 TIK LHF ************************************************** Har ej kollat men om det är som jag tror blir det semi mellan: FBK-TIK där FBK vinner HV71-LHF där LHF vinner ********************** Finalen blir då mellan: FBK-LHF och där kan vad som helst hända, men FBK får gälla som storfavorit - *...mål iiigen!*, äckligaste jingeln jag vet!
LL: Åker man inte oftast först buss till Arlanda och flyger därifrån i normala fall? I så fall äre enormt stor skillnad tidsmässigt med omalstning och grejjer på Arlanda för att komma till Luleå. Å kostnader för buss gentemot flyg är oxå väldigt stora, så lagen väljer väl motståndare publikintresse och om man kan åka buss.
Vi får i alla fall respass i som bäst 5 matcher, LHF går inte särskilt bra ihop med LHCs lag som har rejäl fysik. 240kr för att se en skräpmatch mot LHC, hade hellre sett FBK med lite hatkänsla eller Modo där vi faktiskt hade haft en rejäl chans. Nu blire 6:e raka meningslösa året vi åker ut i kvarten.
FBK-Mora. Mora har allt att vinna, FBK allt att förlora.Men jag tror ändå att FBK tar hem detta.Dom känns som det klart stabilaste laget i hela ES och allt annat än seger för dom skulle vara en stor fet skräll. Tips : 4-1 till FBK
Hv71-Brynäs.Svårtippad matchserie men jag tror att HV drar det längsta strået. Tips: 4-2 till HV71
MoDo-Timrå.Otroligt intressant matchserie.Enligt mig den mest spännande för den neutrale åskådaren.Timrå har väldiga problem att göra mål, men å andra sidan så släpper dom också in väldigt lite mål. Tycker dock att det känns som att MoDo har fler matchvinnare än Timrå. Tips: 4-2 till MoDo
Linköping-Luleå.Linköping har vunnit fem av de sex senaste matcherna och Stana har storspelat och hållit nollan i flera av matcherna.När det gäller Luleå har Bartecko-Surovy-Renberg varit riktigt heta de senaste matcherna men för att vi ska gå långt i detta slutspel gäller det att även andra kedjor börjar att producera.Tänker fram för allt på kedjan Hynning-Chabada-Kerman. Tips: 4-3 till Linköping
Lite tippning och analyser kring lottningen kring min synvinkel... Färjestad Vs Mora 4-1 Analysen: Färjestad är det starkare laget är Mora inget snack om saken, Mora vete sjutton hur man ska se på den saken men starkt att lyckas med ett slutspel i dalabygden.
HV71 Vs Brynäs 4-3 Analys: Kan sluta hur som helst denna matchserie men jag tror att HV71 kan ta detta, Brynäs lever på Nick the star Bäckström lever han upp till det han ska ja då kan Brynäs ta matchserien.
MoDo Vs Timrå 3-4 Analys: Ett DERBY av högklass i Västernorrland och det lär bli en tuff och hård batalj, Målvakterna avgjör det hela och det är dagsform som avgjör!
LHC Vs Luleå 2-4 Analys: Luleå var sista laget att bli valt och det är nog viss respekt från de övriga lagen, LHC är osäkra i mina ögon och känns svajiga och Luleå har en mycket god och stor chans att gå till Semi!
65selander: OK, men det gör ingen större skillnad. Det blir i alla fall inte mer än ca 50 minuters skillnad. Det är inget man låter avgöra ifall man anser att det närmare motståndet är svårare att möta. Spelarna är ju inte i slutspel för att vila.
65selander: fast skillnaden mellan Luleå och Gävle är inte så stor för HV. Till Gävle måste de först flyga och sedan åka buss i över en timme (eller åka buss i fem-sex timmar), men till Luleå kan de chartra ett plan från start till mål och vara framme på 1,5 timme. Det går alltså inte fortare till Gävle.
Portello: måste vara en självförtroendehöjare för LHF att vare sig ettan eller tvåan i serien vill möta oss. Det visar att de har i alla fall en viss respekt för oss. Visst spelar de långa resorna in, men knappast särskilt mycket.
Nu klockan 15 så visas Nyköping-Björklöven på TV4 + .Hoppas verkligen att Löven vinner denna matchserien så blir det en väldig intressant kvalserie med derbymatcherna Skellefteå-Björklöven samt Malmö-Rögle.
Albert Hall: Vet inte vad jag ska tro om deras chanser, men att bara förlora en match i ettan är ju inte dåligt.Om det beror på att den serien är sämre än de andra har jag ingen som helst aning om.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Har suttit "på mittlinjen" i perfekt läktarhöjd över 20 år och skulle aldrig byta ned mej i sidled :-D
Allt är relativt, jag varken röker/snusar/äger snöskoter eller dyra skidvanor så jag tycker LHF ger mej mycket för dessa stålar.