Luleå HF

SHL · 118242 inlägg · 891 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
En av säsongens sämsta värvningar (hittills) måste ju vara Hynning. Ständigt skadad och på de elva matcherna han varit med så har han inte gjort en enda poäng.Tror inte det var riktigt det Timrå hoppades på ..

Och nu lämnar Jesse för spel i Finland. Vi lär väl åtminstone slippa betala en del av hans lön nu.

Bolivar: Husse verkar mest nöjd med att sopan får speltid, hade jag vart husse hade jag väl tyckt att pengarna var viktigare till att värva spelare till laget. Nu kanske Lule inte tjänar så mycket på att Jesse drog då Luleå förmodligen betalar mer än hälften av hans lön resten av säsongen.

Fatta att vi hade kunnat bryta med både Jesse och Kerman inför säsongen av dessa pengar har vi deff kunnat hittat bättre spelare.

Linkan: "Tränarna tror på det laget vi har".

Fan va läss jag är på att höra det. Likadant med fraser som att det är små marginaler och vi har haft otur med skador.

Nu är det nytt år, gör om gör rätt!

Linkan:
"n n Finske floppspelaren Jesse Niinimäki lämnar Luleå Hockey. Klubben och Niinimäki har nu kommit överens om en ekonomisk uppgörelse som gör att han är fri att gå till någon annan klubb."

Kanske inte är så stort ekonomiskt glädjeskutt för Luleå, så därav är speltiden det enda glädjeämnet i affären.

Linkan: Nu får man ju tänka vilken bild av föreningen man förmedlar i pressen. Att föreningen tänker på spelaren även om han floppar är ju en bra gest i alla fall. Om Husse sedan verkligen bryr sig eller ej kan man ju bara spekulera i.

spud: Nu när han har hittat en klubb också så kan kanske klubben spara ngn krona på bli av med honom.

Skellefteå förstärker medans Luleå sitter nöjda, tänk att Skaik skulle gå om Luleå efter en säsong i elitserien hemskt men ack så sant...se länk

Linkan: Fy fan vad surt alltså. Beiga Skellhell bättre än Lule....usch, tvi och blä.

Men det är den krassa verkligheten så länge "El Maffioso" sitter vid makten och styr föreningen med en järnhand. Det är ett spel för gallerierna i maktens korridorer.

Nu är det uppförsbacke!

Målrikexplosion i semin i JVM. Tjeckerna reducerade just, 3-1 till ryssarna just nu. Drygt en period återstår.

Nu blev det 4-1 till ryssarna

Uno Gordon: Jag är rädd för att den uppförsbacken aldrig tar slut, det är svårt att se nått positivt just nu. När Skellefteå gick upp sa jag att det inte är bra för Luleå många hävdar motsatsen.
Nu börjar man se lite av vad skaik åstakommit sen dom gick upp blandannat snott Renberg från Luleå, gått om Luleå i värvningar även ekonomiskt, Luleå har sällan en chans att värva spelare då dom flesta hellre väljer skaik än Luleå. Det enda positiva är att Luleå har sålt slut på blljetterna vid derbyna men vad hjälper det om inte det sportsliga är bättre.
Vi får hoppas att detta bara är en mardrömm och att det snart vänder både sportsligt och ekonomiskt. Men det kan vara för sent redan, om sisådär 3 månader vet vi kanske lite mer om framtiden....

Lövva: Glöm vad jag skrev. Det blev bortdömt, lite märkligt dock. 3-1 till Ryssland står sig

Ryssarna vann med 4-1 och möter därmed Sverige i en av semifinalerna på fredag. Sifforna var lite i underkant då Ryssland var bättre än tjeckerna på precis allt. Tjeckerna mäktade endast med nio skott under hela matchen.

Sayusov var matchens stora gigant och lär orsaka en hel del problem för de svenska backarna på fredag.

Skall bli en rugigt intressant match

Trådbyte för det som inte gäller "Kvällens match (kan väl hålla på "etiketten" trots LHF:s taskiga läge) ".

Rönnberg har i alla fall tackat nej till att vara hjälpcoach i LG Hockey Games. Se länk.

Och det enda ryktet just nu är att Kuriren tror på Emil Lundberg. Tror tyvärr inte att han kan göra någon skillnad mot idag. Dessutom har han varit skadad. Suck!

Bolivar: Nja, han kan säkert höja Luleås boxplay yttligare någon nivå men någon frälsare lär han knappast bli.

Däremot tror jag han kan bli rugigt viktig i en ev. kvalserie då han är en spelartyp som vi verkligen behöver.

Bolivar: Hade nog varit det bästa för Rönnberg att komma bort lite och få lite nya intryck istället för att harva omkring i igensnöade spår.

Tror jag. Liksom jag tror att det blir nyttigt för Mårtensson och Weinhandel att komma bort och lira lite landslag efter att ha lyst med sin frånvaro sista tiden vad gäller inställning och hockeykunnande.

In med ny energi, det är nyttigt. Speciellt om foppa skulle joina den kedjan... :)

Men inte Rönnberg och Luleå inte, de har ju en game plan man håller sig till. Det är ju trots allt jättebra att gnugga på utan att prova nya grepp.

distanserad: Njaa, vinhandlarn's mål mot di Wärmlömske senast va väl inte så dåligt - LHC's problem är väl berg&dal-banan, LHF's är nästan bara nere i dalen nu.

zigge: vinhandlarn kan tacka gustavsson för att han gjorde första draget och dök med spaden för att stöta bort pucken, problemet var att han gjorde det för tidigt, långsamt och för tydligt. både du och jag hade kunna runda likadant. Såg snyggare ut än vad det var. Tycker Prestbergs uppfintning av Stana var snyggare.

Inställningen ja. det är problemet. Och det var FBK:s problem när jag såg dem i globen mot DIF också. Man var inte intresserad. DIF verkar vara bra på att tråka ut motståndarna innan match så de blir loja och ointreserade. Undrar vad de gör.

Ser att fd Luleåspelaren Johan Tellström nu är klar för Hammarby.
Man kan inte annat än bli lite nostalgisk när man ser Tellströms namn komma på tal. Tala om en tränardröm, sätter laget i första hand. Dessutom behärskade han att spela som både forward och back.

Portello: Han var ju All star som back och en medlmåtta som forward :-)

Man måste vara rätt nöjd med gårdagens resultat. Vi vinner mot Timrå samtidigt som Skellefteå och Brynäs förlorar. Synd att Färjestad inte kunde knyta åt säcken mot Södertälje. Men vi tog då in mot alla bottenkollegor och gick ifrån med två poäng mot Mora.
När det gäller Mora så kanm det nog bli tufft för dem att undvika kvalserien, men det sa jag också i slutet av förra säsongen och då gjorde dom en grym upphämtning. Men frågan är om dom klarar av samma sak den här säsongen?

Portello: Alla lagen har nu kvar att möta alla lag en gång. Dvs, ganksa lika förutsättningar. Samtliga bottenlag har alltså detta i egna händer. Lär bli en spännande avslutning. Tror vi har en bra chans om Emil får gå in istället för Burström.

Någon som vet varför Sandström tackar nej till LG, är han skadad eller samma orsak som Rönnberg tackade nej för?

Aliline: Har inte sett att han gjort det men jag tycker det är bra. Eller vart han skadad igår?

Linkan: Står på hockeyligan.se. Ingen aning om han blev skadad igår.

Linkan: Enligt ST så är han skadad.

Aliline: Enl Nordnytt i em är det läkaren som råder JS till vila pga hans ljumskproblem. Klok läkare han har den gode Janne :)

björn power: Alla spelare uttagna från bottenlagen verkar ha drabbats a mystiska åkommor ;)

Lindberg Råkkar: Lika bra att janne stannar hemma och tränar med laget inför spurten. Han har ändå inte någon chans att ta en plats i vm-truppen

Lindberg Råkkar: Hmm det sliter på dem tror jag.......

Lindberg Råkkar: Nu återstår för LHF att få till något "skavsår eller så" på den gode Pekka i Suomis laguppställning så att han åtevänder till LHF snarast!

Portello: Har för mig att MIK hängde in 24 poäng på de sista 11 matcherna i fjol och lyfte sig från 12:e till 8:e plats.

Något liknande lär dom knappast prestera i år. Man kan inte trolla med knäna varenda j-a säsong.

Plats 11 står mellan SAIK/LHF/BIF.

Plats 12 är vikt åt MIK!

JanT: I år trollas det inte med knäna utan i år är det ju en riktig trollgubbe ;-)

JanT: Kan nästan hålla med men jag vill nog lägga till SSK till lagen som är med och gör upp om plats 11.

Bolivar: Aldrig. SSK slutar 8:a med god marginal.
Klassen bättre än övriga.

distanserad: denna hitta jag på hockeyligan
The almost complete Larose story: The beginning

tk75: Länge sedan Lövva länkade till den. Men bättre sent än aldrig :)

Portello: okej hitta den idag

distanserad: Skönt att du säger det. Då finns det med andra ord hopp för Luleå

distanserad: Äsch, vi tar sista slutspels platsen och sen åker vi 4 raka mot er, så är allt som vanligt igen:-)

Skellefteå - Luleå den 1:a mars (omg. 51) är redan utsåld. Enda biljetterna som finns kvar är de biljetter som LuleåFans förfogar över. (Totalt 150 st)

Andra perioden måste vara den sämsta perioden ett svensk landslag har gjort sen Hardy Nilssons dagar som förbundskapten

Funderade över en sak angående herr Nyström. Han tycker det är låg nivå av Wikegård att blanda in Sjödins fru ang. Sjödins petning i Brynäs etc. Kan det då vara så att Nyström ej känner till bakgrunden till det hela? Är väl ganska uppenbert att folk kommer att påpeka att Tina bör skriva in en insändare till lokaltidningen om att Tommy bör få löneavdrag pga hans dåliga insattser på sistone. Är väl en fullt logisk konsekvens av det hela som tog fart i sommras

Lövva: Men Nyström är ju ett skämt, ids inte ens läsa hans krönikor längre. Tacka vetja Hockeysverige.

Aliline: Håller med, kul att se :-) Stämingen verkar det ju inte vara något fel på i alla fall.

Under gårdagen spelades det, utöver LG Hockey Games, även en rad andra landskamper. Här har ni resultaten:

Österrike - Italien 3-2
Slovenien - Vitryssland 2-3
Lettland - Polen 3-1
Norge - Litauen - 9-3
Frankrike - Storbritanien 4-0

Även fredagen bjöd på några landskamper:

Österrike - Lettland 3-4
Ukraina - Ungern 6-2
Polen - Italien 1-2
Kroatsien - Holland 0-1
Frankrike - Norge 0-3

björn power: Ja nu slank han iväg och lyckades bli skadad.

Och vill det säga illa så är han bort en stund.

« · 954501 · »