Luleå HF

115803 inlägg · 887 ämnen

Kontraktsläget 2006/07

817634 · » Till forumet


Sv: Kontraktsläget 2006/07
Salcin: Niinimäki fick 1+1 med Luleå.Och det betyder ju följdaktligen att det är ett ettårs-kontrakt.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Niinimäki's kontrakt går väl ut efter denna säsong, använder man den så borde det räcka mer än väl till att ge den löneökning som krävs till att förlänga med Hynning.
Hynning känns som att är den viktigaste spelaren att förlänga kontraktet med till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Pessimisten:

Själv hoppas jag Renberg sticker redan ikväll, så vi slipper honom till imorn...

Jag ogillar er första line...
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Pessimisten: Det vore ju inte bra.
Renberg kan jag leva med att han försvinner för han är ju endå i slutet av karriären och ganska skadad men Hynning är ju fortfarande å väg uppåt.

Fast frågan är ju om Hynning får lika mycket quality time i ngn annan klubb.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Jesper Jonsson: Sorgligt. Bifogar länken. Tappar vi både Renberg och Hynning? Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Salcin: och enligt den andra är Renberg på väg bort å.

Och det är väl ingen förlust med tanke på hans on/off status.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Portello: Enda trumfkortet är att Chabda stannar dom 2 fungerar perfekt ihop på isen. Bara att hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Salcin: Och det är ju inte helt otroligt att han får anbud från utlandet.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
mattias - 74: Dom 4 tora lär väl i vanlig ordning locka med en 20-50k mer i månaden än vad LHF kan erbjuda.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Salcin:

Ok då är jag med. Trodde inte hans kontrakt gick ut. Trodde han hade fler år kvar. Nån aning om vart han drar om han inte välje LHF ?? lär säkert finnas massa klubbar som vill ha honom !
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
mattias - 74: Hans kontrakt går ut efter denna säsong, så lär krävas ett riktigt bra kontrakt för att behålla honom efter denna genombrottssäsong.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Portello:

Ok jag trodde han redan stod under kontrakt men det kanske han inte gör ?? jag är trött jag med men jag tror du fattar vad jag menar.

Jaja hur som helst så är han iaf en av era bästa så jag hoppas ni får behålla honom !
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
mattias - 74:

Kanske jag som är trött, men nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar.Är ju rätt självklart att Luleå förhandlar med honom.Dom vore ju dumma om dom inte vill ha honom kvar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Portello:

Varför väljer man att förhandla med Hynnig, borde väl finnas andra spelare som har svårare att ta plats eller?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
mattias - 74: Vore ju rätt konstigt om det inte skulle vara så.Tydligen har Luleå börjat förhandla med honom.Och man kan ju alltid hoppas att Chabadas förlängning innebär att Hynning också stannar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Verkar som om Hynnig är på väg bor tom man skall Tro AB !

nån som vet nåt mer? Antar att en del ES klubbar är intresserade av hans tjänster.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Kickan: Hoppas du har rätt, är lite orolig trots allt. För att vara en förening på väg uppåt är det ovanlitgt många spelare som lämnar och är på väg att lämna LHF. Visst, de är inte oersättliga men ändå.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Portello: Det är väl inte fler än en vanlig säsong? Snarare färre. Jag räknar med att vi har ett bättre lag kommande säsong än den föregående. Dessutom tror jag att Bartecko blir luling för flera år framöver.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Jesper Jonsson: Alla är ju inte heller i truppen för att utgöra poängkungar. Jag tror att han lämnar just för att han helst vill spela i 1:a eller 2:alinen. Han lär dock knappast spela i 1:a eller andralinen i VF så väljer han dem på den grunden kanske det vore bättre att stanna hos oss där han har lättare att avancera och bli en frontfigur. Hos Frölunda lär han fortsätta att vara en i mängden, medan han hos oss har alla chanser att avancera i status inom laget och åtnjuter respekt bland övriga spelare.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Kickan: fabbes plus är hans skridskoåkning och hans inställning. Men han presterar alldels för lite. Är väl dock inte hans fel för han demotas ju till 3 line allt som oftast.

Men han behöver miljöombyte och lära sig stå på grillerna.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Kickan: Verkar som det kan bli rätt många som lämnar.Ragge och Emil är ju klara.Machulda är väl klar också fast han är ju inte officiellt förlorad ännu.
Dessutom verkar det ju som Fabbe har bestämt sig för att röra på sig.Frallan tror jag inte spelar i Luleå nästa säsong.

Sedan kan ju även Renberg och ve och fasa Bartecko också försvinna.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Jesper Jonsson: Jag tycker att det är trist om Fabbe lämnar. Fast du har ju alltid föredragit brunkare (helst av ÄnnHåÄllsort) framför lirare så mot bakgrund av det förstår jag ditt resonemang.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Om Fabbe helt plötsligt skall kallas stjärnforward och landslagsspelare och dessutom är fräck nog att nobba bud ja då kan han lika bra ta sitt bröstsimmande till en annan klubb.

NHL/AHL hade ju varit bra för de hade förmodligen gett han en kur så han lärde sig hålla balansen och lägga på X antal kilon. PÅ bekostnad av skador som en viss annan lulespelare.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Tänkte att du kanske behövde lite hjälp med länkar för scoutningen i österled. Ser att en av de där kastrullirarna är uppställd som coach för ett lag i Korea, jag som hade för mig att han nuförtiden tränar något lag i Stockholmstrakten.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Äckligt för övrigt att Ulfven vann. Tvi, ska de förstöra hela påsken? Blä.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Kickan: Nja, jag har ju aldrig varit med i Fabbe-frozar kretsen som du nog kanske vet. Den sensta säsongen var jag nöjd med honom, men inte mer. Vem som helst som kollat på mer än en lulehockeymatch de senaste säsongerna ser ju talangen. Fast varför händer inget mer? Varför är han bara nära hela tiden? Varför avgör han aldrig?

Hårt lagarbete räcker inte alltid. Fast jag vill ju å andra sidan småha Burra ändå, som ju knappt går att jämföra på samma planet som Fabbe? Ja, inte fan vet jag. Allt är en prisfråga, kanske.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Fuck! HS är så segt att man tror att det man postat inte är postat och postar igen, vilket medför irriterande dubbelpostningar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Hysterin är väl alltid påtaglig under silly, oavsett om laget har en eller femton platser att fylla. Jag hatar silly och alla hysteriska frågor, funderingar och mess sketatidigt under silly från vanligtvis lugna och sansade människor. Jantagligen krävs det att minst två nyförvärv av ÄnnHåÄllklass presenteras varje vecka för att folk skall hålla sig lugna. Hade det varit juli nu så hade jag förstått vissas hysteri, men damnit - silly har ju klnappt börjat och åtskilliga lag runt om i världen spelar fortfarande.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Hysterin är väl alltid påtaglig under silly, oavsett om laget har en eller femton platser att fylla. Jag hatar silly och alla hysteriska frågor, funderingar och mess sketatidigt under silly från vanligtvis lugna och sansade människor. Jantagligen krävs det att minst två nyförvärv av ÄnnHåÄllklass presenteras varje vecka för att folk skall hålla sig lugna. Hade det varit juli nu så hade jag förstått vissas hysteri, men damnit - silly har ju klnappt börjat och åtskilliga lag runt om i världen spelar fortfarande.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Fast det känns lite läskigt om Fabbe går till Frölunda. Jag vill ha kvar honom. Han är en del av den tilltänkta framtida stommen i laget och inskolningen har redan påbörjats. Därför vill jag ogärna mista honom till något annat svenskt lag.

Frallan är väl ändå att anse som iaf 75% egen. Han var ju bandylirare rätt länge och började med hockey sent, så sett till hockey är han vår produkt till största delen. Möjligen kan det faktum att bandyn gjorde honom till den underbara skridskoåkare han är ge anledning att räkna honom som mindre än 75% våran produkt dårå. Fast inte mindre än 74.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Portello:

LHF gör en välgärning genom att tvinga iväg Fabbe. Hans utveckling har inte varit vad man önskat sig även om han senaste säsongen varit en av våra bästa forwards. Kanske säger det mer om förväntningarna än om utveckligen iofs. Med den offensiva spelstil som Fabbe har så borde nog poängproduktionen ärligt talat varit bättre. Snyggt men ineffektivt har alltid varit mitt omdöme om den gode Fabbe. Jag tror att han faktiskt kan lyfta mer i ett annat lag.

Det är alltid jobbigt att tappa en egen produkt, nu tappar vi två (Emil till Suomi) fast sånt är nog livet. Kanske tappar vi även Johan Fransson (som ju är en halv egen produkt). Fast sånt är livet. Fler står på kö. Glöm inte att Mora tappat de egna produkterna Skrbek, Leinonen och Kerman till oss. Sånt jämnar ju alltid ut sig till sist.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Enligt HC så ryktas Fabbe till Frölunda. Själv hoppas man såklart att han sticker över atlanten om han bestämmer sig för att lämna Luleå.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Just nu har vi två målvakter, sju backar och tio forwards under kontrakt. Då är Renberg och Nordquist medräknad i bland forwardarna som i övrigt ser lite väl unga ut. Nitton lirare totalt, ingen större panik med andra ord.

Backsidan ser helt ok ut i dagsläget. Om nu Niclas Wallin skulle ansluta så ser den riktigt bra ut. Anfallarna ser som sagt lite väl orutinerade ut, men fyller vi på med lite rutin och spets så ser det bra ut även där.

Detta har jag stulit från Afonbladet som tydligen inte räknar Magnus Isaksson som center.

Målisar:
1) Tero Leinonen
2) David Rautio

Backar:
1) Pavel Skrbek
2) Jaroslav Obsut
3) Pekka Saravo
4) Jan Sandström
5) Per Savilathi-Nagander
6) Erik Lindberg
7) Marcus Nyberg

Centrar:
1) Jonas Nordquist
2) Thomas Koch

Forwards:
1) Mikael Renberg
2) Johan Harju
3) Viktor Lindgren
4) Tomas Wallgren
5) Magnus Isaksson
6) Robin Lindqvist
7) Kalle Kerman (NY)
8) Fredrik Hynning
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Paddan: De två sista är de du och jag diskuterade för flera år sedan. Jult Omten Vakant och Tom Temor Vakant.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
westerlind: Nej, det är en äkta böhmisk kvanthockeyspelare. Känd för sina abstrakta backhandskott.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Larionov: Vem är det? Jag misstänker att det inte är en engelsman.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
bobbe: Va? Kant? Immanuel Kant?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Paddan: Jag tror mer på deras tvillingsystrar, Inga.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Albert Hall: Men hörrödu Albert, nu är de ju faktiskt fem Vakantbröder. Men jag kommer inte på vad de två sista heter. Jag har dock för mig att en av de återstående bröderna skulle kunna heta Inge.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Paddan:

Om man inte känner till bröderna Jiri, Vaclav och Jaroslav Vakant så tycker jag att man ska ägna sig åt annat en fredagskväll än att ställa korkade frågor i Lules gb på HS.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Paddan: Dom är tjecker, scoutade av Lener himself.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Salcin: De där Vakant låter ju intressanta, var har ni hittat de bröderna?
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Uppdatering av kontraktsläget inför nästa säsong.

Truppen för 2006/07

Coacher:
Slavomir Lener - 06/07
Jens Hellgren - 06/07
Roger Rönnberg 07/08

Målvakter:
Tero Leinonen - 06/07
David Rautio - 06/07

Backar:
Jaroslav Obsut 08/09
Jan Sandström - 07/08
Pavel Skrbek - 07/08
Marcus Nyberg - 07/08
Pekka Saravo - 06/07
Per Savilahti-Nagander - 06/07
Erik Lindberg - 06/07
Vakant

Forwards:
Kalle Kerman - 07/08
Tomas Wallgren - 07/08
Johan Harju - 07/08
Viktor Lindgren - 07/08
Robin Lindqvist - 07/08
Mikael Renberg - 06/07
Ragnar Karlsson - 06/07
Vakant
Vakant
Vakant

Centrar:
Jonas Nordquist - 06/07
Tomas Koch - 06/07
Magnus Isaksson - 07/08
Vakant

Klara Nyförvärv:
Kalle Kerman (Mora)

Rykten Nyförvärv:
Niclas Wallin
Petr Tenkrat

Rykten förluster:
Lubos Bartecko
Johan Fransson
Karl Fabricius
Fredrik Hynning
Vladimir Machulda
Emil Lundberg
Jonas Nordquist (NHL)
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Saxat från NSD:
"- Linköping var inget jag ens övervägde, mitt intresse låg hela tiden i att stanna här i Lule

Varför?

- För att jag älskar det här laget och familjen stortrivs i stan, svårare var det inte."

Underbart att läsa.

Och inte blir det sämre när man läser detta:


Så det var inte pengarna då?

- Nej, faktiskt inte. Jag vill så klart försörja min familj, men det fanns bud som betalade bättre, säger Obsut och fortsätter:

- Jag hade bud från hela Europa; Tyskland, Schweiz, Tjeckien och Ryssland, men vi är så rotade i Luleå att det inte fanns någon anledning att flytta.


För hela artikeln, se länk.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Linkan: Jag tror inte det ska bli så svårt. Det är här han fått sitt genombrott och till skillnad från t ex Money Nilsson så kanske han inser det liksom att medspelarna också betyder en del för framgång.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Jesper Jonsson: Hur som haver måste Hynning skrivas fast till ett hyffsat pris.

Frallan får gärna dra vart han så önskar.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Jesper Jonsson: Fabbe ser jag gärna kvar, var bombsäker att han skulle passera 30 pinnar i år.Nu blev det ju inte så eftersom att han mestadels fått spela i en defensiv kedja med Ragge och Emil.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Linkan: Fabbe och Fransson kan de skicka och lira bandy istället

Hynning måste de signa däremot. Men någon ny Nordquist är han väl knappast. En Jonte Hedström kanske snarare.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
LL: Strålande att få det bekräftat, och slippa fundera kring Obsut's vara eller inte vara framöver. Kommer Wallin så räcker det med en backvärvning utöver honom.
Kommentera

Sv: Kontraktsläget 2006/07
Linkan: Jag förstår att LHF inte har Fransson som prio ett för närvarande. För bara två år sen så trodde jag på en lysande framtid för honom, men nu vetifan. Jag tycker inte killen utvecklats alls dom två senaste säsongerna. Kanske skulle det vara bäst även för Fransson att byta klubb?

Hynning, däremot, har haft en riktigt bra utvecklingskurva och honom borde vi lägga ner en hel del krut på att behålla. Fast inga fantasisummor såklart.
Kommentera

817634 · »