Luleå HF - Södertälje SK 1 Rögle BK - Skellefteå AIK X eller 1 Djurgårdens IF - Brynäs IF X Färjestads BK - Timrå IK 1 Frölunda HC - HV 71 2 MODO Hockey - Linköpings HC 2
Lövva: Hoppas verkligen att killarna kan fpå igång målskyttet igen.Det behövs verkligen när tabellen ser ut som den gör. sedan MÅSTE Bartecko/Chabada börja producera. Bartecko har väl gått poänglös i sju raka matcher tror jag det är.Alldeles för dåligt med tanke på vad han kostar.
LL: Förmodligen den bästa match vi någonsin gjort i Jönköping, men det hjälper ju inte när man inte kan skjuta. Nu väntar väl en riktig plattmatch mot ett avsågat SSK på lördag för nu måste vi verkligen vinna igen.
Vi får jävlar i mig inte in pucken vad vi än gör, undantaget 1-1. Men i dag skapar vi i alla fall en hel del fina chanser, vi får hoppas att det är ett tecken på kommande bättring. Anfallsspelet har sett bättre ut i dag än på ett bra tag, även om målen fattas även i dag. Men ska man göra mål så är det i alla fall en bra början att börja skapa chanser igen.
Bloody hell, vilket skott av Harju! Skönt med ett mål i alla fall, det vore jävligt fint om vi kunde skrälla till och ta i alla fall en pinne i den här matchen. Tycker att LHF överlag har spelat ganska bra i dag, en poäng kanske kunde ge tillbaka lite självförtroende till en del spelare.
alfnisse: Håller inte med om det Omark river av hjälmen Torp och Omark tappar båda balansen och klubban flyger i ansiktet. Svårt att hävda att Torp spelade friviligt utan hjälm där.
Det känns som den här matchen inte kan vinnas för domarna dömer bara för ett lag: Som Burra sa på ppv varför åker inte HV71 spelaren ut för felaktig utrustning när han spelar utan hjälm i samband med Omarks utvisning?
Lindberg Råkkar: fimpa döda-snacket nu. Jag håller med, Torp borde ha haft en tvåa för spel utan hjälm men jag anser att Persson kan få leva vidare ett tag till i alla fall.
Portello: vi har haft en puck i stolpen och flera ganska bra skott. Vi är lite för dåliga på att få in folk på mål. Dessutom är det fritt fram för HV att göra vad de vill med Omark. Det är helt otroligt, jag fattar inte vad som ska behöva ske för att domarna ska börja blåsa. Det är hakningar, fasthållningar, crosscheckingar och jag inte vad men inga avblåsningar.
alfnisse: Konstig bedömning när Omark blir fälld och hans klubba far pp i pannan på HV71 spelaren Torp när han fäller Omark. 2+2 på Omark och 2 för Torp???
Bolivar: Jag följer matchen via Kurirens matchrapportering.Verkar som att det är två bra målvakter på isen.Verkar som det blir målsnålt ännu en gång.Bara hoppas att vi gör fler mål än HV.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?