Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Tveksam utvisning på Omark då han blir knuffad in på målisen.

Tycker inte att försvaret varit lika bra som i senaste matcherna men SSK har ändå svårt.

det kommer mera! :D

Aliline: Lidhammar. 4-0. Fortsätt nu. Vi behöver målskillnaden.

Bolivar: 2x omark!

Aliline: Och Omark igen. 3-0 nu:-)

2-0 i numerärt underläge. :)

Aliline: Hoppas att vi fortsätter att måla.

Ser att Frölundas nyförvärv fick en drömstart. Målskytt direkt.

JAA Linus Omark 1-0

Portello: Antingen X i alla utom luleå som vinner. Då tar vi ju 2p på alla.

Eller oxå att luleå vinner och alla lagen efter torskar då skapar vi ju 3p lucka nedåt men tar inget uppåt.

Önskeresultat för ikväll:

Luleå HF - Södertälje SK 1
Rögle BK - Skellefteå AIK X eller 1
Djurgårdens IF - Brynäs IF X
Färjestads BK - Timrå IK 1
Frölunda HC - HV 71 2
MODO Hockey - Linköpings HC 2

Lövva: Hoppas verkligen att killarna kan fpå igång målskyttet igen.Det behövs verkligen när tabellen ser ut som den gör. sedan MÅSTE Bartecko/Chabada börja producera. Bartecko har väl gått poänglös i sju raka matcher tror jag det är.Alldeles för dåligt med tanke på vad han kostar.

alfnisse: Övervägande av de matcher som är kvar kommer att bli av måste vinna karaktär för oss.

Lindberg Råkkar: och förmodligen ytterligare en match utan 3p.

alfnisse: Tydligen ännu en match med vår favorit Sören Persson imorgon.

Bolivar: Nu blir det en viktig måste match hemma mot Södertälje på lördag!

LL: Förmodligen den bästa match vi någonsin gjort i Jönköping, men det hjälper ju inte när man inte kan skjuta.
Nu väntar väl en riktig plattmatch mot ett avsågat SSK på lördag för nu måste vi verkligen vinna igen.

Liv och att HV är bättre i PP var skillnaden ikväll !

alfnisse: Åter igen en hedersam förlust men jag håller med LL, det ser bättre ut och målen kommer att komma.

alfnisse: det grinar emot just nu.

Aliline: Nu finns chansen PP och plockad målvakt !
Finns det mirakel vill jag har ett NU !

Vi får jävlar i mig inte in pucken vad vi än gör, undantaget 1-1. Men i dag skapar vi i alla fall en hel del fina chanser, vi får hoppas att det är ett tecken på kommande bättring. Anfallsspelet har sett bättre ut i dag än på ett bra tag, även om målen fattas även i dag. Men ska man göra mål så är det i alla fall en bra början att börja skapa chanser igen.

Kom igen nu, lule

alfnisse: Ja, man slutade spela efter kvitteringen

Bolivar: Man fick inte vara glad länge ! 2-1 återigen i boxplay

Bolivar: men nu leder ju hv igen. Det är power play som är skillnaden den här kvällen.

Bolivar: HV:s PP imponerar stort, tyvärr för oss.

LL: Absolut. Vore ännu bättre med 3 men om vi tar 1 borta så är det ok också.

Bloody hell, vilket skott av Harju! Skönt med ett mål i alla fall, det vore jävligt fint om vi kunde skrälla till och ta i alla fall en pinne i den här matchen. Tycker att LHF överlag har spelat ganska bra i dag, en poäng kanske kunde ge tillbaka lite självförtroende till en del spelare.

Salcin: Äntligen. Och vad skönt för Harju!!

Salcin: JAAAA!

JA ÄNTLIGEN! Harju kanonskott i krysset.

Salcin: Pang ! av Harju :-)) 1-1

alfnisse: suck speciellt när man missar lägen som nyss :(

Salcin: Hoppas kan man ju alltid men tror det kommer att sluta som vanligt i år men den förlust igen!

Får hoppas att PP i början av perioden resulterar, 5 mållösa perioder i rad är inte kul, låt oss slippa en sjätte.

alfnisse: Håller inte med om det Omark river av hjälmen Torp och Omark tappar båda balansen och klubban flyger i ansiktet. Svårt att hävda att Torp spelade friviligt utan hjälm där.

Det känns som den här matchen inte kan vinnas för domarna dömer bara för ett lag: Som Burra sa på ppv varför åker inte HV71 spelaren ut för felaktig utrustning när han spelar utan hjälm i samband med Omarks utvisning?

Lindberg Råkkar: fimpa döda-snacket nu. Jag håller med, Torp borde ha haft en tvåa för spel utan hjälm men jag anser att Persson kan få leva vidare ett tag till i alla fall.

LL: Defensiven funkar, men målskyttet lämnar mycket att önska.
Vore mycket värt om det värvades en målskytt före 31/1.

...och så håller vi oss ifrån uttryck som att döda domaren, tack.

/ Moderatorn

Lindberg Råkkar: moget med uppvigling till mord. grattis.

Lindberg Råkkar: tyvärr är regeln sådan, man har alltid ansvar för sin klubba och blöder det är det 2+2.

Portello: vi har haft en puck i stolpen och flera ganska bra skott. Vi är lite för dåliga på att få in folk på mål. Dessutom är det fritt fram för HV att göra vad de vill med Omark. Det är helt otroligt, jag fattar inte vad som ska behöva ske för att domarna ska börja blåsa. Det är hakningar, fasthållningar, crosscheckingar och jag inte vad men inga avblåsningar.

Och där blev det 1-0 till HV.

alfnisse: Detta resulterade i 1-0 till HV71 !!!!
Att domarna alltid ska förstöra matchen.

alfnisse: Konstig bedömning när Omark blir fälld och hans klubba far pp i pannan på HV71 spelaren Torp när han fäller Omark. 2+2 på Omark och 2 för Torp???

Portello: Jag ser matchen på TV och HV71 har varit bättre i andra perioden, sen har Luleå stora problem med att få in pucken i mål!

Bolivar: Jag följer matchen via Kurirens matchrapportering.Verkar som att det är två bra målvakter på isen.Verkar som det blir målsnålt ännu en gång.Bara hoppas att vi gör fler mål än HV.

Bolivar: tydligen inte
bord evarit en 2a på beech

Jesper Jonsson: Om dom är 2 kanske dom kan se hur Omark blir behandlad.

« · 1116535 · »