Luleå HF

SHL · 117887 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Karoliina: nej, Karoliina, inte sluta med bakandet nu! Nästa match är ju mot Frölunda på bortaplan och då behöver vi nog all hjälp vi kan få...

Men fasen så skönt med en seger i dag! Tre raka trepoängare helt plötsligt - det var ju ett tag sedan det ens blev två i rad så det sitter helt OK. Verkar som om Fernandez har varit bra i dag också.

lizzard: Kanon ju...och jag har ett fat med kakor över...måste sluta med baktramset. Nu får di fixa vinsten på egen hand i fortsättningen...*kollar på mjölig mage*

Karoliina: Nice en 3-0 vinst.. Kung Ledin gjorde 3-0 målet. Nu e han på samma poäng som Jonas i den interna poängligan

Karoliina: *llalar på*...Nannyn tycks vakta buren som om den vore dibarn. Koch utvisad. Och jag är mjölig av baket.

Karoliina: 2-0 2-0 2-0....*tjihooooo* Fansson e Kung (blir till sig...

Karoliina: 1-0 till Luleå och inte en kotte syns på matchtråden...*gnäller*

10_man: Ska man sitta här o häcka eeh...menar hacka  ensam...*frågar rakt i luften*

gud: Det kommer gå som det går vem vet kanshe skräller något lag eller så vinner favoriterna eller så blir det oavgjort vem vet??

Linkan:
Lugn o fin nu..Det är jag som är gud...

Lövva: Att alla orkar hålla på om Ledin herregud fattar ni inte han är ju gud!

mattias - 74: Inte är det direkt en ovanlig syn att han smäller på först...Förvisso förståligt eftersom har får ta emot en hel del men ändå...Tror defentivt att Holmström tar emot likvärdigt med stryk. Men han delar ut betydligt mindre än var Forsberg gör.

Lövva:

Foppa börjar sällan provocera utan han ger för det mesta tillbaka, men det är priset man får ta för att vara förmodligen världens bästa hockeyspelare.

mattias - 74: Kunde inte uttryckt mig bättre själv..

AM: Tur att den där Forsberg då aldrig delar ut tjuvsmällar. Eller Wernblom i sina gamla dar. Eller Warg, Wennerberg eller varför inte Modos senaste nyförvärv från andra sidan Atlanten som spelar så rent i sjysst.....

mattias - 74:

*Applåderar*

mattias - 74: så ska det låta! *applåder*

AM:

Fakta är att de flesta lag har spelartyper som Ledin, Hv har ju tex Jämtin, Frölunda Jens Karlsson, Malmö hade Rydmark bla bla bla, det fina i kråksången är ju att ledin producerar ganska många p för luleå, sedan om han är en fegis eller inte kan vi låta vara osagt, men saken är den att det finns med all säkerhet andra lag som skulle vilja ha Ledin i sitt lag.

Punkt slut.

Frisco: Oj vad jag tar åt mig.Det svider mycket va, när man inte kan komma med någon grund till det man påstår.

Tack och lycka till själv, jag hoppas ju givetvis att ni lyckas slå Brynäs ikväll och om bara foppa koncentrerar sig på det han är bra på ska det nog gå bra.

Vivix: Det enda du har är en stor, jättestor enögd cyklop. Lycka till i Smidjegrav i eftermiddag.

AM: För det jag påstår har jag fakta som grund, vad har du?

AM:

Hoppas du får se en bra match då. Och må bästa lag vinna precis som var fallet i sista matchen grinollelaget Moodoo spelade. ;-)

Vivix: Det är klart att han törs. Kickan har tom. sagt att Ledin blir glad att få operera hela garnityret. Med tanke på det så gör man ju honom en tjänst om han råkar få en klubba över tänderna. Men... Jag antar att det blir ett jäkla gnäll här inne på det lag som gör det. Speciellt på Kickan, trots att Ledin blir glad.

Vivix: Nä, för fakta är ju att Ledin är en fegis men det bryr ju du dig inte heller om..

Karoliina: Ajdå, låter inget vidare. Hmm kanske ska röra ihop en bulldeg jag också för säkerhetsskull. Äh jag tar ett glas vin i stället, då känns det i alla fall bättre.

Vivix: Japp. Kickan har åtagit sig baket. Jag kan på sin höjd tifo med ett rör med Treo...*håller om huvvet o gnäller*

AM: Det som diskuterades var situationen med Oduya förra säsongen, eller hur. Så vaför du helt plötsligt börjar prata om fula tjuvsmällar och dyl begriper jag inte ett smack av. Antar att du inte har en susning om hur den situationen var. Men fakta är väl inte så viktigt alltid, säskilt när man vet att Per Ledin är dum, jätte, jättedum!

Lövva: Att ge fula tjyvsmällar för att sedan skynda byta kallar jag feghet, du/ni kallar det att välja laget i första hand. Det kommer vi aldrig ifrån. Nu ska jag på match i alla fall....

Lövva: Vissa har det bra. Måste kolla om jag kan ordna ledigt och så, men det löser sig säkert. Har aldrig kommit mig iväg förr, men det här missar jag inte.

Vivix: Vi ska dra ner med en bil från Pite. Blir väldigt skojj. Å som sagt, dom får gärna försöka. Hur än utgången blir så står ju ändå Lule som vinnare i den bataljen

AM: Konstigt att en spelare blir kritiserad för att väljer att inte slåss, att tänka på laget främst.

AM: Ja oj förlåt det var så det var. Han är så rädd lilla Ledin, han törs nog inte spela mot DIF på Måndag. Han törs nog inte spela i kväll mot Mora, eller mot Modo den 1 feb. Modo är ju också så dumma buhuu han spelar säkert inte på resten av säsongen.

Vivix: Haha, du menar väl bajsa i blöjan och gömde sig i båset som vanligt.

Lövva: Jag måste nog pallra mig dit. Oduya lyckades inte få Ledin irriterad ens, han gjorde som vanligt, höll hårt i handskarna och tänkte på laget. Oduya var ju i en annan sits. då det bästa han kan göra för sitt lag är att kontinuerligt se till att vara utvisad eller avstängd. Foppa och co får gärna försöka de också. Helt säker på att Ledin tar det med ro.

Vivix: Blir riktigt skojj att kika nere i Kemåpehallen. Ett troligt scenarium är väl att vi får se en "Oduya repris". Men om så fallet blir så är ju Modo dom stora förlorarna i den synvinkeln.

AM: Japp det menar jag. Han körde sekunderna innan över Emil Lundberg som var på väg ut för att byta. Han hade inte pucken. Han var helt oförberedd. Har sett situtionen ett antal gånger å det är väldigt tydligt.

aphac: Aldrig i ett landslag? En spelare som ligger 12:a i poängligan i elitserien, under en lockout säsong? (endast tre spelare som spelade i elitserien förra säsongen är före honom, Nordgren, Rönnqvist å Niklas Andersson). En spelare som A L L T I D ger 111% för laget? En spelare som ett flertal gånger lyckas plocka bort motståndarnas stjärnspelare. En spelare som alltid peppar laget å alltid ställer upp för dess supportrar? En spelare som alltid hjälper de unga spelarna, på och utanför rinken?

Nä, en sån spelare kan ju inte vara nyttig på någon sätt i landslaget...

I Kanada hyllas Kris Draper för att han gör samma sak som Ledin. I Kanada säger man att Kris Draper är ovärderlig för sitt lag.

Det kanske finns en anledning till att Kanada är världens bästa hockeynation, nämligen mentaliteten, å där ligger Sverige hästlängder efter

Lövva: "När Ledin körde över Hinote berodde det ju på att Hinote gjorde EXAKT samma sak endast tre sekunder innan, men det reagerar ingen på..."

Så du menar att hinote körde över en helt oförberedd spelare som var långt ifrån pucken och på väg att byta....?

Frisco: Ni har allt höga krav ni, ska de vara smarta nu också. Kan inte vara lätt att vara hockeyspelare nu för tiden.
Han lyckas visst reta upp de flesta även utanför isen.

Vivix: Han är lite dum också. Det försår man nä4r man såg intervjun med honom inför senaste matchen på C+.
Köra ihjäl motståndarna. Smart att säga så? Njae...

Lövva: Urklippt från ab:
" Kent Forsberg får tycka som han vill. Jag förstår inte vilken stämning på isen jag sabbar. Är det djungelstämning han vill ha kvar som jag förstör, säger Ledin.
Den 1 februari möts Forsberg och Per Ledin på nytt.
- Det kommer nog blir hett värre. men jag kommer fortsätta spela som jag alltid gör. Och jag gör inte skillnad på om det är någon junior eller Peter Forsberg som jag möter i sarghörnet, säger Per Ledin."

Djungelstämning? Han är bara för kul.

aphac: En spelare som Ledin? Så du menar på fullaste allvar att en spelare som är 2 a i interna poängligan i sitt klubblag, har gjort flest mål, har bäst +/- , en vilja som inte är av denna världen och är en mästare på att få motståndare att tappa fokus, inte skulle platsa i ladslaget? Jaja vi är ju alla olika. Men jag tror att du som så många andra inte har idats kolla vad Per Ledin faktiskt utvecklats till. Det enda det gnälls över i media är ju att han är så tuff, inte vad han åstakommer, det hör man inte ett ljud om. Och ja, han är tuff att möta, han är kung helt enkelt.

Lövva: Ledin åker omkring om samlar poäng i varje match och en vacker dag kommer han att åka dit. Han är inte ensam som gör(spelar???) på detta sätt,titta hur det gick senast för Kåberg i FBK. Att ha sådana spelare som Ledin är väl kanske OK i klubblag men ALDRIG i ett landslag.

Vivix: Försöker begripa vad Forsberg menar men det blir suddigare å suddigare för varje gång jag försöker greppa det.

Peter Forsberg drog precis lika många, om inte fler, tjuvhugg på Pelle som vice versa. När Ledin körde över Hinote berodde det ju på att Hinote gjorde EXAKT samma sak endast tre sekunder innan, men det reagerar ingen på...

...eller Hinotes försök att skada Fabbe i den första perioden. Eller samma mans hets att försöka få Koch att slåss i slutskedet av matchen.

Pappa Forsberg visar endast frustration över att Pelle äger sonen hans. Förmoldigen tror han att ett sånt här uttalande ska får Pelle att hålla sig tillbaka nere i Kempehallen...det kommer säkerligen visa sig tvärtom!

Kungen Ledin!

Portello: Kickan tog visst på sig att baka idag, bara hoppas att det funkar lika bra med -kickans bullar som med Karoliinas. Inte för att vi egentiligen har råd att chansa så det bästa vore nog att alla bakar.

Läste nyss Ledins syn på Modo tjafset, han är för underbar den killen. :) Undrar vad han menar med djungelstämning?

Visst ja glömde att skriva det viktigaste.

Karoliina: Du MÅSTE baka under hockeyn.Då kan vi ju vara säkra på att killarna vinner.För vi vet ju att din bakning är magisk.

Match ikväll mot Mora vilket blir tufft.De två förra möterna mot dom har ju inte slutat så speciellt bra, förlust både borta och hemma. Saknas i kvällens match gör Hynning och Fabbe, därimot är Frallan och Per S-N tillbaka efter JVM-spel.Fransson går direkt in i laget.

Hoppas att kedjan med Williams-Nordqvist-Ledin fortsätter i samma stil som emot Modo samt att vi lyckas bra i PP och BP.Då har vi en chans att vinna.

knaskamilla: Vad vet väl jag. Jag bara testar.

Karoliina & jonne:

Oops. Nu blev det visst Lunar här. Undrar om det var meningen?

jonne: nää, han som livlös va. Du svamlar ju som vanligt!

Karoliina: jag??

« · 486010 · »