Luleå HF

SHL · 120964 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
LL: En märklig match, första 2 perioderna räddar målvakterna alla möjliga och omöjliga lägen. I tredje går i princip allt in.

Härligt att Nordquist fått in siktet på bössan igen båda hans mål var distinkta och välplacerade.
Och så fick jag som jag ville med 2 mål från Orzagh's sida. 6-2 målet var dock nästan helt Renberg's förtjänst man såg på blicken att han var irriterad och nu skulle det replikeras snabbt på dom 2 baklängesmålen. Direkt efter tekning fram som en stridsvagn rakt på mål och sen var det bara att peta in den för Orszagh.

LL:

Målsnåla elitserien som det varit så mycket snack om syntes iallafall inte till ikväll. Minsta antal mål i en var 4, och det i endast en match. Vad hände?

Hawerchuk: och så säger folk att SSK spelar defensivt :-)

Tackar för gratulationerna!

Hyfsat skottstat: 40 - 141 enl swehockey.

Grattis till segern förresten.

Allt enligt planerna: Bulldegen jäser. Ugnen är het. Luleå leder med 1-0. Och i morgon är det fredag.

*understryker orden med att daska kaveln i skrivbordet*

Poffa:

Du har rätt som vanligt, lite skadade är vi nog alltid. Men nu måste jag bege mig, nedsläpp om 25 minuter.

Tips Lule-SSK 1-4.

Albert Hall:

Nu förstår jag inte hur du menar. Ni GroKossor är ju alltid lite skadade.

93. LEINONEN, Tero

1st Line

7. SANDSTRÖM, Jan
43. OBSUT, Jaroslav

19. RENBERG, Mikael
16. NORDQUIST, Jonas
33. ORSZAGH, Vladimir

2nd Line

5. FRANSSON, Johan
10. SARAVO, Pekka

24. MACHULDA, Vladimir
9. KOCH, Thomas
25. BARTECKO, Lubos

3rd Line

11. SKRBEK, Pavel
2. NYBERG, Marcus

23. FABRICIUS, Karl
15. LUNDBERG, Emil
20. KARLSSON, Ragnar

4th Line

32. SAVILAHTI-NAGANDER, Per

27. LINDQVIST, Robin
31. ISAKSSON, Magnus
17. HYNNING, Fredrik

Vad jag vet så är vi alltså helt ordinarie. Efter några säsonger med otroligt mycket skador så har vi varit förskonade i år. Peppar, peppar. Fast det kanske är rätt naturligt, då hade vi ett rätt ålderstiget lag, nu ett ungt. Åldringar får nog lättare ont.

knaskamilla: Jag tror jag skulle överleva om det blev tre, hehe.

Salcin:

Men tre vore att överdriva, eller? =)

Hoppas att det lossnar för målskyttet ikväll, känns som att vi bör vinna.

Med tanke på hur tabelläget utvecklat sig med endast 3p från plats 6-11, så är det nödvändigt med vinst.

1 eller 2 mål av Orszagh vore önskvärt.

Albert Hall: nej, börjar man tro att det blir lätta matcher så kommer de garanterat inte att bli lätta. Inget annat än full satsning gäller även mot lagen som ligger närmast oss i tabellen. Full fokus krävs även mot SSK och Mora härnäst, annars blir det torsk.

LL: Du har rätt, tog och kollade en gång till på inslaget via svt.se:s hemsida. Ser nu att Nordan kommer för nära i skottögonblicket och pucken touchar benskyddet och studsar över.

Salcin: fast får inte Norrena ut benskyddet och touchar pucken en aning? Jag tyckte att det såg ut så på bilderna på Hockyekväll.

LL: Såg just Nordan's missade chans på hockeykväll, och ja han borde aboslut ha satt det läget öppet mål ju.

LL:

Jag är i alla fall nöjd med en pinne, inte minst är det bra för självförtroendet på bortaplan. På slutet var jag säker på att det skulle ramla in en puck i baken likförbannat. Huvva. Fast för en gångs skull hade jag fel. Nu ser programmet lite mänskligare ut framöver. Fast det finns ju inga lätta matcher, direkt.

LL:Det viktiga var ändå att 0p streaken borta blev bruten ikväll.
Dom 3 senaste matcherna lovar gott, förhoppningsvis följs det upp med 3p på torsdag mot SSK.

Salcin: fick en kort telefonrapport alldeles nyss från en som såg matchen, och han sade att Luleå var det bättre laget och borde ha vunnit. Nordan missade enligt honom öppet mål med ca fem minuter kvar.

Såg att oddset på expekt var 200ggr på 0-0, en satsad hundring hade gett fet utdelning!

LL: Hehe, med tanke på att poängen borta kommit mot FBK och LHC får det nog ses som bonus.
Hoppas detta betyder vi definitivt är ur svackan nu, viktiga matcher väntar fram till uppehållet.

...men till Frölunda säger vi bara "SKÄMMES, TAMEFAAN!"... att torska med 1-5 borta mot DIF är inte godkänt för deras del.

Salcin: med tanke på vårt traditionellt svaga bortaspel får vi kanske se det som att vi har fyra bonuspoäng hittills i serien :-)

Skämt åsido så hoppas jag att de två senaste matcherna kan gjuta lite mod i våra spelare.

Salcin: Jadå, det fixa du finfint *erkänner glatt*

LL: Ja härligt med en poäng det är vi inte bordskämda av när det gällerbortaspel. Grymt spel av Leinonen osade hett vid flertalet tillfällen.

Salcin: vi tog i alla fall en poäng! Kul att vi kan hålla nollan på bortaplan också. Tycker, utan att ha sett de två senaste matcherna, att det verkar som om saker och ting är på väg åt rätt håll. Hörde lite av radiosportens referat från Linköping och där sade de att Luleå spelade bra.

Karoliina: Mottippningen gick ju vägen, blev en pinne minst!

Salcin: Värsta olyckskorpen, du.

Suck, Norrena storspelar. Kommer att sluta med att LHC gör första målet och sen går luften ur oss.

Albert Hall: undrar om något lag, oavsett derbygrupp, har mött topplagen lika ofta som vi har gjort hittills? Vi har ju faktiskt i genomsnitt mött dem i varannan match. Inte för att jag egentligen tror att det spelar någon större roll för sluttabellen, men lite märkligt är det ändå.

För första gången håller jag med iprincip allt som M.B skriver i bloggen på svenska fans.

Vi har inte råd att gå miste om Fabricius till nästa säsong, spela roll att Machulda kostar 90k i månaden bänka han eller vadsomhelst men in med Fabbe i andra kedjan.

Albert Hall: Håller med, derbygrupper till trots det bara måste gå att fixa bättre spelscheman än så här. Tycker särskilt missgynnas SSK av det.
3XFHC 2XFBK 2XLHC 1 DIF på 8 omgångar i nov blir tufft för dom där ta poäng över huvudtaget.

För vår det blir det mycket viktigt börja plocka poäng borta framöver dom 5 kommande bortamatcherna efter LHC är mot poängmässiga konkurrenter.

Salcin: Positivt var ju att vi hade ett offensivt och bra bortaspel. Jag tycker vi fortsätter med det om vi nu någon gång slipper möta topp-4 lagen så ska det kunna bli lite bortapinnar.

Ikväll är det omgång 16. De fyra topplagen ska vi möta totalt 16 gånger under säsongen, efter kvällens match har vi mött dom i häften av matcherna, dvs säga 8 stycken. Vardera laget en gång hemma och en gång borta. På de återstående 34 omgångarna ska vi alltså bara möta dom 8 gånger till.

De tre andra lagen i vår derbygrupp ska vi möta totalt 18 gånger. De har vi hittills mött 3 gånger. På de återstående 34 matcherna ska vi möta dom 15 gånger. Jag kan inte släppa det, spelschemat är verkligen underligt.

Bolivar: Är fan imig än svårare ta förlusten tycker jag. 3-2 ledning och PP-spel 5-3 i tredje perioden ändå tappas det hela till ytterligare en förlust känns surt.

Karoliina: Låter bra med vågen (väntar).
Man kan väl hålla en god ton nu innan slutspel när matchen är slut. Dock inte mot Ulvar och vissa andra.

Bolivar: Duktig Du som makar artighet. Ska genast fixa Vågen. (sen, en annan gång)

Dysso: Kul att höra. Alltid trist med förlust men om spelet är bra kan man lättare ta förlusten.

LL: Citat från hvfantasten:

"Om Djurgårdsmatchen i torsdags var ett sömnpiller, så var dagens match mot Luleå ett lyckopiller. Luleå bjöd upp till dans och HV fick kräma ur sitt yppersta för att vinna matchen, som blev underhållande och spännande."

Om HV, som är ett av topplagen (so far iallafall) måste spela på max för att slå er hemma, så ser det onekligen mycket bra ut för Lule...

Tycker alla omdömen jag hörde om LHF från hvfans efter matchen var att ni var oväntat bra.

LL: Skit oxå, nya tag i chokladfabriken på tisdag, då dj**lar !

Synd bara LHC torskade mot pölsan i em.

LL: Det känns iaf bra att vi har gjort tre mål och är med i matchen ändå in i slutet mot ett topplag, jag brukar alltid gräva ner mig efter en förlust men idag känns det inte så farligt allt är bara som vanligt, skillnaden var att vi gjorde tre mål:-)

Nya tag mot ett revanschsuget LHC!

torsk för 9:e gågen i höst,minst 3 för många med det lag man har.

4-3 :-((((( Fan vad synd...

björn power: ääääh, skit också... 3-3 :-(

björn power: ääääh, skit också... 3-3 :-(

LL: ..bara förnamnet (huuuuahhh!)

Karoliina: Saravo har varit mycket bra hela hösten. En bra värvning, måste jag säga.

Sedan måste jag säga att satan vad nervös jag är nu...

Alltså, jag tycker att Saravo är KUNG! (upplivad)

Portello: ojdå, det är ganska bra effektivitet... och ingen vidare räddningsprocent på Norrena.

LL: Vad ska man säga om Brynäs.10 skott på två perioder.Inte så bra.
Men vad som är bra är att göra tre mål på tio skott.

IIiiiiiiiiisch....*nervvrakar o kollar in hit ett varv*

LL:Jag hoppas verkligen att dom inte lägger sig på försvar nu.Bara gå ut i tredje och fortsätta i samma stil.Kul att Machulda fick näta.Var ett bra tag sedan.Bartecko är har två ass och hela kedjan får beröm.

« · 608859 · »