LL: En märklig match, första 2 perioderna räddar målvakterna alla möjliga och omöjliga lägen. I tredje går i princip allt in.
Härligt att Nordquist fått in siktet på bössan igen båda hans mål var distinkta och välplacerade. Och så fick jag som jag ville med 2 mål från Orzagh's sida. 6-2 målet var dock nästan helt Renberg's förtjänst man såg på blicken att han var irriterad och nu skulle det replikeras snabbt på dom 2 baklängesmålen. Direkt efter tekning fram som en stridsvagn rakt på mål och sen var det bara att peta in den för Orszagh.
Albert Hall: kul också att Machulda gör mål igen. Nu har han gjort två mål på de tre senaste matcherna, och båda målen efter fina soloprestationer. Kanske han är på uppgång?
Sen är det kul att Isaksson fick göra sitt andra mål, ser stabilt ut över lag alla kedjorna jobbar på bra. Blir det nu bara lite utdelning borta också så ska det inte vara några problem nå slutspelet.
Portello: Skönt att ha med sej nu när vi ska klara av 5 raka "inte-hemma-matcher" ... Får vänta ända till 24/11 då pölsorna gästar Coop, vicken abstinens man kommer att ha då :)
björn power: Trist att det inte är någon hemmamatch den 16-17/11 när jag för en gångs skull är i Luleå å jobbets vägnar (eller i Luleå den 16/11 och i Piteå den 17/11). Istället är det bortamatch mot MooDooisterna så jag kan inte ens lyssna webbradio eftersom det tar en djävulsk tid att köra hem.
65selander: Just idag eller var jag har mitt hem? Jag bor i Uleåborg numera, fast idag är jag i övernattningslägenheten i Sverige pga jobbangelägenheter.
Du skulle ha tippat 0-0 när vi mötte Pungen senast. Där kan vi snacka pengar om man hade tippat rätt. 200 gånger pengarna hade inte suttit helt fel.
Paddan: Halva mål är sådan man inte förtjänar. Alltså alla mål MooDooister (liksom Pölsingar och Kärringar) gör. Halvera det antal mål som ni har enligt statsen så kommer man närmare verkligheten av MooDoos kapacitet.
Kickan: Äh, vi förtjänar alla mål vi gör. Däremot förtjänar vi inte ett enda insläppt mål, de bokförs av någon illasinnad person på hockeyförbundet i för tajta kalsonger. Tror han heter Englund i efternamn.
Portello: Ja, du menar väl att ni gjorde 6,5 mål, eller? ;)
Paddan: Swehockeyonlinen är iaf skum. Ett bra tag stod det att Kringlorna skjutit 120 skott i 3:e perioden. Imponerande! Dessutom schabblades det med målskyttar en hel del innan det blev (kanske) rätt eller de bestämde sig för vem de ville ha som målskytt.
Nattinatti. Jag måste vidare hemåt tidigt imorgon så jag borde ha gått och lagt mig för längesen eftrsom det är en bit att köra.
Det var drygt 5300 betalande på matchen igår. Mycket bra siffra på en torsdag i november mot SSK. Varför gick så många marginalåsåkådare just på den här matchen? I och för sig så brukar det ju vara säker seger mot SSK (enligt deras forum så var den senaste gången dom vann under ordinarie tid i Luleå anno 1989) men själva laget SSK är ju inte så värst kul. Kanske Taavola drog en del folk? ;-)
Nån som vet hur mycket åskådare som Lulehockey har budgeterat för? De senaste säsongerna har det varit 4700, en siffra som vi nog ligger hundratalet över just nu.
Albert Hall: Kan kanske bero på att Lener skulle tala med fansen, tyckte det såg tätare ut på stå igår än vad brukar i serielunken, nästan samma täthet som vid slutspelsmatcher.
Kickan: Hmm.. typiskt, jag säger nog tvärtom 17-18/11 är jag på konferens i Haparanda av jordens alla ställen och då lär det inte bli tid för webradio heller !
Jag tror nog inte att kvartssamtalet med Lener drog särskilt många extra åskådare. Mycket bra intiativ av honom för övrigt. Samtalet uppmärksammas förresten i dagens Aftonblaska. Se länk.
I samma länk kan man dessutom räkna ut hur det kommer att gå med Renbergs landslagsspel. Han tackar nej. Men han kan inte göra det förrän efter sista matchen innan landslagsuppehållet eftersom det ser rätt illa ut att tacka nej på grund av skada men ändå fortsätta lira i elitserien.
Albert Hall: Skulle kännas tryggast så, med tanke på att han kör med ispåse på ljumsken efter varje match skulle uppehållet vara ett bra tillfälle att återhämta sig på.
björn power: Jag passerar Happis den 18:e eftersom jag förmodligen stannar på Piteå statt över natten. Ska vi luncha? Minerva är bäst. Eller är du strängt upptagen även då?
Match idag mot Mora borta och vinst är det enda som räknas. Luleå fortsätter med precis samma lag som sist, så det innebär att Leinonen få vakta målet mot sina gamla lagkompisar.Eller man kanske skulle säga lag med tanke på Moras spelaromsättning.
Portello: Som vanligt när det gäller Luleå på bortais, så gäller klyschan med första målet i allra högsta grad. Tror vi måste ha första målet om det ska finnas någon chans. Luleå har mäktat med endast NIO mål på 7 bortamatcher, vilket är riktigt uselt.
Salcin: Förra året så hade vi också Mora i sista matchen innan novemberuppehållet, fast då på hemmaplan. Vi hade exakt samma poäng som nu, 22 stycken. Vi fick rejält med stryk. Vad vill jag ha sagt med det? Ja, inte fan vet jag...
Albert Hall: Dåligt omen? Fast å andra sidan har man nästan alltid numera negativ inställning inför en bortamatch. Inför DIF borta var jag säker på vinst men blev platt fall med 2-0.
Frallan-Nyberg samma backpar idag känns som ett stort? Tränarna borde väl ha märkt vid det här laget att Frallan ints spelar bra om inte har en rutinerad backkollega brevid sig.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Härligt att Nordquist fått in siktet på bössan igen båda hans mål var distinkta och välplacerade.
Och så fick jag som jag ville med 2 mål från Orzagh's sida. 6-2 målet var dock nästan helt Renberg's förtjänst man såg på blicken att han var irriterad och nu skulle det replikeras snabbt på dom 2 baklängesmålen. Direkt efter tekning fram som en stridsvagn rakt på mål och sen var det bara att peta in den för Orszagh.