Luleå HF

SHL · 120954 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Albert Hall: ...fast Ove Porslin är otäck. Han var alltid med när pölsingarna hade något på gång. Han är vidrig. Kan han inte pensionera sig?

...och det är alltid skönt att spöa den vidriga Pölsan. Vi är det första laget som har gjort det den här säsongen. Underbart!

Alla borde kämpa för att Pölsan förpassas dit de hör hemma - i kloakerna.

Kickan: Ni är som vanligt svåra att rå på i Kuparinenarena. Men, vi kan ju inte segra ihjäl oss....

Sen har jag ju sagt till dig att pölsa är gott!!!

Ove M. kommer att skriva nytt 5-års kontrakt efter denna säsong så att kan fortsätta plåga Lulebor i många år till. Sanna mina ord!

Ikväll debuterar ytterligare en junior Tomas Wallgren som är fit for fight efter sin skada. Kan vi hoppas på ännu en puckutdelning för första mål i ES.

Vad står det mellan SSK-Luleå ?Kan inte kolla själv eftersom jag är på jobbet och på den här datorn är en massa sidor spärrade.

Portello:

1-0 till Södertälje, Robert Carlsson målskytt efter 12:40.

Portello:
tälje - lule 1-0

Tack till er båda för informationen.Bara hoppas att vi vänder..

Portello: Nordan spelar inte enligt sveriges radio

Linkan: Våran svit tog slut idag. Förlust med 0-1 mot SSK.
Nu är det bara ta nya tag mot Frölunda på Torsdag.

Portello: Jo jag vart en telefon fattigare kastade sönder den efter slutsignalen..dålig förlorare är bara förordet...tacka vetja fotboll!:-)

Linkan: Finns det någon som vet varför Nordqvist inte spelade?

Linkan: För att du struntar i kärringboll lika mycket som jag gör, eller? Man slipper bli upprörd om man inte bryr sig.

Nya tag till nästa match. Även om motståndet är rysligt så skall man aldrig ge upp på förhand. Vi grejar det!

Bolivar: han hade feber.

LL: Tack. Skönt att det inte var något värre, då är han säkert tillbaka på några dagar.

Kickan: Exakt för där har jag inget lag som bara MÅSTE vinna till alla pris! Fotboll orkar man bara se bra matcher:-) hockey måste man se alla dåliga okså!

Nåja känns bättre idag har just köpt en ny telefon och vi har god chans mot Frölunda på torsdag! hoppas Nordan har tillfrisknat och att RENNBERGET vaknat till liv!

Match ikväll mot regerande mästarna Frölunda.
Senast vi mötte Frölunda vill man helst glömma, förlust med 1-8.Inget sådant i kväll, tack.

Luleå får ikväll klara sig utan Nordqvist samt Hynning.Nordqvist är borta pga feber och Hynning pga skada.

Hoppas verkligen att Luleå kan skrälla men det mesta talar för hemmavinst.

Portello:

Leinonen i sina bästa stunder kan spika igen mot vilket lag som hellst.
Ni får hoppas på honom:)

mr big: Ja, hittills har han ju varit enorm. Ett insläppt mål på 2 matcher är rätt ok.

Luleå verkar inte klara av att stå upp mot Frölunda vad det verkar på webbradion. Många misstag i egen zon, hoppas det blir bättring i andra perioden annars kan det rinna iväg till stora siffror.

Salcin: Luleå ser sega ut faktiskt , Sedan så har man tappat flera ggr en gubbe från Frölunda och det är inget man ska göra!
Dom måste täppa till i mittzon bättre , in och grisa och böka och stöka så det stör Frölundas rytm

Salcin: jag hann se slutet av den första perioden (ungefär tre minuter) på PPV och VF hade två jättelägen bara under den tiden. Bara att hoppas att man skärper till sig till den andra perioden. Tyvärr har jag fått en känsla av att Luleå har börjat få något slags Scandinavium-komplex, för det börjar vara länge sedan vi gjorde en bra match där. I Karlstad förlorade vi förvisso det mesta under 13 år, men många gånger hade vi med lite flyt kunnat vinna. De senaste sju-åtta matcherna mot VF i Scandinavium har vi ju däremot inte ens varit nära att ta poäng. Ja, vi har ju inte ens varit nära att vara nära de flesta gångerna...

Vi spelar inte bra. Tyvärr. 3-0 nu.

LL: Hoppas slipper tvåsiffrigt iaf.

Salcin: med en sämre keeper hade vi fan i mig legat under med sex-sju mål vid det här laget. Fast vi hade faktiskt nästan en målchans alldeles nyss... (man får vara glad för det lilla :-)

LL: mm, känns inte bra om blir liknade stjärnsmäll som ifjol, vilket blev inledningen på den lååånga förlustsviten.

LL:

Det var ju nästan två lägen Renberg fick :)

Det är riktigt risigt emellanåt för Luleå, men börjar man åka skridskor så skulle nog mycket bli bättre.

Oj, 4-0 nu...

4-0...

Bilden är borta på ppv, men ljudet är kvar. Kanske lika bra att man slipper se skiten, för nu gjorde Frölunda 4-0. Kan vi inte stoppa matchen här?

Time out av Lener och målvaktsbyte. Rautio in. Men Leinonen har garanterat inte varit dålig.

LL: Det bytet gjordes i första perioden men efter en minut kom Leinonen tillbaka man borde nog ha låtit målvaktsbytet ske redan då.

4-1, Machulda snyggt upp i nättaket i friläge. Riktigt bra gjort av Machulda på lång passning från Janne Sandström.

Nåja, då har vi i alla fall gjort mål.

LL: Slog av nu boxen och slog på Viasat istället:)
Orkar inte se deblaklet , Nog hade jag förhoppning att Luleå skulle bjuda upp till bättre spel än så hära......

Vi har jämnat ut spelet betydligt efter 4-1. Nu delas det till och med ut en och annan tackling från Luleås sida. Frölunda kommer fortfarande igenom lite för lätt och lite för ofta, men nu har vi i alla fall börjat skapa antydningar till egna anfall och en del halvhyggliga målchanser.

Rejält tryck faktiskt under någon minut nu av Luleå och utvisning på Alavaara som följd.

Skit också, Frölunda får pucken precis när Alavaara kommer in och kan kontra och gör 5-1. Rautio chanslös.

Citat Renberg i pausintervju: "vi spelar ju helt enkelt fördjävla dåligt".

Mer behövs väl egentligen inte säga.

LL: Det låter som att man inte böver gråta allt för mycket över att man jobbar ikväll och inte kan se eländet.

Portello:

Eländet? Vilket elände, det är ju en kanonbra match ikväll, 6-1 nu :)

Portello: 6-2 (Fabbe) efter ett bra pp av Luleå. Alltid något. Men som helhet är det här inte ens tillräckligt bra för att kallas underkänt. Ett korrekt helhetsbetyg vore typ fyra överkorsade getingar eller något.

Förresten, en positiv sak finns faktiskt i den här matchen: vi får återigen se att vi har två mycket bra målvakter. Rautio har varit bra.

Jaha, 7-2. Rautio får som vanligt ingen som helst hjälp.

Men herregud... 8-2 nu.

LL: Och så har vi helt plötsligt mer insläppta än gjorda mål i tabellen.

LL: Snacka om att bli totalt förnedrade! Vissa spelare visar ingen som helst inställning mycket skrämmande! Vi är ett lag för dom nedre regionerna om våran lägsta nivå är så här kass.

Skämmes Luleå!

Portello: Idag finns det inget positivt..varför tror man varje gång att det ska gå vägen i Göteborg när vi ändå jämt åker på storstryk! Tunn trupp är bara förordet.

Linkan: Något postivt fanns det ju faktikst. Den där jäkla nummer 19 jobbar på och sliter som om det vore en avgörande SM final. Till och med när det står 8-2 fortsätter han att jobba kopiöst och manar de andra slöa tuggummi spelarna till att göra samma sak. Men han får dessvärre ingen respons. Men all heder till Renberg!

I övrigt så var det bland de mest pinsammaste jag har sett. Luleå uppträdde som rena korpen gänget och 8-2 var siffror i underkant. Att det inte blev fler mål får vi tacka våra två duktiga målvakter som bägge gör en godkänd insats. Däremot backspelet får inte äns IG, nä, ett streck i betyget är nog mer passande. Och sämst av dom sämsta, Obsut såklart. Någon som föresten bör få lite beröm i backlinjen är ändå Nyberg som kom in och spelade totalt respeklöst och Frölundas stjärnbetonande lag. Men de övriga sex backarna hade långt upp till elitserie nivå.

Och inte känns det hela roligare att vi ställs på HV på lördag. Men men, det kan ju i alla fall inte bli sämre.

Notis: Effektivitetn framåt forsätter dock. Enligt mig så hade vi tre bra anfall på hela matchen, två av dem blev mål...

Portello: Ni klarade er från 1-8, det blev ju faktiskt "bara" 2-8 ;-)

Stigsson: Ja, så kan man ju se på saken.

Nästa match vinner vi med 1038474754-0 för att bättra på målskillnaden lite och ha utrymme för en stortorsk till.

Kickan:

Antar att det där är första tipset till LHF - HV, själv tror jag kanske på ett något annorlunda resultat. Ska bli kul med första besöket för säsongen i COOP Arena!

Bidrar med HV's införsnack på länken, värt att notera är väl att Määtänen fortfarande är borta, Halvardsson osäker, och att man kommer inleda på 3 centrar och fyra ytterforwardspar.

Kastar med en länk till införsnacket på hvfantasten, om någon är intresserad av att kika där: www.hvfantasten.com/medlem/forum_inlagg.asp?id=279

Kanske ska tilläggas att länken till hvfantasten alltså är till tråden om matchen på forumet. Införsnacket inför matchen dyker nog upp under kvällen.

suck hv71 i morgon orkar men ladda om ?

« · 590983 · »