Ikväll debuterar ytterligare en junior Tomas Wallgren som är fit for fight efter sin skada. Kan vi hoppas på ännu en puckutdelning för första mål i ES.
Kickan: Exakt för där har jag inget lag som bara MÅSTE vinna till alla pris! Fotboll orkar man bara se bra matcher:-) hockey måste man se alla dåliga okså!
Nåja känns bättre idag har just köpt en ny telefon och vi har god chans mot Frölunda på torsdag! hoppas Nordan har tillfrisknat och att RENNBERGET vaknat till liv!
Luleå verkar inte klara av att stå upp mot Frölunda vad det verkar på webbradion. Många misstag i egen zon, hoppas det blir bättring i andra perioden annars kan det rinna iväg till stora siffror.
Salcin: Luleå ser sega ut faktiskt , Sedan så har man tappat flera ggr en gubbe från Frölunda och det är inget man ska göra! Dom måste täppa till i mittzon bättre , in och grisa och böka och stöka så det stör Frölundas rytm
Salcin: jag hann se slutet av den första perioden (ungefär tre minuter) på PPV och VF hade två jättelägen bara under den tiden. Bara att hoppas att man skärper till sig till den andra perioden. Tyvärr har jag fått en känsla av att Luleå har börjat få något slags Scandinavium-komplex, för det börjar vara länge sedan vi gjorde en bra match där. I Karlstad förlorade vi förvisso det mesta under 13 år, men många gånger hade vi med lite flyt kunnat vinna. De senaste sju-åtta matcherna mot VF i Scandinavium har vi ju däremot inte ens varit nära att ta poäng. Ja, vi har ju inte ens varit nära att vara nära de flesta gångerna...
Salcin: med en sämre keeper hade vi fan i mig legat under med sex-sju mål vid det här laget. Fast vi hade faktiskt nästan en målchans alldeles nyss... (man får vara glad för det lilla :-)
LL: Slog av nu boxen och slog på Viasat istället:) Orkar inte se deblaklet , Nog hade jag förhoppning att Luleå skulle bjuda upp till bättre spel än så hära......
Vi har jämnat ut spelet betydligt efter 4-1. Nu delas det till och med ut en och annan tackling från Luleås sida. Frölunda kommer fortfarande igenom lite för lätt och lite för ofta, men nu har vi i alla fall börjat skapa antydningar till egna anfall och en del halvhyggliga målchanser.
Portello: 6-2 (Fabbe) efter ett bra pp av Luleå. Alltid något. Men som helhet är det här inte ens tillräckligt bra för att kallas underkänt. Ett korrekt helhetsbetyg vore typ fyra överkorsade getingar eller något.
LL: Snacka om att bli totalt förnedrade! Vissa spelare visar ingen som helst inställning mycket skrämmande! Vi är ett lag för dom nedre regionerna om våran lägsta nivå är så här kass.
Portello: Idag finns det inget positivt..varför tror man varje gång att det ska gå vägen i Göteborg när vi ändå jämt åker på storstryk! Tunn trupp är bara förordet.
Linkan: Något postivt fanns det ju faktikst. Den där jäkla nummer 19 jobbar på och sliter som om det vore en avgörande SM final. Till och med när det står 8-2 fortsätter han att jobba kopiöst och manar de andra slöa tuggummi spelarna till att göra samma sak. Men han får dessvärre ingen respons. Men all heder till Renberg!
I övrigt så var det bland de mest pinsammaste jag har sett. Luleå uppträdde som rena korpen gänget och 8-2 var siffror i underkant. Att det inte blev fler mål får vi tacka våra två duktiga målvakter som bägge gör en godkänd insats. Däremot backspelet får inte äns IG, nä, ett streck i betyget är nog mer passande. Och sämst av dom sämsta, Obsut såklart. Någon som föresten bör få lite beröm i backlinjen är ändå Nyberg som kom in och spelade totalt respeklöst och Frölundas stjärnbetonande lag. Men de övriga sex backarna hade långt upp till elitserie nivå.
Och inte känns det hela roligare att vi ställs på HV på lördag. Men men, det kan ju i alla fall inte bli sämre.
Notis: Effektivitetn framåt forsätter dock. Enligt mig så hade vi tre bra anfall på hela matchen, två av dem blev mål...
Antar att det där är första tipset till LHF - HV, själv tror jag kanske på ett något annorlunda resultat. Ska bli kul med första besöket för säsongen i COOP Arena!
Bidrar med HV's införsnack på länken, värt att notera är väl att Määtänen fortfarande är borta, Halvardsson osäker, och att man kommer inleda på 3 centrar och fyra ytterforwardspar.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?