Luleå HF

SHL · 117727 inlägg · 890 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet, del 2

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: FBK-Sam säger att vi har "väl så mycket av spelet". Kul att höra och hoppas att det fortsätter så.

...och nyss åkte Skuggan ut. inte bra.

Kickan:

Snart är det period två, det är väl då ni ska börja göra mål? Allt enligt planerna än, väl?

Dysso: Vi ska göra ett nu i PP till att börja med. Kanske.

Dysso: Jepp, vi gör minst 4 mål i andra. Allt inom loppet av ett par minuter. De verkar inte ha lyssnat på mig när jag krävde att vi skulle få spela tre andraperioder : )

Dysso: precis, det ingår i taktiken att låta FBK tro att det ska gå lätt genom att vi ger dem ett tidigt mål. Sedan sätter vi in vår andraperiodsstöt och vänder på steken och kopplar ett segergrepp!

Våga vägra pessimism... :-)

Albert Hall: Det skulle onekligen vara skönt med ett mål alldeles innan periodpausen.

LL: Tuukka Mäntylä får mycket beröm. Snart kommer alla att ha upptäckt att han är en av elitseriens bästa och framförallt roligaste backar.

LL: Sedär, det blev ett exemplar av det som vissa kallar frozisthandboken över åt dig också : ) Själv har jag samlat på mig ett helt lager.

Jag tycker kommentatorerna på webradion är bra. Speciellt bisittaren verkar kunna hockey.

Faaan, missat friläge av Mange. Sånt har man inte råd med, då blir det 0-2 i kontringen...

Albert Hall: Fucking jävla skit! 2-0 : ( Morrrrrr!!!

Nä, nu är det något fel. Det var ju VI som skulle göra mål... *hrmpf*

LL: ...och Skuggan ut igen.

Verkar hända en hel del kring herrarna Nilsson ikväll.

LL:

Dåligt att ingen talat om det för FBK! Blir det inte någon form av lagstraff för såna solklara regelbrott?

"Våga vägra pessimism... :-)"

Bra, du har lärt dig LL. ;)

2-0 står det nu, tre snabba så går mitt tips in!
O P T I M I S M

Nu måste jag lämna för ett tag. Ni får hålla i och vända det trots att jag sviker.

Dysso: det är möjligt. Vi ska skicka in en video till disciplinnämnden så får de ta ställning till vilket straff FBK ska få. Troligtvis kommer de att bestraffas med dryga böter och poängavdrag!

nappen: äsch, det var bara ett tillfälligt ras i min optimism mot Modo. Normalt är jag optimistisk av mig.

LL: Jag är helt säker på att vi får poäng retroaktivt för samtliga matcher vi har förlorat mot dem genom tiderna. Bergis blir de av med sina guld också, för de tillhör ju oss, igenkligen.

Kickan: japp, så blir det nog!

Synd att det inte är VF vi möter i dag. De är helt värdelösa. SSK får valsa runt lite som de vill utan att egentligen vara speciellt bra. VF står nog för "Vilket Försvarsspel?" i dag.

2-1!

JAAA, NORDAN!

LL:

VF kan inte spela på bortaplan den här säsongen. Att dom lirar bra mot HV borta beror på att dom av någon anledning alltid spelar bra mot HV. Dom tänder av någon outgrundlig anledning till mot oss .. Så att dom lyckas lite bättre i Kinnarps säger inte så mycket om deras bortaspel i allmänhet.

Jaaa nu kommer målen, första är gjort!

LL: Taskig tajming då att just vi måste möta Warulfven dårå. Frölundaspelarna åker förmodligen omkring och tänker på hur våldtagna de kommer att bli av Warulfven i nästa match, och tanken på det gör dem helt paralyserade av skräck.

Dysso: du har nog rätt där om VF. Oj, nu tog Henrik Lundqvist time out och skällde ut Conny Evensson. Ska det inte vara tränaren som skäller ut spelarna? :-D

Vivix: jonas N. Jag blir bara mer och mer imponerad av honom.

LL: : )

Vad sa han då? Framgick det?

Kickan: ja ,det är svårt att låta bli att bli det. Det känns faktiskt inte som att vi lider så mycket av alla skador.

Kickan: ja, Nordan framstår allt mer och mer som en kanonvärvning. Man ska ju komma ihåg att killen inte direkt är lastgammal heller.

Kickan: nja, Lundqvist åkte i full fart mot det egna båset och man såg att han skrek som en besatt mot Evensson och det var ganska tydligt att han ville ha en time out. Evensson skällde i sin tur ganska friskt på sina spelare.

LL: Magnus Nilsson får mycket beröm, han förtjänar poäng säger dom:)

LL: Det är ju lite kul också att killen faktiskt blev ratad av Leksand. Den här säsongen ser ju ut att bli hans verkliga genombrott.

På något sätt så känns han äldre än han är. När jag tänker på "de yngsta" i laget så är det sällan jag tänker på honom som en av de yngsta. Jag vet inte varför. Kanske för att han inte är fostrad i våran juniorverksamhet.

PP nu.

LL: Om Frölunda agerar som "Vilket försvarsspel?" är det väl troligt att det var den ohjälp han får av utespelarna han hade synpunkter på.

Vivix: Det kan vi väl hålla med dem om, eller hur? ; )

Kickan: Helt klart, men jag kan räkna upp flera stycken till som förtjänar väldigt många poäng, så det ser ju bra ut inför tredje.

Vivix: Isf bestämmer vi att alla lulingar får göra minst ett mål var i tredje.

Hittills går det ju som det brukar göra mot FBK. Det vill säga det är målsnålt och uddamålsledning - tyvärr som det också brukar vara för FBK och inte för oss. Men snart så...

Så mycket kaffe som jag har druckit ikväll är det ett under om jag överhuvudtaget lyckas somna i natt. Jag som inte ens brukar dricka kaffe på eftermiddagen.

Kickan: Bara ett var? Nä två var minst!

Kaffe dricker jag aldrig efter 7 på kvällen, ( undantaget matchkvällar i Coop) för då somnar jag aldrig. Ikväll går jag på julmust!

Ju längre vi går utan seger mot FBK ju närmre kommer den, den närmar sig...

Kickan: pratade just med Klas i telefon och han rapporterar att efter 2-0 tog Luleå över ganska rejält. Men FBK känns hela tiden farliga när de väl får till anfallen. Ett par bra lägen till 2-2 har funnits, så det här är inte över ännu!

LL: Kul att höra. Nu jelar är det igång igen. Full fart framåt!

Imponerande att Klas har åkt ner till WarulfvsLLyan. Kombinerar han det med ett besök i sina hemtrakter elle?

Kickan: jo, han besöker familjen i samma veva. Han ska till Linköping på söndag också. Det ska förresten jag och min sambo också, så då får man se LHF live igen.

Men fan Ledin! Klantigt!

nappen: Nu får dom ju inte börja dra på sig utvisningar när dom ska göra mål.

nappen: Bara att hoppas att vi klarar oss helskinnade genom BP. Annars känns det tungt.

LL: Värsta bortaturnén dårå. Det vetefan om jag får tillfälle att se någon bortamatch innan Frölunda den 6 januari, men det är ju alltid något. Dessutom har man ju hemmamatcherna.

Kickan: Usch vad perioden går fort nu då, redan halva 3:e perioden spelad.

lizzard: Matchen kunde knappast vara jämnare. 16-16 i skott efter två perioder. Vi har ju faktiskt en chans, bara vi sätter kvitteringen snart.

Kickan: Ja PP nu!

Kickan: Komigen nu då PP i förhoppningvis mindre än 2 minuter nu.

« · 332239 · »