Luleå HF

SHL · 117848 inlägg · 891 ämnen

LHF:s väg mot SM-guldet

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Lulekickan: Jaha enl AB så blev Skrbek ögonskadad i samma match eländet tar tydligen alldrig slut fattas bara att Hento blir skadad!! Blir det mörkare blir det natt som jag brukar säga i dessa eländes tider!!

Zoogin: Ja, onekligen skulle det ju vara skönt att täppa till truten på SMÅLAND, fast med våran långa skadelista efter matchen mot SadoMooDooisterna ska det väl till ett smärre under om vi ska plocka några poäng. Tror knappt vi har folk till 3 femmor ens.

Lulekickan: Den här förlusten var nog den tyngsta den här säsongen för om LHF hade vunnit hade man varit 6 poäng före Modo, nu är istället Modo på samma poäng. Att det dessutom tillkommer fler skador gör ju inte saken bättre precis.
Den här förlusten ska TIK:arna få sota för!

Lulekickan: Jäklar, glömde jag skriva ut förnamnet. Var Magnus Nilssons skada jag tänkte på. Såg inte vad som hände när Petter skadade sig.

Paddan: Vilken Nilsson? Petter eller Mange? Tur vi har en Nilsson kvar iaf. Helvetes vad eländigt det känns med alla skador.

Paddan: Tack för det och grattis själv. Otur för lulingarna med nya skador. :-(

En sån här dag är det svårt att veta vad man ska säga. Inte kul när spelare skadas även om Nilssons skada ser mer ut som otur.

Får lov att gratulera gud, Hälge och Dysso till tre fina poäng.

Vill förresten tacka Dysso för senast och beklagar att det inte blev någon matchtröja för flickvännen i tipstävlingen.

Lulekickan: Jepp det är ett fint Ljus i detta mörker att Kake briljerar i Pelicans, han hadde behövts i dag i Luleå istället!!

NallePhu: 2 assists för Kung Kauppila idag. Ett ljus i allt mörker. Froza Jari!

Lulekickan: Mange Nilsson spelar på Måndag Petter Nilsson är mer osäkert vad han fått Bulan har sytts 10 stygn i huvudet och allmänt groggy men åker med bussen hem idag ringde nyss han som var i Kempis för Radiosporten

Lulekickan: Jädrigt vårdslös tackling av Warg om det nu var meningen som en tackling, såg i och för sig inte så farlig ut på reprisen på storbildsteven, ser mer ut som att Warg och Bulan korsar vägar och Warg hoppar till för att undvika Bulan. Kan i och för sig vara så att Warg hoppar in tacklingen på Bulan, lät inte kul direkt med sprickan i skallen. Skapligt blodvite blev det i varje fall.

NallePhu: Jag ringde just och kollade skadeläget. Ledbandet i ett knä gick åt helvete för Mange samt ledbandet i ena foten för Petter. Exakt hur illa det är med Bulan vet man inte ännu.

Jag är så upprörd att jag inte ens kan skriva längre, "Skallbenet" ska det stå, och det blev väl många n i innnnnnnerligt.

Wewillwintoday: Hjärnskakning? Om det vore så väl. Han har fått en spricka på skallebenet.

Hoppas innnerligt att Warg pensioneras för resten av säsongen pga det här.

Enl XP så ligger Bulan på sjukhuset i Övik!

Wewillwintoday: Bullshit checking to head är matchstraff och det ska vara påföljning på det Warg pysslar med på isen sådant ska fan INTE förekomma på isen!!!
Men Allehanda är ju MooDoo fixerad så det sjunger om det visst fan skriver dom att det var ett hårt beslut!

Wewillwintoday: Dock enligt Allehanda skall : "Domare Stefan Danielsson gett honom matchstraff, ett mycket hårt beslut".
Uppenbarligen inte så fult som man kan tro.

Lulekickan: Måste nästan vara benägen att hålla med.
Spelar man vårdslöst och tacklar i ryggen bör man bli avstängd även om det inte var meningen.

Jag hörde att Berglund fick en riktig hjärnskakning.

Lulekickan:

Swehocket är mycket frustrerande .. Modos utvisning dyker inte upp, men att uppdatera HV's match med ett mål för MIF gick visst alldeles utmärkt.. *grrr*

Har swehockeys online gett upp eller vad är det frågan om? Psykopat-Wargs 5+20 är inte ens noterat. Hoppas han får en låååång avstängning, fast å andra sidan kanske det gynnar Modo om sopan är borta så det är lika bra att han inte blir avstängd alls.

NallePhu: Nejdå, SadoMooDooisterna spelar ju en saaaaagolik drömhockey. Morrrr!

Lulekickan: Hmm läge för Videobandet till TK för avstängningar för MooDoo spelare eller vad tror Kickan?

Morr! Den hjärndöde Warg demolerade Bulan som fick bäras ut på bår. Snart åker jag ner till Dövik och går bärsärkargång i Kempis. SadistMooDoo.

Lulekickan: Ledin är het en ny utv nu 2+2 med Wernblom kanske läge att inte ödsla tidd att nöta på utv bänken i Kempis så hemskt mycket, Måntro om Luleå nu får spela 4-3 i PP när 3:e perioden börjar.......

Lulekickan: Ja men det är ju Peter Sundkvist som sitter i Kempis kan vara lite blåögd kanske men kul äre att han säger så....
Bara det inte går sönder fler spelare för Luleå kanske det blir att jaga mer spelare helt plötsligt igen......

LHF har, föga förvånande, enligt sportradion det mesta av det offensiva och konstruktiva spelet.

Ajda, nu grisade SadoMooDooisterna ner en luling igen.

Lulekickan: Jaha men 2st till spelare utöver dom verkar blitt skadade nyss enl radiosporten grinar illa idag....

NallePhu: Nu har vi PP i alla fall.

GrisMooDooisterna har demolerat Mange och Åkerström har ljumskproblem. Hejåhå.

Lulekickan: Hmpfr MooDoo tog just ledningen med 1-0 genom ex gröningen....

NallePhu: Man måste ju skapa ett friläge först.

Lulekickan: MoDo har haft ett straffslag då väntar jag bara på när Luleå får sitt straffslag då......

Lulekickan: Jepp jag gillar faktiskt att Garvey får lira i Skuggans femma kan få lite smörpass av han!!
Ledin verkar forts där han slutade i föra matchen mot MoDo lika het som en kamin tydligen.....

NallePhu: Det är väl bara bra. Forwardarna kan ju sköta defensiven dårå - Skuggan lär ju ändå inte ha kommit över mittlinjen ännu när Garvey är framme vid mål : )

NallePhu: Ledin verkar lite väl het idag. 2 utvisningar redan under första perioden, fast den andra var nog MooDooistens fel då denna åkte ut för slashing samtidigt som Ledin åkte ut för roughing. Jantagligen försökte MooDooisten yxa av handlederna på honom, vilket naturligtvis fick honom att reagera.

Lulekickan: Ok tänkte bara då sigge är offensiv också....

NallePhu: Garvey lär inte göra bort sig defensivt. Även om han är extremt offensiv så ser han till att alltid ha täckning bakåt.

Lulekickan:

Med Portello på plats så har jag inte tippat särskilt optimistiskt..
Jag ska väl kunna slänga in några grodor i tråden iaf. :)

Plöjt igenom alla inlägg som skrivits sen jag åkte, puuuuh..

Ledin ut 2:53 hakning ska det börjas då med bänknötningen då???

Lulekickan: Såg nyss på Swehockey Online att Roger Åkerström är borta från dagens match Garvey tar hans plats i 1:a femman med Sigge på back vem tar hand om defensiven där måntro???

Lulekickan: Hmm så du tippar samma resultat som jag Kickan... Jag tror att Garvey får sätta ett mål idag och kanske assa till någe mål...

Drygt 30 minuter kvar till nedsläpp så det är dags att plocka fram guldtråden igen. Albert befinner sig på annan ort och Portello m.fl. gör Paddeländet sällskap i Kempis, så jag antar att jag blir rätt ensam om att hålla igång tråden idag. Möjligen kan jag få lite hjälp från Dysso, tror jag.

Tipset inför dagens match får bli 4-1 till LHF, trots att Portello ser matchen live : )

NallePhu:

Tyst som i graven? Hallå? Det är inte direkt så att det var en avgörande match. Dessutom hämtade MoDo upp ett rätt stort underläge och hade bud på kvittering. Lovar gott inför lördagsmatchen.

För övrigt tittade vi på en video ifrån i fjol på bussen: Luleå-MoDo med slutresultatet 4-9. Det var en trevlig match.

Lulekickan: Mja men Brittas tippning var ju kul att se Luleå på 10:e plats när serien är färdig.............
Skulle tro att Farbror Hedin sett någe på en videotape att Britta gjort någefel under någon match...

Lulekickan: Hade inte heller förväntat mig att få höra något nytt......

Portello: Britta sa ju inget som inte var gammal skåpmat.

Lulekickan: Hockey på 4:an snart. Bla "fakta" varför Britta och LHC tränarn fick sparken.

Lulekickan: Ja du jag prata med han som körde bussen åt MoDo han trodde det skulle bli tyst som i graven i bussen på väg hem undrar varför......
Ja det kan jag tänka mig att det kan vart en anning kallt att ha på sig tomteklänning på hockeyn..........

NallePhu: Kankse ville LHF i den mån de kunde ge även MooDooisterna valuta för inträdespengarna och lät dem därför komma ikapp litegrann : ) Paddeländet & Co har nog ingen skojsig resa hem.

Ärligt talat kändes det lite för kallt för att ha tomteklänning, särskilt som jag skulle gå till Delfinen. Jag tänker ha på mig den på krogen istället.

Lulekickan: Bulans mål med Husses skott upp i nätaket var dom 2 snyggaste målen denna kväll!!
Annars så var den 3:e perioden totalt bedrövlig insats av Luleå undrar om dom trodde det var klart vid 4-1....
Garvey kommer att göra massa poäng i Luleå dressen han påminner mig en del om Thomas Rhodin som också följer upp i anfallen och det skapar en hel massa ordeda för motståndar försvaret när vad jag såg 3ggr att Garvey skulle nätat varav handledskottet i 1.a som tog i utsidan av stolpen!!
Inte såg jag någon julenissa på läktaren måntro om hon inte ville ta sig ut??

Ni är ju helt hopplösa. Hur kunde ni glömma att plocka fram guldtråden?

Sååå, vi plockade MooDooisterna till sist. Vid ställningen 4-1 drömde jag om förnedring. Siffror som 15-1 kändes inte som någon omöjlighet då LHF gjorde MoDo pissdåliga. Att låta dem komma nästan, men inte riktigt, ikapp var onödigt. Matchen var våran.

Jag håller inte med Albert om matchens snyggaste mål. Jag tycker att Bulans mål (ass Magnus Nilsson) var snyggast, fast det var faktiskt en match med ett helt gäng ruggigt snygga LHF-mål.

Jag gillar Garvey helskarpt. Snabb, skridskoskicklig, rörlig och bra spelsinne, samt gör vad han ska defensivt. En spelare helt i min smak med andra ord.

Tellström stod för en helt ok insats. Han glänste inte men gjorde heller inte bort sig. Hans femma - och då framför allt Garvey och Hägerbäck - var bäst idag. Hägerbäck var faktiskt ruggigt bra.

« · 180648 · »