Jesper Jonsson:Tror du vi åker redan i kvarten? Visst, det kan ske, men jag håller Luleå för favoriter ändå om vi skulle möta MooDoo eller Köplustan. Pungen blir en tuffare uppgift men även där skulle jag tro på Luleå.
Å andra sidan trodde jag på Luleå mot Gnaget i fjol och hej vad det blåste.
Det kanske är rätt att i första hand se på kvarten bara så ger det sig. Om det ger sig.
När det gäller potentiella semimotståndare, om vi passerar kvarten, skulle jag i svårighetsgrad för Luleå ranka dem
5 Warulfven
4 Schtaan
3 HV
av olika skäl, bl a för att Warulfven har Salak som dödat Luleå så många gånger tidigare, även om han i går släppte in fler puckar.
Men kanske lika bra satsa på bästa möjliga utgångsläge redan i kvarten då. I så fall har vi på tisdag i uppgift att slå HV med fler mål än Warulfven slår Rögle med. Då kommer vi tvåa i serien. Förra gången Warulfven var i Ängelholm vann de med 1-7 mot Rögle... å andra sidan vann vi mot HV med 6-0 förra gången de var i Luleå;-)
Men men, här på slutet verkar det ju som att vi vilar alla gubbar för det ena eller andra skälet och svårt att tro att vi ens hemma kan ta pinnar av HV om vi vilar 1-2 ordinarie femmor.
Om vakter. Visst, man är van att det kommer att stänka svåra skott på vakterna i slutspelet och här krävs sådana som Fasth eller Henrik Lundquist som är beredda vinna matcher för laget mot bättre motstånd. Men i Luleås system står ju vakterna inte ensamma utan ska fungera i kombination med ett starkt försvarande utegäng och nog tusan har vakterna fungerat i det upplägget. Men som sagt; fungerat i serien. Det måste gälla också slutspelet, annars är det ajö.
Hittade nedanstående på annan plats:
EFTERLYST: Luleå Hockeys Power Play
Polismyndigheten i Luleå efterlyser LHF:s PP. Enligt uppgift skall PP:t ha siktats vid Delfinen och andra arenor i landet vid enstaka tillfällen under hösten och det har också förekommit information om att LHF:s PP kan ha befunnit sig i Slovakien-Österrike i december 2012.
Men efter julhelgen har Luleås powerplay varit som bortblåst. Trots riktade spaningsinsatser vid de arenor där PP:t tidigare hade befunnit sig har det inte kunnat lokaliseras. Vid en kartläggning av databaser har framkommit att Luleå Hockey efter jul spelat 5 mot 4 eller t o m 5 mot 3 vid ett 70-tal tillfällen och då knappt målat med följd att man nästan har minusstatistik i numerärt överläge eftersom man i stället släppt in mål i den spelformen. Något PP har således inte kunnat identifieras hos Luleå Hockey sedan julen 2012.
Vid överläggningar på ansvarig nivå överväger man nu att planera en skallgångsjakt för att söka efter LHF:s PP. Som frivilliga förväntas ett antal självutnämnda s k experter från media deltaga.
LHF:s PP var vid tiden för försvinnandet inklädda gula matchdräkter med diverse siffror och namn på ryggen.
Upplysningar om det försvunna Luleå Hockeys PP kan inlämnas till närmaste polismyndighet eller så kan Hasse Aro kontaktas direkt med informationen.
Redigerad kommentar
Efterlyses Luleå Hockey:s Powerplay?
Ja, det är inte en dag för tidigt.
Före jul spelade vi 32 matcher och gjorde 32 PP-mål. Inte så illa.
Efter jul har vi spelat 22 matcher och gjort 4 PP-mål, samt släppt in ett SH-mål.
För jävla uselt!
Vårt eländiga PP efter jul har saboterat vår placering. Med ett normalt PP skulle vi varit minst tvåa i serien nu. Kanske hade vi t o m kunnat utmana Schtaan om förstaplatsen!
Hasse Aro - HJÄLP!
Det är så beklämmande att läste jag nedanstående skulle jag inte tro att det vore sant. Så det är väl bäst vi redogör för fakta:
07:09 | 2 min | VÄX | 38. Markusson, Johan | Interference | 2 | 0 | ||
34:40:00 | 2 min | VÄX | 17. Johansson, Alexander | Slashing | 2 | 0 | ||
42:21:00 | 2 min | VÄX | 44. Vampola, Petr | Hooking | 2 | 0 | ||
53:41:00 | 2 min | VÄX | 56. Kaijomaa, Kalle | Tripping | 2 | 0 | ||
11:19 | 2 min | MODO | Team penalty | Too many players on the ice | 2 | 0 | ||
41:29:00 | 2 min | MODO | 24. Sundström, Niklas | Tripping | 0 | 25 | ||
15:59 | 2 min | BIF | 16. Lauritzen, Sebastian | Holding | 2 | 0 | ||
24:45:00 | 2 min | BIF | 16. Lauritzen, Sebastian | Hooking | 2 | 0 | ||
27:47:00 | 2 min | BIF | 22. Sundqvist, Jörgen | Roughing | 2 | 0 | ||
03:01 | 2 min | FBK | 16. Nygård, Joakim | Highsticking | 2 | 0 | ||
07:37 | 2 min | FRÖ | Team penalty | Too many players on the ice | 2 | 0 | ||
25:23:00 | 2 min | RBK | 22. Lintner, Richard | Hooking | 1 | 12 | ||
26:35:00 | 2 min | RBK | 71. Tjärnqvist, Mathias | Crosschecking | 1 | 12 | 1 | 36 |
31:54:00 | 2 min | RBK | 18. Everberg, Dennis | Interference | 1 | 52 | ||
12:12 | 2 min | TIK | 33. Robinson, Mathew | Hooking | 2 | 0 | ||
16:22 | 2 min | TIK | 82. Söderström, Christian | Elbowing | 2 | 0 | ||
07:22 | 2 min | AIK | 23. Liwing, Jonas | Hooking | 2 | 0 | ||
14:59 | 2 min | AIK | 10. Pirnes, Esa | Boarding | 2 | 0 | ||
27:27:00 | 2 min | VÄX | 91. Hjalmarsson, Gustav | Slashing | 2 | 0 | ||
39:09:00 | 2 min | VÄX | 85. Reddox, Liam | Crosschecking | 2 | 0 | ||
16:35 | 2 min | HV71 | 5. Luoma, Mikko | Holding | 1 | 40 | ||
11:27 | 2 min | SAIK | 24. Lindberg, Oscar | Slashing | 2 | 0 | ||
14:40 | 2 min | SAIK | 2. Andersson, Erik | Highsticking | 2 | 0 | ||
27:34:00 | 2 min | SAIK | 3. Burström, Niclas | Tripping | 2 | 0 | ||
36:42:00 | 2 min | SAIK | 15. Karlsson, Melker | Tripping | 2 | 0 | ||
56:41:00 | 2 min | SAIK | 61. Lindgren, Fredrik | 2 | 0 | |||
05:24 | 2 min | LHC | 18. Almtorp, Jonas | Hooking | 2 | 0 | ||
12:33 | 2 min | LHC | 17. Söderberg, Carl | Highsticking | 2 | 0 | ||
27:38:00 | 2 min | LHC | 18. Almtorp, Jonas | 2 | 0 | |||
31:52:00 | 2 min | LHC | 37. Goren, Lee | Roughing | 2 | 0 | ||
40:36:00 | 2 min | LHC | 17. Söderberg, Carl | Interference | 2 | 0 | ||
47:11:00 | 2 min | LHC | 40. Arlbrandt, Pär | Boarding | 2 | 0 | ||
52:03:00 | 2 min | LHC | 19. Zackrisson, Patrik | Interference | 2 | 0 | ||
42:22:00 | 2 min | MODO | 28. Forsberg, Kristian | Highsticking | 2 | 0 | ||
18:25 | 2 min | BIF | 17. Wännström, Sebastian | Roughing | 1 | 51 | ||
39:25:00 | 2 min | BIF | 10. Styrman, Fredrik | Slashing | 2 | 0 | ||
49:36:00 | 2 min | BIF | 17. Wännström, Sebastian | Hooking | 2 | 0 | ||
20:39 | 2 min | RBK | 4. Bergström, Nils | Holding | 0 | 16 | ||
23:44 | 2 min | RBK | 3. Kukkonen, Lasse | Hooking | 2 | 0 | ||
12:07 | 2 min | TIK | 41. Hedman, Oscar | Tripping | 0 | 25 | ||
23:23 | 2 min | FRÖ | 20. Lundqvist, Joel | Hooking | 1 | 34 | ||
46:21:00 | 2 min | FRÖ | 20. Lundqvist, Joel | Hooking | 2 | 0 | ||
05:30 | 2 min | VÄX | 8. Linder, Tom | Slashing | 2 | 0 | ||
27:27:00 | 2 min | VÄX | 5. Welch, Noah | Hooking | 2 | 0 | ||
31:35:00 | 2 min | VÄX | 8. Linder, Tom | Holding | 0 | 45 | ||
01:17 | 2 min | SAIK | 55. Sevc, Martin | Hooking | 2 | 0 | ||
12:26 | 2 min | SAIK | 18. Petterström, Pontus | Hooking | 2 | 0 | ||
15:19 | 2 min | SAIK | 55. Sevc, Martin | Interference | 2 | 0 | ||
47:29:00 | 2 min | SAIK | 10. Lindström, Joakim | Highsticking | 1 | 50 | ||
54:15:00 | 2 min | SAIK | 12. Pettersson, Adam | Tripping | 0 | 0 | ||
54:15:00 | 2 min | SAIK | 19. Forsberg, Johan | Elbowing | 0 | 0 | 2 | 0 |
57:58:00 | 2 min | LHC | 12. Karlsson, Sebastian | Roughing | 2 | 0 | ||
30:56:00 | 2 min | FBK | 55. Tollefsen, Ole Kristian | Kneeing | 2 | 0 | ||
39:37:00 | 2 min | FBK | 11. Vallin, Ari | Interference | 0 | 41 | ||
56:33:00 | 2 min | FBK | 20. Bastiansen, Anders | Highsticking | 2 | 0 |
Där har vi samtliga utvisningar som de andra lagen dragit på sig mot Luleå efter jul.
Jag har med i fetstil markerat de gånger vi gjort mål i PP samt i fet kursiv stil markerat den gång vi släppte in ett mål fast vi spelade 5 mot 4.
Redigerad kommentar
Det ska påpekas att nedanstående tabell visar 2 min för en utvisning men i 20-25% av tillfällena var det inte exakt 2 minuters PP. Det kunde hända att det redan satt någon lulespelare utvisad eller det blev en utvisad under pågående PP eller - t o m - gjorde mål. Men jag har koll på det och har räknat exakta tider.
Hur som helst: Helt sjukt uselt!
Efter jul har vi lirat powerplay i drygt 99 minuter och bara lyckats sätta ynkliga fyra mål!
Och i 3.36 av den tiden spelade vi dessutom 5 mot 3 utan att måla.
När man räknar PP% för att mäta hur effektiva lagen är brukar man väl räkna på hur många % av motsvarande 2-minuters powerplay man gör mål på. Jag har faktiskt inte klart för mig hur man räknar 5 mot 3 men man borde väl dubblera tiden typ.
I så fall har vi spelat 107 minuter och 42 sekunder PP och gjort löjliga fyra mål efter jul. Det ger oss en %PP-effektivitet på mäktiga 7,43%!
Man borde förstås räkna bort ett mål eftersom vi drällde in ett mot Frölunda fast vi lirade 5 mot 4. I så fall är vi nere på 5,57%. Usch!
Men det ska tilläggas att vi skärpt oss något på slutet, efter senaste upphållet.
Om man ser på tiden efter jul och de följande 14 matcherna spelade vi ju powerplay 65 minuter och 57 sekunder utan att göra ett enda ynkligt mål! Men vi släppte in ett;-) Och av den där tiden spelade vi 5 mot 3 i 1 minut och 36 sekunder utan att göra mål - men vi släppte iaf inte in något då....
Rättelse
Några kommentarer nedan skrev jag:
"Före jul spelade vi 32 matcher och gjorde 32 PP-mål."
men det ska vara:
"Före jul spelade vi 32 matcher och gjorde 21 PP-mål."
ungefär.
Enligt PP-stats har Luleå nu 14,88% PP-stats. Med det ligger vi nia i serien, endast före HV, Timrå och Växjö.
Räknar jag baklänges - jo, jag kan matte - hade vi drygt 20% PP-effektivitet före jul. Helt godkänt. Men efter jul gör vi mål på bara var 13e PP vi får! Om det här inte fixas snabbt är vi chanslösa i slutspelet.
Vi kommer inte att åka ur slutspelet för att vårt anfallsspel inte duger. Förstås inte heller för att vårt försvar eller box inte duger - de är båda bäst i serien.
Vi kommer att åka ur pga ett icke existerande powerplay.
Om vi inte återfinner det. Hasse Aro, kan du hjälpa?
Det smågrämer mig att vi var så nära tre pinnar mot Warulfven i lördags utan att kunna knyta till säcken. Hade vi tagit de 3p vi låg inne med i slutet av treje skulle andra-tredje platsen i serien idag varit Luleås och HVs.
Och hade vi tagit 2p hade HV varit klara för plats 2-3 medan vi haft utmärkta möjligheter hänga på eftersom vi skulle legat 2 poäng och 4 mål före Warulfven.
Så nära, och så långt ifrån.
Nå! Det är bara att bryta ihop och komma igen!
I morgon spelas sista omgången.
Tar vi tre poäng mot HV passerar vi HV i tabellen men det lär också Warulfven göra eftersom de säkert tar tre poäng av Rögle: Vilket lag av Luleå och Warulfven som i så fall slutar högst bestäms av målskillnad: vi måste vinna med fler mål än Ulfven för att ta plats 2.
Om vi INTE tar 3 poäng mot HV kommer vi fyra (jag förutsätter att Ulfven tar nödvändiga pinnar av Rögle).
Så, antingen är vi fjärde lag och får det lag som blir över. Vilket säkert blir Pungen.
Jag räknar med att det blir Pungen för oss i kvarten.
Men Rönken och Bulan måsre förstås förbereda sig för att de kan få välja lag, om de spöar HV på tre perioder. Även om det väl sannolikt inte sker, men förberedda måste de vara.
Vad kan man då säga om lagen?
Pungen
Vi har haft mycket lätt för Pungen i år. Luleå tycks opassa Pungen något för jävligt och det måste gräma Pungarne: Hade de haft vår stats mot dem skull de varit tvåa i serien. Så visst känns Pungen möjlig. Men samtidigt har de en vinnarlina och nu är också Weinhandl tillbaka samt har de Swinging Oberäknelige Melin... Nå, får vi Pungen ska v göra vårt bästa och har god chans att lyckas. Men får vi välja, väljer vi ett enklare lag.
Köplustan
Också ett lag vi haft rätt lätt för i år. Och troligen det vi skulle sikta på. En viss varning för att de kommer att bli svåra i Skandal-I-Analium, med sina kreativa matchklockor. Men Lustan borde vi definitivt ta.
MooDoo
Ja, vem fan vet? MooDoo har ju opassat oss utav helvitte under året. Det är ju ett lag man absolut INTE vill möta. Igenkligen. Men efter senaste uppehållet har de ju varit riktigt usla, faktiskt sämst i serien. Men det är säkert en list bara, klassisk MooDooism. Nej MooDoo känns som fjortisar. Se men inte röra.
Pölsan
Räknas ju bort förstås eftersom man utgår från att Schtaan väljer Pölsan. Men en liten chans finns kanske. Om nu Schtaan skulle gå på MooDoos formgrop och de nämare resorna till Övik. Samt att alla har för sig att det kanske är bäst att inte väcka den Pölsa som sover. Men jag skulle inte ha något emot årets Pölsa.
Warulfven är Warulfven. Alla gånger, alla dar i veckan. De lär välja MooDoo ikväll.
Zappaholic: Det blir ju sannolikt så:
1. Luleå kommer fyra, de andra lämnar Pungen till oss.
2. Vi pangar ut Pungen i kvarten.
3. Därefter får vi Schtaan i semi. De pangar vi också ut.
4. I finalen väntar Warulfven....
Jag kan dock se ett alternativ: MooDoo knäcker Ulfven i kvart. Då fär vi HV i semi först och sedan Schtaan i final.
Nu anti-JINXas inget. Fattas bara, med såfan trådrubrik;-)
Luleås lag ikväll innehåller:
• Markus Magnusson 17 år 4 veckor
• Peter Cehlarik 17 år 7 månader
• Gustaf Burström 19 år 1 månad
• Marcus Oskarsson 19 år 5 månader
• Dean Kukan 19 år 8 månader
• Johan Porsberger 19 år 8 månader
• Daniel Mannberg 20 år 2 månader
• Johan Gustafsson 21 år 1 vecka
och så vidare....
Är det någon som vet om också A-laget spelar i kväll?
Jaha, strax nedsläpp.
Halva Luleå vilar, ersatta med junisar.
Luleå måste ta tre poäng av HV för att passera HV.
Luleå måste vidare ta tre p och vinna med fler mål än Ulfven - alternativt ta fler pinnar än Ulfven - för att passera Ulfven.
Kort sammanfattning av ovanstående. Luleå kommer fyra och möter Pungen i kvarten, om vi inte tar tre pinnar av HV och får sälja kvartsmotståndare.
Men fan och hans moster! Fogström helt fri och hindras genom århundradets mest tydliga slashing.
Men Kuben blundar. Jag har tyvärr uppfattningen att Kuben blivit allt sämre och är ofta kass för Luleå numera.
Men 1-0 har vi sedan tidigare!
Läget just nu:
2. Luleå +43 102p
3. HV-71 +31 102p
4. Ulfven +42 100p
He he he
Hålla emot nu 36 sekunder box i andra periodens inledning.
Jag tycker att Luleås junisar är mycket piggare än Ulf Dahlens åldersstigna HV-spelare.
NU KÖR VI!
Helvitte, 1-1, retur som JG styrt bort åt andra hållet men där finns en annan HVit som pangar in den.
Hopplaspel fram och tillbaka nu där HV är liiite starkare än Luleå vilket synes bero på lite mindre säkert spel i Luleås zon där HV sätter press på våra junisbackar som tvingas lägga på chans och det blir halvindianer.
Ett ordinarie Luleå skulle säkert enkelt försvara bort HV men nu har vi ett halvt A-juniorlag på isen. Vi får hoppas vi kan skärpa oss.
PP för Luleå nu. HV är ett av seriens sämsta boxlag, men Luleå efter jul med 7,4% PP-effektivitet är ju historiskt ineffektivt...
Kom igen nu, Luleå!
Läget just nu:
2. HV-71 +32 103p
3. Ulfven +42 100p
4. Luleå +42 100p
Tuff andraperiod. HV har dragit upp tempot och Luleås vanligen så säkra försvar är lite av hönsgård. Det märks tydligt att Luleå har sju ordinarie borta.
Fortsätter det så här kommer ledningsmålen för HV.
Svårt att se hur Luleå ska kunna vända på detta?
Luleå saknar:
Gunnarsson - Kihlström - Landslagsjanne
Abbott - Abbott - Hedman - Klassen
En tredjedel av laget finns inte på isen och är ersatt av junisar. Det är klart att det måste märkas och HV tar chansen. Mycket fram-och-tillbaka-hockey och det är förstås en fördel för HV med skickligare spelare när Luleås trumfkort - lagspelet - inte är på plats.
1-1 efter två perioder men det lutar mot HV förstås. Kan Rönken och Bulan göra något?
Huge: Vad tusan, kör ni också junisar?
Eller räknar du alla Luleåimporter som o-ordinarie;-)
Redigerad kommentar
Luleå-HV 1-1
Rögle-Warulfven 1-1
Tydligen är Ulfven rätt kassa i sin match, men de skärper sig väl i tredje. Här uppe i Delfinen är det ju väntat att HV fortsätter köra på nu när de märkt att det för en gångs skull går mot Luleå. Så man tror ju att HV tar den här matchen.
Då får vi väl som väntat snart kvartarna med:
SAIK - Pölsan
HV - Köplustan
Watulfven - MooDoo
Luleå - Pungen
Tredje perioden igång. KOM IGEN, LULEÅ!
Petter "Jag vet alltid bäst" Rönnqvist förklarar att det går inte bra för Luleå om de inte utser JG till förste målvakt. Men Rautio har ju ofta varit bättre än JG, påpekas det. Det må vara, tycker Petter, men hade JG fått stå alla matcher skulle han varit mycket bättre.
Jag väntar bara på att bezzervissern Rönnqvist ska förklara att felet med nutidens hockey är att de inte byter sida efter halva tredje perioden...
7-8 minuter spelade av tredje perioden och Luleå har vevat upp takten rejält och har mer initiativ än HV i den här perioden. Det hade jag inte trott, att de kunde ta över från HV-trycket igen. Bara att tacka och ta emot i så fall. Känns som att HV är trötta, ungefär som de varit varje tredje period vi mött dem.
Vi kanske har en chans ändå?
Warulfven orkar sätta 1-3 på Rögle.
HV kör klubba i ansikte och Luleå får PP igen. OCH JAAAA!
Födelsebarnet sätter 2-1 när det är kyckligverkstad i HV:s försvar!
Läget just nu:
2. Ulfven +44 102p
3. Luleå +43 102p
4. HV-71 +31 102p
Jäklar! Friläge för Jakobs igen, nära hat trick! Men nej.
25 sek kvar, HV har tagit vakten. tekning hos Luleå.
Luleå just nu förbi HV men Warulfven förbi oss med 2 mål.
Luleå har vunnit!
ojoj, HV hann få ett skott som studsade på spelare och kunde gått in vid 19. 59.
Men vi vann.
För HV gick allt åt helvete eftersom de nu blir fyra och då riskerar att få möta Pungen - som vunnit 4 av 5 matcher mot HV i år. Nu är Dahlén ledsen i ögat.
Men det underliga nu är att Luleå med all säkerhet får välja mellan MooDoo och Pungen som tredje lag. Hur väljer vi då? MooDoo har vi ju haft skitsvårt mot i år och poängunderläge på, medan vi ägt Pungen som vi velat.
Samtidigt vet man att MooDoo varit i en jäkla formgrop på senare tid men vem vågar tro på detta när slutspelet börjar om en vecka?
Kan man hoppas att Warulfven av någon anledning INTE väljer Köplustan - sedan SAIK tagit Pölsan - utan i stället MooDoo?
I så fall skulle Luleå få välja mellan Köplustan och Pungenoch det vore riktigt lätt.
Men om det är en sak man lärt sig att lita på är det att lita på inte: Warulfven. De jäklarna har inför dagens omgång förklarat att i slutminuterna kan de komma att ändra på spelet beroende av hur det står i de andra matcherna. Och de såg NATURLIGTVIOS till att dröja, dröja, dröja så att deras match spelades klart några minuter efter alla andra matcher; de jäkla fuskarmyglarna. Rögle hade ändå 5 mot 4 i slutet med uttagen vakt men Ulfven la den i tomt mål 1-4.
Slutställning:
2. Warulfven +45 102 poäng
3. Luleå +43 102 poäng
4. HV-71 +31 102 poäng
Fyra lag över hundra poäng, helt otroligt, faktiskt. Och att allt avgörs på målskillnad när alla tre lagen stannar på samma poäng. Ungefär som för två år sedan när lagen 1-3 hade samma pinnar väl?
Visar mycket tydligt att varje poäng är viktig.
Tänk, att vi förlorade två pinnar i onödan på Petterströms mål med 3 sek kvar när vi redan hade vunnit mot SAIK, igenkligen.
Jaha. inte många minuter kvar nu till valen.
Vad väljer Luleå?
MooDoo eller Pungen?
Varför känns det alltid som pest eller kolera?
NuMo: Ja! Warulfven ställer allt på huvudet genom att välja MooDoo! De har visserligen vunnit samtliga fem matcher mot MooDoo i år men här har vi slutspelets dark horse.
Några trodde att SAIK skulle ta MooDoo men allvarligt talat kändes det inte verkligt, Pölsan var mer självklar av alla skäl.
Men jag trodde faktiskt att Ulfven skulle välja nära resan till Köplustan och det var en stor överraskning att de vågade sig på MooDoo. Kanske går de nu i samma fälla som vi gjorde i fjol när vi valde Gnaget som vi lekt ut under serien, bara frö att enkelt utmanövreras i kvarten. Kanske räcker MooDoo inte till men det här vet man inte förrän man vet: det KAN hända att matchvinnarMooDoo och TuffeUffe plockar ner Ulfven och då skulle hela Sverige applådera!
Vilket betyder att vi fick välja det bästa val vi kunde tänka oss. Värsta Köplustan. Ingen av oss har väl glömt säsongen med the Övertorneå Connection när vi spöat upp Lustan efter noter under året och sedan blav valda av dem i kvarten där vi och alla andra räknade med att de valt fel men de punktmarkerade bara Omark och vann. Med god hjälp av Patrik Höjdhopparen Sjöberg som sänkte Luleå genom att hitta på egna regler. Ända sedan den förlusten har jag längtat efter revansch och nu får vi chans!
NuMo:Shit, va kul! Vilken utmaning för MooDooismen - att ta bort det lag som hela övriga Sverige vill ha bort - och ni har verktygen att göra det!
Det ska bli jäkligt kul och en triumf inte bara för tuffeuffe och Markus utan för hela Övik att plocka ned supermyglarna för Karlstad. Om det behövs någon tändvätska tycker jag att utuffeuffe i MooDoos omklädningsrum ska klistra upp Håkan Loobs uttalande för några år sedan: "Vi tycker att de bästa lagen i Sverige måste ut i världen i en ny och stångd liga där vi slipper onödiga lag som Modo"...
KROSSA ULFVEN!
Sven.Savage: hmmm då kan man ju spelulera lite i hur semifinalerna kommer att se ut ifall vi nu vinner.
"Det i Elitserien bäst placerade laget av de fyra lag som avancerat till semifinal möter det lag som var lägst placerat. Övriga två lag möts.
Bäst placerade lag i Elitserien spelar semifinal 1:1 hemma torsdag den 28 mars. Näst bäst placerade lag i Elitserien spelar semifinal 1:2 hemma fredag den 29 mars."
SKAIK-BIF -> SKAIK vidare
FBK-MODO -> FBK vidare
LHF-FHC -> LHF vidare
HV71-LHC -> LHC vidare
om den tippningen står sig får vi
SKAIK-LHC
FBK-LHF
Bara hoppas att modo kan skrälla i sånt fall sitter vi ruggigt bra till.
SKAIK-MODO
LHF-LHC
Då ser helt plötsligt en final-plats helt omöjlig ut.
Sven.Savage: Skall vi vinna guld kan vi lika gärna slå de bästa.
Skall vi åka i kvarten spelar det ingen roll.
Vi vann serien ifjol och åkte direkt. SkAIK kan göra samma lika.
LA KINGS vann cupen från 8e plats. Gäller bara ha bra målis i slutspelet vilket vi inte direkt har just nu. Så mest troligt ut i kvarten oavsett motstånd