Luleå HF

115754 inlägg · 887 ämnen

Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!

« · 2068903 · » Till forumet


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Anders Klang: Underbart! Så vackert, så överljuvligt beskrivet av hur ett riktigt hockeylag växer fram när Klangs IFK och mitt LSK förenades efter Groko-Åbergs legendariska insats och hur sedan alla våra norrbottniska söner kom hem för att lyfta Luleå Hockey förbi Boden, Piteå och både IFK och AIF från Kiruna.

En fantastisk saga, en sådan som plastlag som Apan bara kan drömma om:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Ifall ni missat det. Jag blev rörd då jag så dokumentären.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Och så har vi Champions.

När Luleå var Europamästare hade man "glömt" att regerande mästarna skulle topprankas vilket innebar att vi rankades nr 30 eller så i nästa turnering med en svår väg det året.

Numera har man ju rättat till det och Köplustan har därmed nr 1 medan Luleå i CHL är topprankat som nr 2, samma plats i Europa vi har från den etablerade rankingen av Europa där bara CSKA är framför oss.

Ändå hade vi oturen att lottas in på en svår halva men vad fan - det ska nog ordna sig ändå. Vi inleder med att möta Hamburg, en gammal bekanting som vi slagit ut tidigare år.

Irriterande nog myglade sig Apan in på gratisbiljett till CHL igen. De slutade ju så uselt i SHL så det skulle inte räckt men eftersom SM-slutspelet ställdes in smet de med ändå. Nu möter de Zug i första omgången och vi håller tummarna för att de då sparkas ut direkt. Inget av de övriga lagen och länderna vill ju se denna Apa - som spelar inför helt tomma läktare i Skellefteå även när det INTE pågår coronautbrott - kvar i vår turnering.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Jo. Klasen och Nisse känns som fantastiska förstärkningar:-) Och värt att påpeka att otroligt snyggt av Skuggan och Bulan att så tidigt identifiera våra finska blivande världsmästare och signa de båda för två år - dvs även de känns som en skänk från ovan när vi ska ta oss an kommande säsong.

Målvaktssidan blir mycket spännande att följa. Jag känner mig rätt säker på att de kommer att kunna hantera spadarna på SHL-toppnivå men visst behöver vi se det innan vi vet.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Hej där! Jo, det kändes riktigt, riktigt illa att bli lurade på konfekten. Att inte få se det slutspel där Luleå Hockey skulle segla fram och sparka ut motståndare efter motståndare till dess att vi bara själva var kvar och skulle få lyfta, och hälsa välkommen hem, till "Le Mans" som varit på vift under 24 år.

Visst. Bucklan Ska Till Luleå och där borde den nu finnas av såväl moraliska som sportsliga skäl. Och för mig räcker det. Jag utgår från att vi är svenska mästare 2020.

Men det kan ju inte lätta på sorgen att vi inte fick se och följa slutspelsmatcherna.

Mycket tråkigt.

Fast det kan vi ju något leva med - om vi får se de matcherna till våren 2021.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
M.Lemiux: Luften på hockeysnack är betydligt renare nu när ap-trollen är förpassade till soptippen dit dom hör hemma.

SÅ JÄVLA SKÖNT!

Fan nu börjar hockeyabstinensen komma tillbaka, med vetskapen att vi var Sveriges bästa lag med råge så känns det bra att Nisse stannar kvar och pucktrollkarlen Klasen har anslutit, på något konstigt sätt hoppas jag att det löser sig med Komarek fast Luleå har gått ut med att dom inte kan erbjuda honom ett kontrakt, jag fortsätter hoppas ändå.

Kan våra målvakter hålla någorlunda Lassinivå så kommer vi att slåss om förstaplatsen igen.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage:Hmmm, verkar ha hänt lite trevliga saker i hockey Sverige ändå under sommaren här :)
Efter Luleås suveräna serievinst kom Covid-19 och hindrade (i min mening iaf) Luleå från ett ganska självklart SM-Guld då jag inte kunde se vilket lag som i en bäst av sju serie kunde klara av oss.
Besvikelsen av inställt slutspel gjorde att jag tog en total time out med allt vad hockey heter (förutom lite NHL på PS4 med grabbarna då) och har inte vart inne här alls.
Men nu ikväll då jag väl tittar in läser jag extremt positiva nyheter att de två trollen på SKAIK forumet äntligen är perma bannade...inte en dag för tidigt då de borde ha varit det för 3-4 år sedan då de mer eller mindre aldrig skrivit nått seriöst (ja, Yoda har faktiskt haft några seriösa och bra inlägg, dock få) inlägg och äntligen har det hänt :)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Om jag förstått rätt har vi nu sett sista kvalspelen mellan bottenlag från SHL och topplag från allsvenskan, när nu Burkölen och MooDoo inte fick spela bort Trottoarkanten och Oskars, som följd av den inställda säsongen.

Efter seriespelen 2020-2021 kommer i stället bottenlaget i SHL och topplaget i Allsvenskan att byta plats mot varandra helt utan kval. Förutom då kvalspel om vilket lag som är sämst respektive bäst i serierna.

Det känns lite trist. Synd att det inte blir kval till våren utan att Burkölen flyttas upp medan Apan flyttas ned; utan att vi får se Ölen piska Apa i fyra snabba matcher.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: He he, du lyfte fram Apans nye tränare; Falken, sedan Tommy Dalton vägrade förlängning.

Antagligen har Apan ju år efter år försökt värva Luleåprofiler som Rönken och Bulan. De har ju sett att vi år efter år plockat in våra legendspelare, som Rönken, Bulan, Skuggan, Burra, med flera med flera, och med fantastiska resultat.

Men ingen har velat komma till Apan. Fast nu har de lyckats!

Andreas Falk från Huddinge - som faktiskt spelade för Apan två säsonger i allsvenskan inklusive i det lag, bestående av 95% köpespelare och tränade av en yngre Tommy Dalton, som myglade sig upp i Elitserien - och därefter tio säsonger för HV och Köln.

Men för några år sedan fick han vara med i Luleå två säsonger, innan Bulan skeppade honom.

Och det är tydligen tillräckligt för att Apan skulle slå till. Gissningsvis fick de honom rätt billigt. Ett mer kostsamt alternativ hade förstås varit att plocka in Wallson igen. Men han valde ju att träna Västerbottens bästa hockeylag. Burkölen.

Billighetsalternativen står som spön i backen hos Apan och det beror förstås på att ApPea bränt en massa pengar på lyxskrytbygget Aprestaurangen som ingen besöker, samt att samme ApPea helt sjukt släppte loss en köp- och sälj-Näsa att bränna 30 miljoner på tre år för helt osannolikt sjuka spelaköp av bekväma primadonnor.

Efter många år med den vilsna fru distriktsläkaren som "lagläkare" plockade de ju i fjol in en lämplig läkare, en ortopedkirurg, men han har nu fått gå och gissa vad? Nu tar de in fru distriktsläkaren igen, som övergripande medicinskt ansvarig.

Då vet vi vad vi kan vänta oss. När en apspelare vrickat lilltån kommer fru distriktsläkaren efter match förklara att vederbörande är svårt skadad, troligen av elakartad galopperande coronaebola, och kräva att motståndarlagets alla spelare skulle stängas av på livstid.

Som vanligt.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
bisterfinnen: Ja, nog är det härligt att se hur apfritt Hockeysnacket är sedan attackpoeterna kastats åt helvete. S K Ö N T !
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Och så blir det underbart att se Linusen Klasen tillbaka hemma:-) Har ju förstått att hela familjen rotat sig rejält nere i sydtyrolen efter alla år och det är inte konstigt. Nu stannar ju frun och barnen kvar i skolan där så det gör ju det hela liiite osäkert - kan Linus verkligen palla två år utan familjen?

Och OM han gör det, kanske den andra Linusen kommer hem 2021-2022?

Ojojoj...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Ja, Lassi tar chansen att håva in lite stålar och det är han mycket värd. Lite osäkert hur det blir på vaktsidan nu 2020-2021 men jesper slår nog igenom bigtime som så många unga vakter gjort när de fått chansen bakom Luleås fina uppsättning utespelare. Och dessutom har vi Berguven som utan vidare kan hantera en förstaspade. Vi får säkert seriens bästa vaktande - som alltid - det är Luleå Hockey, det!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Jo, det där alpgänget som rankar lagen i Europa har ju lite knepiga hyss för sig, men den här gången har de ju fått det hyggligt rätt. Frågan är om gamla ryska armélaget verkligen ska/kan rankas före Luleå, så braiga som vi är?

Däremot braigt av dem att haja att Apan ska dråsa rakt ned genom tabellen. Som de planerar göra nationellt; snart blir det allsvenskan, sedan marsch iväg mot gärdsgården och höjdarmatcher mot byske, clemens, lejon och annat patrask.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja, det blir spännande och beröm till vår ledning att de lyckats rekrytera dessa stjärnor. Hoppas de går in i laget lika bra som alla andra gjort, och inte konstigt att alla vill spela för den klubb som gjort mest för damhockeyn i landet - regerande världsmästarna Luleå Hockey:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ja, coronakronorna tackar vi för, även om dessa blivit ojämlikt för att inte säga orättvist fördelade. Som alla inser är ju serieöverlägsna Luleå med stor sannolikhet det lag som förlorar mest på att slutspelet ställdes in och ändå får blåbärslag som t ex Apan lika mycket ersättning som Luleå för det.

Likaledes dundrar Apan på över att de "gick plus i år" men det beor förstås på att de inte förlorade pengar på säsongens sista match, eftersom Apan då spelade bort. Och fick stryk av Luleå förstås, men hemmalaget förlorade pengarna på att få spela utan publik. Hade tur-Apan spelat hemma sista omgång skulle de förstås ha slutat minus också i år.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: J, helt fantastiskt att få se Nisse i Luleå en säsong till! När Bulan våren 2018 släppte in Nisse var han härlig att se, men mycket ung. Till förra säsongen hade han ökat på sig med muskler och dessutom var det jesper som fick guldsitsen att lira backpar med Erik.

Men i fjol smällde det till rejält! I par med Erik blev Nisse bara bättre och bättre och det var underbart att se hur Luleå lyckats fostra en sådan kommande storbak i NHL.

Men alltför många har gått över för tidigt och man hoppades att Nisse skulle ta ett ytterligare år hemma för att skaffa sig mer rutin och ännu bättre förutsättningar för att snabbt etablera sig som stjärna i NHL. Fast när han gjorde det så överljuvligt bra redan i fjol trodde man att det var kört.

Men så kom detta med covid och som läget just nu är är det svårt att veta exakt hur säsongen 2020-2021 kommer att gestalta sig i NHL. Och det blev väl tungen på, för Nisse att besluta sig stanna kvar.

Och vi tackar för det.

Men hur blir det?

Fortsätter Bulan köra Nisse och Erik tillsammans? I så fall kommer förstås båda att bli t o m ännu bättre än i fjol.

Eller kommer han att sätta den nyrekryterade unga talangbacken med Erik och låta Nisse vara mogen för att leda ett eget backpar?

Kanske testar både.och. Spännande blir det i vilket fall.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Några månader extremt upptagen med annat - och å andra sidan har det ovarit hockey. Sedan Luleå tog SM-gludet 2019-2020 informellt.

Frågan är hur det bli när SHL startar i september. Det blir med all sannolikhet UTAN publik och frågan är hur länge det ska pågå. Det beror förstås på utvecklingen av covidutbrottet - som just nu är begränsat eftersom luftdroppsmittor sprids sämre under somrar då färre luftburna luftvägsvirus sprids; dessutom är folk oftare ute än inne, vilket betyder att de smittämnen som utsöndras till största delen omedelbart ventileras bort.

Visst. Hockey på riktigt kräver publik men jag, som ser många av Luleås matcher olive kan ju stå ut med att få göra det utan publik - när alternativet är ingen hockey alls.

Kanske lugnar det sig under hockeysäsongen 2020-2021, kanske får vi se en återkomst med begränsad publik? I vilket fall härligt att ligan beslutat köra igång i vilket fall. Några månader kvar bara...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: underbart, helt enkelt skitkul 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Världens bästa juniorback just nu förlänger med oss, gött med ett år till med Nisse.

HÄRLIGT!!!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
6 mkr till vårt lag i coronastöd. Tas med i nästa bokslut som jag förstår det.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Då var det klart med Cava och Olofsson, en no brainer för bägge vill ju vinna Glud och det gör man inte i Brynäs eller MoDo.

Välkommen till regerande mästarna och världens bästa klubblag i damhockey.

Man blir glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Förstår inte frågan. MoDo är ju alltid etta. Världens bästa klubb...
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Skönt med en supporter som obekymrat kan slanta upp när så krävs.
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Costanza: Rankingen baseras på senaste säsongen, man rankar inget lag på gamla meriter, vilken plats kom Modo på egentligen?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Snart dags för den kommundopade underskottsverksamheten i schtaaan att flyta upp till ytan. 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: MoDo ler lite över denna hittepå-ranking och står där och tittar ner på er alla och undrar när ni ska bli lika stora med egna spelare som lätt plockar en Hart Trophy och får en tröja i taket. MoDo Hockey är störst. Ja, fan vilken klubb det är.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Luleå Hockey rankad 2:a i Europa endast slagen av CSKA Moskva men före giganter som AK Bars Kazan och SKA St Petersburg 😲

Frölunda först på 7:e plats och Apan knappt med på listan.

Man blev glad!
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Svanru: Håller med, lär tyvärr komma en andra våg till hösten och då vetetusan om de blir nå hockey! Man får hoppas att vi slipper Corona.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: den är stängd men vem bryr sig om vad trollen skriver. Sommaren är här och odlingarna kräver sin vattning och gölfbanan är i topptrim samt livet leker med fysiskt distans. Nu hoppas jag att vi får en säsong men är tveksam. Ha det bra i snön
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Vi besegrade aptrollen!

De två aptrollen saboterade Svenska Fans hockeysidor för Luleå och Skellefteå och dessa sidor dog.

För sex åren invaderade trollen Hockeysnacket med samma målsättning, men den här gången misslyckades de. Efter sex år och fem steg har de besegrats:

1. 2014-06-23 APTROLLEN INVADERAR APSIDAN
De båda trollen sprider sitt skitsnack och blir livstidsavstängda på flera av snackets sidor. Men fortsätter härja på apsidan till dess att civila åklagarmyndigheter får upp ögonen för hatbrottslingarnas brottsliga verksamhet. Apsidan får en ny moderator, som visas vare ett tredje troll och så småningom dryper han av och lämnar över moderatoruppgiften till ett av originaltrollen. Denne raderar allt som skrivs av andra men tillåter det andra originaltrollet att lägga in vad skit som helst under förklaringen att det är "poesi".

2. 2019-05-08 UPPROP: MATA INTE TROLLEN
Till slut är råttet mågat och ett antal skribenter förenar sig för att hantera trollen som troll ska hanteras: mata dem inte! Se uppropet underst.

3. 2019-06-15 TOLV SKRIBENTER HAR ANSLUT SIG.
Sven Savage Luleå Hockey, Vombat Luleå Hockey, Osj02 Luleå Hockey, Dansbandswolf Luleå Hockey, bisterfinnen, Modo, KulaShaker, Brynäs, Rytter, Modo, Jaca, Björklöven, Zappaholic, Brynäs, Daddeh, Luleå Hockey, M.Lemiux, Luleå Hockey, Knegare, Skellefteå AIK har alla tagit beslutet att inte mata trollen och de blir tämligen ensamma på apsidan, som "utvecklas" till slut att bara innehålla idiotiska trollerier av det värsta hatbrottslingstrollet.

4. 2020-04-15 APBOKEN STÄNGS NED.
Efter ett knappt år där apsidan bara innehållit skit stängs denna sida ned.

5. 2020-05-25 DE TVÅ APTROLLEN STÄNGS AV PÅ LIVSTID.
Aptrollen fortsätter sin hatbrottsliga verksamhet på en annan sida som inte använts senaste decenniet. Därmed sätter de sina sista potatisar och de båda trollen stängs av på livstid.

VI VANN!

2019-05-08 UPPROP: MATA INTE TROLLEN YODA MARKLUND OCH FARBROR BARBRO 1.0
Dessa signaturer har, under olika namn (möjligen är det en bara en enda person), på olika hockeysidor i mer än tio års tid saboterat för oss som älskar och vill tala med andra om hockey. Nu räcker det!

Ett effektivt sätt att bekämpa internettroll är att nonchalera dem.

Om ingen kommenterar vad de skriver ger de till slut upp, och söker sig till andra sidor där de kan provocera för att lyckas skada, håna, och förolämpa andra i stället för att sabotera möjligheterna för oss att tala om hockey på ett vettigt sätt.

Jag ställer mig bakom aktionen för att stoppa dessa troll genom att:

1. Jag skriver under detta upprop (genom att kopiera hela detta inlägg och lägga in det som mitt svar inklusive att jag lägger till min egen signatur).

2. Om jag vill kommentera Skellefteå AIK, gör jag det på andra sidor än Skellefteå AIK:s sida, eller använder Hockeysnackets alternativa tråd för Skellefteå AIK (garanterat fri från Yoda och Barbro): www.hockeysna...eftea-aik/

3. Jag kommenterar inte något som trollen skriver, vare sig på Skellefteå AIK:s sida eller på andra sidor.

4. Upptäcker jag att någon, någonstans - även om det skulle vara på Skellefteå AIK:s sida - kommenterar något som trollen skriver, lägger jag in detta upprop som kommentar, för att informera dem om aktionen att inte mata trollen. Då väljer jag den senaste version jag känner till där vi som ställt oss bakom uppropet skrivet under.

5. För övrigt skriver jag ingenting alls på Skellefteå AIK:s sida. Inte ens om Yoda eller Farbror Barbro skrivit något vettigt, eftersom jag vet att kommunikation med dem ofelbart leder fram till att de kommer att skada, håna och förolämpa mig och andra.

Jag älskar hockey. Och jag vill gärna diskutera med andra som älskar hockey. Men jag vill inte att trollen Yoda och Barbro ska förstöra för oss andra
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
bisterfinnen: Glädjens dag minsann. Inte en dag försent. Hoppas att deras användare är raderade oxå. 😀

Nästa glädjeskutt kommer vid apans bokslut 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
bisterfinnen: Härligt helt underbart!

Luften blev helt plötsligt lättare att andas nu när vi slipper dessa två föroreningar saknade av ingen.
Var skall nu dessa två troll hitta ny plats att förpesta? Mannen utan prickar finns ju kvar på Apans eget forum Apkraft men där håller han en anständig nivå för där fungerar ju modereringen....

Jag blev glad.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Glada nyheter. Attackpoeterna från norra Västerbotten och deras inlägg raderade.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven Savage ... hur går det för Luleå nästa säsong?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Silly: Tror det kan fungera riktigt bra.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Okej! Tack!

Vad tror du om honom på allsvensk nivå?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Silly: Arbetar hårt men vad jag kommer ihåg så hade han allvarliga problem med att göra mål, skapade en del chanser men fick inte in pucken.

Luleås bästa tekare den säsongen.

Tror han bara fick in 2 mål sista säsongen i Luleå innan det blev Mora för honom.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf: vad får man för spelare i Jacob Legace, En spelare som kan driva en 1:lina?
Styrkor:
Svagheter:
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Rahimi är slut, det ändå karln kommer göra är att åka runt och haka.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Osj02: Ett tronskifte i Västerbotten är att vänta, Apan kommer att visa tokminus i bokslutet, tränarna är i klass med deras materialförvaltare, resultaten på plan och läktaren uteblir. Björklöven kommer att visa redan i första derbyt att storebror är störst.

Sen så har vi själva lite problem på målvaktssidan, Lassi är svår att ersätta, Rautio håller inte den höga nivån som Lassi gör, tyvärr så tror jag vi halkar ned någon plats i tabellen eftersom vår backsida även har försvagats.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Snart dags för det årligt återkommande underskottsbokslutet från Apan. Vi gissar på ytterligare ett år med brakminus. 😀

Det händer i Umeå. Västerbotten får nu snart en riktig klubb i SHL. Wallson och Rahimi värvas och helt plötsligt blir Löven en klubb som spelare med ambitioner vill spela i. Kenttä är helt klar ett namn man respekterar på spelarmarknaden. Statusskillnad mot den kommundopade underskottsfirman. Ser fram emot Apan-Löven och det oundvikliga tronskiftet. Redan träningsmatchen i höst blir en värdemätare. 😀

Lassi lämnar, kan inte låta bli att gratulera honom det är han värd men visst är vår målvaktssida svagare nu. Är Berguven en guldmålvakten? Är tvåan tillräckligt bra ännu? Jag är i alla fall lite oroad. En bra vaktsida är tokviktigt. 🤔
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf:

En del rykten gör gällande att Cehlarik presenteras av Leksand under helgen, vad får vi för typ av spelare i så fall?

Personligen tror jag inte på det, tror inte Leksand har råd med honom.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Tarasov: Skuggan fortsätter som GM tillsammans med Ulf Engman till april 2023.
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
DansbandsWolf:
Visst är det klart att Skuggan skall vara GM för er nästa säsong?
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Dagens ? Och fniss från Apan:

Andreas Falk ersätter Dalton i Apbåset.....öhhh den såg man inte komma.
En fd Luleåspelare med en säsong som spelutvecklare och ledare för HVs juniorer och en undanskymd roll i HVbåset....hur fan tänkte Apan?

Visst Falk är en hyvens och trevlig person med ok spelarmeriter men att ersätta Dalton men 500 års erfarenhet som huvudtränare? Nej jag får inte ihop det.
Är pengarna tokslut i Apan? Räknas Falks fru som född i Skellefteå som en tung merit i sammanhanget? Kommer man att köra med 3 huvudtränare? Kommer man att köra med 3 andretränare? Blir det mummelklockare som blir huvudtränare (fniss)?
Ja frågorna är många och svaren få men fram med öl och chips för det här blir underhållande.

:-)
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Någon som vet mera?
Är det juniortränare Marklund som är i farten nu igen?
Det heter ju att ränderna går aldrig ur....
Blir nog att flytta hockeygym till Umeå.

Då blir jag glad!
Kommentera


Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Visst händer det saker nu, Boustedt avgår och nåt mer finns bakom detta, går aldrig att mörka, att dom inte lär sig, det kommer fram förr eller senare och Wallsten väljer (troligen) Löven. Gillar Kenttäs arbete. Ser fram emot derbyna med Mordor nästa höst!

Glädjande också att trollboken stängts ner. 😀
Kommentera

Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Allt det du nämner är oomkullrunkerlig fakta och vetskapen att det kommer att iritera Aptrollen hela sommaren gör mig oerhört glad.
Kommentera

« · 2068903 · »