Lulekickan: Vi får väl se, det är ju Knäckehäxorna vi möter så enligt ryktena blir det ett fasligt vevande. Då är det väl inte otänkbart att det händer en liten olycka.
Jag får väl säga så här då: Se nu till att visa Linköping var skåpet ska stå!
Bortsett från det lilla stavfelet där så får jag väl tacka för lyckönskningen. Lycka till själva imorgon, blir mycket besviken om jag inte kan få in min dubbel med HååååVeeee (
Någon som vet bättre kanske kan förklara varför halva mitt inlägg försvann?
Nåja, det slutade iaf med "HåååVeee och LHF vinst." Inom parantesen stod det "så stavas det =)" och en fin liten pil, misstänker att HS tog det för HTML eller nåt annat dumt.
Paddan: Ni kan ju få ett tips i alla fall; vila alla spelare ni tycker är det minsta viktiga att ha i spelbart skick de närmaste två månaderna. Ni har väl inte råd med särskilt många fler skador.
Dysso: Nix, det heter HååååVääää, ungefär som det heter ÄnnHååÄll ju.
Själv ska jag låta bli oddsandet imorgon. Senast försökte jag ju, och valde bara ut sådant som borde ha varit hur säkra segrar som helst, åsså går alla och antingen förlorar eller spelar oavgjort. Kanske var det just det faktum att mitt odsande är otursbringande som gjorde att jag gett fan i att oddsa på över ett och ett halvt år. Jag hade bara glömt att det var orsaken. Jag lovar att aldrig mer göra om det.
Åh fasiken, jag ser att Portello har vaknat till liv nu när jag hade tänkt mig att vara ovaken en stund. Nåja, han får väl avlösa mig och ta nattpasset här på HS. Någon måste ju bevaka lulingarnas rätt.
Godnatt med er, och gå och lägg dig nu Dysso, du ska ju upp tidigt imorgon.
Portello: Risken torde vara bra mycket större ja, men sen så finns det ju också de som har tur i spel.
Förresten, den där kommentaren lät inte bra om den hade uttalats av en ledare i en hockeyklubb: "Man kanske skulle börja spela mer, men risken är väl att man förlorar mer än man vinner." Då börjar man ju att fundera hur klubben egentligen spelade tidigare, gammal hederlig ryggsäckshockey kanske :)
Portello: Jag tror det faktiskt. Att vi tar oss samman alltså. Första perioden mot LIF var ju ok, men sen förföll vi i gamla vanor. Burskydd, korta uppspel och för lite aggrisivitet. Men laget vet nog om vad som ska ändras, dessutom är det ju hemmaplan. Men nog är det väl själva f-n att inte Lule nån gång kan få till ett vettigt bortaspel! Ungefär så här har det varit under alla, vad är det nu 18?, elitseriesäsongerna. Kassaskåpsäkert på hemmaplan och uselt på bortaplan. Undantaget ett par säsonger med Osten.
Dysso: Kl 04.54 var jag nog så sovande man överhuvudtaget kan vara utan att vara död. Huga. Och här tycker man att man måste kliva upp mitt i natten för att vara på jobbet kl 08.00.
Lite konstig match. Efter två perioder fick vi vara glada att bara ligga under med ett trots överlägsen ledning i skotten. I sista var lule helt överlägsna och en helt otrolig Sandberg räddade Link ping. Magnus Nilsson bäste luling. Jag tänker hela tiden på Renberg när jag ser honom lira. En annan Nilsson, Skuggan, gjorde sin bästa match i serien. Många har dock en hel del att fundera över. Speciellt att man bör träffa mål i helt öppna lägen.
Hälge: Nu är goda råd dyra. Jag kan nog inte ens önska er ***** **** i nästa match. Poängen är för värdefulla för det helt enkelt.
Fan, jag är helt deprimerad. Förlora mot köpelaget från köpingstaden. Huga. Deras målis var enormt bra ikväll, det måste ha varit en magnet i pucken och han ha haft magneter över hela sin utrustning, typ. Hur fan kan man vinna skottstatistiken så överlägset som vi gjorde och ändå förlora?
Hento får i vart fall ta på sig ett av målen. Jag ville bara grina när jag såg den silen. Om han bara hade låtit bli att sila i just det läget hade vi vunnit, absolut.
Eller så får vi skylla på Hardy som stod och tittade. Hento blev väl skakis pga det. (Alla ursäkter är bra utom dom dåliga).
Albert Hall: Såklart det var Hardys fel. Han spände säkert de där isblå ögonen i Hento just i skottögonblicket så Hento tappade koncentrationen helt. Vem som helst skulle väl bli skraj av den blicken, eller åtminstone jag : )
Albert Hall: Spelade han inte alls i den 3:e? Jag såg bara att han inte spelade på slutet. Jag har i alla fall inte hört något om att han skulle vara skadad eller nåt.
Finnens öra ser i alla fall inte totaldemolerat ut. Han har bara en ca 4 cm lång sårtejp strax framför högra örat där de fick sy.
Lulekickan: Han spelade inte ett enda byte i tredje. Inte är väl han också skadad? *suck* För jag såg då ingen anledning att bänka honom direkt. Ospelade i tredje gjorde Emil, Hägerbäck och Bulan. Finnen lirar nog om en vecka. Han behövs. Och Huczkowski. Hento sprider inte säkerhet omkring sig just nu.
Lulekickan: Hur spelade LHC, var det modell köttmur eller? Var det rättvist sett över hela matchen att Linköping tog hem poängen? När får jag mina 200 kronor av Portello? ;)
Albert Hall: Då blev han nog bänkad. Inte för att jag skulle ha valt just honom om jag fått välja vilka som skulle bänkas, men ibland är det rätt tydligt att man inte tänker likadant som de som faktiskt får välja...
Jag skulle vilja att Gusten testades i någon match, det kunde nog vara bra på flera sätt.
Lulekickan: Nej, säg inte att det blir en match till som den vi hade idag. Men det är klart, de kanske inte hängde som ryggsäckar, utan de hade helt enkelt plånböckerna innanför utrustningen därav spelet.
Lulingarna måste lära sig spela pp med iofs gjorde dom sina 2 mål i pp men så många chanser dom hade idag i pp skulle dom bara ha avgjort spelade nästa 10 min pp i början av 2:a perioden
lizzard: Nog f-n var Sandberg oerhört bra, men nog hade han en del flyt i sista! När Svensson styrde pucken och Sandberg ramlade baklänges på nåt konstigt sätt och räddade med vaden utan att han hade den minsta aning var pucken befann sig tex.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Jag får väl säga så här då: Se nu till att visa Linköping var skåpet ska stå!