Luleå HF

SHL · 117882 inlägg · 891 ämnen

Luleå-Linköping

Sv: Luleå-Linköping
Albert Hall: God natt med er små lulingar och deppa inte ihop totalt nu. Det är ju ny match på torsdag mot Brynäs, chans på tre nya poäng.

Paddan: Små och små, här är det mycket muskler och lite hjärna som jag sagt tidigare.
Gonatt och låt oss deppa ifred nu Paddelände.

Albert Hall: Jag tycker det var rätt bra drag i hela hallen just i tredje. Nästan varenda en hakade ju på.

I andra tycker jag det var rent bedrövligt tyst. Även på gamla H.

Paddan: Som om man bara kan vifta bort en förlust bara så där. Jag vet precis hur grinig jag kommer att vara på jobbet imorgon, och det för att jag vet exakt hur mycket den hockeyointresserade s.k. kultureliten kommer att jäklas med mig bara för att de vet hur jag reagerar. Jag morrrrrrrrrrar vid blotta tanken på det.

Nattinatti Paddelände.

Lulekickan: Gamla H har gjort en bedrövlig säsongupptakt. Mycket kan bli bättre där. I andra hörde man ju nästan vad som sas i båsen.....

Albert Hall: Jaja, du behöver väl inte skryta så mycket om det där hela tiden!
Deppa på.

Albert Hall: Ska vi deppa ihop Albert? Du och jag, jag och du. Fasiken så eländigt det känns. Varför kan man aldrig få vara riktigt glad? Varför plågar man sig själv genom att engagera sig så mycket som man gör? Jag kommer säkert att dö av en hjärtinfarkt under en hockeymatch innan jag ens är 30.

Jag hade verkligen unnat Hento att göra en rent överjävligt bra match när nu Hardy & Co var där och kollade. Dessutom hade det ju varit kul om Finnen hade varit hel så han hade fått se honom i aktion. Fast kanske han fick upp ögonen för Fagemo i alla fall, och Magnus Nilsson.

Lulekickan: Jo vi får väl deppa själva. Ingen annan lär väl deppa åt oss. Att Hento får lira i landslaget kan han nog glömma ett tag framöver. Fagemo kan däremot vara aktuell. Dessutom kan jag tänka mig att han gillar Magnus Nilsson, borde ju passa rätt bra i Hardys hockeymodell.

Själv funderar jag starkt på att sluta intressera mig för hockey. Det är inte nyttigt.

Albert Hall: Trots det så finns det de som gnäller över att folket på sittplats inte lever om tillräckligt mycket. Det är väl klackens sak att försöka dra igång sittplats då, för jag tvivlar på att särskilt många på sittplats plötsligt börjar köra någon ramsa eller nåt på eget bevåg. Bäst är det ju när klacken kör något som sittplatsarna kan hänga med i, som i tredje, då är folket på sittplats faktiskt inte särskilt svårflirtat.

Lulekickan: Nä så är det ju. Nog brukar jag lägga in slipsen innanför skjortan ibland och köra. Men jag behöver hjälp. :-(
Det blir inga glada smileysar ikväll, bara så ni vet.

Lulekickan:

"Förlora mot köpelaget från köpingstaden."
Lägg ner det där snacket, vi värvar inte mer än någon annan klubb i elitserien.

"Hur fan kan man vinna skottstatistiken så överlägset som vi gjorde och ändå förlora?"
Det är inte skotten som räknas utan målen. :P
Jaja, vet hur det känns. Hände likadant för cluben mot bif i omgång 2 då vi hade 37 skott mot deras 16 och ändå förlorar vi med 5-2. =|

Albert Hall: Jag tvivlar också på att Hentos insats idag ökade hans chanser till landslagsspel den närmaste tiden. Synd att han inte spelade som han gjorde hela försäsongen, då borde han väl nästan ha kunnat betraktas som given i landslaget nu. I och för sig skiter jag fullkomligt i 3:-, men spelarna brukar ju tycka att sånt är kul.

Om jag visste något sätt att sluta intressera mig för hockey skulle jag helt klart överväga det. Dessvärre tror jag att jag är ohjälpligt fast, hur ohälsosamt det än är.

Hur ska man nu kunna sova i natt? Jag kommer att drömma mardrömmar om 150 sumpade målchanser, brister i defensiven, målvakter som inte kan hålla ihop sina benskydd ordentligt, puckar som går 2 cm utanför, puckar som om LHF haft den minsta tur med sig hade gått in, skott rätt i magen på målvakten... Hjääääälp!

rob: Jag tycker matchen var jämnare sett över tre perioder än vad skotten säger. Även spelmässigt alltså.

rob: ...men ni värvar dyrare, om än de dyrare spelarna inte är bättre än en som kostar en fjärdedel så mycket : P

Lulekickan: Jag såg att du slet ditt hår där i tredje. :-(
Jag har försökt förut att sluta intressera mig, men det är svårt. Ungefär som att olära sig cykla. Men plötsligt kan det vara, alldeles, alldeles.... underbart igen! ;-(

Lulekickan: Sant, men jag är nöjd med att cluben värvar dyra svenskar än en massa finnar.

rob: Vi har inga finnar i laget. De enda utlänningar vi har är två tjecker.

Albert Hall: Slet mitt hår var väl nästan en underdrift, jag var ju helt förtvivlad och funderade nästan på att be Greppa om ett par skridskor så jag kunde ge mig ut på isen och hjälpa till. Tror jag hade satt kvitteringspucken på ren vilja i det upprörda tillstånd jag befann mig i. Jag kan inte smälta att de kunde bränna så satans många chanser. Hur är det möjligt?

Bulan är förresten ljumskskadad. Hejåhå.

Lulekickan: Men suck tar det då aldrig slut på eländet?? Vet du vad som hände en sträckning eller nåt annat?

Lulekickan: Har aldrig sagt att ni hade finnar, jag är nöjd med att lhc satsar svenskt istället för att köpa in en massa utlänska spelare. Även fast dom kostar en aning så får vi mer kritik för det än vad klubbarna som värvar massa utländska spelare får.

Utländska spelare= främst finnar.

Lulekickan: Det ante mig att han var skadad. *suck*
Du måste ha haft bra vinkel på den där styrningen som Svensson gjorde. Såg du? Jag var helt övertygad på att den skulle gå in.

rob: Jag kan i alla fall gädja dig med att förutom Sandberg så var det en utlänning som var eran bäste. Richter. Mycket bra.

lizzard: Nej, jag vet inga detaljer, bara att han är ljumskskadad.

Albert Hall: Låter skönt, alltid skönt med lite fakta då matchen ej sändes på tv och man ej kom in på webbradion.

Kul att clubens båda amerikanare var inblandade i alla 3 mål. =]

rob: MooDooisterna har väl fått höra endel om sina utlänningar i år. Inte minst tyckte väl många att det var rätt skönt att trycka dit fröken Britta efter att han ylat om FBK:s alla utlänningar under slutspelet och sagt att han inte skulle kunna coacha ett lag med så många utlänningar.

Svenskar behöver inte kosta mer än utlänningar, om det är vad du tror. Snarare brukar väl utlänningarna kosta mer än svenskarna. Att betala 2 mille/säsong för en spelare som Mertzig tycker jag för övrigt är rent ut sagt huvudlöst. Då tar jag hellre en dubbelt så bra utlänning för mindre än halva kostnaden.

Alltså fattar inte detta när man åker hockeybussen får man en biljett i bussen, men den biljetten kommer man inte in i hallen med, så busschauffören måste gå och hämta nya vid någon kassa och när han kommer tillbaka så måste man byta ut biljetten man fick i bussen till den nya som han kommer med. Fattar noll varför det måste vara så. Förra året gick det HUR bra som hellst att gå in men den man fick på bussen men inte nu..

rob: Tycker du inte att en klubb som satsar så helyllesvenskt borde satsa på ett helyllesvenskt namn också förresten?

Albert Hall: Kung Kauppila fortsätter att producera poäng i SM-liiiiiiiiiga. Igår noterades han för en assist till Pelicans enda mål i matchen mot Tappara.

Fan vad jag känner mig nere idag. Har stängt in mig på kontoret för att slippa bli påmind om gårdagens match av mina kollegor som inte fattar att jag har sorg.

Lulekickan: Har du hört något mer om Bulans ljumskskada?

Lulekickan: Ajfan. Inte bra det här. Du kan nog bli lite väl stor i truten om du vinner vadet, kan jag tänka mig. :-)

Jag har i alla fall inte en susning om hur det är med Bulan. Tre nyckelspelare skadade nu, inte bra, inte bra alls detta.......

Albert Hall: Bra är väl det sista man kan säga att det är nu.
Lika glad som man var efter MIF-matchen, lika besviken är man nu.
Jaja bara hoppas att skotten börjar gå in nu samt att försvaret blir lika bra som mot MIF.

Portello: Jo, ju mer jag tänkt på matchen igår ju bättre har det känts. Vi spelade stundtals mycket bra och hade ju en del otur också. Bara man nu vågar fortsätta och det inte kommer osäkerhet med i bilden så kan nog det här gå bra till slut.

Portello: Man kunde inte tro att det var samma lag man såg på isen nu var fruktansvärt stor skillnad mot MIF matchen

Portello: I NSD säger Bulan i alla fall:
"Äh, det är bara en sträckning."
Men ljumsskador brukar vara lömska.

Portello: Vet inte om det här var oavsiktligt skrivet av AB, "Ingen skugga ska falla över Stefan Nilsson...."

Låter som att matchresultatet inte alls var rättvist, utan att ni var det klart bättre laget de två sista perioderna. Mikael Sandberg har börjat den här säsongen "oroväckande" bra.

Albert Hall: OM jag vinner vadet, du menar väl NÄR? ; ) Jag behöver nog inte ens vänta halva säsongen innan jag inkasserar mina 500 spänn från Pinto.

Jag vet heller inget mer om Bulan ännu.

Paddan: LHF hade en grym press mot LHC-målet när de började spela på riktigt, och särskilt då i den tredje perioden. Första perioden var däremot sugig, andra avsevärt bättre och tredje bäst. Om sedan några fler av skotten hade kunnat sitta så hade det ju varit bra, men Sandberg var lite för bra och hade dessutom en stor portion tur i vissa lägen.

Jag satt och funderade på hur försvarsspelet såg ut igår och kom att tänka på Petter. Jag tycker han var ovanligt bra defensivt igår våran "torpedback", han är ju annars inte särskilt defensivt lagd om man säger så, men igår avvärjde han på egen hand situationer som annars hade kunnat bli riktigt farliga.

Lulekickan: Hur har målvaktsspelet funkat så här långt? Ska Hento fortsätta stå eller är det dags för Gusten att göra säsongsdebut?

Var Barry Richter i LHC bra igår? Inte bara poängen, men spelet alltså?

Lulekickan: Mike Helber LHC:s sportchef har gått ut med att man satsade på dessa spelare för dom har rutin och kan tillföra laget mycket.
Hade man värvat utlänningar till ett billigare pris hade dom säkert stuckit efter säsongen, alltså satsar man på att få behålla T.J, Pihl, Mertzig mfl i ett antal år. Vilket jag anser är mycket bättre.

Visst kostar dessa svenska spelare mer än en medel bra spelare från t.ex Finland, Tjeckien osv, det är ju därför de flesta klubbar värvar spelare från utlandet.

Jag tror inte du skulle klagat om Mertzig blev klar för Luleå med samma lön.

Glömde en sak:

Någon som var på matchen igår och la ett extra öga på Tomas Johansson som center?
Hur skötte han sig?

Skulle vara roligt att veta om han syndes mycket eller var helt osynlig.

Richter LHC:
Nu finns det ju LHC fans som klagat på Mertzigs lön också.

Är det en tillfällig formsvacka, otur med skador på nyckelspelare, har Hento blivit "mänsklig" eller är det ett fall av övertro på laget efter resultatet i försäsongsmatcherna som gör att det ser ut att gå lite tungt just nu för Lule?
Skulle vara intressant att höra era funderingar.
Jo, jag vet att det bara har gått fyra omgångar, men olyckskorparna brukar ju ofta vara snabbt framme.

Cluben LHC: Jepp, det finns många som gör det men vänta bara tills han gör valuta för pengarna. =)
Han kommer komma bland topp 10 på backsidan det är jag säker på...

Richter LHC: Klagat? Jag skulle ha blivit rent ut sagt förbannad om LHF hade slängt ut 2 mille/säsong för en spelare som Mertzig.

Lulekickan: Det säger du bara för att det blev som det blev. Jag är säker på att Norrbotten hade kokat av glädje om Mertzig hade signat på för Luleå... =p

Paddan: Jag har inte tid att posta någon utförligare analys nu eftersom det är tokkörigt på jobbet, så du får nog vänta på mitt svar tills ikväll om ingen annan förbarmar sig över dig. Det räcker med att säga att svaret på din fråga enligt min mening inte är något av alternativen. LHF har inte varit särskilt dåliga egentligen. Hade vi varit utspelade hade det varit en annan sak, men nu har det nästan varit tvärtom, alltså att det snarare har varit motståndarna som varit utspelade större delen av matcherna. Det stora felet har väl egentligen varit att pucken haft så jäkla svårt att sitta där den ska, medan motståndarna haft lite för lätt att hitta rätt. Defensiven har vissa blottor som titt som tätt har skapat frilägen för motståndarna, fast igår hade det egentligen ingen större del i förlusten eftersom matchen till skillnad från bortamatcherna inte innehöll särskilt många frilägen åt något håll. Hento kan heller inte lastas för mer än 2-3-målet, men det var å andra sidan en rejäl tabbe som visade sig bli helt avgörande. Jag tror det lossnar på riktigt inom kort, förhoppningsvis redan i mötet med Pölsa imorgon.

Rådbjers insats i 3:e var för övrigt inte särskilt lysande. Trots att Linkpingarna hakade, höll fast och hängde på LHF-spelare konstant vägrade han att plocka ut någon, och att miljonlirarna fick bete sig hur som helst utan åtgärd underlättade naturligtvis inte jakten på kvittering. Som om utvisningarna vore kvoterade och han förbrukat hela kvoten i de 2 första perioderna.

Richter LHC: Det kan du ju inbilla dig. Fast jag föredrar definitivt den tjeckiske landslagsbacken Skrbek framför föredettingen Mertzig. Skrbek är ett betydligt billigare och ungefär 10 gånger bättre alternativ.

Vad skulle vi förresten ha haft Mertzig till menar du? Rutin finns det så det räcker och blir över i laget och något annat kan jag inte tänka mig att föredettingen Mertzig kommer att tillföra ens LHC.

« · 126816 · »