Luleå HF

SHL · 117920 inlägg · 891 ämnen

Ny ordning i gb:n

Sv: Ny ordning i gb:n
Portello: Jag sa ju "ingen vid sina sinnens fulla bruk". Modo hör ju inte till den kategorin : )

Micke80: ...och vi vill ha DIF eller TIK i kvarten. Jag väljer nog DIF som favvomotståndare eftersom vi har vunnit samtliga matcher mot dem den här säsongen.

Lulekickan: låter bra , tycker vi delar upp lagen mellan oss nu så slipper dom lotta på tisdag.

FBK-Leksand
Djurgården-Luleå
Frölunda-Södertälje
Timrå-Modo

låter det bra ??

Lulekickan: Inte för att nu dom matcherna har så stor betydelse nu.
Två slutspel sedan hade vi ju ingen vinst mot Modo men slog ändå ut dom i kvarten.

Micke80: Det där låter kanon. Nu bestämmer vi så.

Micke80: Den uppdelningen ställer jag upp på, fast kan vi inte byta plats på Södertälje och Modo?

Lulekickan: jo det kan väl gå , bara FBK får Leksand och Luleå får Djurgården så känns det ok

Portello: Rent spontant känns det ändå bättre om vi får DIF i kvarten. Det är våran tur nu...

Lulekickan: Håller jag med om. Men nu ska vi bara vinna imorgon mot MIF och inkassera tre poäng först, sedan ska jag även inkassera 200 pix av vår kära Padda :)

Micke80: Hur ska du få in både Södertälje och Leksand i slutspelet? Och få ut HV?

Micke80:

Den uppdelning har bara ett litet fel, nämligen att den är helt omöjlig. Har du missat att SSK och LIF inte kan gå till slutspel samtidigt och att HV redan är klara för detsamma?

Zoogin: OJJ vilket misstag , ber massor om ursäkt en riktig jätte miss.

Byt ut Södertälje mot Hv 71

Zoogin:

Fasen också, så var du snabbare. Jag skyller på mer text i mitt inlägg.. *harklar sig*

1 - 0 till dig. ;)

Zoogin: OJJ vilket misstag , ber massor om ursäkt en riktig jätte miss.

Byt ut Södertälje mot Hv 71

Lulekickan:
Äsch, här håller man allt på att blanda till sånt där fullt sinnesbruk, eller vad det nu hette. Det är lika bra att gå ut hårt på en gång, rycka fjädrarna från indianen eller tämja vargen är väl vilket som. Tror dock att jag hellre väljer VF, om vi nu inte får Timrå vill säga.

Portello:
Hmm...måste se om jag har några, vad sa du det hette nu igen,...pix?
Aha, det var bilder du ville ha. Jamen, då kan vi börja avbetalningen redan nu...

Salcin: Det var mycket trevlig information om modereringsmodifikation! Skall bli trevligt att följa kvällens viktiga match här på snacket. Noterade även nytillskottet på modereringssidan som känns extra trevligt för oss gamla Forumar. Här skulle man vilja brista ut i ett HaiLL to the chief, om det nu inte redan fanns en chief på snacket, låt vara av TIKartypen, i linkpingatrakt.

Mycket trevligt: man bugar!

Sven Savage: Tack för dom orden nu känner jag mig än mer säker på att tog rätt besult, såg orostecken dom sista veckorna på att debatten höll på att dö ut här och hade varit väldligt trist.

Välkommen tillbaka får man säga har haft nöjet att läsa många av dina alster på forumet genom åren.

Salcin: Tackar allra ödmjukast! Det blir spännande att få vara med och bidra till stämningen här på snacket nu när slutspelet knackar på dörren.

Mycket intressant afton framför oss nu med viktiga matcher i malmö, karlstad och övik, och därefter...lottningen! Om tio timmar sådär lägger vi serien bakom oss för att låta slutspelstemperaturen stiga. Ibland känns den så oändligt lång, serien, men nu är elithockeybordet strax dukat för den fest vi alla väntat på!

Sven Savage: Absolut det blir olidligt spännande ikväll, kommer stitta framför TV:n och följa matchen på canal+ SSK-LIF utan ljud för att följa Lule's öden mot Mif via radion.

Sen som feslig avrundning på kvällen vill jag se, Tommy Töpel dra Luleå's namn ur tombollan när DIF:s motstånadre skall utsees.
Blir så fallet så blir det snabbt att försökaboka en plats i Globen för match nr2.

Salcin: Lite grymt, det där. Har senaste 5-10 omgångarna intalat mig att det skulle bli TIK eller Styvben, och gillat båda då jag tror vi har chans att ta oss till semi mot vilken som.

Men sista dagarna har jag, som de flesta, mer eller mindre ställt in mig på att det skall bli styvben, bl a för chansen att se matcherna i Fjollbollen.

Står det TIK på lotten blir man kanske liiite besviken nu, fast det brukar snabbt gå över.

Bara vi inte får den svarta lotten, den med wermlömskt namn på...fast det kan ju inte hända, förstås. Eftersom de väl nämner namnet på laget från plats 1-4 först, och sedan drar lotten. Tu r det.

Sven Savage: jo, de ställer väl upp de fyra första lagen och sedan drar de i tur och ordningen ettans, tvåans, treans och fyrans motståndare.

Fast jag skulle vilja att man hade samma system som handbollen - serieettan väljer själv vilka man vill möta. Därefter väljer tvåan (eller trean om ettan valde tvåan vilket väl skedde för något år sedan har jag för mig) bland resterande lag osv tills alla har sina motståndare. Då blir det plötsligt verkligen åtråvärt att hamna högre upp i tabellen. Dessutom skulle man äntligen slippa höra svaret "nja, det finns ingen speciell, alla lag är bra" på frågan "vilka är era önskemotståndare i slutspelet?".

LL:
Jag tycker Wernblom var lite kul som svarade "Kramfors" på frågan om önskemotståndare i slutspelet.

LL: Håller med det skulle ruskigt intressant se hur lagen skulle välja, betydligt roligare tillställning än lottdragning iaf.

Salcin:
Kanske att det då skulle vara som de alpina grenarna med en show kring valet av startnummer.
Det ligger ett antal matchtröjor från de olika slutspelslagen uppe på scenen på, tja torde väl bli Globen, och lagkaptenerna kliver upp och efter ett par timmars dividerande har den förste bestämt sig och väljer den matchtröja som överensstämmer med den motståndare man tänkt sig. Håller upp den bredvid sig och fotograferna får en stunds fotomöjligheter.
Vore dock förargligt om lagkaptenen skulle säga TIK och hålla upp en MoDo-tröja...

Paddan: Riktigt så avancerad tillställning tänkte jag nog inte närmast på ;)
Men det skulle onekligen vara en dråplig syn med en upplockning av fel matchtröja!

Paddan: jo, Kramfors vore nog en lämplig motståndare :-)

Det enda roliga som Hardy Nilsson någonsin har sagt (offentligt i alla fall) var annars när han svarade på frågan om vad hans drömresultat i den dagens match (det var en landskamp) skulle vara:

Hardy: 92-0.
Reporter: Men det kan det väl inte bli?!?
Hardy: Nej, men det är mitt drömresultat...

LL:

Hahaha, tycker mig känna igen den där typen av drömresultat från någon av tipparna i tvävlingen som även ligger högt upp i den "riktiga" tävlingen på luleforum. Nej, Albert, det var inte dig jag menade....

Paddan: Var det inte? Jag trodde jag var känd som den överlägset största optimisten här...

LL: jo, det vore kul! Och samtidigt rättvist att ge lagen större fördelar ju högre upp de hamnar. Anta att Linkping gör en Biloxi och spöar MooDoo ikväll. Det skulle nog kännas lite knepigt för Blixtlåset att få MooDoo på sin lapp...

Tänk om Styvben fick chansen att välja bort oss? Fast jag skulle gissa att det lag samtliga fyra i topp skulle välja bort är just MooDoo. Nja, kanske TIKarna kan tänka sig att dra MooDoo, men det kan nog bli en överraskande nitig lott, i så fall.

Men visst skulle val av motståndare vara bra för slutspelet. Det genomförs säkert så småningom. Tur att det inte blir i år, ändå, för isf skulle resultatet antagligen bli:

Blixtlåset - Teglet/Korven
Warulfven - Lule/Tjurgårn
TIKarna - Lule/Tjurgårn
Styvben - MooDoo

Så hemska warulfvschanser vill man inte vara med om. Fast...undrar om TIK skulle vågat sig på att välja MooDoo?

scim: Känns självklart för mig att man skall lyssna.

Jag anser moderatorns jobb är lite som en dommarens i en ishockeymatch. Ta bort inlägg som går klart över gränsen - liknade dommrens uppgift att ta bort regelvidrighter ¨på isen.

Men samtidgt krävs en balansgång går inte att plocka bort inlägg urskiljningslöst utan ett avvägande krävs för att debatten skall flyta - liknade dommarens att få spelet att flyta.

Till sist en bra match av dommaren är när han inte märks på isen utan tar klara utvisningar och gör i övrigt en gedigen instats - så bör också en bra moderator fungera, verka utan att synas.

LL:
Jäklar, höll ju på att glömma underhållningen vid det där valet av slutspelsmotståndare. Konferencierer blir Lasse Kinky och Peppe Eng och för musiken svarar självklart Niklas Strömstedt Sven Ingvars och Tomas Ledin som brukar vara något av inventarier på alla dessa idrottsgalor. Allas vår Eilert gör en bejublad Elvistolkning, med benäget bistånd av Lennart Swahn, av hyllningssången till Bengan Johanssons handbollslag "Du gamla du fria" ...

Jag sitter just nu och tummar på mina två nyhämtade slutspelsbiljetter. 380 bagis för två. Lite väl billigt tycker jag. Nog kan man lägga på en femtilapp per biljett! Det är ju för tusan slutspel!
Matchen på lördag tycks börja 15.30 enligt vad som står på biljetten.
Nån som är avundsjuk? Ja, förutom Paddan. Han är ju alltid grön. Av avundsjuka.

Nu när serien ska summeras så vore det kul att gå igenom alla tabelltips som florerade här i höstas. Jag kan tänka mig att en lätt rodnad skulle sprida sig på mångas kinder här på HS. Själv tror jag inte jag tippade nån tabell, klokt nog, men jag hade i alla fall haft rejält fel på ett lag. Vilket är kanske inte så svårt att gissa.

Jag letade i alla fall fram en tråd som jag minns. Nog hade jag rätt beträffande lule gentemot dom där Brynäsarna?
Mina två inlägg är föressten mina två första alster här på HS. Jag har skrivit ut, ska rama in dom och hänga upp dom på min kontorsvägg.

Här är en till tabelltippartråd från i höstas som jag hittade på måfå.
Men så här såg det för det mesta ut. LHF tippades på kvalplats, i något fall i ingenmansland. Nu kan vi hamna på övre halvan.

Vi måste ju tamejtusan betraktas som en positiv överraskning!

Albert Hall: OJJ! Det där längsta inlägget måste ha varit det mognaste någonsin som skrivits här på HS.

Äh, jag får inte länkfan att fungera.

Portello: Eh? Menar du mitt inlägg? Eller?

Albert Hall: Nej, om du kollar på ditt länktips så hittar du ett jättelångt inlägg, inte så värst många ord i det men långt.

Portello: Jag såg det, man undrar ju vad det är för människa som skrivit det.

Zoogin: Säkert någon stackare som vill ha lite uppmärksamhet.

Portello: Aha, nu fattar jag! Jag kollade aldrig så långt ner när jag upptäckte att det var fel länk...
Vetefan vad jag länkade till. Det var tester och fulinlägg om vartannat! :)

Portello: av någon anledning går det inte att länka direkt till tråden som jag pratade om. Men om du klickar på länktipset och sen på visa tråd så tror jag det funkar.

/Albert Hall, hacker?

Albert Hall: Japp,det funkade så bra så. Ojj vad många tippade Luleå och TIK långt ner.

Portello: Helt klart är Luleå och TIK säsongens lag utefter förutsättningarna. Hoppas bara att Luleå vinner ikväll så vi slipper FBK och VF i kvartsfinal och du vinner vadet med Paddan.

Zoogin:
Själv tycker jag att sockerlagen känns som säsongens lag.
Med bland annat en intressant back som Mika Lehtinen i truppen, som för övrigt skrivit nytt ettårskontrakt, kommer MoDo idag enkelt att avfärda LHC. Huruvida ni lyckas att besegra MIF återstår väl att se. Tror dock att MIF i varje fall vill göra en snygg avslutning på säsongen.

Paddan: Jag är säker på att vi vinner, det måste vi göra. Dessutom tror jag att Linkping kommer att chocka er genom att vinna för att visa att de är mer än många miljoner för ingenting, typ ; )

Attans så kul att se en levande gästbok igen. Jag blir nästan tårögd.

Paddan: Jag vill påstå att MIF gjort en snygg avslutning trots förlust ikväll. Ja, om dom nu inte förlorar med tvåsiffrigt ikväll dårå.

Lulekickan:
Kom ihåg vad jag sagt femtielva gånger, du ska inte sitta och skära lök på arbetstid...

En liten chock kanske man mår bra av också, men jag vill gärna inte förstöra min tisdag genom att se mitt älskade lag förlora. Känns alltid "lättare" att skiljas från sina pengar för slutspelsbiljetterna när laget vunnit dagen innan. Men, det är klart, vissa behöver ju inte bry sig om att köa för att lösa ut biljetter och sånt...

Portello: Visst har dom det, egentligen har dom ju inget att spela för eftersom säsongen hur som helst är slut för deras del efter det här.

« · 222716 · »