Luleå HF

115757 inlägg · 887 ämnen

Nyförvärv till Luleå Hockey

« · 1376988 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Ärligt talat börjar det kännas som om Luleå Hockey inte längre är spelarna utan tränarna, på frågan "nämn det första du tänker på när du hör Luleå Hockey?" så skulle 90% svara Jonas Rönnqvist, resterande skulle säkert svara Jarmo Myllys(för att dom inte orkat engagera sig på sista 10 åren).
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
arnio: Lavander har då en plats i mitt lag alla dagar i veckan, en bättre kämpe och krigare får man leta efter länge för att hitta.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
arnio:Tror Lavander kan göra en hel del nytta i Brynäs. Dessvärre så passade han inte in riktigt i Rönnqvist-hockeyn. Han är inte den bästa skridsko-åkaren vilket som gör att han inte hade sin bästa säsong .
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Så är han nåt att ha den där Lavander? Eller har Sundlöv köpt bort sig?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Va fan. Blir man aldrig av med den där jobbiga målvaktsantastaren?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Oj. Och nu är Lavander klar för Brynäs. Där ser man.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

han är en jättetalang som har en otroligt fin rörlighet i sin skridskoåkning, dom matcher han spelade i Leksand gjorde han med bravur och var stabil. En blivande storback. Frågan är hur man använder honom i Luleå och om han får mycket istid. Han behöver spela mycket.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

L.Kihlström från SSK och D.Gunnarsson från Leksand klara. Tror Lukas kan vara bra redan imför säsongen, Gunnarsson har jag aldrig sett så honom är det svårt att uttala sig om. Men kul med en storväxt back.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Lindberg Råkkar: Kan ju vara så att krutet läggs på backsidan, om Wallin, Niinimaa och Fransson alla ska in blir det inte billigt.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:
Dessa måste ju ses som rena ersättare till Fabbe och Lavander, på något annat sätt kan jag då inte se det. Dom är förmodligen billigare men är dom bättre? Kan det verkligen bli vinst varje gång man snurrar på den allsvenska tombolan?

Det verkar även som om Styrman är förlorad till Skellefteå, det ser jag som en mindre katastrof. Skellefteå om några borde ju ha öga för att bedöma talang och utvecklingpotential i unga backar efter vad som hänt där under senare år och fortfarande pågår.

Abbottsx2 + X
Olausson-Fleury + X
Enterfelt-Karlsson + X
Persson-Sandell + X
Ville-Vikho-Hjalmarsson

Vad betyder detta? Att Harju är på väg att bli den bäst betalda spelaren i elitserien? För dagens lag ser ju ut att vara ännu mer lågbudget på forwardssidan än den gångna säsongen.
För man måste ju ändå anta att ett av X är Kommarek, utöver det finns ju även Mannberg som fortsatt borde vara intressant.
Kan man förmoda att dom spolar Berglund då han enligt Kuriren tackade nej till det kontraktsförslaget han fick?
För känns väl inte direkt som om X bara ska vara någon komb av Burra/Kommarek/Berglund/Lavander/Meijer/Fabbe.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Så är Sami Sandell samt Mattias Persson från Troja-Ljungby klara. Så Luleå fortstätter med att värva från allsvenskan eller finska spelare. Denna gång blev det en kombo av de båda.

Just ja. En sak till. De fortsätter även att värva spelare som spelat med varandra. Abbott-Abbott, Olausson - Arlbrandt osv.

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Lulea-Hockey-varvar-Allsvenska-toppspelare/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Ja, Lavander ät ju en nyttig spelare.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: och jag som det var Timrå som var ditt gäng :)

Helvete att SSK var så bleka i kvalserien. Hade verkligen önskat modo ur
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Jag ska försöka. Jag var ju faktiskt den som gav Luleås plank ett liv en gång i tiden. Jag saknar er ibland men ni är många som mom har mitt telefonnummer så ni får väl ringa mig och kicka Kickan i baken så jag loggar in lite oftare.

Jag hater Skellefteå.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Kickan:Välkommen tillbaka Kickan. Hoppas att du tittar in här oftare nu.

Nu hålkler vi tummarna att Färjestad tar hem match tre för att sedan vinna borta. Skulle svida om de skulle ta guld.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Det vore korkat att dumpa Lavander. Har de något i skallen så blir han kvar.

Hej allla mina vänner. Har inte varit inloggad på över ett år men plötsligt händer det. Som en trisslott. Ohejar frenetiskt på Schtaan. Det är första gången jag hoppas Warulfven vinner.

Kram på er.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Rönnqvist får det han gör när han ska utse 3e personen åt abborarna och finnarna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Jesper Jonsson: Ville Viitaluoma till Luleå. Kontraktet är på två år. Få se vad han kan tillföra.

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Finsk-center-klar-pa-2-arskontrakt/

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: fast vet inte om jag tycker det är lika spännande om de dumpar lavander.
Han har ju bara 1 år kvar och så dålig är han inte.

dessutom finns det ju massa klubbar som snappar upp han direkt till skillnad från tex fabbe
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Om man ska tro media så är Fleury från VIK och Mattias Persson från Troja /Ljungby vara klara. Bägge gjorde över 20 mål i allsvenskan säsongen som gick. Låter som spännande värvningar

Mattias Persson : http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2372

Damien Fleury:  http://www.eliteprospects.com/player.php?player=24848

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Ja Wallin ger jag inte mycket för, Frallan lär ju vilja stanna ett år till i Ryssland vad det verkar och ska vi slåss om Larsson med både Färjestad och Skellefteå blir det nog tungt. Skellefteå har väl förmodligen 3 luckor att fylla på sin backsida. Så där lär det ju finnas en hel del istid att hämta och FBK har ju pengarna att pissa på alla andra om dom bara vill.

Jag tror vi kan räkna med att både Stryman och Jonsson förlänger, i så fall borde vi ha minst 4 backar.
Fälth-LandslagsJanne
Styrman-Jonsson

Topi har förvisso kontrakt men sämre spelare än han har hamnat i NHL efter liknande säsonger och det råder väl allmän brist på billiga backar där borta som dom kan fylla ut trupperna med.

RockStarJanne verkar ha tyckt det var skitkul att spela i Luleå, bara hoppas man får ha honom ett år till, frågan är väl om hans kropp håller.

Verkar som om man även är ute efter att dumpa både Lavander och Fabbe, den senare kan jag väl personligen leva utan även om jag tycker att han får väldigt mycket skit mest pga att folk inte förstår att han är en checkinglirare och inte något material för en scoring line.
Men att kasta borta Lavander känns ogenomtänkt, han var riktigt bra i slutspelet och är en av få som verkligen kan grisa hockey i vårat lag.
Dessutom kan han ju teka bra och är användbar i flera olika roller.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Officiellt att Frölunda värvat Johnsson nu. Lycka till "Pirre"

Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Lindberg Råkkar:Bara tre kontrakterade backar inför nästa säsong. Och det var ju lagdelen som var bäst den föregående säsongen. Kommer Frallan hem? Jag tvekar, tror han blir kvar i Ryssland. Wallin lär väl komma på tapeten som vanligt, är ju en stående inslag på silly season numera. Johan Larsson från Bofors har tydligen fått ett kontraktsförslag men bla Färjestad och Skellefteå är ute efter honom.

När det gäller förlängningar så hoppas jag verkligen att den tandlöse förlänger . Tycker han var riktigt bra i slutspelet.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: Ja precis, vi har inte råd att chansa med spelare som bara klarar spela just över 50% av matcherna. Kanske om det var Crosby men inga depth-players i 3:e backpar.
Min stora oro ligger i att Topi får anbud från NHL.
Sen känns det väl heller inge vidare att behöva ha Sandström i 3 år till om han nu inte är tänkt som 8:e back, i så fall går det väl att leva med.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: erbjöd de pay per play?

pierre är skadad för mycket så låt han jaga pengar i vf eller nånstans
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Och nu är det klart att Pierre Johnsson lämnar efter tre säsonger. Luleå erbjöd honom ett nytt kontrakt men "Pirre" valde att tacka nej till det. Lycka till i framtiden Pierre!

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

Gunarsson är klar för Luleå tydligen. en riktigt lovande back !
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Ny finne till Luleå? Om man ska tro hans agent Tomas Sjögren så är det väldigt nära att Ville Viitaluoma är klar. Och enligt sportbladet ska Luleå ha skrivit ett två-års kontrakt med Daniel Gunnarsson från Leksand. Återstår att se om detta blir verklighet.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5875099

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin:

Luleå nämns som en av klubbarna som Ollas kopplats samman med.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: Har sett det också, fast Larsson vill helst inte bli en 7de back och frågan är om FBK kan erbjuda honom en plats bland top6 backarna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin: De starkaste rykterna angående Johan Larsson är att han är redan klar för FBK. Återstår att se om det är sant.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Ok, troligast är väl att DIF vinner dragkampen.
Men skulle gärna se att Luleå lyckas få hans underskrift om dom nu alls är med i racet.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin:

Det jag har hört och hur tongångarna är på diverse forum så verkar Ollas förlorad och jag tycker det är bra, han borde iof drait tidigare, han har visat jättemycket hjärta tidigare och stannat trots anbud, han är en av få i dagens Leksand som jag anser skulle kunna gå in i vilket ES lag som helst med sin kämparvilja.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

mattias - 74:
Brukar alltid heta ej kontaktad av Luleå, Osten är en mussla ;) ,
är det helt klart att Ollas lämnar? eller kan han tänka sig stanna i Leksand.

Finns även svaga rykten om Johan Larsson från Bofors, ev till Luleå en intressant back. Tycker Luleå gör rätt som letar fynd i allsvenskan istället för lägga dyra pengar på utländska medelmåttor.

Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Salcin:

Här står det ollas " inte " kontaktats av Luleå.

Dom klubbar det snackas om för övrigt är DIF, Brynäs ( ve och fasa :) ) samt FBK
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

Forsberg har spelat en del förut och är jävligt lovande. Han har ju gjort mål tidigare b.la mot Växjö tror jag det var. 16 år och totalt respektlös på isen. Kul..Alen Bibic leksands unga back är också en spelare som kommer lira i Elitserien inom en snar framtid.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Återstår att se hur det blir med det ryktet. Såg straffarna igår och det var inga dåliga straffar Leksand bjöd på. Riktigt skoj att en 16 åring fick chansen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
mattias - 74: Gillar det ryktet.
Troligtvis skulle han då ersätta Fabbe(missar öppet mål från 0,5m), alternativt att vi blir av med Meijer (hoppas), ett uppköp i båda fallen dock.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello:

var på plats i ABB arena igår och de flesta som jag snackade med där ang Jesper Ollas påstår att han skall spela för er nästa säsong. Står även rykten på EP. En riktig bra energispelare får ni i så fall. Snackas även om DIF då det är närmare till hans hemstad Norrköping.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Ambroo: Haha, man kan bara skratta åt det. Trist för honom och alla vi som vill se honom spela ikväll, men det får helt enkelt bli en annan kväll.
Kommentera


Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Jesper Jonsson: tydligen skall han lira med enterfelt och kim karlsson
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Portello: givet det inte är ngn stjärna

stjärnor lirar knappast try-out såvida de inte har haft 150 hjärnskaningar eller ngt

Går han inte in i de första 2 kedjorna vet jag inte vad vi skall ha han till.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Och NSD tar i så dom spricker: Finsk stjärna till Luleå Hockey. Om han skule vara en stjärna, värför ge honom ett try out kontrakt? Och om han är stjärna hur kommer det sig att han är totalt okänd för mig och gissningsvis många andra?
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Lindberg Råkkar: Spännande, kan ju blir vad som helst. Men hans efternamn tyder ju åt ett håll..
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
spud: Nu har det i alla fall dykt upp ett nyförvärv i Vili Sopanen. Storväxt rightare, undrar om han kan spela hockey också.
Återstår väl att se om han tillför något, statistiken imponerar ju inte direktpå något sätt.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kimmo Koskenkorva till Luleå? Jo, uppgifterna kom ut på söndagskvällen. Men de stämmer inte. I alla fall enligt spelaren själv.

- Jo, jag hörde på radion när jag skulle på träningen att jag var på väg dit. Men jag har inte hört någonting från Luleå, så jag vet faktiskt inte vad de fått det ifrån. Det stämmer inte, säger Koskenkorva.
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Ambroo: "Te härddas" (sv: Till helgdags)
Kommentera

Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
zigge: Kosken? Jag trodde det var dunken som gällde däruppe?
Kommentera

« · 1376988 · »