PEN: Överraskande? Not? Den mannen ger väl aldrig klara besked förrän midsommarnatten, efter att några efter att ha förklarat sig vara klar för LHF säljer sig till högstbjudande oavsett land, trots hans förklaringar om att Emmy var SÅÅÅÅÅ viktig.
Skeppa nu! Föreningen skall inte behöva betala multum för en föredetting som måste spela med Gud för att prestera, gnäller som fan om allt i tidningarna trots rollen i laget då han enbart borde hålla käften och försöka göra sitt bästa utan Gud i kedjan samt ylar om att han vill ha en bättre lön.
Så, stick då! Endast Doggy och möjligen en annan kommer att sakna dig till den lön du vill ha. Pappa Bosse kan säkert sköta dina affärer även den här gången. Fast LHF har börjat ledsna på ditt smutsiga agerande under ett antal år, iofs styrd av pappa Bosse i vissa fall men eftersom du är närmare medelålders borde du kanske släppa Pappa Bosse lite och låta din egen vilja, om du har någon, styra lite mer.
Dragan 2k: Jag tror faktiskt inte att de nya tränarna kan garantera någon speltid för 3-4line spelare.. De tänker nämligen köra som Lener fast lite hårdare, med 2 femmor en hel säsong..
Fast då får nog denna person träna hårdare och kanske gå ner några kilon till..
spud: Har vi något annat än 3-4e line spelare i laguppställningen? Det lär bli trångt där.
Jag orkar inte ens kommentera Kickans uppkastningar, det är pinsamt hur en i övrigt sund människa kan ha ett sådant gigantiskt hat mot laget skickligaste och mest värdefulla spelare. Har klubben velat i månader med kontraktsförlängningen är det väl inte hans fel. Fast i din värld är allt negativt som händer LHF Renbergs fel, inte din älskade klubbs (och klubblednings) fel. De håller på att bygga oss ett Allsvenskt lag...
Kickan: Håller delvis med dig i att skeppa han, Han känns rätt over the hill and far away så att säga men fansen i Schtaan hat en tro över allt annat om han.....
Doggy han tar man ju ingen notis ens till, hans begåvade nåja obegåvade inlägge på SF är rätt så okonstruktiva och handlar mer om hypa för hypandet skull. Sedan så tror jag han har SF som en form av blogg för mycket av vad han raljerar kring är ju dynga och inget annat än just dynga, Han har fått x antal varningar utan att han tagit notis för vad som sagts åt han!
Pessimisten: tycker du att Renberg ska kunna dra ut hur länge som helst på sitt beslut och ändå kunna kräva snabba svar av andra?
Jag tycker att LHF borde ge Renberg en stenhård deadline. Har han inte bestämt sig innan ett visst datum så går LHF vidare och letar andra spelare för hans del av lönepotten. Vi kan inte hålla på och vänta hur länge som helst, utbudet av bra spelare minskar för varje dag.
Allt är som vanligt när renberg ska bestäma sig för var han ska spela . Hur länge tror att aik frölunda eller vi har tålamod med han ?? Han kan ställa krav på oss kan inte husse ställa krav på han Att detta datum vill vi veta vart du spelar .
LL: Tja, det är ju rätt av en klubb som velat om nytt kontrakt i fem månader att sätta stenhårda deadlines. De har ju dessutom velat med utbetalningar i ett halvår, för att rädda den krisande ekonomin. Eftersom vi hursomhaver inte har råd med några riktiga spelare av samma kvalitet som vi tappar så kvittar det lika. Eller är Miettinen och Lavander fullgoda ersättare för Surovy och Hynning?
Pessimisten: LHF har inte velat i fem månader om kontrakt. Renberg ville ju inte förhandla förrän efter säsongen, det har han själv sagt. Utbetalningarna av pensionspengarna har det aldrig varit tal om att Renberg inte ska få, bara att man flyttade fram utbetalningen. Det är ungefär som om Renberg sade "ok, jag kör ett år till, men jag skriver på ett kontrakt nu som säger att jag skriver på det riktiga kontraktet i augusti". Dessutom hade väl Renberg fått sina pengar på studs om han hade velat men han gick med på att skjuta på utbetalningen, vilket för övrigt var bra gjort.
Jag upprepar annars vad jag har sagt tidigare, är Renberg skadefri och motiverad får han gärna stanna i LHF en säsong till, om inte tror jag vi klarar oss bättre utan honom. Det är aldrig bra om allt handlar om en spelare och framför allt om inte den spelaren kan prestera som förväntat. Ibland kan ett lag lyfta sig av att inte ha den där stora profilen i laget, jag hävdar tex att det bästa som hände Skellefteå förra våren var att Jonte Hedström skrev på för Timrå.
Så är det klart att Johan Ejdepalm får ett try-out kontrakt.Johan kommer närmast från EHC München i den tyska andraligan.I Sverige har han spelat för Almtuna, Hammarby samt Almtuna.
Någon som har sett honom spela? Styrkor? Svagheter?
Portello: Tror nog att Skåneuffe redan har utnämnt honom till årets rookie och vinnare av poängligan i elitserien samt den som tar LHF till sm-guld kommande säsong. Svagheter, tja behövs det något mer än att man är blivande LHF-spelare? ;)
Portello: Alltså det verkar ju vara kusligt tyst kring LHF. Snacka om att "Husse" har is i magen som vågar vänta in förstärkningar vecka efter vecka efter vecka...
Nog för att det finns en jävla vinnarmentalitet i Norrbotten och en vilja utav stål. Men budgetlösningen ni kör med nu är ju värre än Landstingets besparingsåtgärder.
Ni kan väl inte på fullt allvar tro att Mats Lavander skall fylla luckan efter Surovy eller att Gusten skall kunna konkurrera ut Modig mellan stolparna?
Det låter ju helt befängt och väldigt naivt!
Men jag vill lovorda eran juniorsatsning. Den är ett måste för er överlevnad. Men samtidigt måste man även värva in lite spetskompetens som avlastning till ungtupparna när det börjar dra ihop sig. Att helt förlita sig på 20-åriga spelare i kvalmatcher, streckstrider eller slutspel känns vanskligt.
Ni är vek!
Om ni inte vaknar upp snart ur eran skönhetssömn som kommer tåget ha hunnit gå och ni vaknar upp på den Allsvenska perrongen.
Skynda skynda nu att lite spets fynda.
Annars har snart den sista spiken slagits in för elitishockeyn i Norrbotten.
Uno Gordon: "Ni kan väl inte på fullt allvar tro att Mats Lavander skall fylla luckan efter Surovy eller att Gusten skall kunna konkurrera ut Modig mellan stolparna?"
Uno Gordon: tanken är väl iofs inte att en enda spelare ska ersätta honom (eller någon annan) utan att laget ska bli jämnare och att det på så sätt ska gå på ett ut. LHF säger att man ska värva en forward till, men vi får väl se hur det blir med den saken.
LL: Jag tror att LHF fick några gnuggarsäsonger för mycket. Nästan hela 2000-talet har varit ett enda gnetande kring de sista slutspelsplatserna och repass i kvarten. Många Lulebor har om inte slutat så i alla fall dragit ned ordentligt på sitt engagemang då laget inte lyft. Att delfinen är utsåld händer väldigt sällan numera. De andra elitserieklubbarna (med något enstaka undantag) ökar publiktillströmningen och intäkterna medans hos oss minskar de, i bästa fall står still.
Hannu Neimi: håller med till 100%, LHF är defintivt i en stagnationsfas sedan ett par år tillbaka. 05/06 var med facit i hand bara undantaget som bekräftade regeln, klubben förmådde inte att ta vara på det uppsving som man då hade på gång. Chrunaks entusiasm verkar ha avtagit, precis som den gjorde för Jörgen Eriksson och Sunken. Frågan är ju vad det är som gör att ingen klubbdirektör (jag räknar inte Strömwall här, han satt där så kort tid) orkar i längden. Något måste vara rejält fel någonstans - kanske är det för många viljor och för svag hierarki, kanske har samma människor suttit för länge på sina poster, kanske är det något helt annat. Jag vet inte, men något fel är det i alla fall.
LL: Svag hierarki ser inte bra ut utåt. Tilltänkta sponsorer och andra samarbetspartners blir nog förvirrade, vem i LHF beslutar om vad? OBOL-tjafset borde kunnat ha undvikits med enkla medel. Arenafrågan har heller inte drivits med den energi som önskats. Så där jättesvårt att lobba hos kommunledningen borde det väl inte vara i en så pass liten stad som Luleå? Dessutom har nog flera av LHF:s styrelseledamöter i nu- och dåtid kanaler till kommunledningen och (s) men man har nöjt sig med Mårtens Ströms halvmesyr. Nästan att man börja fundera på vad LHF vill med sin verksamhet? Har föreningen gjort ett enda rätt sedan guldet? Den gyllene generationen spelare födda 86/87 är mer en produkt av hockeygymnasiet än LHF. Håller med om att Chrunac ser trött ut, karln lever bara upp då han får komentera simning. Tror det ligger mycket i L-G Neimis maffiasnack. Även om jag har svårt att ta till mig den yttersta konspirationen eller vad jag skall kalla den, att "maffian" heller kontrollerar ett bottenlag än har ett topplag där de inte har någon kontroll eller inflytande. Men i slutändan är det upp till Luleborna om vi skall ha ett elitserielag eller inte. Många vill ha det men tyvärr inte tillräckligt många i dagsläget. Och med de otydliga ledarstrukturer som finns inom LHF är det tveksamt om föreningen kan återuppvecka Lulebornas hockeyintresse.
Portello: Bara gratulera Ejdepalm till kontraktet. Återstår väl att se om han hänger i även framöver när vi träder in i ES-lunken.
Vill minnas att Carl-Johan Johansson imponerade för Timrå IK under lockout-säsongen tills kontraktet var i hamn och tryouten avklarad. Sedan sjönk han ihop ju längre serien led.
Bara hoppas Ejdepalm klarar utav att hålla en ordinarie tröja. Eller skall vi hoppas på att de övriga befintliga håller honom utanför truppen?
Uno Gordon: Ännu en värvning för att bredda truppen, ingen förväntar sig att han ska spela särskilt mycket. Däremot gör en sådan här värvning att Obust slipper spela 30 min/match vilket han inte klarar, Saravo kanske få spela mer passande 19-22 min. Sånt kan göra rätt mycket för hela laget under en lång säsong. Det känns ändå bra starta en säsong med 8 backar som kanske håller för elitseriehockey än med 5-6 som man haft 2-3 senaste säsongerna.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
1 inlägg på 5 dar typ