Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

Tråd-byte

Sv: Tråd-byte
LL: Japp, fast dom flesta av oss i Stockholm är bara intresserade av bandy. För min del är det dock båda sporterna.

Bandymatcher mot Hammarby ger ytterst sällan någon glädje för oss Kalix fans iaf vad gäller matchen, men brukar vara ett härligt hålligång på förfesterna heh.

Vilken jävla match Timrå och Luleå bjöd på.
Denna maratonmatch hade allt som en hockeymatch
skall ha dramatik,fysikst spel,fult spel,.Inte ens en
NHL slutspels macth kan mäta sig med den holmgången
Timrå och Luleå bjöd på i kväll/natt.

Jag som utomstående med ett objektivt öga kan ju säga att
matchen kunde likaväl vunnits av Luleå men sett över
hela matchen anser jag att Timrå var lite bättre.

Vad kan man säga om Ulf Rådbjer???

Visst han släpper mycket men han är konsekvent
i sitt dömande.Han är verkligen rätt kille att döma
slaget om Norrland.

Mitt Hv71 går en tuff matchserie mot DIF men efter
denna match framstår matcherna mellan HV och DIF
som kuddkrig.

Ha det

Salcin: ok.

Aha, det finns alltså en hel Kalix-fraktion i Stockholm :-) Kalix verkar vara ett starkt LHF-fäste. Det brukar ju vara en hel del folk på hockeybussarna därifrån till Delfinen/Coop Arena.

Nej, nu kanske adrenalinruschen från matchen har lagt sig. Nu ska jag prova att lägga mig för att sova. Gonatt, gonatt, allihopa!

LL: Ok övernattning då passar det inte för min del, får kolla runt med ett par Luleåfans jag känner ifall dom skall åka upp.

"Kalixgänget i Stockholm" vi är väl ett 15-tal.

Salcin: jag tror att vi är två än så länge. Det är inte jag som står för fordonet så jag har inte riktigt pejl. Vi kommer dock inte att åka tillbaka på fredag heller (kanske inte ens om vi åker ur redan då) utan vi har bokat hotellrum och stannar över hela helgen och åker söderut på söndag kväll. Vi ska möta upp med ett gäng som kommer med bil från Luleå också.

LL: Hur ser det ut med platser är det 5 redan som skall åka eller finns det någon plats över?

LL: Tack, jag upptäckte just mitt misstag och böt. Man blir lätt kvar i guldtråden av misstag. Men det kan bli kul att läsa de överilna inläggen, den gång vi når målet för denna tråd. :-)

Salcin: jo, jag åker bil dit upp.

Salcin: Nej, det är sant. Jag känner medlemsskapet i the Big Red Machine slicka mig i nacken. men ett vad av detta slag har jag aldrig förlorat.

Jag är inte helt säker på att det är kört redan. Vore vi Timrå eller annat och låg under med 0-2 kunde det vara kört. Men vi är Luleå.

Jag tror vi vinner klart på ondag. Sedan är det 1-2. Och två matcher i Timrå följer. Där måste vi ta åtminstone en. Det kan vi göra. Därefter är det 2-3, och match i Luleå. I en sådan match kommer Luleå att vara ännu bättre. 3-3 är inte omöjligt. Och i så fall kommer avgörandet i Timrå, i en match som kan bli hur jämn som helst. Sju perioder?

Kom ihåg en sak. Vi har Daniel Henriksson i målet. Det uppväger en hel del av det som händer ute på isen.

Nej, jag har inte givit upp. Men Mackan känner nog inte flåset av medlemsskapet i Luleåhockey lika nära längre...

LL: Hur har du tänkt åka till Timrå med bil eller?

Sven, byt tråd! :-)

LL: Jag ska ner till Luleå på Onsdag iaf även om det blir den sista matchen hemma för säsongen!

Vinner inte Luleå i morgon så tror jag att det blir fyra raka. Då orkar man nog inte längre. Jag är hur som helst rädd att jag får se Luleås sista match för säsongen - oavsett om det blir på fredag eller söndag. Men upp till Timrå ska jag i alla fall.

Förresten, trådbyte anbefalles! Nu ska guldtråden vila till strax innan nästa match!

Sven Savage: Skönt att jag är bortbjuden till en fest ikväll, borde underlätta för mig att snabbare komma upp till positivt tänkande igen!

Salcin: Just det. Nu är det mycket deppigt, och hela kvällen kommer det att deppas å det grufvligaste, för att nå det riktigt ihopbrytna tillstånd, varifrån det bara kan bli bättre. I morgon kommer knytnäven att vara knyten, då kommer man att känna att "nu börjar allvaret", nej:

Nu är det krig!

Och i krig spelar det ingen roll alls att man förlorar det första slaget, bara man vinner det sista. Låt oss hoppas att vi valde rätt slag att förlora, när kriget är över.

*promenerar iväg för att deppa ihop fullständigt*...

Sven Savage: Men nu får vi båda försöka låta guldtråden ligg atill på måndag, känner mig nere nu men på måndag är man väl förhoppningsfull igen och ser fram emot matchen men just nu känns det inte bra.

LL: jasså när ska du upp till Coop Arena någe längesedan man såg till dig.

NallePhu: nejdå, men hon är och jobbar och jag är hungrig så jag vill ha mat så fort som möjligt när hon kommer hem :-)

LL: Jasså har gumman satt dig på marktjänstgjöring eller???

NallePhu: nja, jag har sett en trepoängare, en nollpoängare och en enpoängare i Luleå den här säsongen så det vete fasen...

Nej, nu ska jag göra något annat. Kanske ska ta och förbereda kvällens tacomiddag? Jo, så får det bli.

HERREJÄVLAR vilken sil av Wallinheimo på Leksands 1-1-mål... (den visades just på Canal+)

Chief: Jepp går alldeles ytmärkt bra!! Trevlig helg på dig med lallare

NallePhu & SveSav: Vi får väl dryfta det här med lallningen lite mer på måndag inför match. Tills dess önskar jag er och övriga lulingar en trevlig helg i alla fall.

Chief: Vi ber allra förbindligast om ursäkt. Möjligen lirar vi lallarbrallorna av er, men det är en annan sak.

Chief: Ja du vet ni ska få se hur lallaningen går till på Måndag då jäklar men nu läggar jag ned och röker fredspipa till på Måndag kl 12:00 då är det krig igen.

NallePhu: Lalla av byxorna? Nu tycker jag du börjar bli lite väl personlig här. Och offentligt dessutom. Skäms!

Sven Savage: Ja dra den du på halvtång och sörj med en god tjeckisköl gubben det är du värd jag för min del funderar på att dränka mina sorger i en varm Irish Coffe!

Chief: Vi kommer lalla av er byxorna på isen på Måndag då kommer det ut spelare som taggade slagbjörnar på isen i Lallarladan!

LL: Tack för påminnelsen. Spara guldtråden till måndag.

F-n, så trist det känns nu. Får öppna en gravstaropramen och fundera på om jag ids gå ut och hissa luleflaggan på halv stång...

SveSav: Hur det går nästa match lämnar jag öppet för tillfället, men när det gäller lallande så har ni inget att sätta emot. DET är något vi lallare gör bäst... ;-)

LL: Bra förslag LL som allatid annars också!
Du borde befinna dig i Luleå på Onsdag för när du är där så vinner Luleå

Nej, nu tycker jag att vi byter tråd. Alldeles för mycket neggovibbar i guldtråden nu!

Paddan: För Timrås del är jag faktiskt betydligt mer tillfreds med Luleå som motståndare. Tror dessutom att det kan bli riktigt täta och intensiva matcher, vilket är roligt för de som får se. Men dit hör som sagt inte jag...:(

Slutspelshåkki... Nja, klart Timrå är det som lockar mest, så då känns det mer tilltalande att parkera framför dator och radio faktiskt. Även om jag lekte med tanken på en tripp till KA ett tag... Kom dock fram till att det nog kan vara lite svårt att kocentrera sig på matchen med tankarna flera mil längre norrut. Har iofs beställt rapportering av kompisar på plats, men ändå...

Chief: Jo, jag förstår det. Attans att inte lottningen utföll annorlunda så att både Kickan och du hade blivit nöjda.
I och för sig hade du ju kunnat göra som Dysso och se matchen mot DIF idag om det bara var slutspelshockeyn du var ute efter...
Lite långt att pendla mellan Mjölby och Timrå/Luleå.

Lulekickan: Det är lite jobbigt med folk i omgivningen som trivialiserar det hela och svävar i missuppfattningen att hockey bara är...hockey. Det är så mycket mer! A way of life.

Paddan: Det är en öm punkt hos mig och för tillfället ömmar den mer än vanligt...

Chief: Hur man håller nerverna undr kontroll? Tyvärr går det inte, under hela slutspelet går man omkring med nerverna på ytan. Ena stunden är man sprudlande lycklig för att nästa sekund se allt i nattsvart. Humöret pendlar efter sinnesstämningen, kollegorna hajar ingenting eftersom det för dem "bara är sport" och undrar fundersamt om man kanske blivit tokig på riktigt. Tvångströjorna kanske är en bra idé för alla som har favvolaget med i slutspelet.

Albert Hall: Du kan ju alltid skriva ner den.

Portello: Jag tror inte dom har så mycket öl i COOP-arena att det skulle få mig att lämna Redogörelsen i muntlig form.

Albert Hall: Som kickan nämde får du ju ett ypperligt tillfälle före matchen idag. efter du fått i dig några öl så ska vi nog få dig att prata.

Chief:
Äsch, den där tvångströjan finns ju redan, men eftersom det var ungefär tio timmar sedan bilden senast postades så får vi väl ta en repris.
Notera ansiktsuttrycken på Frölundaspelaren och MooDooiten.

Paddan och Lulekickan: Redogörelse hit och Redogörelse dit. Jag tycker ni ska skaffa er ett liv och inte hålla på att pumpa mig på perversa detaljer om nätterna. Jag SKA lämna Redogörelsen nån gång.

Kanske.

Paddan: Jaja, några o:n hit eller dit, var inte så petnoga. Ångest finns överallt, den omger oss ständigt. Men nog kan det finnas fog för att lansera en matchtröja, komplett med remmar och spännen? Och vilka passar bättre för utformandet av denna än MooDooister (notera o:na)? ;)

Trist att du ska behöva hålla till godo med en sådan match. Men du får nog skylla dig själv om du inte pallrade dig upp i tid för att kunna avnjuta LHF-TIK. Känns som om den matchen har tämligen oviss utgång. Hjärtat säger TIK som segrare, men det gör det ju alltid. Är nog rädd att LHF kan visa sig vara numret för stora. Kan någon slutspelsvan LHFsupporter tipsa om hur man håller nerverna under kontroll?

Chief:
Hmm, nu glömde du tydligen två o:n. Förresten, klarar mig så gott med den tvångströja som heter sittplats. Ångesten finns och blir över så det räcker även där.

Ajfan, nu glömde jag ju att ta mig upp i tid till resan upp till Luleå idag. Nåväl, får väl nöja mig med att tvingas se MoDo-Frölunda då...

Paddan: Känns skönt att veta att MoDoisterna har en passande matchtröja. :-)

Lulekickan:
Ajfan, är det verkligen så? Vilken tur då att jag vaknade relativt tidigt så att jag hinner få på mig tvångströjan i tid till matchen...
:)

Frisco: Och? Dårar går ofta omkring och flinar för sig själv så resultatet av undersökningen är föga överraskande : P

Frisco: Nattinatti.

Nej, nu är det nog dags att man löser biljett till kuddbrottningen.
Håller två fina tummar för att det blir en trevlig och händelserik match mellan LHF och TIK.

Paddan: Övik var gladast av alla elitserieorterna som testades.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,267776,00.html

Luleå
17%:-)
83%:-(

Övik
61% :-)
39% :-(

Lulekickan:
Var väl ändå som så att någon av kvalitetstidningarna gjort en test av vänligt bemötande, om jag minns rätt, i olika städer runt om i Sverige och där hamnade "helvetet på jorden" långt före Luleå.

« · 230217 · »