Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Trimmade ismaskiner

Sv: Trimmade ismaskiner
Lulekickan: Ikväll kan jag nog hålla med dig om att vi var sopiga, fan, har sällan sett ett lag så under isen som MODO var ikväll. Inget funkade idag, varken framåt eller bakåt. Men Hlinka gjorde en snygg piruett i varje fall som han lyckades lura till sig en tvåminuters på.

MIF en skugga av sitt forna jag, menar du då att de INTE använde klubborna som yxor och försökte köra över spelare mitt på isen så fort de hamnade i underläge i matchen?

Paddan: Kent Johansson och Eldebrink har gjort ett jättejobb med Timrå.

lizzard: Ja, det var därför jag tyckte att han borde ha fått mer tid på sig. Han hade en jäkla skill i alla fall. En framtida stjärna, helt klart. Hur många år kan han ha varit? 4-5? Tycker han hade kunnat få nåt från souvenirbutiken, fast han såg iofs väldans nöjd ut när han fick ett par puckar.

Jag ska se om det inte kan fixas en klubba i lite mindre format. Tror ingen riktigt har tänkt på det tidigare eftersom det alltid brukar vara människor som är lite större till formatet som tävlar.

Paddan:

Tack för gratulationerna.. Känns riktigt bra just nu.
Kan hålla med ang. TIK, det lag jag sett hittills som kämpar mest. Däremot är det väl inte det bästa laget vad gäller spelskicklighet osv, men att kämpa kommer man långt med om man har ett hyfsat lag i övrigt.

Lulekickan:

HV har tradition på att vinna fair play ligan nu.. Tappade tidigt i serien p.g.a. mycket märkliga matchstraff i slutet på matchen mot TIK, efter ett mindre bråk. Annars hade vi nog haft ledningen i den statistiken också... =)

Paddan: TIK var en aning för grisiga för min smak när vi mötte dem, men annars kan jag hålla med dig om att det är ett klart bättre TIK vi får se den här säsongen än tidigare. Fast Kapanen är inte övermänsklig - LHF, ja till och med en av junisarna i truppen, lyckades ju överlista honom flera gånger trots ett LHF som var oinspirerat på ett sätt som sällan skådats. De Alfredshemska MooDooisterna är jantagligen för sopiga ; )

HuVa-ligan är nog tillsammans med Frölunda det lag som har spelat minst fult - ja faktiskt inte fult alls - av de lag som hittills har gästat Coop Arena under säsongen. TIK och Linkping toppar listan än så länge. MIF var en skugg av sitt forna jag.

Lulekickan: Tycker han kunde ha fått lite mer än en blomma för sin insats kunde ha fått ett presentkort han me, han hade ju världens problem att få iväg pucken tyckte det var starkt av honom att få in 6 puckat dåligt att dom inte har någon klubba i mini size för det e ju barn och ser på hockey med

Lulekickan: Jag ser nästan aldrig den där skottävlingen. Vi går alltid ner och fikar i andra pausen.

Lulekickan: Godkväll på er alla. Får gratulera gud och Hälge, och Dysso till tre poäng och beklagar LHF-förlusten.
Måste säga att jag sällan sett ett bättre lag än TIK just nu. Jädrar vad de kämpar och står upp för varandra. Sällan de går bort sig i försvarszon och skulle de göra det så tar Kapanen allting.

Albert, Portello, lizzard m.fl. som kollade matchen: Såg ni lillkillen som var med i skottävlingen i andra periodpausen. Så liten att matchtröjan han fick låna var som ett lucialinne och nästan släpade i backen. Han hann bara skjuta 10 av de 20 puckarna på de 20 sekunder de har på sig men satte 6 av dem, medan hans betydligt större och äldre motståndare hann skjuta alla 20 och satte 7. Tycker nog att lillkillen borde ha vunnit i det läget. Inte undra på att det tar längre tid att skjuta när matchtröjan gjorde det svårt för honom att röra sig och klubban dessutom inte riktigt var dimensionerad för honom. Han borde ha fått åtminstone 10 sekunder extra för det, eller 20. Tycker vi värvar honom på en gång förresten - hur många av spelarna sätter 6 av 10 puckar? Bedårande.

OskarB: Mitt tidigare inlägg om det var nog lite luddigt. Hento var skymd när T.P avlossade bössan, och när Emil sedan duckade hann Hento aldrig se att pucken var på väg in i mål.

Se mitt länktips för highlights från matchen. Det ser ut som att Hento antingen är skymd eller blir ställd på första målet från HV...

Lulekickan: För den som vill se många mål kan jag rekommendera b-juns match mot Lejon imorgon. 20-0 till LHF är ett fullt realistiskt tips, kanske till och med i underkant.

Albert Hall: Vad som hände var väl att Emil duckade när pucken kom flygande och Hento därför aldrig hann se den.

Lulekickan: Sandström var helt ok förutom missen vid 2-2. Det kändes så jävla onödigt, han hade ju läge att göra 3-1 själv! Lule överdriver för övrigt passningsspelet nåt otroligt ibland! Skuggan..... *suck* Smacka för tusan på när läget finns!

Jag tyckte Håves första såg ut som en sil. Om han inte var skymd eller att det var nån styrning som inte jag hann se. Borde ju dom på ap..... ehhhhh.... menar H-läktaren sett bäst?

Sorry det ska va tvärtom 9 mål på 7 matcher ber om ursäkt

Albert Hall: Nepp på Portellos gb står alla luleås matcher kolla där jag räknade med denna match med...

Albert Hall: Jorå, jag hade bra uppsikt. Jag trodde fan inte det var sant, man ska inte kunna missa ett sånt läge när man dessutom är helt ensam med målisen.

Hans downperiod började väl i den där matchen när han missade en stor del av andra perioden eftersom han var tvungen att slipa skridskorna - han hade nämligen halkat omkring som Bambi på hal is tidigare under matchen och ramlat en sisådär femtioelva gånger. Tycker ändå att spelet funkade lite bättre för honom idag, om än avsluten funkade mindre bra.

lizzard: Ja, var fan tog målskyttet vägen. Det började ju så lovande. Men nog måste vi gjort mer än sju på dom nio senaste va?

Lulekickan: I tisdags? Men inte hade du den idag i alla fall...... :(

Lulekickan: Du borde ha haft bra uppsikt på Rönkens värsta målsumpming också, han väntade och väntade sen var det bara att hänga in den. Då sköt karln över...... 3-1 där och vi hade nog vunnit.
Rönnqvist har inte bara oskärpa i avsluten han har kola i benen också. Allt gåt ju mycket saktare nu än för ett par veckor sen.

På tal om Kauppila så fortsätter han göra poäng. En assist idag när Pelicans mötte HPK och mitt vad med Pinto ser ut att gå helt min väg än så länge.

Albert Hall: Jag lovar att hädanefter alltid ha Kauppilatröjan på mig. Det sa jag faktiskt till Sunken redan i tisdags.

Inte så smickrade statestik 7mål på de 9 senaste matcherna :/

Albert Hall: Nej, jag tyckte inte Hento silade nåt mål idag, inte vad jag såg från min vinkel i alla fall. Däremot får nog en back som just återvänt från skadelistan ta på sig en stor del av skulden till åtminstone ett baklängesmål.

OskarB: Rönnqvist har en ruggig oskärpa i avsluten just nu. Att spelare som Tano och Ledin sumpar målchenser kan jag ta, jag förväntar mig inte att de ska sätta så många heller, men att spelare som Rönnqvist gör det är olyckligt. Nåja, bättre skärpa mot Malmö och Malmö kan inte annat än förnedras.

Petters mål var ruggigt snyggt. Jag sitter ju nära den målburen så jag har det i minnet i detalj. Något att glädjas åt när man försöker glömma alla sumpade målchanser.

Albert Hall: Hon är mog en låtsas måtståndarlags supporter efter som hon aldrig har på sig den :)

lizzard: En enda gång har jag sett tröjan på läktaren denna säsong. Då vann vi mot Mif.
Kickan tar inte sitt ansvar!

OskarB: Skröder käftade med domaren, fick tio minuter, fortsatte och fick matchstraff.

Lulekickan: Jo, klacken jobbade verkligen bra idag.
Silade Hento första HV-målet?

Lulekickan: Humm såg att du inte hade tröjan på dig idag inte underligt att vi förlorade då... Men en mycket bra match idag Luleå dominerade synd bara att dom inte kan sätta sina målchanser men som sagt man vinner inte många matcher när man gör 1 el 2 mål

Lulekickan:

Såg precis matchbilder från matchen... Inte konstigt att Luleå förlorar med så många missade målchanser. Tack för svaret ang. Skröder. Ganska tjusigt mål fick han göra i alla fall. Luleås andra var inte direkt fult det heller...:-)

Lulekickan:

Spelar på matcher jag ser som "säkra" med hyfsade odds.. LHF passar inte riktigt alltid in i den kategorin. :)

Spelade på HV idag, och det gick ju vägen...

lulefanz: Klacken gjorde också sin kanske bästa insats den här säsongen. Hur bra som helst!

OskarB: Betedde sig otrevligt. Sedan fortsatte han tjura när han blev förpassad ut i omklädningsrummet och gjorde någon gest åt klacken när han passerade. Vet inte exakt vad eftersom jag sitter en bra bit därifrån.

Lulekickan: ja håller me det va ju ba 4200 men det var ju drag på H hur som helst....ha d!

OskarB: HV var faktiskt totalt utspelade av LHF långa stunder, därför känns det så surt att det slutade som det gjorde. HV var helt enkelt inte värda en enda poäng idag.

Förresten... Varför fick Skröder matchstraff?

Albert Hall: Mmm, Rönnqvist brände chanser så man kunde tro det var fjolårets Jonte på isen. Ibland var jag på väg att börja jubla eftersom det såg ut som att det skulle vara omöjligt att missa, men tydligen är ingenting omöjligt att missa vissa dagar. Fast skärpan i avsluten kommer nog tillbaka den också, nu verkar ju LHF ha tänkt hitta tillbaka till det fina spelet igen i alla fall, och då tror jag avsluten kommer att bli bättre med mer eller mindre automatik. På torsdag vinner vi stort.

Albert Hall:

Det är inte första gången det sett ut så för HV i år. Det känns som att laget ibland bara tar i precis så mycket som krävs för att vinna. Det är en styrka att kunna vinna utan att spela bra.

Albert Hall: HV var nog inte speciellt tända idag. Tvåa på pucken hela tiden, missade enkla pass. Ändå vann dom. Men det är väl det som skiljer toppen från botten, kanske.

Lulekickan: Fan vad besviken jag är. Vi var ju bättre genom hela matchen. Men ett par individuella misstag avgör.
Sandström väljer att passa i ett utmärkt skottläge och en HV:are snor pucken och frispelar två medspelare. 2-2 *suck*.
I det läget borde det stått 4-1 ungefär.
Vid 3-2 så är Rönken mer än lovligt passiv. Jobbade inte och lyckades till och med krocka med Petter.
Rönken missade en jättechans vid 2-1, en halv meter över..... *suck*

Dysso: Varför satsar du inte alltid pengar på LHF då? Stämmer det där så är jag nästan beredd att sponsra din tippning, bara du alltid satsar pengarna på LHF : )

Lulekickan:

Föresten... Jag anar ett nytt mönster. Liksom att LHF aldrig förlorat en match när jag satsat pengar på dem, har de aldrig vunnit en match när du tippat mot dem. Hmmm... ;)

Lulekickan: ne Luleå korossar INTE MIF i nästa match så är det pga vem fan saka göra målen då och tänk på att MIF har förnärvarade en av Sveriges hetaste målvakter!!

Johan J: Jaså? Och du såg förstås matchen idag så du vet hur LHF spelade?

Dysso: Redox får akta sig, jag skulle kunna uttrycka det som Jonte gjorde: LHF kommer att pissa på Malmö. Spelar LHF som idag lär vi definitivt krossa Malmö, fast det förutsätter ju förstås bättre skärpa i avsluten, men blir det bara ordning på det också så blir vi ruggigt svårstoppade. Det viktigaste var att LHF hittade tillbaka till det fina spelet från säsongsinledningen igen, i några matcher de senaste veckorna - och då främst i mittenperioderna - har jag nästan velat grina.

6-1 till LHF mot MIF.

Dysso: Luleå krossar INTE Malmö på torsdag.

Lulekickan:

Då kanske man vågar börja tippa lite fler mål för LHF .. Hade bara ett idag, men hade jag vetat att bosse skulle stå hade jag nog tippat två. Nåja, lite poäng blev det iaf... Även om du och paddan knappar in, sakta och osäkert ;)

LHF krossar MIF på torsdag?

Dysso: Det här var faktiskt första gången någonsin jag tippade LHF-förlust. Har tippat oavgjort mot FBK för två år sedan och plockade hem 15 poäng även då.

« · 141988 · »