Luleå HF

SHL · 118053 inlägg · 891 ämnen

Trimmade ismaskiner

Sv: Trimmade ismaskiner
Albert Hall: Det är nog helt enkelt så att det är en jäkla massa räknande. Statistiknissarna har väl inget bättre för sig? =)

Får fråga nån lokal hockeyexpert om det där .. Hugg west på LHF's officiella, eller Et Tu Brute här så får vi nog svar.

Paddan: Nej, ska man vara seriös så borde det bli något sånt här

1.MODO
2.HV
3.FBK
4.VF
5.SSK

Dysso:

I de siffrorna ingår ju alla dubbelutvisningar vilka bör förklara skillnaden.

Dysso: Det borde ju vara så, men det vetefan. Jag är ingen statistiknisse när det gäller hockey så jag vet inte. Men nog borde det bli ett sabla räknande av sekunder i såfall. Exempelvis idag när Bulan blev utvisad under ett av våra PP. Vi spelade nog ungefär 1,30 PP sedan fyra mot fyra i en halv, sen 5-4 för er i 1,30.

Paddan:
Men var är bjääästa's nystartade elitlag då? Borde inte dom ha förstaplatsen? Tsss.... :)

OskarB: Tror bara att vi hade en femminutare innan torsdagens match mot SSK när Vimmelkantig delade ut 5+20 till flera LHF- och SSK-spelare.

OskarB:

Verkar kunna bli en hel del variation iofs. HV har 69 2min, och 2 5 .. Blir totalt 148 min i BP, effektiv BP tid är 93 min. Alltså för HV's del försvunnit 55 min i avslutade perioder och mål som gjorts. Misstänker att det kan diffa en hel del på det där.

Dysso: Är väl inga problem
1.MODO
2.MODO
3.MODO
4.MODO
5.MODO

;)

lizzard: Min lista ser ut ungefär så här:
LHF
TIK
HV
VFHC
SSK
FBK
.
.
.
.
.
resten

Albert Hall:

Tror inte heller dubbelutvisningar räknas med i den statistiken.

lizzard:

Tja, själv kan jag inte ens slänga ihop en favoritlista med 5 lag på rak arm, måste få en bra stunds betänketid först.

Dysso:

Nja, 20 minutare spelar ju inte heller in. Det ger ju inget numerärt överläge...

Lulekickan:

10-minutare ska inte räknas in. Det medför ju inte spel i numerärt underläge.

5-minutare däremot gör ju stor skillnad. Det räknas ju bara som 1 bp, men ger 5 minuter i speltiden. Har ni klarat av många sådana? Det skulle kunna förklara en del av den stora skillnaden...

OskarB:

20 mins utvisningar är väl med i totala tiden, men räknas inte med när det gäller klarade bp, kanske?

Det enda jag kan komma på såhär direkt.

Dysso:

Ja, när jag har räknat på det så är det antalet numerära underlägen som är underlag för procentsiffran. Men det skiljer ändå nästan 60 minuter mellan lagens speltid i box play.

Saker som kan påverka det är som du säger bp som går ut i samband med matchslut, och antagligen bp där det sedan blir en utvisning för laget med en man mer på banan. Dessutom beroende på hur tidigt målen faller i bp, men det är ju marginellt än så länge. Tycker fortfarande 60 minuter är en stor skillnad...

OskarB: Kan det vara något med eran tiominutare som spökar i statistiken? Det var ju ett personligt straff och inget som medför BP-spel.

Dysso: Har inget emot Hv alls ligger faktiskt på min topp 3 lista över lag jag gillar men att gå å vinna över oss där går gränsen :)

Min topp 5 över lag

LHF
TIK
HV71
MoDo
VF

Albert Hall:
Tippar på att utvisningar som kvittas inte räknas alls. Skulle vara mycket märkligt annars...

Dysso: Då var det precis när vi blivit fulltaliga det blev mål. Det måste ha varit bara ett par - max 5 - sekunder efter.

Dysso: Räknar man alla utvisningar i den där statistiken? Hur gör man tex när det blir en utvisning i från varje lag?

OskarB:

Är väl spelad tid i BP som räknas där, men antalet klarade BP i procenten kanske? Blir ju lite skillnad med tanke på att vissa BP tar slut när hesa fredrik tjuter i slutet av matchen...

Lulekickan: Vi släppte inte in något boxplaymål idag, vi hann vara fulltaliga ett par sekunder när HV gjorde 3-2.

Lulekickan:

Inte då, du tippade HV som vinnare för att det kändes bra, erkänn nu! ;)

Lulekickan:

Som Dysso säger, vi spelade mer i boxplay idag och kom därför ikapp. Men jag tycker det ser märkligt ut på swehockey, ni är uppsatta på betydligt mer tid i bp, jag vet inte hur de räknar på det där...

Dysso: Njae, TIK är faktiskt mitt andralag. Däremot har jag tippat HV-Frölunda i final, fast jag hoppas ju naturligtvis att ni drabbas av skador/formsvacka vid ett lägligt tillfälle så att vi får spela final istället ; )

Lulekickan: Jo det blev jag upprörd över med fattade först inte varför Fredde bara stannade av mitt i anfallet hörde inte ens avblåsningen... Inte alla dar Skuggan drar på sig 2 utvisningar i samma match

Lulekickan:
Ni var fulltaliga. Tror dock HV hade en utvisning mer i matchen.

Hälge: Kan tänka mig det. Måste väl ha varit i varje fall närmare 200 TIK-supporters på bortasupportersektionen och minst lika många runt om i hallen.

OskarB: Fan, det var väl efter det mål vi släppte in idag då, eller hade vi hunnit bli fulltaliga då?

Hälge:

Det är väl allmänt känt att lulekickan är en liten HV fan innerst inne? Ingen modoit ... :)

lizzard: Det som störde mig mest när det gäller Anderssons insats var när Fredde kom i full fart ensam mot målvakten och Andersson blåste för en utvisning för något som inträffade på andra sidan isen. För vad är det nog få som vet eftersom de flesta lär ha följt vad som hände där pucken befann sig, förutom Andersson dårå...

Lulekickan: Hahaha, tar inte illa upp. Såg nästan framför mig hur hela Coop Arena jublade av glädje när resultatet från matchen kom upp på tavlan.

Lulekickan: Hade för mig att MoDo var ditt andralag..? *skämta*

Lulekickan: Då ska du vara glad att du slapp se MODO idag, fan, långa stunder tror jag att PRO hade gjort en bättre insats ute på isen. Och mannen med "Modo is stupid"-uttalandet fick spela ikväll, skämde inte ut sig mer än någon annan MODOit.
På tal om trött och seg, jäklar vad knäckt jag är efter den här förlusten. Känner mig ungefär som en zombie just nu.

Lulekickan:

Enligt swehockey är vi precis lika bra i boxplay. 95.31% på båda lagen...:-)

Paddan: Kan ju säga så här att det var med tveksamhet jag klev på bussen iaf.

Tycker Tomas Andersson var bra faktiskt missade nåra utvisningar men vilken domare gör inte det

Hälge: Själv följde jag er framfart från resultattavlan. Måste erkänna (ursäkta Paddan) att jag smygapplåderade lite varje gång siffrorna på "eran" plats ändrades.

Dysso:

Känns bra? Det var väl årets understatement. Man svävar ju på små moln!! Höstdepression? Vadå?

Hälge: Nej, absolut inte. Själv är jag ingen klackmänniska, om man så säger, sitter hellre och "njuter" av matchen men ni var riktigt bra ikväll. Lite svackor emellanåt, men riktigt hyfsad ljudnivå och bra omväxling på ramsor, mycket flaggor mm.
Hur känns det idag då förresten, lite lagom bakis eller? ;)

Albert Hall: Jaa och det var kul. :-)

Hälge: Var du i Övik ?

Albert Hall: Japp, skulle vilja säga att de två är TIKs bästa värvningar till denna såsong.

lizzard: Jag har slutat kolla PP-statistiken. Efter de första matcherna var vi bäst, efter svackan är vi förmodligen nästan sämst. Fast Tavve hade plockat bort sin favvo Ledin ur PP-uppställningarna och då funkade PP vips lite bättre, om än det inte gav någon utdelning idag. Å andra sidan hde vi inte särskilt många PP-lägen heller.

lizzard: Idag tyckte jag PP var godkänt, men man får ju inte in puckfan..... :-(

Paddan: Tackar !

Måste säga att jag håller med dig.Klacken var väl inte dum den heller..? :-)

Paddan: Ja, det var det jag menade i fråga om Malmö. De är inte ens grisiga längre utan verkar mest trötta och sega.

Vad har LHF i PP någon som vet det kan ju inte vara så hög % sats där tyvärr

Dysso: I boxplay klår vi er i alla fall. Där är vi bäst av alla.

Dysso: Vi låg väldigt bra till i fairplayligan fram tills förra matchen när Vimmelkantig helt omotiverat inte bara gav Bulan, utan även Åkerström, matchstraff. Vad Åkerström fick matchstraff för har ännu ingen LHF- eller SSK-supporter lyckats lista ut. Han slogs ju inte med någon ens.

« · 142051 · »