Dysso: Det borde ju vara så, men det vetefan. Jag är ingen statistiknisse när det gäller hockey så jag vet inte. Men nog borde det bli ett sabla räknande av sekunder i såfall. Exempelvis idag när Bulan blev utvisad under ett av våra PP. Vi spelade nog ungefär 1,30 PP sedan fyra mot fyra i en halv, sen 5-4 för er i 1,30.
Verkar kunna bli en hel del variation iofs. HV har 69 2min, och 2 5 .. Blir totalt 148 min i BP, effektiv BP tid är 93 min. Alltså för HV's del försvunnit 55 min i avslutade perioder och mål som gjorts. Misstänker att det kan diffa en hel del på det där.
10-minutare ska inte räknas in. Det medför ju inte spel i numerärt underläge.
5-minutare däremot gör ju stor skillnad. Det räknas ju bara som 1 bp, men ger 5 minuter i speltiden. Har ni klarat av många sådana? Det skulle kunna förklara en del av den stora skillnaden...
Ja, när jag har räknat på det så är det antalet numerära underlägen som är underlag för procentsiffran. Men det skiljer ändå nästan 60 minuter mellan lagens speltid i box play.
Saker som kan påverka det är som du säger bp som går ut i samband med matchslut, och antagligen bp där det sedan blir en utvisning för laget med en man mer på banan. Dessutom beroende på hur tidigt målen faller i bp, men det är ju marginellt än så länge. Tycker fortfarande 60 minuter är en stor skillnad...
Är väl spelad tid i BP som räknas där, men antalet klarade BP i procenten kanske? Blir ju lite skillnad med tanke på att vissa BP tar slut när hesa fredrik tjuter i slutet av matchen...
Som Dysso säger, vi spelade mer i boxplay idag och kom därför ikapp. Men jag tycker det ser märkligt ut på swehockey, ni är uppsatta på betydligt mer tid i bp, jag vet inte hur de räknar på det där...
Dysso: Njae, TIK är faktiskt mitt andralag. Däremot har jag tippat HV-Frölunda i final, fast jag hoppas ju naturligtvis att ni drabbas av skador/formsvacka vid ett lägligt tillfälle så att vi får spela final istället ; )
Lulekickan: Jo det blev jag upprörd över med fattade först inte varför Fredde bara stannade av mitt i anfallet hörde inte ens avblåsningen... Inte alla dar Skuggan drar på sig 2 utvisningar i samma match
lizzard: Det som störde mig mest när det gäller Anderssons insats var när Fredde kom i full fart ensam mot målvakten och Andersson blåste för en utvisning för något som inträffade på andra sidan isen. För vad är det nog få som vet eftersom de flesta lär ha följt vad som hände där pucken befann sig, förutom Andersson dårå...
Lulekickan: Då ska du vara glad att du slapp se MODO idag, fan, långa stunder tror jag att PRO hade gjort en bättre insats ute på isen. Och mannen med "Modo is stupid"-uttalandet fick spela ikväll, skämde inte ut sig mer än någon annan MODOit. På tal om trött och seg, jäklar vad knäckt jag är efter den här förlusten. Känner mig ungefär som en zombie just nu.
Hälge: Själv följde jag er framfart från resultattavlan. Måste erkänna (ursäkta Paddan) att jag smygapplåderade lite varje gång siffrorna på "eran" plats ändrades.
Hälge: Nej, absolut inte. Själv är jag ingen klackmänniska, om man så säger, sitter hellre och "njuter" av matchen men ni var riktigt bra ikväll. Lite svackor emellanåt, men riktigt hyfsad ljudnivå och bra omväxling på ramsor, mycket flaggor mm. Hur känns det idag då förresten, lite lagom bakis eller? ;)
lizzard: Jag har slutat kolla PP-statistiken. Efter de första matcherna var vi bäst, efter svackan är vi förmodligen nästan sämst. Fast Tavve hade plockat bort sin favvo Ledin ur PP-uppställningarna och då funkade PP vips lite bättre, om än det inte gav någon utdelning idag. Å andra sidan hde vi inte särskilt många PP-lägen heller.
Dysso: Vi låg väldigt bra till i fairplayligan fram tills förra matchen när Vimmelkantig helt omotiverat inte bara gav Bulan, utan även Åkerström, matchstraff. Vad Åkerström fick matchstraff för har ännu ingen LHF- eller SSK-supporter lyckats lista ut. Han slogs ju inte med någon ens.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Får fråga nån lokal hockeyexpert om det där .. Hugg west på LHF's officiella, eller Et Tu Brute här så får vi nog svar.