Historik
Föregående · 4 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Finns bara Luleå-Oskarshamn och Rögle-Leksand att välja på😀
+ 1
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
{9908}: Hoppas ni och IKO tar 3 poäng och skickar ner Frölunda på en sjundeplats så tar vi de i play in! Samtidigt som Frölunda förlsor
+ 4
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Nu borde vi vara klara för att undvika kval, Brynäs ska alltså ta 10 poäng mer än oss för att gå om oss på de sista 4 matcherna (12 poäng att spela om)
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Zappaholic: Eftersom han dömde ej mål på isen så måste man veta med 100% säkerhet att den var över, hade de dömt mål på isen hade det nog blivit mål.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Klart det spelar roll, men ja det ska också spelad om det! Hoppas på Rögle vinst. 😀
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Med alla rykten för nästa säsong kan vi ställa upp:
Lassi - Ward
X - X (Honka?)
Sellgren - Gustafsson
Hardegård - Själin
Asplund?
Omark - Tyrväinen - Andreasson
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Shinnimin
Nikupeteri - Berglund - Einar
Tyrväinen ryktas lämna, men kanske stannar om Omark och Andreasson kommer?
Lassi - Ward
X - X (Honka?)
Sellgren - Gustafsson
Hardegård - Själin
Asplund?
Omark - Tyrväinen - Andreasson
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Shinnimin
Nikupeteri - Berglund - Einar
Tyrväinen ryktas lämna, men kanske stannar om Omark och Andreasson kommer?
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Omark!
”En klausul i hans kontrakt ger Linus Omark rätt att bryta det efter den här säsongen.
Det ska han nu ha bestämt sig för att göra.
Enligt våra källor har han också meddelat Luleå Hockeys sportchef Stefan ”Skuggan” Nilsson att han vill vara en del av den nysatsning de planerar att göra inför nästa säsong.
Det verkar alltså som att han och Pontus Andreasson kommer återförenas.”
kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/avslojar-omark-har-bestamt-sig-for-lulea-hockey/rmz2omml
”En klausul i hans kontrakt ger Linus Omark rätt att bryta det efter den här säsongen.
Det ska han nu ha bestämt sig för att göra.
Enligt våra källor har han också meddelat Luleå Hockeys sportchef Stefan ”Skuggan” Nilsson att han vill vara en del av den nysatsning de planerar att göra inför nästa säsong.
Det verkar alltså som att han och Pontus Andreasson kommer återförenas.”
kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/avslojar-omark-har-bestamt-sig-for-lulea-hockey/rmz2omml
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: Luleå är klappkassa så skulle inte se det som en omöjlighet. Men vi får tillbaka Engsund, Honka och Olausson nu iallafall.
Vinner ni imorgon samtidigt som HV71 vinner, blir nog Luleå ganska skakiga och därifrån kan vad som helst hända.
Vinner ni imorgon samtidigt som HV71 vinner, blir nog Luleå ganska skakiga och därifrån kan vad som helst hända.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: De vill nog gärna ha hemmaplan i kvalet, och är nog inte så smart att vila spelare i några månader innan kvalet börjar men visst.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Horace76c: Tror en 3 poängare räcker för att undvika kval, 5 omgångar kvar och 15 poäng att spela om. Ni måste ta 6 poäng och HV 7 poäng för att gå om oss. Samtidigt möts ni och kommer ta poäng av varandra.
Malmö kan även vila spelare med mera för att de kan vara klara för kval sista omgången.
Malmö kan även vila spelare med mera för att de kan vara klara för kval sista omgången.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Brynäs med uppgående form också på tisdag, blir nog förlust där och DÅ är vi nära kval!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: han är anmäld att starta, det är alla rödmarkerade. Första femman + startade målvakt.
Om han inte startar är det en luring från Brynäs, vet inte riktigt varför de skulle göra det men. Luleå gjorde det en gång i slutspelet förra året.
Om han inte startar är det en luring från Brynäs, vet inte riktigt varför de skulle göra det men. Luleå gjorde det en gång i slutspelet förra året.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Förvånar mig inte om Luleå blir inblandad i kval dramatiken igen, blir förlust imorgon när vi saknar Honka och Engsund, sedan kanske Olausson. Sedan har Komarek skadad sig och missar resten av säsongen, så blir inte förvånad om vi inte plockar många poäng alls sista matcherna här.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Sa detta till NSD: ”Kommer du spela på lördag mot Växjö?
– Det vet jag inte. Jag har inte gett upp det än och vi får se. Jag behöver vara så nära hundra som möjligt för att kunna hjälpa laget och jag har inget självändamål att vara där ute. Funkar det kommer jag göra det absolut.
Tar du ett beslut efter matchvärmningen?
– Ja, precis.”
Han fick en smäll i en närkamp på uppvärmning och skadade sig.
– Det vet jag inte. Jag har inte gett upp det än och vi får se. Jag behöver vara så nära hundra som möjligt för att kunna hjälpa laget och jag har inget självändamål att vara där ute. Funkar det kommer jag göra det absolut.
Tar du ett beslut efter matchvärmningen?
– Ja, precis.”
Han fick en smäll i en närkamp på uppvärmning och skadade sig.
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Komarek skadad resten av säsongen enligt Luleå hockeys forum.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Marodören: Från NSD: ” Både David Bernhardt och Fredrik Forsberg har kopplats samman med Luleå Hockey. Men ingen av dem kommer att spela för dem nästa säsong. Det stämmer, enligt mina källor, att de har erbjudits dem. Klubben tackade dock nej i ett tidigt skede. Anledningen ska ha varit att de inte bedöms vara tillräckligt bra defensivt.”
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Så tänkte man också förra året när Olofsson och Rosdahl lämnade.. men de verkar lyckas ganska bra där.
+ 1
Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Ingen dålig skadelista ni har idag:
Följande spelare är indisponibla:
3 Jens Westin (skada, långtid)
6 Mikael Wikstrand (skada, långtid)
8 Anton Berglund (skada, långtid)
18 Remi Elie (skada, långtid)
22 Per Åslund (skada, vecka-för-vecka)
41 Henrik Björklund (skada, långtid)
59 Linus Johansson (sjuk, dag-för-dag)
81 Theodor Lennström (skada, dag-för-dag)
Följande spelare är indisponibla:
3 Jens Westin (skada, långtid)
6 Mikael Wikstrand (skada, långtid)
8 Anton Berglund (skada, långtid)
18 Remi Elie (skada, långtid)
22 Per Åslund (skada, vecka-för-vecka)
41 Henrik Björklund (skada, långtid)
59 Linus Johansson (sjuk, dag-för-dag)
81 Theodor Lennström (skada, dag-för-dag)
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Måste säga att eran sportchef har lyckats med det alla andra sportchefer misslyckats med under säsong åtminstone! Gillar speciellt Lyytinen tycker han varit bra de få matcher jag sett.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bragd-Birger: Tror det är lugnt för er! Vi är inte de effektivaste laget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Är ju inte direkt en random person utan en ganska stor reporter?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Kolla Twitter länken kanske en idé!
Här en till twitter.com/mattiaasp7/status/1625525159804170243?cxt=HHwWhsCzuaehg48tAAAA
Här en till twitter.com/mattiaasp7/status/1625525159804170243?cxt=HHwWhsCzuaehg48tAAAA
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ni verkar ha varit på en KHL back men fick nobben: twitter.com/robinlindgreen/status/1625526099298983936?cxt=HHwWgIC9nf_Xg48tAAAA
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Elliot12: Mål och assister från 21/22 och hittills under 22/33 från Zdrahal m.youtube.com/watch?v=IGlTTPiJVho
+ 1
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Klar för nästa säsong www.eliteprospects.com/player/101252/patrik-zdrahal
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tror sista kvalplatsen står mellan oss.. HV71 har agerat och löst sina värsta problem.. Våra sportchefer i Luleå sover fortfarande och ansåg Komarov och Kempe som goda ersätter till Omark och Andreasson så står nog mellan oss nu.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Säkert jättebra kapten men tappat mycket. Slarvar, långsammare, till exempel -14 i +- statistiken medan en sån Själin +2, Engsund +12. Spelar PP men skjuter mest i plexit, gjort nåt mål, håller Engsund, Honka, Andersson som bättre denna säsong.
Även Sellgren är kass (denna säsong) som bildade ett av de bästa backparen med EG för ett par år sedan.
Även Sellgren är kass (denna säsong) som bildade ett av de bästa backparen med EG för ett par år sedan.
+ 1
Föregående · 4 · Nästa
www.eliteprospects.com/player/372926/oskari-laaksonen
Laget blir allt mer komplett, just nu med alla som ryktas vara klara + under kontrakt;
Andreasson - Tyrväinen - Omark
Zdrahal - Kempe - Pasic
Lilja - Connolly - Shinnimin
Nikupeteri - Berglund - Einar
Laaksonen - Hardegård
Sellgren - Själin
Gustafsson - Jansson
Ska väll in en till back, kanske Jacob Larsson som Luleå ryktas vilja ha: www.eliteprospects.com/player/147719/jacob-larsson
Samt att Fröberg kanske stannar?