1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577864 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14

2470315 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Sputnik: man måste nog ha en fjärdecenter med. Och ta bort Lundin. Dundra in en gedigen topp 3 center. En yngre hanzl fast finsk är väl knappt spelbart?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dubbeld:
"Jag och Elmeri har en lång historia tillsammans. Vi kommer från samma stad, vi spelade ihop som juniorer och vi tränar tillsammans på somrarna."

Var är alla som klagar på inavel?!

Vakna! Kimmo inavlar oss med Finlands motsvarighet till Knutby kombinerat med Scientologerna!

/S
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Timrå Isstadion: Ahh, Großes Geld!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Noterar att Nick Halloran numer är ett "issue" även bland Modos kriminologie doktorer. Men då man redan på förhand kommer gå bet kommer visst fallet vältras över på firma Mulder/Scully istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Olle: Läste förövrigt på Twitter att nån nämnde att Jennifer skall på STs liveblogg nämnt att det förs diskussioner med Erik Andersson, vet inte om det är från idag eller tidigare. Men det kan väl inte stämma? Bör vara tack och hej där..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
bar mofftak: Kan ju också vara så att förväntningarna på EP är alldeles för höga? Tycker det är rätt befriande att konstatera att vi inte har nån ”superstar” i Timrå, poängmässigt. Men, som du är inne på, så ska vi inte sträva efter nån ”superkedja” heller. Det är kollektivet som ska göra det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Andersson: MoDoliderna ryckte ner sig..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Chrille: Modo lämnar över serieledningen för att ha mindre press på sig i slutspelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Andersson: Det gjorde inte MoDo
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Västerås ryckte upp sig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Kerstin_k: Fan vad man är överlycklig ändå att alla här inne (ink. mig själv) har exakt 0 att säga till om i verkligheten. Tåls att vara tacksam över ibland.

Med det sagt så är ju detta ett rätt bra och viktigt forum att få skaka av sig frustration och lufta tankar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Zoogin62: jag skulle vilja se vad man får i odds på den!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dubbeld: Det är svårt det där. Jag tror att han själv är mycket medveten om problemet men att han har svårt att få till den förändring som behövs själv.

Det är nog inte riktigt så enkelt som att det räcker att jobba hårdare för att lösa problemet. Jag är övertygad om att ett byta av omgivning skulle göra honom gott, han har ingen speciell koppling till Dahlén mer än att båda är väldigt duktiga hockeyspelare. Det enda skälet att de egentligen spelar tillsammans är att vi desperat försöker få en kedja som marknadsavdelningen satte ihop till första matchen att fungera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Edfeldt i första backpar i Östersund!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Kerstin_k: Tror starkt på att om EP blir nertagen några kedjor eller satt på bänken så hade de gjort honom nytta, han måste förstå att man inte kan åka runt med samma negativa attityd på isen match efter match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: Jag hade älskat en tränare - och gärna sportchef - som agerar i realtid till det som skrivs här inne. Fatta vilken rock n' roll det hade blivit på bänken!

"Sparka Ante"
"Walli i första kedjan plz"
"Sälj Lundin till Ha"
"Alvarez är kung! Spela mer!"
"Värva in spets"
"Ep och Dahlén borde fan bänkas"
"Bygg en staty av Ante"
"Dahlén för prez! Spela han jämt!"
"Sälj alla jävla hemvändare"
"Kasta om i kedjorna!"

Bragd-Birger: Tänker att Timrå trots allt (och framför allt trots förlusten igår) legat topp-6 större delen av säsongen av en anledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Zoogin62: Nja, kanske inte säker, men borde ge bra odds!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Tom Topp: "nu vill jag se tre raka vinster! Då kan jag känna mig lugn sen!"

Ja, man kanske ska spela på oddset, bör vara en säker "cash in"!🤘
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
kulltorp: Freddans coaching förra säsongen fick en att slå av TVn direkt. "Vi ligger under med 2-5 äsch vi tar ut målvakten när vi knappt kan hålla i puck."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JonteD: Jag tror inte på honom. Däremot tror jag att Moras tränare, klar för Örebro, kan vara ett fynd.
Sen har alla tränare bra och dåliga sidor. Jag vill inte alls byta ut Ante. Men ibland ser man saker som kanske påverkas av de mindre bra delarna i ledarskapet.
Coachningen var ju ett genomgående problem med Freddan vid rodret. Jag minns att jag brann av när bla Boyce och Berglund skulle vara inne sista 3 när vi tagit ut målisen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JonteD: Men på väg till Tyskland tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bragd-Birger: Både du o Kulltorp har mycket bra åsikter om vår tränare men om jag fick bestämma då skulle Timrå värva örets tränare han tror jag stenhårt på,sympatisk,taktisk och får nästan alltid utdelning på sin coaching!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Hur mycket tror ni spelarna själva kommer med förslag till Ante? Det vore ju ovärderligt om man som tränare inte riktigt ser vad som pågår än om random hockeysnack eller journalist påpekar samma sak. Tror ni Dahlén och Pettersson tänker att de kanske skulle vilja prova spela med andra, eller tror ni de tänker som Ante(antar jag) att "det lossnar snart"?

Som jag sagt tidigare kanske inte förstalinan var menad för varandra bara, behöver inte vara att någon är dålig för den skull. EP och Dahlén har begränsad nytta av varandra som jag ser det och har väl egentligen inte under hela säsongen haft någon bländande kemi.

Dahlén tror jag kan spela lite var stans, samma med EP. Men man måste lyfta upp Hartmann och Walli, de gjorde riktigt bra insats senast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
sargad: Skillnaden är att han aldrig skulle ändra 1:a och 2:a kedjan, kanske han på sin höjd skulle kunna ändra skifta någon emellan kedjorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dubbeld: Time-out i sig tycker jag är sekundärt mot att kunna coacha laget aktivt. När 1/2- kedjorna bevisat sig vara urkopplade och visat formsvackstendens i 2 perioder och gubbarna o 3/4 visar gott gry så bör man kunna justera speltid i 3e perren. Tror det kallas coaching ;-)
Ante & Co visade ju mot Brynäs att de kunde vara aktiva och vilade en för dagen usel 3e formation för några veckor sedan. Lite mer sådant, tack.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Ma69us: Ja ST skulle gott kunna ställa lite mer kritiska frågor i a f. Kanske är lite svårt ibland som lokal reporter, då jag kan tänka mig att de får ut mer om de håller sig väl med tränare, spelare och sportchefer etc.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: Inget krav på tränarbyte eller att han ska lyssna på oss randomsnubbar. Däremot tycker jag nånstans att som supporter och betalande åskådare bör man få reda på hur han tänker. Det finns olika sätt att förlora på. Sättet att förlora på igår är inte ok, och då ska man som elittränare kunna ta obekväma frågor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: Helt rätt, klaga är ju det vi gör bäst och det ska ingen ta ifrån oss B)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Dubbeld: ja å när den gubbtjuriga tränarjäveln inte gör som vi vill så upplevs han som extra envis.
Men om vi vänder på det så tror jag inte det skulle vara så lyckat med en tränare som bara lyssnade på vad random snubbar på detta forum vill.

Fast vårat jobb som random snubbar på ett jävla forum måste ju primärt vara att klaga. Är det så att laget vinner kan vi väl tjoa och ryggdunka lite också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Ma69us: Jaa journalister på ST har tendensen att undvika dem "riktiga" frågorna. Tror jag har sett minst 12 olika personer i ST livechatten under matcherna som ber om att få timeout frågan ut på bordet igen och får alltid som svar "Det ska vi kika på!" sen händer det inget mer efter det.

Sen så hjälper det inte när Ante är så jävulskt gubbtjurig över sina val att han inte tänker pudla.

Bilden är tagen från STs intervju efter Frölunda matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Mod1n: Kan vara så illa men då kanske man måste ändra om litegrann i formationerna på ST också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Ma69us: problemet är att st journalister är totalt usla gällande sitt hockeykunnande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: man måste ju erkänna att det är kul med en så levande tabell. Kan gå hur som helst i slutspelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Tom Topp: Tycker ST är väldigt mjuka och mesiga med sina frågor! Om det ser ut som det gjorde igår så måste det komma lite mer ”obekväma” frågeställningar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Andersson: spelar vi som igår då är det noll chans!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Tom Topp: Oddset att vi vinner dom tre närmaste är nog tyvärr högt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
JanneH: nu vill jag se tre raka vinster! Då kan jag känna mig lugn sen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
kulltorp: ja att vi har allt i egna händer för att gå till slutspel är ju egentligen bara det helt sjukt kul. Normalt denna tiden på året brukar vi vara beroende av andras resultat för att slippa kval.

Vi får hoppas detta var en engångsföreteelse och att att Öret får betala för detta. Bortamatch dessutom, så slipper grabbarna pressen av att please'a hemmapubliken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Från ST intervjun med vår nya 2a målis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nooky: Japp 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Synct: Är i totalchock, att Kapanen valt att sätta upp en Finne som tredjemålis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nooky: Va!? Är han Finne!?!??!!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
vet inte om det har luftats här men Kari Piiroinen från Mora är eran namngivna 3a?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
”Jag är så besviken på Timrå!”
”Dä ä sant dä!”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Synct: Enig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
eltifoso: Åttondelsfinal heter det när det är 16 lag, skevt om det är så. Aja skitsamma vad det heter, jag kommer få slutspelskänsla då vi är i en kvartsfinal!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nooky: PlayIn har det väl inte hetat på år?
Är ju åttondelsfinal och räknas in i slutspelet, vilket är bra för spelarnas stats i före detta play in blev ju liksom varken eller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Zäta75: Fast ni kan också vinna 5 raka och denna match emot oss blev ett wake up call för erat lag eller hur?

att alla ska stämpla in varje dag, för vart var EP,Lander,Dahlen igår?

sen bort med EP från första kedjan och in med Kung Walli där
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nooky: Play-in är ju som ett kval till slutspelet. Tror ingen som åkt ur Play-in känt säsongen efter "Aja, ifjol tog vi ju oss iaf till slutspel" Så hade inte jag känt om vi åker i Play-in iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Nooky: Det är långtifrån klart att vi klarar slutspel. Vi kan mycket väl förlora 5 raka nu och då är det kört.
Låst ämne

2470315 · »