Historik
Föregående · 3 · Nästa
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: mobile.twitter.com/69Abris/status/1338826299398352896
+ 2
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Kan eventuellt vara så att polisen upprättade en anmälan på egen begäran efter att dom fick nys på avsnittet. För såhär kommenterade polisen i en utav artiklarna. "Tidigare under slutspelet har också Björklövensupportrar uttryckt sig hotfullt i en egen kanal om Timrås tränare Fredrik Andersson. Ordvalen är allvarliga, vilket även Shari Tingman har fått kännedom om. Tingman berättar att det även här kan bli tal om en polisanmälan."
+ 5
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Frebog:
Lennart Holmlund skriver bland annat såhär i VK
"Det dök upp en hel del maskerade personer som var på väg mot bussen men bussen var vänd åt rätt håll och kunde köra iväg. Tidigare har det hänt att deras supportrar gav sig på Kristianstads buss och slog söder den när man kastade sten på den"
Är väl inte bekräftat att det var Timrå supportrar som kastade någon sten.????
Han hade ju kunnat skriva att det hände i samband med en match.
Och på han låter det ju som att maskerade personer jagade bussen men den han åka iväg.
blogg.vk.se/lennart-holmlund-kommunalrad/
Lennart Holmlund skriver bland annat såhär i VK
"Det dök upp en hel del maskerade personer som var på väg mot bussen men bussen var vänd åt rätt håll och kunde köra iväg. Tidigare har det hänt att deras supportrar gav sig på Kristianstads buss och slog söder den när man kastade sten på den"
Är väl inte bekräftat att det var Timrå supportrar som kastade någon sten.????
Han hade ju kunnat skriva att det hände i samband med en match.
Och på han låter det ju som att maskerade personer jagade bussen men den han åka iväg.
blogg.vk.se/lennart-holmlund-kommunalrad/
+ 8
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Även Löven verkar ha lagt ut ett liknande inlägg som Timrå
www.bjorkloven.com/artikel/fw3naknrh-2e4ad/baste-supporter
www.bjorkloven.com/artikel/fw3naknrh-2e4ad/baste-supporter
+ 4
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
TIK1928: Håller med tror tror också dom skulle bli rejält skärrade, speciellt med tanke på att han ägnade en väldigt en väldigt lång tid till att berätta hur mycket han hatade Freddan innan han tillsist sa att han skulle mörda honom och beställa ett mord på honom.
+ 5
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
En sammanfattning av vad jag hörde i Podden. Absolut inget jag står bakom men bara så att den som inte har möjlighet att lyssna eller hittar också kan få läsa vad det pratas om.
Den där j*vla muppen den där j*vla muppen i Timrås bås kan dra åt helvete. Han kan dra åt helvete direkt. Vilken j*vla f*tta. Oj förlåt så får jag inte säga. Så får jag inte säga. Förlåt det var inte meningen. Vilken j*vla idiot han är. Jag har sett han i dom j*vla matcherna ska han stå där och gapa med sin j*vla trut. Jag blir fan galen på karln, jag blir galen på karln.
Näe men jag avskyr han så mycket. Jag gör verkligen det. Jag tycker han är så j*vla dryg alltså.
Jag har ju sett på han dom här matcherna mot Västervik, alltså jag vill mörda han. Jag vill mörda han för har är så j*vla dryg. Han är så j*vla dryg Tänk dig att den här j*vla idioten ska möta oss. Åhh fy f*n jag blir galen.
#"Poddkollega"#
"Tänk att få se han fira ett SHL avancemang i direktsändning."
Då beställer jag ett mord
Den där j*vla muppen den där j*vla muppen i Timrås bås kan dra åt helvete. Han kan dra åt helvete direkt. Vilken j*vla f*tta. Oj förlåt så får jag inte säga. Så får jag inte säga. Förlåt det var inte meningen. Vilken j*vla idiot han är. Jag har sett han i dom j*vla matcherna ska han stå där och gapa med sin j*vla trut. Jag blir fan galen på karln, jag blir galen på karln.
Näe men jag avskyr han så mycket. Jag gör verkligen det. Jag tycker han är så j*vla dryg alltså.
Jag har ju sett på han dom här matcherna mot Västervik, alltså jag vill mörda han. Jag vill mörda han för har är så j*vla dryg. Han är så j*vla dryg Tänk dig att den här j*vla idioten ska möta oss. Åhh fy f*n jag blir galen.
#"Poddkollega"#
"Tänk att få se han fira ett SHL avancemang i direktsändning."
Då beställer jag ett mord
+ 3
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Frebog:
Råkade skriva ihop det där jag såg på twittermen den första Löven supporten skrev såhär:
"Att Dahlén insinuerar att Rahimis tackling var medveten för att skada är skrattretande. Hade det varit medmedvetet så hade inte Hartmann legat på båren., "
Det var så den andre Björklöven supporten svarade:
"Nä då hade han legat i en kista ..."
Råkade skriva ihop det där jag såg på twittermen den första Löven supporten skrev såhär:
"Att Dahlén insinuerar att Rahimis tackling var medveten för att skada är skrattretande. Hade det varit medmedvetet så hade inte Hartmann legat på båren., "
Det var så den andre Björklöven supporten svarade:
"Nä då hade han legat i en kista ..."
+ 1
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
John V:
Löven supporter på twitter Att Dahlén insinuerar att Rahimis tackling var medveten för att skada är skrattretande. Hade det varit medmedvetet så hade inte Hartmann legat på båren.
Löven supporter svarar: Nä då hade han legat i en kista ...
Löven supporter på twitter Att Dahlén insinuerar att Rahimis tackling var medveten för att skada är skrattretande. Hade det varit medmedvetet så hade inte Hartmann legat på båren.
Löven supporter svarar: Nä då hade han legat i en kista ...
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Halloj: Han kanske kände att valet stod mellan att spela i Sverige eller spela mestadels i AHL och tyckte att det var bäst för hans utveckling och stanna kvar i Sverige. Och då valde han med hjärtat och så blev det Timrå.
Sen kanske han känner att det här valet kommer att göra honom till en bättre spelare i längden.
Titta på t.ex Calle Söderberg
Jag tror Victor Hedman har ett stort klubbhjärta för Modo. Men jag känner inget behov av att mäta dom med varandra.
Tror du att Jonathan hade spelat i Timrå om han inte haft ett enormt klubbhjärta?
Sen kanske han känner att det här valet kommer att göra honom till en bättre spelare i längden.
Titta på t.ex Calle Söderberg
Jag tror Victor Hedman har ett stort klubbhjärta för Modo. Men jag känner inget behov av att mäta dom med varandra.
Tror du att Jonathan hade spelat i Timrå om han inte haft ett enormt klubbhjärta?
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
sansib: Ser du inte någon skillnad på att dra på sig avstängningar när man ligger under med 5-0 inför 3:e. Och att det blir några situationer under en jämn match.
Visst Wallis var inte snygg men känns mer som att han agerade klumpigt i en situation och han tog sitt straff efteråt och erkände att det blev fel.
Ingen vill ju ha fula tacklingar och att någon blir skadad, men det händer i vissa matcher ändå. Men klart man blir misstänksam och anar ugglor i mossen när ett lag drar på sig 2 matchstraff sista 20 i en match man går in med 0-5 inför 3 tredje.
Visst Wallis var inte snygg men känns mer som att han agerade klumpigt i en situation och han tog sitt straff efteråt och erkände att det blev fel.
Ingen vill ju ha fula tacklingar och att någon blir skadad, men det händer i vissa matcher ändå. Men klart man blir misstänksam och anar ugglor i mossen när ett lag drar på sig 2 matchstraff sista 20 i en match man går in med 0-5 inför 3 tredje.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Ja det har du rätt i men med deras självinsikt så var deras slutsats att Wallis var mycket fulare.
Men när man kolla på Wallson förstår kan man förstå vad dom får allt ifrån. Han bygger ju bara på deras enögdhet
Men när man kolla på Wallson förstår kan man förstå vad dom får allt ifrån. Han bygger ju bara på deras enögdhet
+ 2
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Ser att folk på Twitter med Löven sympatier skriver att Walli ska ha åt runt och jagat huvuden igår. Jo tjena.
Så säger dom bara för att dom skämms över sitt egna lag.
Och att folk jämför Rahimis tackling med Wallis från efter jul.
Ganska stor skillnad på att gå in för att skada i en redan avgjord match
Så säger dom bara för att dom skämms över sitt egna lag.
Och att folk jämför Rahimis tackling med Wallis från efter jul.
Ganska stor skillnad på att gå in för att skada i en redan avgjord match
+ 13
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Midsommarfirande i Umeå, när dom dansar kring midsommarstången.
Motståndarna ska skadad lämna isen
Motståndarna ska skadad lämna isen
Ja vad gör Björklöven när man ligger under med feeem mååål?
Ja man skadar och man slår, så får vi lov så får vi lov att sjunga björklövens visa.
Motståndarna ska skadad lämna isen
Motståndarna ska skadad lämna isen
Vad gör Wallson när man ligger under med fem mål
Jo han eldar och mannar på
Med skadade motståndare som ända mål, så får vi lov så får vi lov att sjunga Wallsons visa
Motståndarna ska skadad lämna isen motståndarna ska skadad lämna isen
Vad gör Rahimi när han ligger under med feem mååål.
Ja han spelar ovårdat
Och hittar någon att ge sig på
Motståndarna ska skadad lämna isen motståndarna ska skadad lämna
Ja få vi lov ja få vi lov att sjunga Wallsons visa.
Ja vad gör Wallson efteråt?
Jo han spelar oförstående
Och låtsas inte förstå
Motståndarna ska skadad lämna isen
Motståndarna ska skadad lämna isen
Ja vad gör Björklöven när man ligger under med feeem mååål?
Ja man skadar och man slår, så får vi lov så får vi lov att sjunga björklövens visa.
Motståndarna ska skadad lämna isen
Motståndarna ska skadad lämna isen
Vad gör Wallson när man ligger under med fem mål
Jo han eldar och mannar på
Med skadade motståndare som ända mål, så får vi lov så får vi lov att sjunga Wallsons visa
Motståndarna ska skadad lämna isen motståndarna ska skadad lämna isen
Vad gör Rahimi när han ligger under med feem mååål.
Ja han spelar ovårdat
Och hittar någon att ge sig på
Motståndarna ska skadad lämna isen motståndarna ska skadad lämna
Ja få vi lov ja få vi lov att sjunga Wallsons visa.
Ja vad gör Wallson efteråt?
Jo han spelar oförstående
Och låtsas inte förstå
+ 5
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Satt och tänkte att det var riktigt bra att Freddan gav mer istid åt fjärde och att vi gick på lite fler forwards.
Tyvärr verkar Wallson gjort samma analys.
Investera inför kommande matcher fick genast ett nytt ansikte.
Tyvärr verkar Wallson gjort samma analys.
Investera inför kommande matcher fick genast ett nytt ansikte.
+ 2
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Känns som att kommentatorerna bara vifta bort den tidiga avblåsningnen innan Lundin tryckte in returen. Hade det varit Löven som fått det bortdömt så hade det nog stötts och blötts enda in i absurdum
+ 4
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Plocka fram en riktigt krigarinsats nu. Inga krusiduller, kör från start bara.
Testar en annan Timrå tröja idag, måtte det hjälpa.
Testar en annan Timrå tröja idag, måtte det hjälpa.
+ 4
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Såhär tycker jag man bör ställa upp Forwards linorna imorgon.
Dahlen Lundin Lööke
Första får vara intakt.
Lodin Olofsson Walli-Walterholm
Tyckte den fungerade bra mot Björklöven borta i back to back mötet där. Även om det skulle innebära att flytta in Olofsson från sin kant igen.
Hartmann Blomqvist Liljewall
Känns som en riktig slutspelskedja som är riktigt tung och och möta. Som även kan göra poäng
Boyce Madsen Lindholm/Reinhart
Dessa borde kunna gå in och vara jobbiga att möta och bidra med nöta motståndet.
Dahlen Lundin Lööke
Första får vara intakt.
Lodin Olofsson Walli-Walterholm
Tyckte den fungerade bra mot Björklöven borta i back to back mötet där. Även om det skulle innebära att flytta in Olofsson från sin kant igen.
Hartmann Blomqvist Liljewall
Känns som en riktig slutspelskedja som är riktigt tung och och möta. Som även kan göra poäng
Boyce Madsen Lindholm/Reinhart
Dessa borde kunna gå in och vara jobbiga att möta och bidra med nöta motståndet.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
{297}: Lite som läget mot Oskarshamn när det surrades om att vi skulle ha ett väldigt bra lag till nästkommande säsong...
Aldrig att man tänkte att Wedin skulle vara tillgänglig nu när han skrev på ett 3 års kontrakt för HV i sommras.
Aldrig att man tänkte att Wedin skulle vara tillgänglig nu när han skrev på ett 3 års kontrakt för HV i sommras.
Timrå IK > Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hartmann och Liljewall borde älska dessa matcher, det är nu dom är som bäst. Må dessa herrar krypa in under skinnet på Lövenspelarna
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Detta är det värsta jag sett sedan Johan Backlund blev överkörd x2 mot Hv71.
Hoppas Bergman får förklara sig i studion efter matchen.
Hoppas Bergman får förklara sig i studion efter matchen.
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Nu kan det nog bli en del PPn för BIK. Det vill säga om dom inte får in ett par puckar så att dom har möjlighet att vända
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{297}: Ja även SMS:t som det pratades så mycket om var ju också ganska märkligt. Enligt Hans Abrahamsson så var det inte ett felslaget nummer
mobile.twitter.com/69Abris/status/1338826299398352896
mobile.twitter.com/69Abris/status/1338826299398352896
+ 1
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Va??????? är domarna rädd att Hellström ska duscha upp allt varmvatten för domarna eller.
All kraft mot huvudet...
All kraft mot huvudet...
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Det förstod man, lång videobedömning och svårt att bedöma = Bedöm alltid till Björklövens fördel
+ 11
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Är ändå riktigt nöjd med 4-2 i matcher mot Västervik. Serefemman med seriens bästa målvakt. Och av det jag såg mellan VVIK och SSK så var VVIK det bättre laget och vann fullt rättvist. Så det var inte direkt som att vi fick ett lag som haft medstuds och skrällt sig vidare till en semi.
Sen har ju Västervik inte samma resurser som oss men det är heller inga duvungar dom har I laget. För att nämna några meriter t.ex Bröderna Jones, Buddish, Gropp och Kapla har ju spelat i AHL flera säsonger och har tilsammans väldigt många AHL matcher under bältet. Utöver det har t.ex både Kapla och en utav bröderna bus testat på NHL spel samt att Buddish spelat 4 säsonger i Liiga.
Så somsagt egentligen inte så konstigt att vi fick slita ont för att ta oss vidare.
Nu är det bara att slicka såren och göra oss redo för söndagen.
Sen har ju Västervik inte samma resurser som oss men det är heller inga duvungar dom har I laget. För att nämna några meriter t.ex Bröderna Jones, Buddish, Gropp och Kapla har ju spelat i AHL flera säsonger och har tilsammans väldigt många AHL matcher under bältet. Utöver det har t.ex både Kapla och en utav bröderna bus testat på NHL spel samt att Buddish spelat 4 säsonger i Liiga.
Så somsagt egentligen inte så konstigt att vi fick slita ont för att ta oss vidare.
Nu är det bara att slicka såren och göra oss redo för söndagen.
+ 9
Timrå IK > Sv: Slutspel 2021
Vilken avslutning i Hudikmatchen. Då HHC avgjorde mot Östersund via Christoffer Jansson I 6e övertidsoerioden. Sedan hoppar Lucas Sandström in till en ensam spelare i hudikbåset och börjar slå honom. Till och med materiare och tränare i Hudik går in och brottar ber Sandström.
Detta skedde ett bra tag efter matchens slut ä, snacka om känslor i den matchen
Detta skedde ett bra tag efter matchens slut ä, snacka om känslor i den matchen
+ 8
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Vad är det för restaurang i Umeå? Matro verkar inte vara nyckelord där i allafall. Folk viftar ju med flaggor inne på restaurangen och frågan är om det var maten dom buade åt precis.
+ 1
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
ionloo: Sen att dom otaliga gånger skulle påtala att Västervik spelarna var så tuffa att dom minsann spela skadade hela bunten. Tror inte direkt att det är unikt i Västervik att man spelar med lite skavanker under slutspelet.
+ 4
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Undra hur många gånger Luckner pratat om vilket krigarlag Västervik är och.
Dom går säkert inte till tandläkaren och plockar ut tänderna heller dom sliter nog bara ut dom mellan byterna och hoppar ut och kör igen.
Jones gick väl i Onsdags in och sydde sin haka själv med ett par gamla skridskosnören innan han gick ut på isen och krigade igen.
Dom går säkert inte till tandläkaren och plockar ut tänderna heller dom sliter nog bara ut dom mellan byterna och hoppar ut och kör igen.
Jones gick väl i Onsdags in och sydde sin haka själv med ett par gamla skridskosnören innan han gick ut på isen och krigade igen.
+ 9
Timrå IK > Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Spela Reinhart mer han smäller på i det fysiska spelet
+ 3
Timrå IK > Sv: Kvartsfinal 2021 Timrå IK - AIK
Dom hade icke scoutat PW, och nu är han live på CMore
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2021-03-14
TiKTenkrat: Hockeyettan kommer spela en play off serie (play in, åttondel, kvartsfinal) tills att det återstår 4 lag. Väl där kommer man att spela en kvalserie på dom 4a lagen där man möts 2 ggr var. Vinnaren går upp.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2021-03-14
roger_sundsvall: tror vi väljer vinnaren mellan Almtuna och Västerås
+ 4
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
{9037}: 67 poäng har han, måste alltså ha 13 poäng till.
+ 1
Föregående · 3 · Nästa