1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581151 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26

2157117 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
kulltorp: Klubben hade en långsiktig plan. Den stavades Hellkvist. Att sedan tvingas genomlida en påtvingad nedmontering på grund av yttre omständigheter är svårt att smälta. Det värsta är att tvingas inse att förutsättningarna till att ta revanch inte existerar trots enorm vilja. Jag önskar ingen annan klubb detta scenario.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
söder över: Det ni ska vara extra stolta över är bredden. Ni har en lägstanivå som jag aldrig sett i Allsvenskan. Spets har många lag haft, men att kunna fördela produktionen på det sätt ni gjort är imponerande och något man går och drömmer om som Modoit. Ska bli riktigt spännande att se hur er trupp reagerar i skarpt läge. Enda hoten som jag ser är någon form av AIK-kollaps (ej troligt), corona eller skador. Lycka till i slutspelet.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Jag tror att Modo måste försöka se saker på lite längre sikt. Det går inte att hela tiden satsa fullt ut för att gå upp till SHL direkt. Lex Leksand.
Det sätter för stor press på alla i och runt laget, och det kostar mkt pengar.
Sätt istället, som du säger, en långsiktig plan så man kan bygga i lugn och ro med ngt trovärdigt.

Det känns fortfarande som att Modo brottas med en självbild som inte ger ngt positivt tillbaka. Jag tycker att man sakta börja vända där dock, men det sitter i tjära.

Om Modo kan landa, sätta långsiktigt mål, och iom det få föreningen att slappna av, så kommer man snart att vara tillbaka i SHL.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Kerstin_k: Hehe visst fan hade han kunnat hejdat sig lite på den fronten men det kanske är lite mode att göra en lång historia kort däruppe, vad vet väl jag.

Medans man ändå är här å drar ner stämningen; och med risk för att dra på sig DieJonte’s vrede,
har Dahlén vunnit nån närkamp i år?
Är det järnskakningarna som fortfarande spökar måhända?
En gång på förr i tiden var han faktiskt ganska bra i kampsituationer.

Sedan funderar jag på om inte Olofsson ska överväga att byta slipning på grillorna till mer åkyta alternativt börja titta på varför han hamnar på arslet så oerhört mycket.
Jag tillhör inte ”Jacob af GuldenGaller er semst” klubben men han har nåt konstigt bekymmer med balansen.

Slutligen; FreddAnte om ni läser detta; jag vet att ni inte vill öva uppställt anfallsspel men sno några varianter av typ Börkölen 19/20 så vi får liiiite fler vapen mot motståndare som konsekvent spelar disciplinerat centralt.

Slutligen 2: Får samma känsla runt WeirKaroochi som när Caslava anslöt.

Slutligen 3:
Tänk till lite extra gällande matchandet av målisarna här på slutet.

Hejdå
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Tycker att ni borde ta in Karlin. Efter att ha sett Sundqvist intervju igår är det tydligt att han vet att det inte blir något slutspel. Samt att ledningen inte förväntar sig det.

När han var i Brynäs föll han hårt under prestationspressen. För att jämföra gjorde Sam Hallam det mycket bättre i samma utsatta läge.

Sundqvist passar bäst att träna underdogs utan förväntningar, typ Tingsryd. MODO kommer inte vara förväntanslöst nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
palleparling: Folk i vår bok är övertygade om att Peters hade haft mycket bättre stats än Johansson om han hade lirat hos er. Jag är inte övertygad...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hassan: var inte bara härinne, även en admin i en av facebookgrupperna sågade Johansson totalt innan säsongen. Då han "bara var andra målvakt i SHL" Har försökt försvara detta 63841640 gånger utan resultat. Han var andra målvakt bakom monstret i LHC, och då ändå fått stå 20 matcher, med okej siffror i ett lag med väldigt dåligt försvar, det är väldigt bra! Hoppas alla som sågade detta innan säsongen sitter tysta nu, fantastiskt bra målvakt har vi, tror dessutom han blir ännu bättre när det hettar till mer!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
El Maco: Var ju nån härinne förut som gick på som bara den om att JJ hade för låg procent....
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Jacob Johansson efter kvällens match: bäst SVS, bäst GAA, flest nollor, flest spelade minuter och högst segerprocent. Ohre bara nio matcher men nästan identisk statistik.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Vicken start på helgen!
Kvällen fortsätter i ett rus å i väntan på nästa match så ä man i ett rus...
Cindy Peters å Lönnå på Grammofonen ä mumma för ett stort Timråhjärta!
Ikväll gråt ja av glädje för rabbuslingarnas skull...
Ja släng av mig allt ja ha....Dä ä vår...
Vi ska tä SHL igen....å vi få vara mä tåge igen!
Nu spänn vi pilbågen tä nästa match....
Fästen ta aldrig slut...
Dän har bar börjat...
Låt dä rinna lätt ikväll...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Dahlén må vara den ende från Timrå som platsar i SHL. Men Wennerholms krönikörbild på AB platsar utan tvekan i kategorin "Det glada 00-talet".
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
TIK-Lund: Visst: det var en bra och ödmjuk analys av honom. Absolut. Men, ärligt: hade det inte räckt att han drog den en gång? Hur många gånger hann han säga "sargat lag"? Tusen?

Men det verkar vara så där uppe: man vill dra ut på sina 15 minutes of Fame så länge det bara går. Lex Sture.

Matchen var, som Rytter (tror jag) sa, toppen mot botten. Klassiskt. Modo gjorde det bra ända tills dom glömde bort att göra det bra i en nanosekund. Sedan var det kört. Vi känner ju igen känslan från vår senaste sejour i SHL. Många matcher var vi med bra i och sedan glömde Svedberg bort att plocken är till för att stoppa puckar. Vips: en hedersam förlust. Lite så var det för Modo ikväll.

Vill förövrigt också flika in och poängtera att Rytter är en Modoit som mer än gärna får skriva här inne. Nyanserat, konstruktivt och insatt. Bidrar helt enkelt till diskussionen.

Nåväl, fredag och vinst - kan inte bli så mycket bättre ändå! Trevlig helg!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
73Sjöbba: å samtidigt , dessutom
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
mikenomad: Timråvinst och Modoförlust, är det fredagskväll redan?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Spock: så jävla sant spelar ingen roll vilken förening man är från , det är ett skämt
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hassan:

Jag noggrannhet i tränar rekryteringen är nog 1,2,3 på min lista.

Ser att många några i vår bok vill in med horsky t.ex för mig är detta också en chansning, vad har han gjort annat än blivit hypad av sanny och mrmadhawk?

Nej jag tar gärna ett tråkigt namn, Sundkvist kan t.ex få fortsätta för att bygga grunden till ett lag som kan utmana om slutspel och sätta defensiven och byggett stabilt lag, vi börjar där sedan kan man ta in en ny tränare om några år som kan bygga vidare på detta.

Lite som företag gör med en vd, det är ju inte ovanligt att man byter ut denna för att företaget går in i en ny fas eller ska utvecklas åt ett visst håll, men den tidigare vd:ns arv lever vidare i företaget om denna lyckats sätta en kultur.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Alltid kul att slå MoDo.
Seriesegern säkrades.
Höll med Sundqvist till 100%, mycket bra och samlad analys av en tränare i ett jävla skitläge direkt efter en förlust mot ärkerivalen, respekt.

Men det enda jag tar med mig från ikväll är att Freddan efter matchen bekräftade att man skulle börja de ner intensiteten på träning.
Som jag väntat på ett förtydligande gällande ovanstående...
Känns bra detta gömmor och göbbs.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
innekillenskomp: De e bara så att jag står Jonte väldigt, väldigt nära de e därför jag reagerar så kraftigt på deras skitsnack om honom!! F,låt men kan inte hålla mig!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Som att sparka tränare i parti och minut, det tror jag ni ska försöka undvika.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Något som måste rivas och göras om från grunden är Disciplinnämnden!

Den är korrupt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Analytiskt o bra svar. Önskar att jag själv vore så ibland.
Jag har mer en subtil reptilhjärna. 😅
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0:

Visst är det så, det var mer ett exempel på att man inte behöver riva huset för alla problem det har, vissa fel går att reparera.

Sitter inte på facit utan jag gissar bara, annars hade jag nog jobbat inom en framgångsrik klubb.

Tror tyvärr många har en övertro kring att man alltid måste börja om från börja och på nytt. De riktigt framgångsrika som bedriver förbättringsarbete lyckas ju identifiera vilka punkter man måsta börja med att fixa och vilka man tar i nästa steg osv och lägger en flerårsplan. Man river sällan ner allt och börjar om från grunden, då även det är en chansning och risk.

Till nästa år vill jag främst se att man lägger en flerårsplan, ingen i föreningen ska prata utåt om uppflyttning. Man ska sikta mot slutspel som första delmål.

Sedan hoppas jag man gör en analys av året och lär sig av felen och har en plan hur man ska förbättra sig kontinuerligt år för år. Där kan några av exemplen jag gav vara sådana punkter för att bli bättre/stabilare.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Ok du har en poäng där men jag tycker fortfarande att de vissa av modo fans säger om Jonte är rent jävligt dåligt uttryckt! Så ere!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: nej, men nästan alla är kort. Den var låg. Läggdags
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: Klart dom är. Få lag har en sådan fin människa, spelare och ambassadör i sina lag.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD:

Jag såg en kines som stal en cykel en gång, är alla kineser tjuvar då?

Du vet vad dra alla över en kam betyder va?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: ja det tror jag. Absolut! Alla lag vill ha en Jonte i laget och när han dominerar så blir han ett enkelt byte för motståndarsupportrar att spy galla över. Men det är bara galla, inte värre än så.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: En viss skillnad på att åka ur SHL o att ständigt bli sämre i HA.
Vi bytte tex till Torines som verkligen varit ett lyft. Nubben kan inte jämföras med Glader då han har varit med sen stenåldern o där är han den heliga graalen... typ
I övrigt håller jag nog med dig...
Glader kan nog kanske ha lärt sig. Er VD kanske är rätt kille... alla har kollen typ. Det får nog tiden utvisa men inte skulle jag ha en lugn sommar direkt.
Vi har definitivt inte varit lugna tidigare men nu har vi ett tydligt mål o en tydlig agenda:
Äventyra aldrig Timrå IK: s framtid en gång till!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Jag har aldrig hånat elr sagt någe dumt om en enskild spelare i deras lag någonsin men varför ger dom sig på Jonte ??? Avundsjuka eller!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: har personligen träffat Widebro vid flera tillfällen och jämför man honom med många på VD-position i bolag av liknande storlek så kan man ganska snabbt konstatera att han är en ödmjuk person, han har båda fötterna på jorden och han är riktigt skarp.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: Det finns dryga Modoskribenter och det finns dryga Timråiter vars inlägg bara går ut på att håna Modo med. Det finns ju några Modoiter som faktiskt bidrar även i våran bok.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Ordningen återställd. Bara tikare!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
jå1: Du har en poäng där. At the end of the day är Wennerholm en crappy journalist, nåt annat tycker jag inte trots mitt lilla försvarstal
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: nä men jag håller med om att det finns många raljanta typer men just därför tycker jag man ska slå vakt om dom som faktiskt för en konstruktiv diskussion. Det gäller i båda läger tycker jag. Kolla bara i modoboken nu, efter en match som har ringa betydelse för oss så finns det ändå timråiter som känner sig nödgade att gå in där och håna. Tycker det är bedrövligt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
mikenomad: Går man efter cv borde väl PW ha en chans? Eller har alla backar i HV NHL-rutin samt vunnit Vm?😂
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Ursäkta jag pudlar!!! Men annars enligt många i Modo boken e vi inte vatten värda+att man jämför Jonte med en snutte filt+att man pratar om O'boy o bullar när han gjort många points!!!!! De gillar jag inte!! Och vilka e de som hånat Jonte?????? Jo Modo fans!!!! Inga andra fans har gjort de bara Modo fans!!!!!😈😈
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0:

Tänk att det alltid ska vara svart eller vitt. Alla verkar glömma bort förra säsongen och det vi byggde då. Även våra egna supportrar.

Gjorde ni en total renovering när ni åkte ur? Kickade ni nubben, Freddan, hela styrelsen mm. Eller lärde ni er av det som inte fungerade och förbättrande det, men behöll det som var bra?

Jag tror faktiskt det inte är så mycket som behöver ändras som du påstår.

-Vi har en jävligt bra vd som vänt ekonomin och den är bättre än i vissa shl klubbar. Ser ingen anledning till ändring.

-Sportchef, där är jag inte helt säker på att vi ska byta, Glader måste ha lärt sig enormt mycket detta år eftersom han gjort alla möjliga fel. Han verkar dock ha något då han hittat fina värvningar för t.ex tambellini, bartosak, kangasniemi, corrado, rockwood. Jag är beredd att ge honom en chans till. Han hade ju ett riktigt svårt jobb som tappade tränare och alla ledande spelare inför detta år. Kan hända att en extra roll behövs som kan agera bollplank och scouta mer.

- Det jag vill se är minskad övertro på juniorer, det håller inte att spela med 6-7 st och ge de så stora roller och mycket istid, då blir man inte stabila som lag. Värva seniora spelare istället, se t.ex vad Blomqvist, Liljewall, madsen betyder för er och er stabilitet.

-Fokusera på rätt tränare, var noga här i rekryteringen. Ingen chansning.

-Prioritera centersidan, det är de första positionerna man ska försöka fylla. Center till första och andra ska vara prio.

-Minimera chansningarna, man kan alltid chansa på någon position, men i år har det varit för mycket av det. Lånen av heppo, Kaut och Lindgren var chansningar, men 2 av dom hade man hoppats få ha kvar hela året, hade de stannat hade han kallats geni istället för att han hittade klassspelare som var kvar hela året jämfört med andra lån.

-Avvakta inte för länge för att fylla på truppen om ma märker att något saknas eller någon går sönder. Vi har ju saknat en förstacenter sedan gagnon slutade.

- Stärk målvaksparet, Peters är bra men bakom honom är det för svagt så han får inte vila som han behöver, och ingen konkurrens.

-scouta div1 och shl bättre och hitta fler spelare där som vill ha en annan roll typ som vi gjorde med Rosdahl ifjol, detta iställlet för att chansa från utlandet.

För mig är det detta man behöver jobba med. Jag tror man överdriver om man säger att man måste riva allt och börja om på helt vitt papper.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
mikenomad: jag har inte ens läst artikeln, jag bara sågar wennerholm av gammal vana. Jag erkänner det rakt av.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Frågan är snarare om Wennerholm skulle få chansen att skriva någon artikel i Kamratposten nästa år
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Olle: Fast jag tolkar det som att han enbart bedömer efter CV och att det då blir det utslaget men att han samtidigt menar att CV väldigt ofta inte är en berättelse om framtida resultat. Att han inte menar att enbart Jonte platsar i HV om man går efter hur det faktiskt ser ut här och nu
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: Wennerholm har ju alltid varit en clown men den där artikeln tar ju priset. Halva vår backbesättning skulle gå in i HV. Frågan är kanske snarare omvänd, hur många i ett uselt HV skulle platsa i vårt lag?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Timrågogogo: AIK torsken tog hårt på StockholmsGubben..
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Och wennerholm briljerar........
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Trevlig kvällsläsning.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: men herregud, visst måste det väl finnas utrymme att diskutera vår värsta (bästa?) rival i boken? Tycker vi ska ta vara på alla som vill diskutera konstruktivt eller vill du byta ut modoiterna mot handväsksupportrarna från löven som har noll hockey i hjärta, hjärna eller själ utan bara kommer in när dom vill hånas? Tycker skribenter som Rytter är mer än välkommen att diskutera Modo här inne, framförallt när vi precis haft ett länsderby.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
JonteD: Håller inte med, faktiskt.
Jag skriver i all välmening i Modoboken o får samma svar från vissa därinne på mina inlägg... alldeles nyss faktiskt.
Rytter är den mest sympatiska av alla modoiter även om han kan ha sina röd grön vita åsikter ibland... men det stör mig inte eftersom han har en hyvens approach!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Hahl Bundy 2.0: Modo behöver nog få in Foppa och Markus Näslund etc för att få in heart of hockey i modosjälen igen. Foppa är nog för upptagen i Schweiz, men skulle tro att han följer alla matcher och inte mår så bra nu. Lite pengar lär han dock kunna bistå med.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: Nu ska jag vara ärlig tycker du ska dra dina utvärderingar i Modo boken för ärligt talat e ingen riktig timråit intresserad av dina konstiga bortförklaringar av hur dåligt erat lag är!! Vi har nog vårt lag att tänka på inför slutspelet så behåll dina funderingar för dig själv o modoboken!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Rytter: tycker nog ni gör en likvärdigt bra match som den ni vann mot oss tidigare denna säsong men som du är inne på hade ni behövt ledningsmålet för att slåss i 60 min denna match. Sen måste jag säga att både 2-0 och 4-0 sker efter riktigt dåligt försvarsspel från modos sida och så tycker jag det sett ut i många av era matcher. Nu har ni haft många skador på backsidan men det är där skon klämmer (i min mening). Offensivt är ni inte sämre än många lag ni för närvarande har framför er, definitivt inte på målvaktssidan heller.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2021-02-26
Frebog: ja det blir svårt.
Låst ämne

2157117 · »