Historik
Föregående · 43 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Det ska spelas om det, pucken är rund osv, osv… Men går man igenom lagdel för lagdel, även med nyktra, neutrala ögon, så är vi överlägsna.
Allt annat än en tämligen enkel seger för Brynäs vore en skräll. Det som kan sätta käppar i hjulet är skador, Hovet och zebrorna.. Det ska som sagt spelas om det också…
Nu Gävlar kör vi! Jag vill se spelarna komma ut som frustande fullblod som på ett väldigt tydligt sett visar Diffet att här har dom inget att hämta. Det är inte ens lönt att försöka. Se Benn eller Berra sätta in en stenhård bröstvärmare på Chipstutten Klasen i första bytet.
Allt annat än en tämligen enkel seger för Brynäs vore en skräll. Det som kan sätta käppar i hjulet är skador, Hovet och zebrorna.. Det ska som sagt spelas om det också…
Nu Gävlar kör vi! Jag vill se spelarna komma ut som frustande fullblod som på ett väldigt tydligt sett visar Diffet att här har dom inget att hämta. Det är inte ens lönt att försöka. Se Benn eller Berra sätta in en stenhård bröstvärmare på Chipstutten Klasen i första bytet.
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10491}: Ölund skrev bara kontrakt på 1 år, det är en självklarhet att man inte ger en sådan spelare ett C
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Vi kanske ska vänta med att säga att vi ska ”försörja” IKO tills vi faktiskt gått upp i SHL igen? Onödigt jinxade… Sen har väl inte Grahm något att göra med herrlaget längre? Om hon någonsin haft det…
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: ” p g a den överdrivna Hypen innan förra säsongen, om att Larsson skulle vara poängkung i SHL 😌”
Larsson gjorde ändå 31p på 45 matcher i SHL förra säsongen. Sen vill jag minnas att han gjorde 5p på 5 matcher i kvalet mot Malmö. Jag vet inte vad folk hade för förväntningar när han kom hem, men många kanske inte riktigt hade koll på Larsson som spelare och hans roll borta i NHL.
Det är inte bara att ställa om från defensiv till offensiv spelare och SHL är ju ingen lingonliga. Tittar du poängligan den här säsongen så är det 2 spelare som snittar över 1p/match bland topp 10.
Larsson gjorde ändå 31p på 45 matcher i SHL förra säsongen. Sen vill jag minnas att han gjorde 5p på 5 matcher i kvalet mot Malmö. Jag vet inte vad folk hade för förväntningar när han kom hem, men många kanske inte riktigt hade koll på Larsson som spelare och hans roll borta i NHL.
Det är inte bara att ställa om från defensiv till offensiv spelare och SHL är ju ingen lingonliga. Tittar du poängligan den här säsongen så är det 2 spelare som snittar över 1p/match bland topp 10.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu hoppas vi att laget behåller ödmjukheten och bara tuggar på som vi gjort i kvart och semi. Har väldigt svårt att se hur Diffet ska kunna ta oss över 7 matcher. Vi är bättre i alla lagdelar, ska vara domare och Hovet som ställer till det då…
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
{9839}: ”Körde ni inte på svenska spåret för ett par år sen och hamna ändå i kval, året innan Manner kom in? Var det verkligen finnarna som var problemet hos er egentligen?”
Jodå, vi har provat det mesta i Brynäs… Man tog in Peter Andersson från Malmö efter en ”rejäl” rekryteringsprocess.. Han skulle väl vara någon form av Bulan ”light” med hög kravställning. Det gick också så där. Vi (och HV) är väl dom som sparkat mest tränare i modern tid. Man frågade sig aldrig om det var spelartruppen det var fel på..
Förhoppningsvis är vi på rätt väg nu. Väldigt imponerad av vad Gällstedt kommit in med. Vi behöver nya assisterande om vi går upp dock. Drömmen vore ju Janne Larsson som kallas in och får ordning på Rögle säsong efter säsong.
Jodå, vi har provat det mesta i Brynäs… Man tog in Peter Andersson från Malmö efter en ”rejäl” rekryteringsprocess.. Han skulle väl vara någon form av Bulan ”light” med hög kravställning. Det gick också så där. Vi (och HV) är väl dom som sparkat mest tränare i modern tid. Man frågade sig aldrig om det var spelartruppen det var fel på..
Förhoppningsvis är vi på rätt väg nu. Väldigt imponerad av vad Gällstedt kommit in med. Vi behöver nya assisterande om vi går upp dock. Drömmen vore ju Janne Larsson som kallas in och får ordning på Rögle säsong efter säsong.
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2024-25
Ni går all in på finnar i Timrå alltså. Vi testade det i Brynäs, det gick så där… Jag önskar er bättre lycka än vad vi hade. Allt gott!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: ”Du har i inlägg skrivit om hur Brynäs kedjeformationer till nästa säsong i SHL skall formeras.”
Igen var det din läsförståelse som ställer till det… Jag har inte skrivit upp några laguppställningar, varken för SHL eller HA. Jag kommenterade Samsungs laguppställning…
Igen var det din läsförståelse som ställer till det… Jag har inte skrivit upp några laguppställningar, varken för SHL eller HA. Jag kommenterade Samsungs laguppställning…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: ”Jag tycker du har helt rätt förutom om att vi spelar i SHL nästa säsong..
Du som var livrädd för en finalserie i mot DIF på hovet är nu helt inställd på att vi spelar i SHL nästa säsong..”
Slut hitta på saker! Jag har väl inte skrivit någonstans att jag är inställd på att vi spelar i SHL nästa säsong? Jag kommenterade Brynäsgubbes inlägg om att man inte skulle tro att det är Silfverberg anno 2012 som kommer hem.
Jag får hänvisa till Huges krav på läsförståelse…
Du som var livrädd för en finalserie i mot DIF på hovet är nu helt inställd på att vi spelar i SHL nästa säsong..”
Slut hitta på saker! Jag har väl inte skrivit någonstans att jag är inställd på att vi spelar i SHL nästa säsong? Jag kommenterade Brynäsgubbes inlägg om att man inte skulle tro att det är Silfverberg anno 2012 som kommer hem.
Jag får hänvisa till Huges krav på läsförståelse…
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Jag tror att om du sätter Silfverberg i en 2:a kedja med andra spetsspelare med tid i PP så kommer han producera i SHL. Det är inte så att hans skott blivit dåligt bara för att han blivit äldre.
Man får ha i åtanke att han de senaste åren i Anaheim spelat i 3:e/4:e kedjan med spel mot motståndarnas bästa spelare och tid i BP. Alltså inte så mycket offensiva situationer. Men du har helt rätt att vi inte ska förvänta oss hem Silfverberg anno 2012.
Man får ha i åtanke att han de senaste åren i Anaheim spelat i 3:e/4:e kedjan med spel mot motståndarnas bästa spelare och tid i BP. Alltså inte så mycket offensiva situationer. Men du har helt rätt att vi inte ska förvänta oss hem Silfverberg anno 2012.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: ”Silfverberg ny Lindblom (storebror)
Rödin Larsson Indrasis
Kelleher Vesel kopacka
Ny Ölund Scott”
Jag skulle gärna se en helt ”ny” förstakedja. Om storebror Lindblom kommer hem så är han så klart ett namn för en första kedja på sikt. Men vi får ha i åtanke att det är en ”trasig” spelare som kommer hem med stukat självförtroende. Viktigt att inte sätta press för tidigt att han ska producera. Kelleher håller inte på SHL nivå och jag skulle gärna vilja få in Robertsson och Nordh någonstans i din uppställning också. Scott tror jag avslutar karriären om vi går upp.
Rödin Larsson Indrasis
Kelleher Vesel kopacka
Ny Ölund Scott”
Jag skulle gärna se en helt ”ny” förstakedja. Om storebror Lindblom kommer hem så är han så klart ett namn för en första kedja på sikt. Men vi får ha i åtanke att det är en ”trasig” spelare som kommer hem med stukat självförtroende. Viktigt att inte sätta press för tidigt att han ska producera. Kelleher håller inte på SHL nivå och jag skulle gärna vilja få in Robertsson och Nordh någonstans i din uppställning också. Scott tror jag avslutar karriären om vi går upp.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sofialäktaren : "Stockholm Stad går back 100miljoner per år på Tele2. Djurgården och Hammarby går vinnande ur det då man kan erbjuda bättre upplevelser med lounger osv. Men ishockey verkar ingen bry sig om. Varken Djurgården eller aix kommer regelbundet fylla nya Globen tex. Vill inte veta vad vi kommer få betala per match på Globen?"
Djurgårds och AIK supportrar bryr sig väl inte lika mycket om hockey som sparkboll heller, så ser inte varför politikerna ska vara annorlunda? Det är väl upp till klubbarna att övertyga politikerna om att satsa på hockeyn liknande för fotbollen om man inte har råd att bygga själv?
Djurgårds och AIK supportrar bryr sig väl inte lika mycket om hockey som sparkboll heller, så ser inte varför politikerna ska vara annorlunda? Det är väl upp till klubbarna att övertyga politikerna om att satsa på hockeyn liknande för fotbollen om man inte har råd att bygga själv?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Känns som att Mora besegrade sig själva idag. Man är det bättre laget men har svårt att ta betalt för sitt övertag.
Sjukt orutinerat av Gunnarsson, man kan inte göra en sån där idiotslashing i OT när man redan lirar 4-5.
Sjukt orutinerat av Gunnarsson, man kan inte göra en sån där idiotslashing i OT när man redan lirar 4-5.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Mora har fruktansvärt svårt att ta betalt för sitt övertag. Spel mot ett mål i 15 min, omställning, 1-0 till Diffet…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Sanny har ju haft ett horn i sidan sedan vi förnedrade FBK i kvartsfinalen 2012. Verkar som han aldrig kunnat släppa detta. Men med hans senaste rabiata utspel har han sjunkit rejält i min bok (förtal är åtalsbart) och för min del är det slutlyssnat på Sanny & Svensson.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Lugn som en filbunke faktiskt, jag tror det blir överkörning idag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Det finns ett par modolider som definitivt saknar ett par indianer i kanoten.. Mentalt utmanade kanske är den korrekta termen. Jag har svårt att förstå deras fascination för Brynäs och vår bok.
Jag läser i Modo boken ibland för att få sig ett gott skratt, men det är inte mycket Brynäsare som skriver där.
Jag läser i Modo boken ibland för att få sig ett gott skratt, men det är inte mycket Brynäsare som skriver där.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Blir en helt annan tyngd i 3:e med Öla än med Ohlsson. Ohlsson har på intet sätt gjort bort sig dessa 3 matcher men Öla är ett steg upp.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Modoliderna som är här inne och härjar har ju ett underbart patetiskt mindervärdeskomplex. Förra säsongen i HA var den absolut tuffaste och bästa, bara ett lag som Modo hade klarat av att gå upp då.
Misstänker att dom lite äldre modoliderna fortfarande är bittra över -99
Misstänker att dom lite äldre modoliderna fortfarande är bittra över -99
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bad_Brett: ”Vi fick ju möta Myrenberg istället, som överglänste Lindbom rejält i årets slutspel...”
Lindbom är en betydligt bättre målvakt än Myrenberg, det vet ”i princip alla”. Att Modo klarade av att gå upp berodde på Diffets skador, det vet också ”i princip alla”…
Lindbom är en betydligt bättre målvakt än Myrenberg, det vet ”i princip alla”. Att Modo klarade av att gå upp berodde på Diffets skador, det vet också ”i princip alla”…
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bad_Brett: Självklart kan du inte visa någon som helst fakta att HA skulle vara sämre i år. Istället tycker ”i princip alla” det 😂 Vilket jävla BS!
Som ett exempel kan titta på i år, då tog Kalmar sista playin platsen på 74 poäng. Säsongen 22/23 tog AIK sista playin platsen på enbart 65 poäng och om jag minns rätt så hade Modo fullt upp med dom.
Ni klarade ju er dessutom från att möta Krüger och Lindbom bland annat i finalserien. Hade dom varit med så hade DIF spelat i SHL den här säsongen.
Som ett exempel kan titta på i år, då tog Kalmar sista playin platsen på 74 poäng. Säsongen 22/23 tog AIK sista playin platsen på enbart 65 poäng och om jag minns rätt så hade Modo fullt upp med dom.
Ni klarade ju er dessutom från att möta Krüger och Lindbom bland annat i finalserien. Hade dom varit med så hade DIF spelat i SHL den här säsongen.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv: Jag tycker det är fascinerande hur modolidernas mindervärdeskomplex tar uttryck i denna maniska besatthet av Brynäs…
Men som alltid, Brynäs berör.
Men som alltid, Brynäs berör.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bad_Brett: Är du här och trollar nu igen… Roligt att du säger att Brynäs blivit särbehandlade hela säsongen. Det visar hur mycket du sett av Brynäs matcher, förmodligen ingenting alls..
Sen detta ältande av er modolider att HA skulle vara sämre i år. Kan du visa någon fakta på det? Om inte, så är det bättre att vara tyst så slipper du att avslöja din okunskap…
Sen detta ältande av er modolider att HA skulle vara sämre i år. Kan du visa någon fakta på det? Om inte, så är det bättre att vara tyst så slipper du att avslöja din okunskap…
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klåparna: Att Vesel ”inte höll” i SHL med HV, vad betyder det? Att HV i början av säsongen tillbaka i SHL gjort en total felbedömning av truppen med alltför många HA spelare i ledande roller? Vesel är definitivt ingen topp6 spelare på SHL nivå. Men skulle absolut kunna funka som 3:e/4:e center
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klåparna: Jag förstår att det,återigen, måste kännas bittert som Löven supporter att säsongen är över och andra lag spelar vidare…
Om Vesel vek ned sig när han spelade hos er minns jag inte. Men hela Löven är ju kända för att vika ner sig när det blir slutspel/kvalserie, det är ju sen gammalt… Annars skulle ni ju inte lirat i HA i 20+ år.
Hos oss tycker jag Vesel varit grym och kan absolut se honom som 3:e/4:e center om vi skulle gå upp.
Om Vesel vek ned sig när han spelade hos er minns jag inte. Men hela Löven är ju kända för att vika ner sig när det blir slutspel/kvalserie, det är ju sen gammalt… Annars skulle ni ju inte lirat i HA i 20+ år.
Hos oss tycker jag Vesel varit grym och kan absolut se honom som 3:e/4:e center om vi skulle gå upp.
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Det domarparet borde satsa på en ny karriär. Maken till värdelösa domare har jag nog aldrig sett och jag har följt Brynäs sedan mitten av 70-talet…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag fattar inte varför man inte kör SHL domare som dömt klart i SHL? Man vill väl ha bästa möjliga domare i slutspelet och det är tydligt att domarnivån i HA inte räcker till. Även om gårdagen var säsongens bottennapp
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Jag har också mailat Erik Ryman, gårdagen var patetisk på så många sätt.
Tycker att Bofors som förening skämmer ut sig ordentligt i den här serien. Man har en tränare som grinar i media och mot domarna. Man har ytterst få spelare som faktiskt försöker spela hockey. Dom flesta åker runt och hackar, slår och håller fast. Man har fans som inte kan bete sig heller utan kastar in föremål i Brynäs avbytarbås och arenan är så jävla kass så det inte finns skydd. Gälla skulle ha tagit hela laget och gått in i omklädningsrummet. Hela Bofors känns begåvningsreserven. Många i och runt föreningen som inte har alla pommes frites på tallriken…
Tycker att Bofors som förening skämmer ut sig ordentligt i den här serien. Man har en tränare som grinar i media och mot domarna. Man har ytterst få spelare som faktiskt försöker spela hockey. Dom flesta åker runt och hackar, slår och håller fast. Man har fans som inte kan bete sig heller utan kastar in föremål i Brynäs avbytarbås och arenan är så jävla kass så det inte finns skydd. Gälla skulle ha tagit hela laget och gått in i omklädningsrummet. Hela Bofors känns begåvningsreserven. Många i och runt föreningen som inte har alla pommes frites på tallriken…
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ” Vad roligt det hade varit om det var Sanny som Larsson klädde av i semin 2012.”
Lyssnat på senaste Sanny & Svensson och Sannys sågning av vår kapten är ju patetisk. Sanny har blivit så jäkla PK sen han blev ”expert”. ”Ska han ens vara kapten?”… Som ärkegris och kapten i både Timrå och FBK i flera år med otaliga huvud och knätacklingar på sitt konto så bör man dra igen limpsaxen i sådana här tillfällen om man vill ha någon som helst trovärdighet.
Larsson sprutade lite vatten… 😂
Nu är iofs kapten i Timrå likställt med kapten i Brynäs J16, men ändå…
Lyssnat på senaste Sanny & Svensson och Sannys sågning av vår kapten är ju patetisk. Sanny har blivit så jäkla PK sen han blev ”expert”. ”Ska han ens vara kapten?”… Som ärkegris och kapten i både Timrå och FBK i flera år med otaliga huvud och knätacklingar på sitt konto så bör man dra igen limpsaxen i sådana här tillfällen om man vill ha någon som helst trovärdighet.
Larsson sprutade lite vatten… 😂
Nu är iofs kapten i Timrå likställt med kapten i Brynäs J16, men ändå…
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Jag förstår inte varför inte SHL domare som dömt klart för säsongen i SHL inte kan döma i HA slutspelet? Man vill väl ha bästa möjliga domare åt båda håll. Domarnivån har vi ju sett hela säsongen är ett skämt. Jag ska aldrig mer klaga på en SHL domare…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
puffe: Puffe, du verkar vara en reko person som klarar av att ”uppföra” dig i andra lags böcker. Men en del av dina ”kollegor” är ju helt tappade med ett fruktansvärt mindervärdeskomplex. Det är dessa personer som ger Modo supportrarna dåligt rykte.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Helt underbart hur Brynässpelarna har krupit under skinnet på Bofors. Hela laget skriker frustration! Roligt när random mediokra spelare som ingen som inte följer HA har en aning om vilka de är ska börja kaxa.
Cukste, Berra, Nordh och Clara kvällens hjältar i min bok. Och så Jack the ripper förstås, vilken j-a sniper!
Det här tar vi i 4 raka, Bofors är ju sämre än Nybro.
Cukste, Berra, Nordh och Clara kvällens hjältar i min bok. Och så Jack the ripper förstås, vilken j-a sniper!
Det här tar vi i 4 raka, Bofors är ju sämre än Nybro.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Klassaktion och avslut av Rödda. Älskar Cukstes spel på gränsen och är framme vid avblåsningar. Clara hur stabil som helst, ser ut att aldrig gjort annat än spela slutspel.
Mycket snack om att vi ska göra mer mål, få mer utdelning, yada yada yada… Laget har ju hittat ett spel som funkar att göra precis tillräckligt. Jag tar 1-0, 2-1 i slutspelet alla dagar i veckan.
Sen ska vi ju respektera motståndarna, BIK var 2:a i serien efter jul och städade av SSK med 4-0. Men den här serien städar vi av med 4-0 i matcher…
Mycket snack om att vi ska göra mer mål, få mer utdelning, yada yada yada… Laget har ju hittat ett spel som funkar att göra precis tillräckligt. Jag tar 1-0, 2-1 i slutspelet alla dagar i veckan.
Sen ska vi ju respektera motståndarna, BIK var 2:a i serien efter jul och städade av SSK med 4-0. Men den här serien städar vi av med 4-0 i matcher…
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: ” Jag har bunkrat upp med chips och dip och alkoholfri öl ;)”
Själv har jag chips, ölkorv och ”riktig” öl.. 🍺
Själv har jag chips, ölkorv och ”riktig” öl.. 🍺
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Håller på Leksand kanske är att stäcka sig väl långt, men jag ser gärna att ni slår ut fiskrenset.
Har otroligt svårt för Röde Roger och unnar honom ingen framgång.
Edit: Som svar till SuneMangs. TV4 är verkligen lågbudget när det gäller HA. Undrar vilka fans som betalar in mest pengar till dom?…
Har otroligt svårt för Röde Roger och unnar honom ingen framgång.
Edit: Som svar till SuneMangs. TV4 är verkligen lågbudget när det gäller HA. Undrar vilka fans som betalar in mest pengar till dom?…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Leksands överklagan till RIN gällande Östmans avstängning avslås som väntat. Något annat hade ju varit chockerande då även Ölunds avslogs och den här var ju värre.
+ 5
Föregående · 43 · Nästa
Jag hoppas på ett ”statement” som bara bekräftar det alla ser på ”pappret”, Brynäs är bättre i alla lagdelar. Berra eller Benn får gärna proppa Krüger direkt, schysst, så sockervaddsmannen går sönder direkt.