Jugge

5276 inlägg · 797 besäkare

Historik

· 44 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Håller på Leksand kanske är att stäcka sig väl långt, men jag ser gärna att ni slår ut fiskrenset.

Har otroligt svårt för Röde Roger och unnar honom ingen framgång.

Edit: Som svar till SuneMangs. TV4 är verkligen lågbudget när det gäller HA. Undrar vilka fans som betalar in mest pengar till dom?…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Leksands överklagan till RIN gällande Östmans avstängning avslås som väntat. Något annat hade ju varit chockerande då även Ölunds avslogs och den här var ju värre.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chipstutten Knasen lär få max 2 matcher om ens det… Man har inte bara laget och publiken emot sig i betongbunkern, utan även zebrorna.

Att man inte tar utvisning på Grewe när han han drar ner Steen (tror jag det var) med händerna i ansiktet eller en 2:a för diving på Krügers döende svan där hans ben försvinner är patetiskt dåligt.

Skulle det bli så att vi möter Diffet i final så är det vad vi får räkna med. Å andra sidan har vi fått oerhört lite PP med oss hela säsongen så laget är ju vana.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre: ” Blev vit spelare utvisad för den crosscheckingen i revbenen på Scott?”

Nej, nej. Inte heller för holding the stick av Scotts klubba innan crosscheckingen. Det tog en bra bit in i 2:a perioden innan zebrorna hittade piporna.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Nej, men jag misstänker att du kanske är det…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: ” Så det du vill säga är att Hockeyallsvenskan är lika bra som SHL, eller? Om du jämför oss ekonomiskt, spelarmässigt och med tillgången till det hockeykunnande som vi borde ha, så ska vi inte ha några problem med att avgöra mot Karlskoga i en semifinal hemma på ordinarie tid - punkt. Dessutom har vi, på papperet i alla fall, ett minst lika starkt lag som vi hade i SHL i fjol, och då kunde vi t o m vinna en och annan match mot SHL-lag.
Och, du kan vara lugn för att jag sett Hockeyallsvenska matcher förut.”

Så du tycker att vi borde vinna med 4 x 6-0 mot Bofors, lätt? Du är medveten om att Bofors är näst bäst i serien efter jul, bakom Brynäs? Och precis slagit ut serietvåan med 4-0 i matcher?

Visst ska vi ha höga krav på vårt lag, men samtidigt måste det ju finnas nån rim och reson…

Sen att vi har lika bra lag som förra året, vet inte riktigt om jag håller med. Vi saknar Sklenicka och Johannesson på backsidan. Vi saknar Björnen, Eklind och Olesen på forwardsidan.

På backsidan är vi klart sämre skulle jag säga. Forwardsidan kan man diskutera. Visst har vi fått in spelare som Kopacka, Vesel och Kelleher. Kelleher och Vesel har inte färgat i SHL tidigare och Kopacka är oprövad.

Matchen idag visade, om inte annat, att vi är ett bra mycket bättre hockeylag än Bofors. Det lär dock bli tufft och tätt som det oftast är i slutspel. Men jag blir förvånad om Bofors tar mer än en match.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: ”Vill ni bli lite illamående kan ni gå in och läsa i Modos forum. Det brynäshat som präglar det forumet är otroligt. De håller fan mer på Karlskoga än vad Karlskogas egna fans gör. Fan, de håller mer på Karlskoga än vad vi håller på Brynäs.

Och så otroligt många nedsättande och hatfulla kommentarer mot Brynäs, deras fans och deras spelare.

Sånt mindrevärdeskomplex i Övik att man bara kan skratta åt eländet.”

Många, absolut inte alla, Modo supportrar har ju sånt otroligt mindervärdeskomplex. Mest väldigt pinsamma kommentarer hela tiden av en del, tror ni vet vilka jag menar.

Jag är inne i Modo boken ibland och läser och ser en och enstaka Brynäs kommentar där, oftast med god ton. En del TIKare också. Men när Brynäs spelar match så svämmas ju Brynäs boken över av modoiter som ska komma med synpunkter… Men dom minskade ju i takt med att Brynäsmålen trillade in.

Vi kan enas om att Brynäs berör.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
gwl: ” Jäklars vad modorövarna sitter och gråter i sitt forum om oss.”

Det är väl lika många modorövar som är inne i vår bok och kommenterar också… Jag tittar in i andra böcker ibland också, men det skrivs inte så mycket av andra lags supportrar som i Brynäsboken. Det är fascinerande hur Brynäs berör…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bofors kommer ju aldrig orka den här serien över tid. Vi är bättre i 1:a perioden, helt osannolikt hur det kan stå 0-2 efter den. Vi äger Bofors i 2:a och får äntligen utdelning.

Jag kommer inte skriva något om domarnivån, den vet vi sedan tidigare är patetisk i den här gärdsgårdsserien…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Tar för givet att Kopacka står till höger i en av PP uppställningarna. Nu när Robertsson lämnat så är det ju bara Kopacka kvar med ett ordentligt direktskott.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Ska Kopacka göra något mål så får det nog bli via en av hans patenterade uppåkningar. Blir nog inte mycket till finlir i 3:e kedjan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Du fattar uppenbarligen inte problemet med att lokalreportrar skriver om spelare som haltar/är skadade mitt under slutspel, så jag stannar här..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: GD har väl aldrig någonsin ställt en kritisk fråga till Brynäs och aldrig följdfrågor. Även om träningen är öppen så väljer ju reportern vad han/hon vill publicera.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag tycker det är för jäkla dåligt och amatörmässigt av GD att ta upp på sin hemsida om spelare som haltar eller är skadade. Speciellt i dessa slutspelstider. Låt sånt stanna inom Brynäs-sfären!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: ” Eftersom flera spelare nu åkt på domare så handlar det nog om fart. Ölund har för övrigt ett väldigt bra spelsinne.

Såklart inte lika bra som någon Modospelare*”

😂 Nej, så klart att han inte kan ha bättre spelsinne än en Modo spelare… Dom är ju överlägsna och ofelbara där uppe.

Roligt att JFK är inne i Brynäsboken och ska kommentera så snart dessa domarsituationer dyker upp. Jag tror jag aldrig sett någon annan på HS som klagar på domarna så mycket. Men det är klart, det är skillnad när Modo är på isen…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: ” Jag tror pressen blir för stor på HV och IKO grejar segern i morgon. Alldeles oavsett kommer jag känna oerhört med laget som åker ur, för det kan vi ju numera relatera till. ”

Jag har otroligt svårt att sympatisera med HV efter våra finalförluster 1995 och 2017. Har förmodligen sällan mått bättre än när vi krossade dom i kvalet 2021. Kunde nästan byta ett av gulden mot det. Åker HV ut imorgon så kommer jag känna genuin glädje.

En klubb som har blivit ännu mer misshandlad än Brynäs sedan den där finalen 2017…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10071}: Imorgon håller vi på IKO, HV ska åka ut…

Fast lönerna är höga och tomma stolarna är få..
HV71 spelar kval ändå…

Fast vi möter jumbon som alla lag kan slå…
HV71 åker ut ändå…

Vi sjunger HåååVeee!!..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10491}: ” Satt inte det fanskapet med i antingen situationsnämnds-fjollorna eller DN?”

Jag har svårt för att man kallar gamla Brynäs hjältar för fanskap. Sundlöv var en grym målvakt och hans första sejour som SC var en succé också. Däremot blev inte ”återandvändningen” under hans andra sejour något vidare.

Jag tycker han ändå ska behandlas med respekt, och uttryck som ”fanskap” gör inte det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Vi behöver gå upp helt klart för att ens ha förhoppningar om att få hem några spelare med kvalitet. Silfverberg är undantaget som jag tror kommer spela i Brynäs oavsett serietillhörighet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: ” Varför nämner de bara Brynäsare? 😂”

Därför att Abris har en koppling till Brynäs och Ros har noll koll så han bara hakar på?…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Trodde han skulle fortsätta i Almtuna, känns som rätt nivå för honom. Lär ju fortsätta i HA i alla fall.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: var dessutom en crosschecking i samma byte på Knasen. Sjukt less på den inkonsekventa nivån hos både zebror och DN.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
hejhallå: ” Det fulla ansvaret ligger på spelaren att inte åka på domaren och struntar man i det har man gjort sig skyldig till en uppsåtlig förseelse som är straffbar, säger Johan Nordin.”

För det är inte oavsiktliga förseelser vi bestraffar utan det är förseelser som man hade kunnat undvika, säger Johan Nordin i disciplinnämnden”

Johan Nordin är en j-a idiot och en av dom personerna som håller på att förstöra svensk hockey… Jag blir så jävla less på sådana här paragrafryttare utan någon som helst kunskap och känsla för sporten. Ordförande Anders Larsson är ju den värsta ärketomten av alla, han är ju t.o.m. värre än en politiker…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Det är just inkonsekvensen som är det största problemet. Ibland silar man mygg och sväljer elefanter…

Fine, varje kontakt med domaren renderar 3 matchers avstängning. Men då ska det vara det på Dyk och Klasen också. Klasens är ju värst då den är medveten, han trycker undan domaren för att nå pucken. Ölunds och Dyks är däremot rena olyckor.

Igår gjorde ZAIK ett mål mot Ät ägg där man hade skymning i målgården och kontakt. Godkänt mål på precis samma vis som vi nyligen fått 2 mål bortdömda.

Inkonsekvensen…


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Patrik Westberg är ganska speedad ja.. Förvånad att han är så högt norr ut som ZAIK land. Han brukar ju hålla sig i södra Sverige.

I övrigt så måste ju Alcén överklaga Ölunds horribla avstängning. Annars får någon förklara skillnaden på den här mot Timråspelarens eller Dyks.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Plastsjö har ju inga riktiga supportrar. Publiken lämnar ju för innebandy, innebandy! Mitt under en slutspelsmatch förra säsongen. Bland det sjukaste jag hört, pinsam publik.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Alvin : ”Larsson världens sämsta kapten just nu .
Bryr sig verkligen noll”

Vilken match tittade du på? Jag såg en Larsson som slet som ett djur i varje byte med ett par grymma backchecks. Däremot var han mer osynlig offensivt än han brukar vara.

Men vi har 2 raka segrar trots att spelet hackat en del och det är det enda som räknas. Dom som trodde vi skulle springa igenom den här serien med 4 X 6-0 har nog inte sett Nybro så mycket. Dom har väl slagit alla topplagen under säsongen?

Domarnivån var ju dock en katastrof som så många gånger förr. Att man dömer bort Billins mål får en att fundera på om vi ens ska hålla på med hockey i Sverige. Det måste bli en regeländring till nästa säsong. Det är ett klockrent hockeymål som inte skulle dömas bort någon annanstans än i Sverige. Patetiskt…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Positiv som alltid…

Det är ju en sak att sväva iväg i någon hybris och självsäkerhet men du är verkligen konstant negativ. Kan inte vara ett roligt liv…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Grattis på födelsedagen! Hoppas att Brynäs förgyller den med fint spel och en stabil vinst.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10071}: Tänk hur olika man kan tycka. Söderström är ju så j-vla självgod och dryg så man orkar ju inte lyssna på karln. Som Silfverkroken skrev så inleder han otroligt många meningar med ”så här är det”..

Jag tror jag orkade med 6 avsnitt av Rinkside innan jag la ner den podden. Måtte vi gå upp i SHL igen så man slipper karln…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det ser ut som att Timrå kan damma av golfklubborna efter dagens match. Måste väl ses som en flopp om dom åker med 0-2 i playin? Majoriteten av experterna hade väl dom topp6 inför säsongen?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vinner Bofors så är jag 100% övertygad om att Gälla väljer Nybro.

Samtidigt, hur Bofors har varit 2:a i serien de senaste 25 omgångarna är en gåta..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
dabif: Till och med publiken skanderar ju ”Vi älskar Bofors”…

Boforsandan som Bengtzén älskade/älskar…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: ”Enligt wikipedia.
Uppladdat:
450x300-bofors.pngbofors.png”

Same shit, different name…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: ”Brynäs väljer motståndare som seriesegrare..”

Jo visst, men vi kan inte välja SSK i semi då dom också ska få ha hemmafördel som 2:a i serien.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Vi har 10 av 12 poäng mot AIK den här säsongen. Solklart att vi tar dom i semi sen får SSK och Diffet stångas i den andra semin.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Ignorera modo tomten bara. Han har bara ett syfte här inne och det är att provocera.

Det är tråkigt med dessa tomtar som modomille, för dom tenderar att ge även vettiga supportrar rykte

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
modomille: Jag har ingen ambition att argumentera med en pajas, det är slöseri med tid… Avslutat från min sida.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
modomille: Ett ”bitter troll” vet jag inte vad det är. Om du menar bittert troll så kan jag meddela att jag inte är ett dugg bitter. Jag har heller inte för vana att vara inne och provocera som ett troll i Modo boken som du gör frekvent här. Det vi Brynäs supportrar väntat på hela säsongen ska ju precis börja.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
modomille: Är du här igen, det är svårt att hålla sig från Brynäs boken va? Sluta bete dig som ett drygt troll varje gång du är här, du ger vettiga Modo supportrar dåligt rykte…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9684}: Ja, minns att Brynäs fick kvala förra året med 62p. LHC på 12:e plats hade 67p. Så hade Brynäs haft 66p som Modo nu skulle man alltså fått kvala ändå. Samtidigt är Modo på playin plats…

SHL 23/24 är verkligen rekordsvag med en massa räddningsplankor.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Slaven82: ” Tim Theorcharidis vinner årets back i hockeyallsvenskan. Borde gått till kungen Simon Bertilsson.”

Då kan vi ge priset som MVP till Grewe samtidigt då… Pajasnivå på juryn…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: Det är lite komiskt när ni modoiter kommer in här och bedömer årets säsong i HA som svagare än tidigare… Faktum är att flertalet klubbar satsade mer än någonsin inför årets säsong.

Att en klubb som Löven sen misslyckats, det är väl deras problem? Dom fick behålla precis allt och stärkte laget ytterligare inför säsongen.

Vi Brynäsare blev även ”varnade” av er modoiter hur otroligt tuff HA skulle bli. En onsdag i november nere i Västervik skulle absolut inte bli någon dans på rosor..

Jag tycker nog vi hanterat första året i HA helt OK. Vi har inte vunnit något än. Samtidigt har jag svårt att se vilket lag som ska kunna hota oss över 7 matcher..

Däremot är SHL en enda stor räddningsplanka i år. Jag , mer flera, hade Modo solklart i botten av tabellen inför säsongen. Men lag som IKO, Rögle, HV, Örebro har ju underpresterat rejält så grattis till SHL platsen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Modo har alltid domarna emot sig, det är sen gammalt… Det var förmodligen domarnas fel att dom torskade finalen -99

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: ” Nu är du totalt ute och cyklar.
Hela deras backsida och målvaktsida har utgående förutom Woll och rielly typish.
Sen försvinner dyra kontrakt i typ domi och bertuzzi, nästa säsong ska det förlängas med marner och Tavares ev.
Om du tror att folket i och kring Toronto accepterar en rebuild på 5år plus när man sitter på två feta och långa kontrakt i Matthews och Nylander etc.. då har du inte koll på kraven kring Toronto 🤩😅”

Visst är Toronto skevt byggt, lite som Edmonton. Men det är fakta att Matthews och Marner chockar och underpresterar i slutspelet år efter år. Förra slutspelet var Nylander deras bästa forward rätt överlägset.

Förr eller senare måste ju ledningen ställa sig frågan om det är med dessa spelare man kommer vara framgångsrika, rätt självklart. Säg att dom åker i 1:a eller 2:a rundan i år igen så är det nästan tjänstefel om inte dom frågorna ställs.

Tavares lär Toronto inte förlänga med så länge han inte tar en rejäl lönesänkning. Det är knappast en spelare som kommer bli bättre utan är på retur…

Dessutom har inte Matthews något långt kontrakt, han skrev ju bara 4 år senast.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Jag vill se vad Eriksson presterar i slutspelet först innan jag stämmer in i hyllningskören. Han verkar ha dåliga siffror mot topplagen.

Han kanske är en Auston Matthews eller Mitch Marner? Kungar i grundserien och floppar i slutspelet. Skulle Toronto floppa i slutspelet i år igen så lär kraven vara stora på ombyggnation där.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gunderson: Det var bara totalt 5 backar på listan tror jag och Berra är rankad 1:a. Så där är dom ju rätt på det. Men tycker nog Kinnvall borde varit med också, även om han gått ner lite på slutet.

Att inte Vesel är med är jäkligt märkligt. Han visade precis hur viktig han är för laget när han var skadad.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
5 brynäsare på topp 15 i Expressens lista över HA's 25 bästa spelare.

2) Kopacka
3) Rödin
7) Indrasis
12) Bertilsson
15) Larsson

Så klart är journalisternas kelgris Marcus Eriksson 1:a. Tyckte jag såg någon lista förut att han i stort sett bara producerar mot bottenlagen. Ska bli intressant att se om han färgar slutspelet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsbocken: Medhåll, det negativa kvalet är betydligt mer spännande än SM slutspelet och då är någonting fel tycker jag.

Att HA slutspelet är intressantare än SHL slutspelet har att göra med vilka lag som spelar i respektive serie. Tittar vi förra året så var ju självklart Modo-Djurgården mer intressant än sömnpillret mellan ZAIK-Växjö.

Det finns för många lag i SHL som absolut ingen utanför orten laget kommer ifrån bryr sig om tyvärr.

Ponera att SHL skulle utökas med 4 lag från nu och Brynäs, Djurgården, AIK och Löven lyfts upp. Då skulle ju istället intresset för HA minska rejält.

Allt beror på vilka lag som spelar i respektive serie.

· 44 ·
Om Jugge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE