Historik
Föregående · 69 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jompe: Det kanske beror på att närvarande "inte vågade" ställa raka frågor alt följdfrågor om man ens fick ställa några frågor, inte vet jag. Att man kryper i sitt håll är väldigt signifikativt i Sverige, man är duktig på att snacka i korridoren men inte när det behövs. Vill inte låta negativt men så är det. Samma sak gällande dom politiska beslut vi lever med idag där alla visar missnöje via sociala medier men ingen vågar ställa sig upp och öppet kritisera.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Håller med till till hundra procent. Danielsson har varit slut de senaste 2 åren vilket var anledning till att han inte fått förlängd men min gissning är att Alcén saknar kontakter och förmågan att hitta någon som är bättre och erbjuder Danielsson ett kontrakt säsongen ut.
Han kan ju avlasta vid båsöppningen och ansvara för att fylla på vattenflaskorna. Hur många får så bra betalt för att sköta sådana sysslor?
Han kan ju avlasta vid båsöppningen och ansvara för att fylla på vattenflaskorna. Hur många får så bra betalt för att sköta sådana sysslor?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Jag kräver ingenting men är väl förvånad att det råder tystnad men tycker att precis som du skrev "Sen kan man tycka att han likförbannat skulle kunna säga NÅNTING, även om HAN inte tycker att det behövs men att fans och media tycker det."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10062}: Hade Alcén varit så duktig på att snacka då hade han visat sig för fansen och tagit sitt ansvar. Jag tror att han tog åt sig ett uppdrag som han nu insåg vara alldeles för tufft
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Att kritisera Rödin och Scott är det enklaste men faktum är att vi tar betydligt fler poäng med Rödin på isen än en skadad Rödin. Han har ett stort Brynäs hjärta!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Många i laget har bevisat att dom kan leverera men ser handlar om några enstaka spelare som sänker nivå i laget och med automatiken dras ju som rutinerade spelare med men det borde också vara tvärtom, tycker jag. Det handlar om att lagbygget är för tunn utan konkurrens. Palve skulle aldrig spela om Larsson och Rödin inte var skadade. Björninnen vinner många teckningar
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Ger upp vid lilla minsta motgång???
Jag vet ej men har du noterat att vi torskat 5 raka? Det är hela 15 poäng Huge och inte blir det lättare att truppen är tunn, spelidé saknas, målvakt med ett självförtroende i botten och vi ska möta ännu bättre motstånd närmaste 3 omgångar.
Vad har du för kompetens och insyn till att försvara detta? Uppskattar om du inte kommer med kopiera/klistra in svaret för då blir det tråkigt.
Som du själv skrev så ska vi svara varandra på ett schysst sätt.
Vem som helst kan se stora brister i alla lagdelar från målvakter till forwards. Och varför fortsätta envisas med Lindbäck i målet? Det kanske skulle rent av vara bra för Limpan att ta en paus då han fått väldigt många chanser. Det har ju snart spelats hälften av serien och han har stått de flesta matcher. Sedan kan man naturligtvis inte belasta Limpan för alla dessa mål då försvaret är under all kritik men det syns ju tydligt att han inte mår bra. Att vi släpper in 23 baljor på 5 matcher är är oacceptabelt.
Att Palve får spela i PP är något som de flesta av oss ifrågasätter. Även han är inte ensam att spela PP men de flesta ser att den "gamle" Palve är som bortblåst. Kan det rent av vara så att vi har för dåliga coacher? Manner, en underbar och ödmjuk människa men har svårt att få till med just denna trupp även om vi spelat bra vissa perioder.
Jag personligen tror att problemet ligger högre upp, bland annat en sportchef som gömmer sig och inte visar sig vara transparent mot trogna fans. Truppen behöver förstärkas och inte breddas med ytterligare ett par forwards, man har haft god tid på sig sedan i våras. Att marknaden är död idag fattar ju vi alla.
Jag vet ej men har du noterat att vi torskat 5 raka? Det är hela 15 poäng Huge och inte blir det lättare att truppen är tunn, spelidé saknas, målvakt med ett självförtroende i botten och vi ska möta ännu bättre motstånd närmaste 3 omgångar.
Vad har du för kompetens och insyn till att försvara detta? Uppskattar om du inte kommer med kopiera/klistra in svaret för då blir det tråkigt.
Som du själv skrev så ska vi svara varandra på ett schysst sätt.
Vem som helst kan se stora brister i alla lagdelar från målvakter till forwards. Och varför fortsätta envisas med Lindbäck i målet? Det kanske skulle rent av vara bra för Limpan att ta en paus då han fått väldigt många chanser. Det har ju snart spelats hälften av serien och han har stått de flesta matcher. Sedan kan man naturligtvis inte belasta Limpan för alla dessa mål då försvaret är under all kritik men det syns ju tydligt att han inte mår bra. Att vi släpper in 23 baljor på 5 matcher är är oacceptabelt.
Att Palve får spela i PP är något som de flesta av oss ifrågasätter. Även han är inte ensam att spela PP men de flesta ser att den "gamle" Palve är som bortblåst. Kan det rent av vara så att vi har för dåliga coacher? Manner, en underbar och ödmjuk människa men har svårt att få till med just denna trupp även om vi spelat bra vissa perioder.
Jag personligen tror att problemet ligger högre upp, bland annat en sportchef som gömmer sig och inte visar sig vara transparent mot trogna fans. Truppen behöver förstärkas och inte breddas med ytterligare ett par forwards, man har haft god tid på sig sedan i våras. Att marknaden är död idag fattar ju vi alla.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Själv har man att se framemot köerna på Arlanda och sedan en elva timmars flyg. Sol, värme, goa drinkar, m.m. Men jag hoppas att Brynäs löser det utan mig 😁
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Och varför tror du att han får stå ut för så mycket kritik? Enligt dig är vi de flesta andra helt okompententa till skilnad från Huge. Att man trycker ner folk men samtidigt har ett uppdrag att vara "moderat" ser inte så bra ut. Jag har fullt respekt för dig och alla andra men kräver respekt tillbaks.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Men LarsGöran, det är precis det du gör. Du tar allt personligt. Det känns som du tar dig dessutom rollen att försvara Huge. Huge är en stor pojke som kan tala för sig själv och vi andra för våra åsikter. Detta är en forum som går ut att både berömma och kritisera men det verkar varken du eller Huge förstå fast du skriver att du tycker så (?)... Ha en trevlig fortsatt på fredagen
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Fattar inte vad du vill komma till. Antingen ska vi låtsas som allt är bra, klappa händerna åt Brynäs och Huge eller komma med konstruktiv kritik. Jag uppskattar att han är så positiv me det måste finnas en verklighets förankring i det hela. Skulle det vara så så skulle HS består av ca 5-6 medlemmar inklusive dig och Huge. Öppna ögonen, ställ krav, se verkligheten, begrunda hockey! Kram LarsGöran.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Du är en bitter farbror som saknar både respekt, ödmjukhet och självinsikt. Du kanske ska läsa om och begrunda på vad andra skriver och menar innan du svarar. Ibland verkar det gå alldeles för snabbt när du svarar och du har ingen förmåga att komma med något nytt varken till mig eller någon annan som går emot dina synpunkter. Du kanske ska för en gångs skull se dig i spegeln och tänka om. Om du läser mellan raderna så kanske du förstår att folk är fruktansvärt provocerade av dina kommentarer. Nu tänker jag inte svara på dina kommentarer på ett tag då jag betraktar dig som okunnig inom hockey men framförallt väldigt självgod individ. Du kanske ska starta en golf forum för ingen kan så bra om golf som Huge!
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: "Han har väl redan sagt det han rimligtvis bara kan säga: att man hela tiden letar efter en ny forward"
Men snälla Huge, hur länge får man leta? Eller tills vi ska lira kval eller tills halva truppen är borta pg skador? Han har haft väldigt lång tid på sig att hitta nyförvärv. Jag ska också berätta för dig (mycket säkra källor) att Manner inte är övertygad av hur man arbetar med förstärkningar i laget. Han har varit delaktig till viss del men ett stort ansvar ligger på sportchefen. Dessutom har han uttalat sig i GD att vissa saker behöver verkställas, inte vänta hur länge som helst.
Med tanken på Manners ödmjukhet och trots det nya kontraktet i ytterligare ett år så kan även han tröttna. Han kanske tycker efter alldeles för många förluster att han inte har något mera att ge och väljer att lämna vilket skulle skapa enormt missnöje bland både fans och sponsorer men detta skulle även kunna påverka laget väldigt negativt. Därför är det viktigt att en sportchef som får sin lön av både sponsorer och fans är transparent. Det finns mycket mera jag skulle kunna skriva men det kommer du i alla fall inte förstå för du anser sig veta bäst av alla.
Men snälla Huge, hur länge får man leta? Eller tills vi ska lira kval eller tills halva truppen är borta pg skador? Han har haft väldigt lång tid på sig att hitta nyförvärv. Jag ska också berätta för dig (mycket säkra källor) att Manner inte är övertygad av hur man arbetar med förstärkningar i laget. Han har varit delaktig till viss del men ett stort ansvar ligger på sportchefen. Dessutom har han uttalat sig i GD att vissa saker behöver verkställas, inte vänta hur länge som helst.
Med tanken på Manners ödmjukhet och trots det nya kontraktet i ytterligare ett år så kan även han tröttna. Han kanske tycker efter alldeles för många förluster att han inte har något mera att ge och väljer att lämna vilket skulle skapa enormt missnöje bland både fans och sponsorer men detta skulle även kunna påverka laget väldigt negativt. Därför är det viktigt att en sportchef som får sin lön av både sponsorer och fans är transparent. Det finns mycket mera jag skulle kunna skriva men det kommer du i alla fall inte förstå för du anser sig veta bäst av alla.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Som jag skrev häromdagen, vi får antagligen en förstärkning från nära håll
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Jag minns att jag tjatade om Kvist, Birger och Olesen innan säsongen, tyckte att dessa är bra spelare men inte för SHL utan HA standard. Fick så många kommentarer där folk tyckte precis tvärtom. Det är sjukt, är folk blinda? Naiva?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Visst men om man ska vara förste målvakt så ska man också leverera vilket han lyckades med i några matcher men i det hela har Lindbäck haft det tufft. Det är väldigt märkligt om hur du vänder och vrider på saker. Har du inga egna åsikter? Jag tycker att Veini gjorde helt rätt, jag tror inte att han hade planer att vara båsöppnare säsongen 22/23, så jävla korkat kan ingen vara.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Det du och Huge säger med andra ord, klaga aldrig på någon i Brynäs, klaga aldrig på ett laginsats, klaga inte på att vi inte tänkt igenom att det kanske skulle kunna vara så att ett antal spelare blir skadade och då sitter vi på pottan, m.m Att klaga betyder inte att man hatar någon utan det handlar enbart om konstruktivt kritik, detta är ett forum där man pratar laggbygge, går igenom olika sekvens ur en match, man pratar om sportchefer, ekonomi och man vill hellre en något annat att Brynäs vinner men man måste för guds skull ha en åsikt och inte bara tycka som Alcen & Co tycker för då kan vi lägga ner HS.
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Undrar om hur många gånger du har nämnt Danielsson? Sjukt
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, Ove och Sjödda ska också in… Känns som båda platsar just nu
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Skulle man värva tbx Blomman så har man verkligen nått botten. I så fall tydligt bevis på dålig kompetens hos sportchefer samt Brynäs i övrigt. Vi har haft en tendens under flera år nu att värva s.k. bänknötare samt f.d spelare med Brynäs anknytning där bäst före datumet passerat för länge sen. Med tanken på dom dåliga resultaten förväntar sig fans men jag är även övertygad om Manner en någorlunda etablerad spelare som kan gå in och förstärka truppen. Som jag nämnde så många ggr tidigare kan man inte ursäkta sig över att marknaden är död då man haft lång tid på sig att hitta en lösning.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Kanske en som inte får speltid i sitt lag, inte långt härifrån....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Självklart är varken HV eller Oskarshamn lätt att besegra men även DU måste kunna se brister i både anfalls- men framförallt försvarsspelet. Vi har en tunn trupp som är sårbar, det saknas en målgörare och det saknas lite mera jävla anamma i truppen.
Sedan har vi en fjärde femman som håller väldigt låg kvalitet. Även Lindbäck har haft ett tufft år hittills även om han gjort ett par fina matcher.
Sedan har vi en fjärde femman som håller väldigt låg kvalitet. Även Lindbäck har haft ett tufft år hittills även om han gjort ett par fina matcher.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Det handlar inte om det. Det flesta av folk här inne brinner för hockey och för Brynäs men majoriteten av dessa som du kallar icke supportar har under en ganska lång period tjatat om vikten av att värva en forward, delvis pga eventuella skador men delvis pga att vi saknar en målgörare. Att man idag kommet med ursäkter att marknaden är död kan jag köpa men Alcén har faktiskt haft god tid på sig. Det hade varit väldigt intressant att se vilka spelare Alcén hade värvat om Manner inte hade sina kontakter.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Föresten, har man återigen infört restriktioner? Det låter som det är typ 50 pers på matchen
+ 1
Föregående · 69 · Nästa
Brynäs omsätter betydligt mer än exempelvis Oskarshamn men klarar inte av att leverera ett bättre resultat, ingen kan tala om för mig att detta inte beror på bristen på kompetensen.