Historik
Föregående · 45 · NästaSant, själv åkte jag med en jugge ner till Italien för att förhandla ett kontrakt på engelska, han kunde inte ett dugg engelska med det sket han i och körde ändå med full gas. Har aldrig haft så kul i hela mitt liv.
Man måste prova annars kan man sitta hemma på kammaren och tycka en massa.
Tuffast möjliga motstånd. Men men. Kanske kanske ....
Det var en som sa att Oscar sponsrar inte ens med lite fiskrens längre. Han som måste ha stöttat tik med miljoner under dom svåra åren.
Då det gäller pärssinen är jag mest förbannad på klubbledningen som helt ogenerat hänger ut dom till kvällspressen så att dom kan få till några slaskiga löpsedlar.
Sedan står tj och raljerar för full hals. Jo jo
Misstänker att vi inte kommer att få se Crippe i Timrådress så länge som som TJ finns kvar inom organisationen.
Skräm inte bort gresky, sitter och väntar på hans målande beskrivning av bb's barndom.
Du sänka dig till Birgers nivå???
Om du stod på tå och sträckte på dig kanske du kommer upp till bragd birgers vrister.
I mina ögon krossar han allt verbalt motstånd, med finess.
- tack bb för att du är Timrå supporter, hockeysnacks Björn ranelid
Nån som vet vilken linkan var och fiskade upp på midlanda i dag?
Eller vinkade han av corso?
Här inne på ha är det faktor 10 som har synpunkter, ursäkta mig men vart fan var ni den enda kvällen på året som eran röst verkligen gör någon skillnad?
Det var jag, herr och fru janken, littmar och kennas. Alla övriga jobbar inom organisationen på något sätt.
Calle Johansson uttalar sig i söndagens aftonblad.
"Matcharrangemangen i Sverige är en katastrof jämfört med NHL:s.
Samtliga svenska elitlag skulle skicka över en representant för att se ett par matcher och kopiera NHL-lagens koncept, då skulle det bli lite roligare för folk att titta på hockey här hemma."
Vadå maniska?
Jag kan köpa krims kramset runt matcherna om det bara genererar en bra hockey som jag kan få förmånen att bevitta live.
Din jämförelse med Barcelona som har en kapacitet på nästan 100.000 och 200.000 medlemmar bevisar bara vilken fantasivärld du lever i.
Jag till skillnad från dig har förstått att det är det du kallar för pajaserier är det som betalar för det du kallar bra hockey.
Case closed!
Ramlade poletten ner till slut. Det är lull lullet som betalar lagen. Kör fullt ut för oss som vill se bra hokky. Ni övriga sökande efter själen kan väl åka till Sollefteå eller Härnösand .
Vad är det för fel att man ser det som en happening då?
Vill du hitta hockeyns rötter kan du väl åka till kovland eller nynäshamn, alla vi andra kanske vill bli underhållna ā la NHL. Jag vill det i alla fall.
Det kan jag göra.
Vi borde ha gjort samma sak som Modo gjorde för 4 år sedan.
E on arena är ingen kassako, sedan får Abron och alla andra belackare tycka vad dom vill.
Vissa vill vara kvar i sörberge till vilket pris som helst, tyvärr verkar ni få rätt.
Det bästa hade varit om corso och knäcken torskat, då hade man kunnat rivit deras kontrakt :)
Nån flytt till stan kommer aldrig av bli aktuell. Tomas och Christer har talat om flytt in till stan i snart fyra år och dom har inte ens kommit med någon som helt handlingsplan hur det skulle kunna tänkas gå till.
Mycket snack och lite verkstad kan tyckas. För hade man menat allvar med detta så borde man väl han kunnat komma med något som visar på någon sorts ide hur det skulle gå till.
Janne s får vara emot en flytt alla dar i veckan, men jag skulle ändå vilja ha honom som klubbdirektör, alla dar i veckan.
Jannes klubbhjärta kommer jag aldrig att tvivla på!!!
En sak jag skulle vilja se under uppehållet är att Jan S klev in som klubbdirektör. Och att TJ började på metso igen.
Till att börja med, som sagt.
Hade man inte skrivit luftslottskontrakt med Corso & Hirsowitch hade man kanske kunnat budgetera med med att gå 10 millar i vinst.
Hade varit intressant att få ta del av hur snacket gick när dessa två "lagspelare och härförare " värvades.
Hörde så mycket konstigt i dag om corso att skulle bara hälften vara sant så är det tillräckligt för att få bort honom från truppen .
"Sen förstår jag inte riktigt varifrån diskussionen kommer i ett läge där vi är trea i elitserien!?!"
Så blev jag på det klara med varför man inte har råd att förstärka truppen / starta säsongen med full trupp.
Enl. info så kostar Corso 4.800.000:- per år. Sedan är det ju bara att räkna baklänges hur mycket det blir per mål.
Frågan man kan ställa sig är vilken som godkände detta kontrakt?
Borde man inte kunna få tre helt ok elitseriespelare för denna summa?
Eller hur TJ?????
Plocka av spelarna skridskorna och stäng av kylan. Detta bytte precis namn till innebandyligan.
"Sen förstår jag inte riktigt varifrån diskussionen kommer i ett läge där vi är trea i elitserien!?!"
Vidare, säger man att det är mer 4000 på plats i kväll så är det en första klassens lögn.
Det håller jag med om, men inga imperium varar för evigt.
Limpan:
Sanningen är den att Linkan är ingen sportchef, och om han ändå vore det är det TJ som har sista ordet. Och TJ har inte kompetensen att agera sportchef.
Vilket innebär att Timrå IK är utan sportchef.
Sedan inbillar jag mig att Modo gjorde för 4 år sedan det vi åxå borde ha gjort. Den ökade publiktillströmmningen är skillnaden som gör skillnad.
I morgon är det AIK hemma, vilket innebär att vi kan ligga på kvalplats innan helgen är slut.
Nu målar jag kanske fan själv på väggen, men jag inbillar mig att vi är på ett lutande plan. Och vart det slutar kan väl alla räkna ut.
- Vi avvaktar säger TJ :)
Modo var klok nog att ta tag i sitt problem när man byggde inne i hamnen, detta gjorde att snittet ökade med 2500. Och det är den skillnaden som är skillnaden,
söder över:
Har spelarna betalt för som presteras på isen, eller tycker dom att man inte behöver bjuda till?
Hade planerat att gå på lördag, men kom just på att jag har fullt upp med att ligga på sofflocket.
Nu gav man upp. En fråga är i fall dom kan spela gratis resten av säsongen. Med tanke på vad som presteras. Återkommer senare. Hyvvä ilta.
Föregående · 45 · Nästa
Per slak ........