Historik
Föregående · 46 · Nästa250kg kärlek:
Naturliga ledare växer inte på träd, sådana som ger järnet i varje byte
"Sitter och kollar Mora-Leksand. Svedberg och Moe är inne och kör powerplay tillsammans och de är mycket bättre än Karlsson och Jokela. Svebba är dessutom lagkapten."
Case closed!
Gäller bara att övertyga dom som inte tycker det är en bra ide' och sedan fixa degen. :)
Timrå Icon:
Allt står i årsredovisningen. Som jag skickat till pappersåtervinningen, tyvärr.
Timrå Icon:
Spelartruppen i fjol kostade 52 miljoner, till detta skall läggas alla övriga utgifter och när man dragit i från alla dessa från 95 miljoner i omsättning så blir det inga pengar över.
Hade vi inte byggt om 2003 hade vi inte spelat i Elitserien. Men enl. årsmötet så måste ligger den kritiska massan i omsättning på 130-140.
Och med detta i bakfickan så är det lätt att räkna ut att Klubben kokar soppa på en spik. Sedan för Abron och alla som vill var kvar i Sörberge tycka vad dom vill.
Och fan vet om dom inte är på god väg att få rätt till slut.
Frella:
Man får väl hoppas på att glidkungarna orkar visa lite inställning på torsdag, annars räcker snart kapaciteten i Strimmahallen.
Hahl Bundy:
Det mest talade är att min granne som inte missat många matcher dom senaste 40 åren gick hem efter 1-4.
Tror inte att klubbledningen förstår vilken publikkris man befinner sig i för tillfället. Nu blir det väl lapp på luckan mot Modo, men sedan .....
Tycker det var bra drag på läktaren i går med tanke på underhållningsvärdet.
Men man kan ju inte vaccinera folk mot dumhet.
Raggaren Putte:
Enlig uppgift som jag fick i går så är det TJ som spjärnar emot med allt han har för att inte plocka in Sonnenberg. Han är totalt fokuserad på att gå minst 5 millar i vinst i år.
Hoppas nu bara inte att perra lackar ur och hoppar av efter detta året, man fick ju dom vibbarna när han poängterade vikten av att kunna gå runt på fyra femmor.
Sedan informerades jag om att det sitter nån eller några arkitekter och räknar på vad ett bygge inne i stan ev skulle gå lös på.
En liten korrigering, jag har två tummar, om du har tre är jag den förste att beklaga.
RTS:
Vilken datakonsult eller projektledarkonsult som helst ligger på 900 - 1200 spänn i timman. Multiplicera det med en 160 timmarsmånad så landar man på en kostnad på mellan 144.000 till 192.000 kr i månaden.
Sedan kan man tycka det är mycket pengar om man vill. Men vill man ha kvalitet så kostar det. Både i näringslivet och i hockeylekar.
Nisse:
Spelartruppens kostnader i förhållande till klubbens omsättning är en omöjlig ekvation, som leder på sikt till att vi inte kan betala dom löner som spelarna kräver.
E-on Arena med dess brist på lull lull i periferin börjar nu visa sig med alla önskvärd tydlighet, och sedan får alla belackare tycka vad dom vill. Eller motbevisa mig.
Skulle inte förvåna mig om nubben ringer bölla och Mattiasson i morgon! ;)
Han kan väl åka hem till ahdrian och låna pottan! :)
Gravöl i götet i kväll, det är ju stendött på läktarna!
Fattas nu bara att sonnenberg signar på för Modo innan veckan är slut!
Nu är det så klart bara ett rykte, men ingen rök utan eld som en sa.
Challe och Sonnenberg har ju några "tanks" ihop ;)
Vad fan ska vi med sonnie TJ, berätta det för oss nu!
Men vilka klantrövar. Det är ju på gränsen till stora humorpriset.
Själv håller jag på att ladda ner acid hambo från en server i Järvsö, sen skall det knätoffsdansas så att bygden gungar.
Du har en poäng i det du säger. Det sämsta som kan hända är att tj och ce inte säger vad dom vill. Enl ce skulle man komma med ett uttalande i fjol. Och fortfarande är det tyst som i graven!!
Vadå "försökt", hur patetisk låter inte det?????
Föregående · 46 · Nästa
Och hur lämnade han Timrå ik då?