Historik
Föregående · 49 · NästaMan kan INTE vända och vrida på detta så länge till.
Det har debatterats bygga nytt och stanna kvar och bygga ut i snart sex (6) år utan att ha kommit frågan en närmare lösning.
Borde man inte från Christers sida göra ett uttalande i var står i frågan?
1: Vi har för avsikt att bygga en ny Arena inne i Sundsvall / Timrå inom en (n)-årsperiod
Kollar man lite grovt så finns det ca 30000 kvadratmeter parkering runt E-on i sörberge, samt att det kommer att finnas ca 40000 motsvarade inne i stan. Till detta skall läggas dom redan befintliga p-husen inne i stan.
Om man placerar en ny Arena på den gröna plätten som TT refererar till så finns det plats för ca:1000 st bilar utanför. Och åker man tre i snitt så blir det då 3000 personer. Till detta skall läggas dom redan befintliga parkeringsmöjligheterna i City samt buss och tåg.
Tror knappast att det är tik som kommer att finansiera någon arena i stan. Man kommer säkert att hyra in sig på ett eller annat sätt.
Fotboll är väldigt väderberoende, och att sedan underhållningsvärdet är i klass med bodils djurcirkus är det fantastiskt att den ens passerar 1000 i snitt:)
Pratade med en styrelsemedlem i torsdags och fick informationen att en flytt in till stan ligger högt upp på dagordningen. Den som lever får se..
Spännande, undrar hur tidsaxeln ser ut, har du nå uppgifter på det?
Heder åt tik om man inte valt att göra det. Tiggarbrev irriterar nog bara mer än vad det skapar förtroende !
Vad är det som talar emot att dom inte gör det då.
Eller så kan dom ju mjölka heidrun.
mikenomad:
Hur fan gick det till, Timrå som kunde erbjuda både mindre betalt och en träkoja i Skogen till arena?
Då gäller det att Kossan E-ON har stinna ljuver, för det har hon väl?
Hur många stannar kvar på sin gamla arbetsplats om "fina" firman viftar med feta kontraktet?
Hahl Bundy:
Follow the money.
Är det inte dags att börja mjölka kassakon E-on Arena nu. För det är väl inte så att det börjar sina?
Det finns en kanonplats nere vid gamla golf ranchen.
Redberry:
Sport är fan ta mig mer kultur än Fröken Julie & Doktor Glas i mina ögon.
Marcus:
Finns inte en chans att få in en Hockeyarena på den plätten!!
Dunc:
Du har säkert rätt, ALLT som står i kvällpressen är 100% sant.
Klockren analys! Ser redan fram emot nästa, den kanske viktigaste gällande finansieringen, där har vi den Gordiska Knuten!
Gudruns 100000 som eldades upp är i alla fall en reklambyrås pengar.
Och det är ju ändå växelmynt jämfört med vad Ohly lovar bort till höger och vänster i form av reformer. Så vida han inte har 100 miljarder på banken så måste det ju vara skattepengar i form av skattehöjningar han lovar bort.
Dom eldar gärna pengar Ohly och Gudrun, bara det inte är deras egna.
Han är i gott sällskap. Läs Grisfesten och Samhällsbärarna av Leif GW.
Janken:
Bra skrivet. Längst ner står det.
"Nästa avsnitt
Argument: Vi ska väl fylla den hall vi har innan vi bygger större!!!!"
Har själv tänkt en del på detta. Man säger att man har en kapacitet av 6000 personer och det är i mina ögon en sanning med modifikation.
I Kinnarp Arena har man haft slutsålt var och varannan match utan att det varit en enda besökare på gästande sektion.
Om man skulle göra på samma sätt i Timrå måste man då dra bort ca:250 pers eller vad det kan vara som gästande supporters förfogar över. Och hux flux är vi nere i en kapacitet av 5750 personer.
Sedan borde man väl kunna begära att om man köper en ståplatsbiljett då tex MODO kommer på besök så ska man vara garanterad en plats ute på läktaren och inte bli förpassad till öppningarna in mot arenan. Där kan det stå upp emot 200 personer om då även räknar in dom som ger upp och går och ställer sig i pubarna för att följa matchen.
Då är vi nere i en kapacitet av dryga 5500 besökare.
Förra säsongen snittade vi ca: 5100 i grundserien trots att vi var ett lindansarlag, vilket är 400 st under den "verkliga" kapaciteten, och det är ju inte så illa att fylla upp till 93% i snitt. Förutom i Jönköping då där man ligger på 100% ;)
Inbillar mig att det kommer att bli ett av dom intressantaste årsmötena på många år.
Timrå IK står inför ett vägval där det finns plus & minus på kontona.
Årsmötet är den 19 aug.
MSG ligger ju inte direkt ocentralt heller.
Det positiva här inne på hs är ju att opinionen verkar ha svängt över till fördel för en flytt.
Tycker frågan är viktigare än vilka ramsor man skall sjunga i vinter, trots att vissa andra har den omvända prioriteringen.
Den gamla golfranchen är inte stadsplanerad.
Enl ordförande Ericson är Birsta inget alternativ, inte i april i alla fall. Synd kan man tycka eftersom infrastrukuren redan är på plats där.
På årsmötet i augusti skall fråga upp på dagordningen. Förhoppningsvis kommer man då att lägga fram ett färdigt förslag för årsmötet att ta ställning till.
Eller så kan man sitta och skriva sina laguppställningar, hitta på nya ramsor länka till eliteprospect istället. På tal om idas.
Ser inget principiellt fel i att ha en arena i södra sluttningen av skönviksberget ner mot Birsta. Där finns över 4000 parkeringsplatser, en tomt som inte passar till något annat, osv. Sedan att det ligger mitt emellan Timrå och Sundsvall gör ju inte saken sämre.
www.youtube.com/watch?v=W0IGJfDKktA&feature=youtube_gdata
Tror till och med att man hette Timrå Boxningsklubb i begynnelsen.
Det kanske inte är så dumt att det dragit ut på tiden med det ev beslutet att flytta in till stan. För om det blir ett beslut om den nya ligan så har man två år på sig att färdigställa en ny arena inne i stan.
det är bara att välja . Antingen hoppar man med och bygger en ny arena inne i stan, eller så blir det derbyn mot Sundsvall hockey.
den enda plätten runt hamnbassängen som inte har någon detaljplanering. Undrar just varför.
kan bara hålla med. Linkans track record är ju inte mycket att skriva hem om. Samtidigt som det skrivs sida upp och sida ner med förslag på kedjor så finns det inte mycket att tilläga.
eller ice boys!! Ställer du upp??? :))
Om man bygger den skulle jag vilja att man snor hela NHL-konceptet och gör det till en NHL-show att gå på hockey när Timrå spelar sina hemmamatcher.
Då vaknar tråden till liv igen. Men till saken hör att ett byggföretag har hört sig för till mig om att få kopior på modellen som jag gjorde och som sedemera hamnade i ST.
Föregående · 49 · Nästa
Laken:
DISKUSSION | Timrå IK | 1893 kommentarer | 33 min sedan
1893 kommentarer sedan tråden startades och det enda som har hänt är att 99% av samtliga inlägg är copy / paste.
Denna tråd liknar enbart elefanterna på cirkus som går runt runt och håller varandras svansar med snabeln.