Historik
Föregående · 50 · NästaMan vad fan begär junisarna av Linkan, att han skall ägna sin värdefulla tid till dom, Vilka krav dom ställer!!
Hörde nu från en väldigt säker källa att Bagarn vill tillbaka till TIK men att det kanske inte finns ekonomiskt utrymme för det.
Så det verkar bli LHC........
året innan snittade dom 6500 i ett samhälle med 40000 vad berodde det på då? Utdelning av Vakttornet i pauserna?
ett tillägg:
Modo har trots en skrynklig säsong trots allt ett högre snitt på 2300 i år än sista året i gamla Kempis.
du har en poäng i det du säger, det känns som att om man inte tar tag i detta inom en snar framtid så ligger vi riktigt risigt till.
Och till er som säger att vi måste fylla det vi har först. Jag menar på att kapaciteten på 6000 är en fantasisiffra.
För om man löser ståplats en kväll då det är lapp på luckan så skall man vara garanterad plats på läktaren även om man kommer 4 min innan matchstart.
Drar man även bort 200 som rymms i gästrutan minus 300 för att garantera alla ståplats så landar man på runt 5500 i kapacitet, där snittet blev ca 5050.
Skulle tro att kassaflödet in i föreningen just för tillfället är ett sorgligt kapitel.
Spännande , är det bra eller a**s om dom får en chans till??
Bygg ut tågtrafiken, det kan ju inte vara meningen att det skall gå 28000 flygningar över europa en normal veckodag.
Grattis till frislängen. Men skall Bobbarna överleva på sikt så måste det till ett mycket bättre samarbete med Timrå IK.
När vi gick upp, det var då som man började se en utveckling av elitserien.
Timrå, Modo, Leksand, LHC, Brynäs, Luleå och SSK spelade i hockeylador där man åt vattnig korv och såg på hockey.
Sedan satte FBK & HV71 standarden för hur man skall paketera konceptet hockey med loger, restauranger kundrum, barer etc.
Så vi klubbar som varit med dom senaste 8 åren har undan för undan anpassat oss efter det nya sättet att sälja hockey.
AIK, har som Anrell skriver dansat på randen till konkurs dom senaste åren, och lägg sedan till att uppflyttningen riskerar att ha väckt grabbarna i dom orangea jackorna och dom är ju inte direkt kända för att locka till sig marginalåskådarna.......
Fan vad kul om Challe hamnar i MODO, ärligt alltså.
?Challe? kommer allt närmare Modo | Modo | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Med det var inte svar på min fråga.
Tror du att svaret ligger ligger i att byta ut TJ?
Att om TJ går hem så står sponsorerna och publiken på kö????
Hmmm
Knallen:
Så då menar du att man skall stövla in på banken i Vivsta och låna pengar till spelartruppen?
Ursäkta, men i bland börjar man fundera över dom ekonomiska kunskaperna hos vissa här inne när man raljerar om att satsa osv.
För info. Timrå IK har ingen sedelpress på kansliet i nått hemligt förråd.
250kg kärlek:
Enkelt?? Det är ju bara fakta.
Men andra ord, Timrå IK's existens hänger inte enbart på att man löser parkeringsfrågan så är det frid och fröjd.
Verkligheten är mer påtaglig än så för dom som jobbar med att dra in pengar till klubbkassan.
Timrå ik omsätter i år ca 95 miljoner. Och gör ett minusresultat. Våra konkurenter som vi vill jämföra oss med ligger på runt 130. Och så undrar du vad dom håller på med. Det kan jag berätta. Dom kokar soppa på en spik, i år igen.
Det naturliga steget är ju att man slår ihop kommunerna.
By the way. tvåfemtio
Timrå Kommun satsade ju ett antal hundra tusen i Skönviksbacken, som ligger på "fel" sida om Merlobäcken.
Är ett glas halvtomt eller halvfyllt?
Det är inte hur man har det utan hur man tar det.
Hade DIF torskad denna match hade det varit tungt, nu har dom möjlighet att rida på vinnarvågen.
By the way, vilken skitramsa dom kör nu
Fan, nu finns det tre (3) laget i stan. Eller blir det lagen i stan? Hmmm,
John K:
"för övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" eller nåt.
Nu när Bobbarna är ute ur bilden ligger vägen öppen för en flytt in till stan.
Detta visar med all önskvärd tydlighet att det bara finns ett lag att satsa på i regionen, om nu någon trodde något annat.
MODO lyckades ju vinna ett SM-guld utan några div-1 klubbar i den omedelbara närheten.
Men om man ser på tex NSK så har dom producerat 2 NHL-spelare, något som IFSH misslyckats med. Jag kan inte att det är sån tragedi för Medelpadshockey.
En dum fråga kanske, men hur fan blir det med SCA-Cupen i höst?
Simmalugnt:
Frågan är om Sundsvall Hockey överlever som en förening med A-Lag...
TIKbiff:
Skulle kunna tänka mig att Rögle skickat en inbjudan till SSK redan i fredags till en supfest i fall Rögle "vinner" matchen.
30.000 för en fest är ju en billig biljett för ett elitseriekontrakt.
Föregående · 50 · Nästa
Det skjuts för lite.......... Hundägare alltså!!