Historik
Föregående · 51 · NästaRätta mig om jag har fel, men det spelar väl ingen roll? Eller??
Dream Team:
Tingsryd och Oskarshamn har 3-1 i sina matcher i mitten av tredje,
Tack och godnatt bobcats,
Innebär detta att SCA-Cupen flyttar in i E-On Arena till hösten??
Och nu verkar det vara klarrt och betatt för Laget i stan.
Borde detta kunna skynda på en ny Arena i Stan för Medelpads enda lag i hockey? Om man räknar bort lingonseriena??
Det känns spontant som att det är svårare att ta sig till allsvenskan i hockey än från allsvenskan till elitserien.
En sak gällande Mikael Berglund. Tråkigt men ta och ring strimmas grabb ge han ett bud.
Han skall ju för fan peta i ALLT och det funkar ju inte, en ledares storhet ligger i att ha förtroende för sina medarbetare.
Linkan tex har inte ett skit att säga till om då det kommer till att utforma kontrakten, och jag vet att det är så......
Laken:
"Vakna för f-n, krisen är redan här och det är erat, bara erat, fel!
Eventuellt behövs även en (klass)center till.
Pengar finns i klubben, ca. 10 miljoner i eget kapital!
Men det kanske ska användas till ett återtåg när vi är i Allsvenskan?!?"
Eller nått, typ.
Det står minst 5 lag och knackar på dörren till elitserien i fall några drar till en i mina ögon högst osäker eruropaliga.
Leksand, Malmö, AIK, Almtuna och Västerås.
Tror att FBK och dom övriga överskattar en ev, Europaliga.
Simmalugnt:
Om det är vad som krävs så kan jag ta det alla dar i veckan.
Det där med att lotta ut priser som lockar den kvinnliga publiken till Arenorna var ju en klockren ide' trots att du försöker vara sarkastisk.
Gärna varannan handväska i publiken, men inga på isen, dom kan lämnas i omklädningsrummet :)
Hockeys största problem är att man inte lyckas med att bredda intresset.
Men din syn på kvinnornas plats i livehockeyn innebär att du tackar nej till 50% av intäkterna, och för det tycker jag synd om dig.
Anrell skrev en bra sak idag.
"Jag såg mycket idrott i Nordamerika förra året – det brukar alltid framhållas som något negativ i svenska supporterkretsar eftersom den är så kommersiell, huliganfri och oengagerad – och det slog mig att där finns en mycket stor skillnad i publiken:"
IOFS är det fotboll han skriver om men det är bara att byta fotboll mot hockey så passar det in på oss.
Resten finns att läsa i hans Krönika.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article6893824.ab
Frisco:
Försöka undvika alla skandaler?
Låta bli att betala BW 250.000 för två möten.
skippa sina svulstiga personalfester?
Svenska givare bidrog med 14 miljoner kronor förra året.
Summan täcker inte ens löner och avgifter för sex chefer i Genève.
Typ.
Mina pengar går nu till läkare utan gränser.
Aldrig i helvete att jag lägger en enda krona till i en Rödakorsetbössa
Samt att Zetterberg gick i 7:e omgången i draften eller nått liknande. Vilket bevisar att hockey inte är nån absolut vetenskap.
Vem fan vill bli beskylld att vara en skvallerkvinna?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.1938099/frolundas-hemliga-plan-sparka-dahlen
dr-nix:
Sitter man på toppen så kan det blåsa ibland, så är det på alla företag. Och TIK är inget undantag. Ligger man skrynkligt till i tabellen så kan det blåsa styv kuling i bland, det tillhör liksom spelreglerna som jag tror att alla kan inordna sig under.
Sedan måste ju klubben hitta nya inkomstkällor, och om man läser mellan raderna av det TJ säger så måste TIK inom en inte allt för lång framtid in till Stan med en ny arena, där ser jag att motståndet har avtagit när man som supporter får läsa att klubben visar minussiffror för tredje året på raken. Och man behöver ju inte vara ekonom för att begripa att detta är ohållbart över tid.
Är inte det lite av charmen? Om man är engagerad så suger man upp minsta lilla fågelkvitter och gör det till en sanning. Sen att 99% av alla rykten är nonsens spelar väl ingen roll. Det är engagemanget som räknas.
Exakt, det är superkul att läsa om att man satsar på truppen igen, men då är det upp till publiken att hitta tillbaka till läktarna.
Om man får vara lite cynisk så är två millar inte mycket. Det är en spelare som kostar 160.000 i månaden extra.
Men kul att dom satsar på truppen och tror på framtiden.
Men i dag sa han att det är tyvärr nödvändigt med en flytt in till Hamnen.
Om nu inte Challe kan bli sportchef i Timrå IK skulle jag vilja se Tommy Sjödin på den posten.
Pratade med hans morsa i i vintras och hon ville i alla fall att han skulle flytta hem ;)
AIK ska inte ens få fika i finrummet, låt dom dricka sitt kaffe köket.
Vad sägs om att vi här på HS som vill in till Stan gör en insändare i ST / Dagbladet där vi berättar vad vi vill?
John K:
Du skrev ""Timråsjäl"??? Va faan, den finns ju inte. Du är patetisk."
Tycker det är ovärdigt att du uttrycker dig på detta viset. Klart som fan det finns en Timråsjäl, och det är historien vi skriver varje år månad och dag sedan 1928. Har du inte fattat det är det bara att beklaga.
Alla vi supporters har den, och alla spelare som har TIK som moderklubb. Sedan finns det ett antal få utsockens som har odlat den med kärleken från oss supporter och dit hör bland annat Per Styf, Robert Carlsson, Jocke Nilsson och Henrik Zetterberg för att nämna några.
Ovärdigt av dig med andra ord.
Liston:
Du skrev."Att flytta hallen till stan vet jag inte om det är det ultimata, som nån sa här tidigare, " var tar Timråsjälen vägen då?!"
Min motfråga då är, tror du att man kan ge dom toppspelare , som vi supporters kräver en lite lägre lön med argumentet.
- Du får ju en stor portion "Timråsjäl" med på köpet.
dr-nix:
Detta hörde jag för något år sedan när Timrå IK ansökte om EU-bidrag för att bygga om E-on Arena för 80 millar. När man ansöker om EU-bidrag så måste man finanisiera hälften av summan själva och den andra hälften får man då som bidrag.
Några av Timrås sponsorer sa att man inte ville pumpa in några mer pengar i E-On Arenan, men ville Timrå IK bygga bygga om så var man tvungna att själva skaka fram dom erforderliga 40 miljonerna.
Men om man däremot tog beslut på en flytt in till Hamnen så skulle man mer än gärna hjälpa till med att finansiera ett bygge.
Nu fick man dock avslag på ansökan, vilket innebär att man inte kan bygga om nå mer, och där står vi nu.
Antingen så:
1. Man kör på med det man har då man inte har möjlighet att bygga om i Sörberge.
2. Man tar ett beslut att flytta in till Hamnen med allt vad det innebär.
Du ville veta vad som fattas , men när svaret kommer gillar du det inte.
Ärligt, spana in dessa bilder. Visst fan ser det spännande ut??
http://www.hockeysnac...ontage.jpg
http://www.hockeysnac...d006_1.jpg
Pengarna som krävs för att ställa ett stabilt slutspelslag på isen finns inte i att uppbringa i E-on Arenan. Så är det bara sedan får man snacka hur mycket man vill om klassisk mark och själ , men det mättar inga hockeymunnar. Tyvärr.
Sedan finns det en PDF-fil som visar det lite bättre.
Raggaren Putte:
Är 100 % övertygad.
Vi har ju redan Mac Donalds, Burger King och Starbucks. Varför inte fet-implementera hela NHL-konceptet?
Om det inte hade funkat i NHL had man skrotat det för länge sedan. Men tydligen genererar det stålar med cheerleaders, handklapp orglar och hela skiten.
Vi som lika gärna kan stå på ställningsplank och äta vattnig korv är utrotningshotade.
liston:
Bygg en ny arena inne i hamnbassängen i Sundsvall med plats för 8500 personer där man kan äta allt mellan vattnig korv och sjötunga. Förslag finns som pdf i mitt filarkiv.
Kör hela NHLgrejen fullt ut så att det är så nära man kan komma en NHLmatch när man ser timrå spela sina hemmamatcher. Hockey är underhållning och den skall ligga centralt. Kör med handklapp på jumbotronen och cheerleaders i trapporna.
Med nya tågstationen i Vivsta har hela timrå centrum gångavstånd till hockeyn så länge man kan gå till tågstationen och åka tåg till stan.
Anställ en sportchef som är värd namnet.
Låt oss Tallnördar få köpa några nostalgisouvernier.
Anställ Kenneth "smokey" Engström på marknadsavdelningen.
Timrå / Sundsvall / Härnösand är nästan 150.000 personer. Utnyttja det.
Framtiden ligger i Hamnen inte i Sörberge, och dom som tycker det låter känslorna styra framför förnuftet.
Anonymous:
Det beror på två saker som jag ser det.
1. Man har ca: 200 platser reserverade till gästande lag. Är det inte fullt där kommer det aldrig att bli lapp på luckan.
2. Det är på tok för trångt för att man skall kunna röra sig bekvämt i hallen när det är nästan fullt med folk där.
Vilket bara bevisar att timrå ik lever på lånad tid så länge man bor i sörberge.
liston:
"Öppna plånboken och agera, man kan inte bromsa i uppförsbacken:" skriver du samtidigt som TIK säger att man måste gå hela vägen för att nå ett nollresultat.
Vilken plånbok menar du ? Din?
Det som gjorde störst intryck var Janne Karlssons totala brist på empati, jag tycker synd om honom som människa.
Föregående · 51 · Nästa
Ja just ja.......