Historik
Föregående · 48 · NästaFör att det skall vara spark måste man lyfta på foten, blindstyre!
Gynning förlåt hynning borde lämna handväskan i bilen och börja jobba!!!!
Frella: Detta är ett av problemen med E-on, egentligen är det två problem.
Det ena är att plattan är helt oisolerad så att mycket av kylan går rätt ner i backen.
Det andra för att motverka det är att stänga alla båsdörrar och dörren för ismaskinen i pauserna så att luftkudden av kall luft inte rinner ut från rinken.
Detta vet jag har påtalats för vaktmästarna, men du vet ju hur dessa kan vara.
- Jag har kört ismaskin här sedan Adam och Eva och ingen skall komma här och tala om för mig hur jag skall sköta mitt jobb.
Tack för ditt mail. Fall som prövas av Diciplinnämnden sker antingen genom att matchfunktionären utdömt match penalty alternativt att det anmäls av vår tävlingschef. Det senare är för att vill säkra att olika händelser prövas inte minst där våld är ett inslag. Beträffande Pikkarainen så visar det sig att Diciplinnämnden funnit att så är fallet. Att påstå att våra tjänstemän skulle påverkas av media är ett oförskämt påhopp då vi inte har någon som helst vinning att favorisera någon part.
Som privatperson kan man inte anmäla händelser till Diciplinnämnden. Har för övrigt inga kommentarer till de olika händelser som du beskriver.
Med vänlig hälsning
Christer Englund
Hejsan .
Jag har några frågor som jag hoppas att ni vill ta eran dyrbara tid
till att besvara.
Då det verkar vara ok att ni låter er påverkas av media, i detta
fallet AB, kan jag också som privatperson
skicka en anmälning till er?
Om frågan besvaras med ja, så vill jag anmäla en Frölundaspelare för
den den fula/fega crosscheckingen på Hirschovits
som gjorde att han missar veckans viktiga matcher.
Och om frågan med ja besvaras så vill jag även passa på att anmäla
Martin Thörnbergs totala överkörning av Sebastian Erixon
i slutspelet i fjol. För det verkar ju vara ok att anmäla i efterhand
efter det att ni låtit er påverkas av utomstående personer.
Om frågan med Nej besvaras så tolkar jag det som att ni ger favörer
till dom sk toppklubbarna och då anser jag att ni inte borde
ha något mandat för att utdöma straff.
Om min frågor inte besvaras så tolkar jag det som Nej på min fråga.
Med Vänlig hälsning
Han har väl inget att skriva om nu när pussgurkan från övik lagt av!
Jag tar hellre på mig en Modo-tröja än röstar på någon kommunist. :)
Hoppas nu att man kan hålla i detta ett bra tag så att vi är med även om 10-15 omgångar. Och att även supportrarna lyfter på arslet och beger sig till E-on Arena.
Stämningen i går påminde om när jag såg DIF-LHC på Globen i våras.
Hoppas hoppas hoppas, för spelarna förtjänar att vi man beger sig till arenorna.
250kg kärlek:
Gammal länk kanske , men tjoho i alla falla :))
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2139559/anton-axelsson-redo-for-comeback
SÅ kan det kanske vara, men dom som har gått till Göteborg säger jag bara.
- Follow the money!!
I Timrå står spelartruppen för över 50% av omsättningen. I Frölunda kanske det ligger på 30-35%. Där har du skillnaden.
Man skäller på nubben för att man anser att han plockar spelarna från Timrå. Men nästa halva saik kommer från Timrå men det säger man inget om.
Det kan väl inte vara sämre än vad det är nu med minus för 4e året i rad och ett eget kapital på 1,5.
Men jag misstänker att det är kört ifall man drar igång en ny liga där vi står och tittar på.
Mina farhågor är att vi ligger för sent i tid för att kunna ro ett bygge iland. Detta grundar
jag på vad jag läser i media angående den nya Europaligan som vi inte verkar vara
aktuell för, då jag misstänker att man grundar detta på att vi sladdar i tabellen och att
den nuvarande arenan inte är tillräckligt attraktiv för det nya konceptet.
Hade vi istället haft en ny Arena inne i Sundsvall i skrivande stund hade saken troligtvis
varit en annan. Då hade det funnits både en fräsch arena med en förmodad högre
omsättning.
För man behöver ju inte vara nationalekonom för att inse att vi lever en mer och mer
tynande tillvaro i Elitseriens nedre skikt.
Förhoppningsvis har jag fel, men jag tror det inte. Tåget gick 2006 när man inte direkt
valde att flytta in till stan.
Det kostar väl ca 5 miljoner att köpa in sig i hub ab. Vart ska man ta dessa ifrån när man sitter på 1,5 i eget kapital??
Ambroo:
Timrå IK verkar skämmas över sin historia och dom som har gjort klubben till den det är nu.
1. Lillstrimmas tröja är iofs en god tanke, men för fan byt ut tröjan i Jätten Jorm-storlek och gör något bättre.
2. Olle Åman fick inte ens ett omnämnande vid sin bortgång.
3. Nu när Biffen avlidit orkar man inte ens nämna det på sin hemsida.
3. Glasmontern i gamla entren bör man fixa till och förflytta till den riktiga entren, eller skrota den.
4. När man nu har en så häftig SPAPS-hjälm, tyvärr rostig och felplacerad, fixa till den och placera den framför huvudentren.
Saker som inte kostar pengar, men tankemöda....................
Hoppas att Supporterklubben skickar blommor till begravningen
Frella:
Det tycker jag inte, i alla fall om man tar i beaktande vad som sades på årsmötet i måndags.
Det är på tok för många gissningar i ärendet. Men en sak är i alla fall inte gissningar och det är att skall man vara med i en Europaliga så bara måste omsättningen upp över 200 miljoner. Nu är vi inte ens på 100.
Hade du dykt upp på årsmötet i stället för att sitta och raljera vid tangentbordet hade det kanske gått upp ett Liljeholmens för dig.!!!
Lägg till tränare, massör, materialare etc och arbetsgivaravgifter så blir det en del stålar..
Krisen lurar runt hörnet skulle jag vilja påstå med ett eget kapital på 1,5 och 5,5 i minus. Ett till skitår och elitlicensen börjar kanske hänga löst, ???
T T:
30 st på årsmötet, men räknar man bort två tränare, valberedning, styrelse, så kan man räkna in 10 st medlemmar i en förening som omsätter 100 millar.
Det blir ca: 10 miljoner per extern medlem och det är skitilla!!
En sak som stack fram på årsmötet var att spelartruppen kostade 52 miljoner i fjol och det är verkligen mycket pengar.
Vi ligger i botten av omsättningsligan och även publik-ligan.
Sonnenberg är inte på ingång då det saknas pengar.:(
Man nämnde även att arenan är för liten. Med en hänvisning till att vi bör komma upp till vad dom övriga snittar.
Måste Wennerholm säga upp sig nu från Aftonbladet när Foppa lägger rören på hyllan??
Kanske han kan flytta till Övik och vara caddie åt PF!!
Tycker detta är märkligt då hela spelartruppen borde vara betald med tvpengarna. Vi ligger fyra i sponsligan, arenan är billig och nästan betald. Vi snittar 5000 per match.
Och ändå går vi back flera millar, ekvationen går inte ihop!!!!!
Kanske just därför vi inte har råd att fylla laget,
med en fågelholk i skogen!
Frågan är väl vem som skall äga arenan och vilka intäkter man kan få på den förutom hockey. Visst?
Varför kan inte TIk lira mot MODO utomhus??
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article7037025.ab
Feltolkning, 99% av inläggen är dom samma. Sedan är det två läger men det är en annan femma
När man läser om hur vissa uppför sig så är det bara att konstatera att idioternas moder är ständigt gravid.
Föregående · 48 · Nästa